Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Cobraatje

Citaat van: Dennis75 op september  2, 2012, 10:55:51
Ik vind het maar een vreemde manier van zaken doen.

Ze zetten dus een processor op de markt die nog niet af is.
Zowel het TACT en de audio streaming zal via een latere update beschikbaar zijn.

Ik wacht wel totdat de unit compleet is.
Tot die tijd hou ik mijn Marantz.

+1
Het is dat ik een upgrade card voor de XMC-1 heb, Emotiva een goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft en andere AV processoren erg duur zijn, anders was ik wel klaar met Emotiva.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED77CS6LA - Lyngdorf MP40 2.1 - Marantz MM8077 CineMike Stufe 2 + Brückung - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50

rovinggecko

Citaat van: Dennis75 op september  2, 2012, 10:55:51
Ik vind het maar een vreemde manier van zaken doen.

Ze zetten dus een processor op de markt die nog niet af is.
Zowel het TACT en de audio streaming zal via een latere update beschikbaar zijn.

Ik wacht wel totdat de unit compleet is.
Tot die tijd hou ik mijn Marantz.

+1

Mijn AV7005 doet het prima, zou me verbazen als de xmc-1 het gaat winnen zonder TACT, dus aanschaffen voordat alles werkt zie ik niet gebeuren.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Maro

Die mono's zijn wel vet zeg.... :headbanging:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dennis75

Citaat van: rovinggecko op september  2, 2012, 11:18:36
+1

Mijn AV7005 doet het prima, zou me verbazen als de xmc-1 het gaat winnen zonder TACT, dus aanschaffen voordat alles werkt zie ik niet gebeuren.

Ik zie dat jij de XDA/1 hebt.

Gaf dat bij jou een boost op het stereo gebeuren?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Dennis75

Citaat van: Maro op september  2, 2012, 11:19:04
Die mono's zijn wel vet zeg.... :headbanging:

Die zien er zeker goed uit!
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

yorkie13

De XDA-1 geeft zeker een boost, hele mooie dac voor het geld en zeker beter dan de UMC-1 bij stereo.

Verder gaat ik steeds meer twijfelen over het toch maar aanschaffen van een andere AV pre/processor
nu de XMC-1 nog (steeds) niet op de markt komt.

Flavio

Citaat van: RogerS op september  2, 2012, 05:38:22
Slecht nieuws voor de mensen die op een XMC-1 zitten te wachten.

Informatie van het Emotiva forum:
The XMC-1 was demo'd (and sounded VERY good, to me!). I'll report of the key things that have not been covered before in other news...all the basic features we've been expecting and hardware appeared to be the same we've heard about for a while. Some new things... The LED front panel mirrors the OSD and the info shown looks identical. If you adjust something on the fly (like volume), the front panel temporarily shows the volume change, then reverts back to showing all the key info about the currently played source (format type, A/V inputs, etc...per the picture Big Dan posted recently). FW updates will be via USB stick. They had thought about updating via the internet, but they were concerned about individuals' network security creating issues – so we will simply download 1 file from Emotiva's site onto a USB drive, plug it in, and the update will run. While the UMC-200 will have Bluetooth connectivity, Ray said the XMC will not. Also, in the XMC's development, they partnered with Momentum Data Solutions, which did the original code to make the TI chip used into a chip for home A/V use.

The XMC's remaining items to complete are cleaning up the software (stripping it of debugging code, making all the links in the menus/etc.) and working the user interface for TACT. Ray estimated this will take ~6 weeks to complete the software clean-up, but they said all the hardware work is complete and everything works. TACT will take longer, so the unit will initially be shipped without TACT but an upgrade in 1Q13 will install TACT. As is, TACT is working (and is really awesome, based on the demo!)m but the interface is currently not very user-friendly and this is being worked on. Also, Android apps to control the XMC are being worked. Finally, it will eventually include audio streaming capability, but not for the initial launch.

In the demo, some thought the HDMI switching was not very fast, others thought it was very fast. Personally, I went back and double-checked and it seemed very fast to me – much faster than my UMC-1. Given it uses the same HDMI switching as the UMC-200 and that was very fast, I personally have confidence the XMC's will be very quick in its final execution.

No official XMC-1 timing was quoted, but a couple people asked and it sounds like ~late November/early December is fairly likely. When it ships, as noted – TACT will not be installed, but it will have standard Dolby Bass MGMT and will be able to be set up manually including a parametric EQ. Cost is still $1499.

