Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

RubenV.

Hopelijk brengt mijn bezorger het dit keer wel naar het juiste adres....
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

FeaR1986

Nou, de Black Trim is binnen voor de XPA-2 en XPA-5:

Maar om eerlijk te zijn weet ik het nog niet echt wat het moet worden...

Helemaal geen schroefjes zoals sommigen het hebben vind ik sowieso niet mooi:

Geen Trim en alleen zwarte schroefjes ziet er al wat beter uit:

Al breekt geen Trim en zilveren schroefjes wel beter:

Met Trim heb je dan ook nog vier mogelijkheden:

Zwarte Trim met zwarte schroefjes (links) of zwarte trim met zilveren schroefjes (rechts):

Of andersom...

Zilveren Trim met zwarte schroefjes (links) of zilveren trim met zilveren schroefjes (rechts):

Tsja... je kan maar ergens van wakker liggen  :P
Al heeft Zwarte Trim met zilveren schroefjes tot op heden wel mijn voorkeur. Zwart en chroom/zilver/grijs matched altijd wel mooi en past ook bij de Focals  :smile:
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

magicbas

Ik vind het contrast wel mooi eerlijk gezegd. Geen trims met zilveren schroefjes, zilveren trims met zwarte schroefjes of zwarte trims met zilveren schroefjes dus :)
Heb je weer ff wat te doen, hehe!
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

FeaR1986

Citaat van: magicbas op juni 19, 2012, 16:33:28
Ik vind het contrast wel mooi eerlijk gezegd. Geen trims met zilveren schroefjes, zilveren trims met zwarte schroefjes of zwarte trims met zilveren schroefjes dus :)
Heb je weer ff wat te doen, hehe!

Elke dag wisselen  :P Maar contrast is inderdaad wel iets wat breekt.

Punt is dat ik de Emotiva's zonder trim en met zilveren schroefjes behoorlijk op Electrocompaniet vind lijken. Electrocompaniet is wel wat meer high gloss qua front, maar het idee is gelijk. Als je dan ook nog het logo van Electrocompaniet en Emotiva pakt zit daar ook al weinig verschil in. En wil niet de indruk wekken dat ik probeer voor te doen alsof ik spul van Electrocompaniet heb staan. Dus vandaar dat ik met trim wilde experimenteren. Maar wellicht is dat een beetje een vergezochte reden...
Focal Sopra N°3 - Sopra Center - Chorus 826W - Dôme Flax | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVC-A1H | Advance Paris X-A220 EVO | LG 77G1 | Dune HD Max 8K | Eversolo DMP-A6 Gen 2 | Sony Playstation 5 Pro | Microsoft Xbox Series X | Van den Hul The Inspiration Hybrid - The Magnum Hybrid - The Sub Hybrid - The Mainsstream Hybrid | Audioquest 1000 Series banana

magicbas

Hmm, nu je het zegt...de "e" van Emotiva heeft ook verdacht veel overeenkomsten qua font als die van Electrocompaniet :)
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

RubenV.

Zo vandaag ook mijn tweede UPA-500 ontvangen nadat deze gisteren verkeerd geleverd was. De dozen zaten nog helemaal dicht, en deze was gelukkig niet zeiknat geworden zoals die van gisteren...
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

clockwork

Citaat van: RubenV. op juni 20, 2012, 01:53:16
Zo vandaag ook mijn tweede UPA-500 ontvangen nadat deze gisteren verkeerd geleverd was. De dozen zaten nog helemaal dicht, en deze was gelukkig niet zeiknat geworden zoals die van gisteren...

Mooi zo!  :pompom: Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken met die aansturing. Zijn jouw speakers daar al op voorbereid of moet je met filters oid klooien?

Ik zit zelf ook te kijken naar zo'n UPA-500 voor in de huiskamer. Maar ik wacht nog wel even totdat RASubs die van hem weer verkoopt.  :D ;)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RubenV.

Citaat van: clockwork op juni 20, 2012, 08:59:32
Mooi zo!  :pompom: Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou uit gaat pakken met die aansturing. Zijn jouw speakers daar al op voorbereid of moet je met filters oid klooien?

Het filter design is er op voorbereid. Vanuit het filter gaan er rca's naar de ingangen op de UPA-500, en vanuit de UPA-500 gaat er speakerbekabeling rechtstreeks op de 5 drivers per speaker.
Mijn topic
Bluray collectie

weust

Ik heb op het moment een set van Denon staan waar ik tevreden over ben, maar het begint naar een aantal jaren toch wel weer te jeuken voor iets nieuws.