TACT komt pas ergens in 2013...... :crazy:

En een Europees distributiecentrum is ook nog ver weg...
Europe/non-US distribution – Progress is being made in getting a European distribution hub. They were going to partner w/a 3rd party to do this, but they have decided to keep it in-house. They are working details but working with all the different countries and establishing a legal entity is taking time. Once they get Europe going, they will work on other countries also.

Jammer... Ik heb eigenlijk geen zin om nog een heel jaar te wachten op een nieuwe processor. De Anthem AVM50v wordt wel erg aantrekkelijk

Dit is gewoon een herhaling van het UMC-1 verhaal. Apparaat releasen met incomplete en buggy firmware en dan vervolgens een jaar updates uitbrengen alvorens het apparaat functioneert zoals het vanaf dag 1 zou hebben moeten functioneren. Reken maar dus op zijn vroegst eind 2013 voordat de XMC-1 fatsoenlijk werkt en tegen die tijd is de concurrentie als weer twee generaties verder. Emotiva kan beter versterkers blijven maken want met de processoren wordt het op deze manier nooit wat.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Nooff

The XMC-1 was demo'd (and sounded VERY good, to me!). I'll report of the key things that have not been covered before in other news...all the basic features we've been expecting and hardware appeared to be the same we've heard about for a while. Some new things... The LED front panel mirrors the OSD and the info shown looks identical. If you adjust something on the fly (like volume), the front panel temporarily shows the volume change, then reverts back to showing all the key info about the currently played source (format type, A/V inputs, etc...per the picture Big Dan posted recently). FW updates will be via USB stick. They had thought about updating via the internet, but they were concerned about individuals' network security creating issues – so we will simply download 1 file from Emotiva's site onto a USB drive, plug it in, and the update will run. While the UMC-200 will have Bluetooth connectivity, Ray said the XMC will not. Also, in the XMC's development, they partnered with Momentum Data Solutions, which did the original code to make the TI chip used into a chip for home A/V use.

The XMC's remaining items to complete are cleaning up the software (stripping it of debugging code, making all the links in the menus/etc.) and working the user interface for TACT. Ray estimated this will take ~6 weeks to complete the software clean-up, but they said all the hardware work is complete and everything works. TACT will take longer, so the unit will initially be shipped without TACT but an upgrade in 1Q13 will install TACT. As is, TACT is working (and is really awesome, based on the demo!)m but the interface is currently not very user-friendly and this is being worked on. Also, Android apps to control the XMC are being worked. Finally, it will eventually include audio streaming capability, but not for the initial launch.

In the demo, some thought the HDMI switching was not very fast, others thought it was very fast. Personally, I went back and double-checked and it seemed very fast to me – much faster than my UMC-1. Given it uses the same HDMI switching as the UMC-200 and that was very fast, I personally have confidence the XMC's will be very quick in its final execution.

No official XMC-1 timing was quoted, but a couple people asked and it sounds like ~late November/early December is fairly likely. When it ships, as noted – TACT will not be installed, but it will have standard Dolby Bass MGMT and will be able to be set up manually including a parametric EQ. Cost is still $1499.

Europe/non-US distribution – Progress is being made in getting a European distribution hub. They were going to partner w/a 3rd party to do this, but they have decided to keep it in-house. They are working details but working with all the different countries and establishing a legal entity is taking time. Once they get Europe going, they will work on other countries also.

Jammer... Ik heb eigenlijk geen zin om nog een heel jaar te wachten op een nieuwe processor. De Anthem AVM50v wordt wel erg aantrekkelijk
Jammer, later dan gepland maar goed als hij pas in December komt dan is 2-3 maanden wachten op TACT ook wel vol te houden. Er zijn ook nog steeds heel veel hifi liefhebbers die absoluut GEEN room correctie toe willen passen. Ik wist het wel als ik wat langer moest wachten om het prijsverschil met de Anthem te compenseren...

Nooff

Citaat van: Flavio op september  2, 2012, 11:46:37
Dit is gewoon een herhaling van het UMC-1 verhaal. Apparaat releasen met incomplete en buggy firmware en dan vervolgens een jaar updates uitbrengen alvorens het apparaat functioneert zoals het vanaf dag 1 zou hebben moeten functioneren. Reken maar dus op zijn vroegst eind 2013 voordat de XMC-1 fatsoenlijk werkt en tegen die tijd is de concurrentie als weer twee generaties verder. Emotiva kan beter versterkers blijven maken want met de processoren wordt het op deze manier nooit wat.
Een apparaat zonder TACT hoeft niet buggy te zijn, dat moeten we met zn allen eerst nog maar afwachten  ;)

Dennis75

Citaat van: RA SUBS op september  2, 2012, 11:39:49
De XDA-1 geeft zeker een boost, hele mooie dac voor het geld en zeker beter dan de UMC-1 bij stereo.