Zodoende zag ik het strakke design van Emotiva en dat het ook nog eens erg goed spul moet zijn.
Mijn oog is gevallen op een XPA-3 in combinatie met een XMC-1 (als die ooit eens uit komt).
Reden voor de XPA-3 is dat mijn woonkamer zich niet leent voor surround speakers, en verhuizen er de eerst komende tijd niet in zit ivm de geweldige huizenmarkt.

Het zal voor mij ook de eerste keer worden dat ik aparte voor- en eindversterkers neem, en daar wil ik wat over vragen voor ik iets bestel wat niet op elkaar aansluit.
Klopt het dat als ik de XMC-1 aansluit op de XPA-3 dat ik dan klaar ben? Uiteraard nog een blu-ray speler/CD speler en speakers bij.
Dus speakers op de XPA-3, XPA-3 aan de XMC-1, XMC-1 aan de CD speler = geluid.

Als Blu-ray/CD speler wil ik overigens voor de Oppo BDP-95 gaan. Ik heb begrepen dat deze ook meer dan prima is als CD speler, welke ik via XLR kan aansluiten op de XMC-1.
Overigens wil ik zoveel mogelijk XLR gebruiken, ook iets nieuws voor mij.

Voorwaarde voor aanschaf is wel dat ik mijn huidige componenten kan verkopen voor ik iets nieuws aanschaf.
Huidige setup is:
- Denon AVR-3808 zilver (geen upgrade gedaan)
- Denon DVD-2500BT zilver
- Denon DCD-700AE Premium Silver
- PS3/XBOX360/Apple TV 2, Technics SL-1210 Mk nogwat
- B&W 685 front, B&W HTM62 Center
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Nooff

Citaat van: weust op juni 21, 2012, 12:48:25
Als Blu-ray/CD speler wil ik overigens voor de Oppo BDP-95 gaan. Ik heb begrepen dat deze ook meer dan prima is als CD speler, welke ik via XLR kan aansluiten op de XMC-1.
Overigens wil ik zoveel mogelijk XLR gebruiken, ook iets nieuws voor mij.
De BDP-95 is niet slecht als cd speler, maar ook geen topper. Indien de XMC-1 in de zomer gereleased gaat worden dan heb je nog niet heel veel aan XLR, daar alleen de XPA-1 volledig gebalanceerd is opgebouwd en de rest van de XPA's niet. Je kunt natuurlijk wel de connectie op die manier maken, maar erg veel ga je er niet aan hebben.

weust

Citaat van: Nooff op juni 21, 2012, 13:45:59
De BDP-95 is niet slecht als cd speler, maar ook geen topper. Indien de XMC-1 in de zomer gereleased gaat worden dan heb je nog niet heel veel aan XLR, daar alleen de XPA-1 volledig gebalanceerd is opgebouwd en de rest van de XPA's niet. Je kunt natuurlijk wel de connectie op die manier maken, maar erg veel ga je er niet aan hebben.

Als ik de features van de XPA-3 lees dan staat er "Input: balanced (XLR) and unbalanced (RCA), selectable", net als bij de XPA-1. Wat is dan het verschil?

Ik heb natuurlijk alleen wat reviews gelezen, maar juist doordat de BDP-95 al die extra dingen heeft voor stereo uitgang voor het CD speler gedeelte klinkt het erg goed.
Eigenlijk zou ik 'm moeten vergelijken met mijn huidge DCD-700AE natuurlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

FeaR1986

Citaat van: weust op juni 21, 2012, 14:02:01
Als ik de features van de XPA-3 lees dan staat er "Input: balanced (XLR) and unbalanced (RCA), selectable", net als bij de XPA-1. Wat is dan het verschil?

De inputs zijn er wel, maar intern is er geen verschil. Dus beiden zijn ongebalanceerd. Maakt - naar mijn weten - op korte afstanden niets uit. Ikzelf heb een XPA-2 en XPA-5 en ga ook gewoon met XLR werken zodra ik een processor heb. Puur omdat ik dat mooiere kabels vind en ze wat beter vast zitten  :smile:

clockwork

Ik zal als de XMC er ooit bij mij komt ook XLR's gaan gebruiken. Dit vanwege de in mijn ogen betere afscherming. Nu gebruik ik Monster M-series RCA's tussen mijn UMC en XPA-5 en om een of andere reden springt een kanaal zo nu en dan in protection mode. Als ik de kabel van dit kanaal iets verplaats is het probleem weg. De XPA's schijnen hier wel gevoelig voor te zijn.