Verder gaat ik steeds meer twijfelen over het toch maar aanschaffen van een andere AV pre/processor

De XDA kost 199 dollar dus dat valt mee.

De XDA 2 komt dacht ik ook pas volgend jaar.

RogerS

Citaat van: RA SUBS op september  2, 2012, 11:39:49

Ik wil graag in Arcam AVR350 (geen HD audio dus multi-channel HD FLAC files zijn een no go...) vervangen door een processor maar welke? Ik wil wel graag een goede roomcorrectie hebben die je zelf nog kunt aanpassen. Ik heb nu 3 verschillende room correctie systemen gehoord waarvan Audessy duidelijk het minste was. Zowel AudioVolver II van audiodata (helaas alleen stereo) als ook Anthem ARC vond ik de resultaten vrij goed. Ik hik toch nog tegen de prijs van een Anthem AVM50v aan zeker omdat ik een deel van de functionaliteit (video processing en analoge video ingangen) nooit zal gebruiken.

Ik zou tijdelijk wel een Emotiva UMC-1 kunnen kopen (laatste batch wordt in September geleverd) en heb dan een upgrade card voor de XMC-1. Maar ja dan zit ik wel vast om naderhand een XMC-1 te kopen. En ik ben ook bang dat het DA-gedeelte en analoge uitgang minder is dan mijn huidige Arcam...

@Ralf: Wat waren de verzendkosten van de UMC-1 uit de V.S. en hoeveel invoerrechten heb je nog moeten betalen?
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

magicbas

Citaat van: RogerS op september  2, 2012, 12:20:20
@Ralf: Wat waren de verzendkosten van de UMC-1 uit de V.S. en hoeveel invoerrechten heb je nog moeten betalen?

Ik heb begin dit jaar e.e.a. bij Emotiva gekocht en al met al kwam het ongeveer uit op $ = €
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

T.Rodenburg93

Ik heb trouwens sinds een paar dagen geleden wat problemen met mijn UMC-1 en vraag mij af of jullie hier ervaring mee hebben. De volumeknop functioneert niet meer en zodra je er een draait schiet het apparaat uit (beveiliging?) Waar zal dit aan liggen? Ik denk zelf iets van een defect onderdeel in de knop zelf maar om dit te verifiëren zal ik de unit vanmiddag even updaten. Het volume veranderen werkt wel via de afstandsbediening maar alleen wanneer het apparaat niet eerder is uitgevallen, de stroom moet er na uitvallen dus af zijn geweest. Heeft een van jullie dit probleem al eens meegemaakt? Ik baal er namelijk wel erg van aangezien het apparaat, ook al niet astronomisch duur, het toch wel wat langer vol moet houden dan een paar maanden :(

Bvd. Tim
Beeld: Samsung UE-46D5000 - Panasonic DMP-BD75
Geluid: Emotiva UMC-1/ UPA-5/XDA-1 - XTZ 99.26 MKII/ 10.17p/ 99.25/ 99.25c Jamo S602 - BK XXLS400 - XTZ W12.18p
Kabels: Canare 4S8 - RUconnected Interlinks - Atlas Hyper 2.0

Tim's XTZ Cinema Showcase

rovinggecko

Citaat van: Dennis75 op september  2, 2012, 11:21:29
Ik zie dat jij de XDA/1 hebt.

Gaf dat bij jou een boost op het stereo gebeuren?

Ben net begonnen dat uit te testen. De XDA had ik al in combo met de UMC-1. Het verschil tussen de DAC in de AV7005 en XDA is op de stukken waar ik het voorlopig even naar geluisterd heb niet heel erg groot. Het verschil is veel minder groot dan bv het geluidsverschil tussen de AV7005 en de UMC-1.  De XDA is misschien iets minder scherp en iets breder, de AV7005 iets 'hoger', als dat iets zegt. Maar heel beperkt.

Moet nog eens verder testen om te zien of er een duidelijker verschil is als bv de bron kwaliteit lager is. Maar is tijdrovend want telkens kabels wisselen (om niet het verschil tussen coax en glas te testen) en ben nog bezig om eea goed op te stellen (hetgeen meer impact heeft op de geluids kwaliteit dit moment), dus niet de beste test omgeving.

Hoewel niet echt duur, zou ik zou zeker niet blind een XDA bestellen voor bij een AV7005, maar kijken of je ergens in de buurt kan luisteren cq er een kan lenen.
Ik woon in de buurt van Alkmaar...
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Roving Gecko's Woonkamer

rovinggecko

Citaat van: RogerS op september  2, 2012, 12:20:20

Ik zou tijdelijk wel een Emotiva UMC-1 kunnen kopen (laatste batch wordt in September geleverd) en heb dan een upgrade card voor de XMC-1. Maar ja dan zit ik wel vast om naderhand een XMC-1 te kopen. En ik ben ook bang dat het DA-gedeelte en analoge uitgang minder is dan mijn huidige Arcam...

Hier ook, in voorjaar aangeschaft, ongeveer usd = euries.

Overigens ligt hij hier nu werkloos, pm maar als je interesse hebt...
Roving Gecko's Woonkamer

Xstream

Ik vind 't verschil tussen de UMC vs de XDA vooral zitten in warm vs klinisch.
De UMC is heel kill, maar erg zuiver en gedetailleerd. Dat kan bij sommige muziek heel mooi zijn, en bij andere totaal niet. Ik vind de UMC ook "breder" dan de XDA.
De XDA is veel muzikaler. Dus meer aangezette bass en warmere klanken. Ik vind 't ook veel meer naar je toe komen waardoor je meer diepte krijgt. De UMC blijft ingetogen en verder weg. De XDA komt op mij dynamischer en meer punchy over. Echter krijg je dus wel een "knusser" effect, waar de UMC "cleaner" en "breder" is.

Het hangt uiteraard ook wel af van je speaker combo. Maar de XDA is duidelijk een stuk muzikaler. Voor een ieder weer anders wat die mooi vind. Ik vind het heerlijk dat ik die flex heb in m'n UMC/XDA setup.

Echter begin ik me zo te ergeren aan al die kleine issues m.b.t. de UMC, dat ik ook begin te twijfelen of ik nog wel op de XMC wil wachten ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Dennis75

Citaat van: rovinggecko op september  2, 2012, 15:58:47
Ben net begonnen dat uit te testen. De XDA had ik al in combo met de UMC-1. Het verschil tussen de DAC in de AV7005 en XDA is op de stukken waar ik het voorlopig even naar geluisterd heb niet heel erg groot. Het verschil is veel minder groot dan bv het geluidsverschil tussen de AV7005 en de UMC-1.  De XDA is misschien iets minder scherp en iets breder, de AV7005 iets 'hoger', als dat iets zegt. Maar heel beperkt.

Moet nog eens verder testen om te zien of er een duidelijker verschil is als bv de bron kwaliteit lager is. Maar is tijdrovend want telkens kabels wisselen (om niet het verschil tussen coax en glas te testen) en ben nog bezig om eea goed op te stellen (hetgeen meer impact heeft op de geluids kwaliteit dit moment), dus niet de beste test omgeving.

Hoewel niet echt duur, zou ik zou zeker niet blind een XDA bestellen voor bij een AV7005, maar kijken of je ergens in de buurt kan luisteren cq er een kan lenen.
Ik woon in de buurt van Alkmaar...

Wel grappig dat je hem werkloos heb gemaakt.

Op stereo vind ik de Marantz veel beter dan de UMC-1.
Echter op surround is het een andere sound. Ik moet zeggen dat ik dat van de UMC-1 beter vond.
Heel toevallig zat ik er net nog aan te denken om een UMC er bij te kopen.

De Marantz is wat meer laid back. De UMC is lekker upfront.

Ik moet er nog steeds aan wennen.

weust

Is het bekend in hoe verre de UMC van de UMC-200 zal verschillen?
Stereo is hele belangrijk, maar het kunnen aansluiten van mijn HDMI componenten ook.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de UMC-1 het doet tegen over mijn huidige Denon 3808.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

RogerS

Citaat van: rovinggecko op september  2, 2012, 16:00:48
Hier ook, in voorjaar aangeschaft, ongeveer usd = euries.

Overigens ligt hij hier nu werkloos, pm maar als je interesse hebt...

Bedankt voor het aanbod! Maar ik heb zojuist met de baas thuis overlegd en uitgelegd dat als ik nu een UMC-1 nieuw koop dat ik het aanschaf bedrag (incl. NL btw) korting krijg op een XMC-1. Alleen de zendkosten blijven dan over. Ik heb haar weten te overtuigen dat dit een goede deal is. Zojuist maar een email naar Emotiva gestuurd met wat vragen over de voucher card...
Mocht een directe koop van Emotiva niets worden dan kom ik mogelijk terug op je aanbod.
Setup:
Sound processor:Emotiva XMC-1, Eind versterkers: 5* Hypex NCore400 met 5* SMPS600 voeding, LCD-TV:Philips 42PFL7674, Blu-Ray/SACD:Oppo BDP103, Mediaplayer:  Intel i3 NUC met Openelec, Luidsprekers: 4* XTZ 99.38 MKII en 1* XTZ 99.36 MKII, BK Monolith sub
In de keuken: Versterker: Peardrop Class D, Luidsprekers: Monitor Audio Radius 90