@weust: welkom op het forum. Ik denk dat je een erg mooie opstelling zult hebben met de XMC/XPA-3. Blijf je wel met je B&W's draaien? Er zijn volgens mij wel een aantal andere (tevreden) gebruikers met deze combi.
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

weust

Ik heb alles op heel korte afstand van elkaar (in en op een IKEA Lack TV meubel), maar op zich wel jammer dat het niet volledig gebalanceerd is in die XPA-3.
En om er nou drie maal 500W mono blokken neer te zetten voor speakers die aan 100W genoeg hebben. Mwoah.

Zit nu alleen wel te twijfelen over de Oppo. Misschien toch maar de Emotiva ECR-2 en de BDP zonder alle audiofiel spullen er in. Word het nog hetzelfde bedrag als alleen de BDP-93.

Voorlopig blijf ik de 685's nog wel gebruiken. Ze bevallen uitermate goed. Ik heb ze vlak voor de Denon receiver en Blu-ray gehaald. Maand of twee verschil in tweede helft 2009.
Mijn woonkamer is maar drie meter breed, maar als mijn ogen dicht doe bij een goede CD en het gevoel heb dat de band voor mijn neus staat te spelen, dan ben ik wel tevreden.
Mijn wens is om volgend jaar ofzo richting de PM-1 te gaan. Na een luister sessie of het echt verschil voor mij gaat uitmaken natuurlijk.

Heb destijds ook de 683 zuilen geluisterd, maar vond die heel anders klinken. Nog al dof geluid.

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op juni 21, 2012, 16:54:15
De inputs zijn er wel, maar intern is er geen verschil. Dus beiden zijn ongebalanceerd. Maakt - naar mijn weten - op korte afstanden niets uit. Ikzelf heb een XPA-2 en XPA-5 en ga ook gewoon met XLR werken zodra ik een processor heb. Puur omdat ik dat mooiere kabels vind en ze wat beter vast zitten  :smile:
Er zit wel degelijk verschil tussen balanced en unbalanced, korte afstand of niet. Helaas maakt Emotiva geen gebruik van lockable XLR, dan hadden ze inderdaad beter vast gezeten.

Nooff

Citaat van: weust op juni 21, 2012, 17:23:45
Ik heb alles op heel korte afstand van elkaar (in en op een IKEA Lack TV meubel), maar op zich wel jammer dat het niet volledig gebalanceerd is in die XPA-3.
En om er nou drie maal 500W mono blokken neer te zetten voor speakers die aan 100W genoeg hebben. Mwoah.
Een speaker heeft niet per definitie 'genoeg' aan 100W, juist die aansturing van de XPA-1 maakt de speaker veel losser.

Citeer
Zit nu alleen wel te twijfelen over de Oppo. Misschien toch maar de Emotiva ECR-2 en de BDP zonder alle audiofiel spullen er in. Word het nog hetzelfde bedrag als alleen de BDP-93.
Ik denk ook dat de combinatie ERC-2 + BDP-93 beter is in dit geval.

Citeer
Voorlopig blijf ik de 685's nog wel gebruiken. Ze bevallen uitermate goed. Ik heb ze vlak voor de Denon receiver en Blu-ray gehaald. Maand of twee verschil in tweede helft 2009.
Mijn woonkamer is maar drie meter breed, maar als mijn ogen dicht doe bij een goede CD en het gevoel heb dat de band voor mijn neus staat te spelen, dan ben ik wel tevreden.
Mijn wens is om volgend jaar ofzo richting de PM-1 te gaan. Na een luister sessie of het echt verschil voor mij gaat uitmaken natuurlijk.

Heb destijds ook de 683 zuilen geluisterd, maar vond die heel anders klinken. Nog al dof geluid.
De 684 is een betere speaker vind ik persoonlijk, zeker als je ook een sub gebruikt.

clockwork

Die mono blokken kun je toch vast 'op de groei' kopen? 8)

Wil je helemaal niet gaan streamen? Ik heb hier een ERC-1 staan maar die gebruik ik amper. Ik zou zelf alleen een Oppo 93 doen en een mediaspeler/streamer.

weust

Zo bedoelde ik het ook niet. De 685's hebben volgens B&W minimaal 100W aansturing nodig.
En om daar nou 500W per speaker voor te plaatsen vind ik wat ver gaan. Da't is alles.

ERC-2 + BDP-93 idd. Dat is het zelfde bedrag als een BDP-95. Miss-type in mijn post er boven.

684+sub zal dat ongetwijfeld zijn, maar in een oude portiek woning met houten vloeren en twee verdiepingen aan buren onder mij gaat dat zeker ten koste van de woonsfeer.
De 685's zijn juist voor mij perfect omdat de basspijp aan de voorkant zit. Ze staan op stands met spikes er onder, maar de bank trilt bij een goede actie film.
In mijn kleine woonkamer heb ik daar dus geen sub voor nodig. Heb er ook geen goede plek voor trouwens...

weust

Citaat van: clockwork op juni 21, 2012, 17:48:35
Die mono blokken kun je toch vast 'op de groei' kopen? 8)

Wil je helemaal niet gaan streamen? Ik heb hier een ERC-1 staan maar die gebruik ik amper. Ik zou zelf alleen een Oppo 93 doen en een mediaspeler/streamer.

Nee, toch niet. Praktisch al mijn CD's heb ik wel geripped. Sommige 15 jaar terug, dus lagere bitrate en mogen wel een keer opnieuw geript worden.
Maar toch stop ik liever een CD in de speler. Als ik wil gaan streamen zou ik ook alles in FLAC willen doen.
Zal mijn afwijking wel zijn zoals er ook mensen zijn die speaker kabels gemeed onder elven maanlicht willen hebben ;)

En ja, ik kan de mono blokken op de groei kopen als de prijs ook een heel stuk omlaag gaat :)

FeaR1986

Citaat van: Nooff op juni 21, 2012, 17:30:51
Er zit wel degelijk verschil tussen balanced en unbalanced, korte afstand of niet.

Waar zit het verschil in dan? Mij is altijd verteld dat het tot een meter of tien niets uitmaakt.

CiteerHelaas maakt Emotiva geen gebruik van lockable XLR, dan hadden ze inderdaad beter vast gezeten.

Dan doen we het alleen voor de looks  :P

weust

Lockable, als dat echt zo belangrijk was dan waren tulp stekkers ook wel lockable naar mijn idee.
Zo lang ze er maar niet uit vallen als je er alleen maar naar kijkt.

Ben wel benieuwd naar dat lengte verhaal.

Nooff

Citaat van: FeaR1986 op juni 21, 2012, 18:28:51
Waar zit het verschil in dan? Mij is altijd verteld dat het tot een meter of tien niets uitmaakt.

Dan doen we het alleen voor de looks  :P
Dat is het niet, balanced kan makkelijker langere lengtes hebben zonder dat de invloeden van buitenaf het signaal verstoren.

Citaat van: weust op juni 21, 2012, 18:42:52
Lockable, als dat echt zo belangrijk was dan waren tulp stekkers ook wel lockable naar mijn idee.
Zo lang ze er maar niet uit vallen als je er alleen maar naar kijkt.

Ben wel benieuwd naar dat lengte verhaal.

Die connectors zijn er ook, maar goeie XLR bussen en kabels zijn voorzien van trekontlasting

Flavio

Is er al iets meer bekend over de UPA-700?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

weust

Ik heb een International Quote Form ingevuld voor een ERC-2, XPA-3 en drie X Series RCA kabels van 0.5 meter.

Kan nu wel XLR kabels bestellen, maar dan kan ik de versterker nog steeds niet op mijn Denon AVR-3808 aansluiten.
Komt dus wel met de XMC-1 als die uit komt.

Misschien morgen ook maar eens bij Hobo langs. Zit vlak in de buurt hier.
Voor een Just Racks JRA150. Uiteindelijk kan de versterker dan in het midden-onder, en de XMC-1 in het midden-boven. Vrees dat mijn IKEA Lack TV meubel de extra 25Kg niet meer gaat houden.
Heb nu de blu-ray speler en AVR in het midden boven elkaar staan, en dat hangt al enigszins...

weust

Right. Dat ging wat sneller dan verwacht.
Binnen 45 minuten een mail terug met de offerte, en zojuist betaald via PayPal.
Ruim 1000 Euro lichter nu.

And now we wait...