GS

:notify: :notify: :notify: :notify: :notify: :notify:
Het is weer het zelfde verhaal bij Emotiva: release in the summer - maar blijkt wel 2013 te zijn voordat de zaak compleet is.....
het breekt Emotiva elke keer weer op : te klein bedrijf met te grote ambities - ze kunnen geen 100 mensen op XMC zetten -
en wat doen ze wel weer 5 tot 10 nieuwe versterkers aankondigen, daar zijn ze goed in. Overigens weinig innovatief, geen modulaire opzet, geen class D etc.
hele batterijen aantallen upa's xpa's xpr's

Overigens hebben ze een demo type mediaplayer laten zien, hoeveel jaar gaat dat kosten, terwijl de XMC-1 nog steeds geen streaming heeft die nu al geimplementeerd had moeten zijn.........

Sorry maar er is nog niets veranderd.
GS

Miesepies

Ah, die stream module is van een extern bedrijf hoor. Stream Unlimited verkoopt hele prints en sets. Hoef je dus alleen nog maar een kastje omheen te bouwen. Zie ook de M1 Cl1ck, de Ayon mediaspeler en de Project media speler. Deze gebruiken allemaal dezelfde media module.

Dus plak daar de XDA-1 internals achter en je hebt een media player :)

RogerS

Citaat van: GS op september  3, 2012, 13:56:54
Het is weer het zelfde verhaal bij Emotiva: release in the summer - maar blijkt wel 2013 te zijn voordat de zaak compleet is.....
het breekt Emotiva elke keer weer op : te klein bedrijf met te grote ambities - ze kunnen geen 100 mensen op XMC zetten -
en wat doen ze wel weer 5 tot 10 nieuwe versterkers aankondigen, daar zijn ze goed in. Overigens weinig innovatief, geen modulaire opzet, geen class D etc.

Overigens hebben ze een demo type mediaplayer laten zien, hoeveel jaar gaat dat kosten, terwijl de XMC-1 nog steeds geen streaming heeft die nu al geimplementeerd had moeten zijn.........

GS

Ik heb een beetje hetzelfde gevoel. Waarom geen focus op een beperkt aantal producten. Naast de XMC-1 hebben ze ook nog 3 andere pre/pro's in de pijplijn zitten.... Maar ja ik heb nog geen and pre/pro gezien die zo goed past op mijn wenslijstje als de XMC-1. :(
En persoonlijk heb ik geen interesse in de Emotiva eindversterkers omdat ik nog tevreden ben met mijn Hypex NCore's...
Setup:

Nooff

Citaat van: GS op september  3, 2012, 13:56:54

GS
Weinig innovatief zeg je? Class H versterkers? Gelukkig heeft elk merk daar al 1 of 2 van op de plank liggen  ::)

warcow

De UMC-1 die ik nu een paar maanden in mijn bezit heb en ook sinds een paar weken gebruik heeft ook serieuze kuren. Met tot zover alle bronnen (pc, xbmc mediaspeler, satelliet decoder) krijg ik ernstige handshake problemen met hdmi. Het beeld gaat vaak uit en aan en flikkert ook vaak even met een roze waas over het scherm. Zwaar storend en ik heb al veel geprobeerd. Andere opstartvolgordes van apparatuur, andere hdmi kabels, instellingen (passthrough, auto, 1080p etc.)

Jammer dat het geval niet gewoon uit de doos werkt. Heb ze zojuist een mail geschreven met mijn problemen, ik kijk uit naar de reactie.

clockwork

Citaat van: Miesepies op september  3, 2012, 14:31:44
Ah, die stream module is van een extern bedrijf hoor. Stream Unlimited verkoopt hele prints en sets. Hoef je dus alleen nog maar een kastje omheen te bouwen. Zie ook de M1 Cl1ck, de Ayon mediaspeler en de Project media speler. Deze gebruiken allemaal dezelfde media module.

Dus plak daar de XDA-1 internals achter en je hebt een media player :)

Dat zijn niet de minste namen. Als deze speler ooit uitkomt sta ik vooraan in de rij. Als is het alleen maar voor de match met de rest.

@warcow: balen van je handshake issues. De decoders geven idd vaker problemen. Ik heb dat hier opgelost door er een goedkope HD recorder van Sony (3 tientjes op MP)  tussen te zetten.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling