Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Jukie

Citaat van: vester86 op augustus 10, 2010, 21:02:22
dat dus, EN dat ik het niet had verwacht, een vage brief (half nederlands, half engels) krijg dat ik hun moet bellen vanwege "iets". om er vervolgens 2 dagen later achter te komen dat ik "gewoon" ff geld over moet maken...
als ze dat nou gewoon ff simpel en duidelijk in de brief zetten, voor mijn part een acceptgiro erbij, dan komt het een stuk minder "discutabel" over, en had ik het geld sneller (en met een veiliger gevoel) overgemaakt, en de spulletjes eerder in huis gehad... want de rest van de week ben ik weinig thuis en zal ik ze dus missen :(

Ja, een vage brief en dat je moet bellen is inderdaad wat vreemd ja. Makkelijker inderdaad als ze gewoon een faktuur sturen  ;)

Maar goed, hoop dat je je spullen toch nog spoedig in huis hebt :)

RobMeul

Net de XPA-5 besteld :pompom:
Met XRCA interconnects, X series speaker kabel en X series HDMI-kabels.

Hopelijk wordt het eind volgende week geleverd, dat zou mooi zijn.
Ik kan niet wachten om de zaak aan te sluiten en te horen hoe mijn Paradigm monitor 11 speakers zich gaan gedragen. :wub:

Iemand ervaring met een XPA en Paradigm luidsprekers?

Voorlopig gaat de Denon AVR-2310 worden ingezet als processor en voor zone 2. Upgrade naar andere Emotiva apparatuur staat
nog in de planning. ERC-1, XPA-2, USP1.
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.
Paradigm; "Life is to short for bad speakers"

clockwork

Mooie plannen!  :clapping:

Alvast gefeliciteerd met je aankopen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

RobMeul

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik vond dit in een review over de XPA-5;

People ask me about this stuff all the time;
"Steve, Denon, Onkyo, Pioneer, Sony and Yamaha receivers all boast up to the nanosecond surround processing modes, connectivity options up the whazoo, and fancy shamncy remotes--so what exactly would a brawny multichannel amplifier get me?" My answer to these queries is always the same: "Just two things, the power and the glory."

Yeah, the power and the glory  :headbanging:
Pioneer LX5090, Oppo BDP-93 Regiovrij. Paradigm speakers, Front Tribute, Center CC-590, SR ADP 590. Sub Velodyne CHT-12Q. Emotiva XMC-1, ERC-2, 2 x XPA-1, XPA-5. AKG K-701. Logitech Harmony One. Sony PS3.

Basje84

Via dit forum ben ik ook geinteresseerd geraakt in emotiva en ben mij nu aan het orienteren op een UMC-1 i.c.m. een XPA5. Nu ben ik echter een beetje geschrokken van het grote aantal klachten en problemen dat met name op AVS forum te lezen zijn. Zijn hier een aantal leden die deze al thuis hebben staan en dezelfde ervaringen hebben? En zou het wellicht een betere optie zijn om een receiver als pre te gebruiken ipv de UMC-1? Ik dacht dan bijvoorbeeld aan een Marantz SR6004 of een Onkyo 807 (of vergelijkbaar).

Wellicht nog als aanvulling, ik ben op dit moment bezig mijn bouwpakket van een Vifa premium 11, 22 en center af te bouwen. Deze worden door speakerland beschreven met een maximale belasting van 140w bij 4ohm. Is de XPA5 hier wellicht een tandje te zwaar voor, of is dat geen probleem als het maar niet te hard gezet wordt? Of zou een UPA-5 een betere oplossing zijn?

Roger Black

Citaat van: RobMeul op augustus 20, 2010, 11:16:27
Net de XPA-5 besteld :pompom:
Met XRCA interconnects, X series speaker kabel en X series HDMI-kabels.

Hopelijk wordt het eind volgende week geleverd, dat zou mooi zijn.
Ik kan niet wachten om de zaak aan te sluiten en te horen hoe mijn Paradigm monitor 11 speakers zich gaan gedragen. :wub:

Iemand ervaring met een XPA en Paradigm luidsprekers?

Voorlopig gaat de Denon AVR-2310 worden ingezet als processor en voor zone 2. Upgrade naar andere Emotiva apparatuur staat
nog in de planning. ERC-1, XPA-2, USP1.
De Emotiva eindversterkers hebben een neutrale klank en jouw Paradigm speakers swingen wel, ik denk dat het een goede match zal zijn!

RobMeul

Citaat van: Roger Black op augustus 24, 2010, 07:40:10
De Emotiva eindversterkers hebben een neutrale klank en jouw Paradigm speakers swingen wel, ik denk dat het een goede match zal zijn!

Binnenkort weten we het, hij is onderweg. Verwachte leverdatum is 1 september, nog 1 week wachten.  :music:

Inmiddels ook de Spectral High End 2003 besteld, zo kunnen we uitbreiden in de toekomst. :sigh:

Miesepies

Citaat van: Basje84 op augustus 23, 2010, 23:45:47Nu ben ik echter een beetje geschrokken van het grote aantal klachten en problemen dat met name op AVS forum te lezen zijn.
De firmware van de UMC-1 is redelijk ok, maar kan nog wel wat updates gebruiken voor een aantal dingen. Over het algemeen gaat het redelijk goed, het ligt er ook een beetje aan wat je er op aan wil sluiten. HDMI is van nature een ramp waar meerdere producenten last van hebben, dus je zou pech kunnen hebben. Aan de andere kant kan het ook allemaal in 1x goed gaan - er zijn genoeg mensen zonder problemen (alleen zie/hoor je die minder vaak op de forums).

CiteerZijn hier een aantal leden die deze al thuis hebben staan en dezelfde ervaringen hebben?
Ik heb een complete Emotiva set met UMC-1 hier staan. Echter door mijn configuratie heb ik niet veel op HDMI aangesloten, een PS3 en Dune HD Center. Die laatste geeft issues met HD audio wanneer ik een rip afspeel - maar bij echte blu-rays geen problemen.

Qua geluid is er niets mis mee. Misschien niet het hele fijne van sommige toppertjes (denk aan merken zoals Krell of Classé), maar voor deze prijs haast onverslaanbaar denk ik. De XPA-5 heeft behoorlijk wat power, de UMC-1 klinkt erg goed en beide behoorlijk neutraal waardoor je door je kabels en speakers keuze je geluid naar wens kan samenstellen.

CiteerEn zou het wellicht een betere optie zijn om een receiver als pre te gebruiken ipv de UMC-1? Ik dacht dan bijvoorbeeld aan een Marantz SR6004 of een Onkyo 807 (of vergelijkbaar).

Kan. Maar uiteindelijk moeten jouw oren aangeven wat voor jou de beste combi is :P Wel lastig, omdat je Emotiva niet vooraf kan beluisteren.

Nou denk ik dat Marantz en Onkyo wel verder zijn met HDMI compatibiliteit dan Emotiva, maar verwacht ook van die merken geen wonderen :(

CiteerWellicht nog als aanvulling, ik ben op dit moment bezig mijn bouwpakket van een Vifa premium 11, 22 en center af te bouwen. Deze worden door speakerland beschreven met een maximale belasting van 140w bij 4ohm. Is de XPA5 hier wellicht een tandje te zwaar voor, of is dat geen probleem als het maar niet te hard gezet wordt? Of zou een UPA-5 een betere oplossing zijn?

Nou is het wel zo dat de XPA-5 beter klinkt naarmate hij wat harder staat. De UPA lijn schijnt ietsje beter op lage volumes te werken, dus dat ligt ook een beetje aan je voorkeur. Al heb ik er geen ervaring mee, de UPA zou mogelijk een wat fijnere combi met je speakers kunnen zijn.

clockwork

Citaat van: Basje84 op augustus 23, 2010, 23:45:47
Via dit forum ben ik ook geinteresseerd geraakt in emotiva en ben mij nu aan het orienteren op een UMC-1 i.c.m. een XPA5. Nu ben ik echter een beetje geschrokken van het grote aantal klachten en problemen dat met name op AVS forum te lezen zijn. Zijn hier een aantal leden die deze al thuis hebben staan en dezelfde ervaringen hebben? En zou het wellicht een betere optie zijn om een receiver als pre te gebruiken ipv de UMC-1? Ik dacht dan bijvoorbeeld aan een Marantz SR6004 of een Onkyo 807 (of vergelijkbaar).

.

Ik neem dat dat je dit topic al gelezen hebt: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=103614.0

Qua hdmi issues valt er inderdaad nog wel wat te verbeteren. Dat deed mijn vorige Onkyo (PR-SC885) een stuk beter. De geluidskwaliteit van de Emotiva is zowel op het gebied van stereo en surround een stuk beter. De Marantz ken ik niet.

Mijn advies is om even op de nieuwe firmware te wachten. Dat kan niet lang meer duren. Volgens Emotiva hebben ze 'alle' issues nu gefixed.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Basje84

Bedankt Miesepies en Clockwork, ik zal eens wat verder duiken in de UPA serie. Het topic dat je noemde clockwork had ik inderdaad gelezen. Maar omdat er 101 pagina's gevuld zijn met ervaringen met Emotiva (waaronder ook vele met de UMC-1) en er slechts redelijk weinig ook een vermelding hadden gemaakt in dat andere topic, dacht ik dat er misschien leden waren die daar niet keken maar wel hier.

HDMI is voor mij wel redelijk belangrijk met mijn setup (HTPC; Toshiba EP30 HDDVD; PS3 en sateliet ontvanger), dus ik hoop dat de nieuwe update een hoop van deze problemen oplost. Ik neem jullie advies inderdaad ten harte en wacht even op de volgende update! Nogmaals bedankt!

vester86

Whoei, mn set is compleet! (alleen een mooi nieuw audiomeubel mist nog, maar daar wordt aan gewerkt :)

Zuilen: B&W 603 S2
Subs: Zelfbouw (mét grille vind ik ze mooier)

nu alles nog aansluiten (de emotiva's staan nog onaangesloten op mijn bureau)

Roger Black

VET!

Nu snel aansluiten!

treky22

Ziet er echt heel gaaf uit  :headbanging:

Inderdaad snel aansluiten, dan kun je gaan genieten  :music:

Meubel moet hier ook nog steeds komen, heb nog niet iets kunnen vinden qua maten.
Ik zal zelf anders eens aan de slag gaan met een ontwerp.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

ajbeefde

Citaat van: treky22 op augustus 25, 2010, 08:57:50
Ziet er echt heel gaaf uit  :headbanging:

Inderdaad snel aansluiten, dan kun je gaan genieten  :music:

Meubel moet hier ook nog steeds komen, heb nog niet iets kunnen vinden qua maten.
Ik zal zelf anders eens aan de slag gaan met een ontwerp.

Dit niets voor je?

http://www.finite-elemente.de/en/racks/spider
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus 24, 2010, 22:57:29
Whoei, mn set is compleet! (alleen een mooi nieuw audiomeubel mist nog, maar daar wordt aan gewerkt :)

nu alles nog aansluiten (de emotiva's staan nog onaangesloten op mijn bureau)

Prachtig! Ben benieuwd wat je van de cd speler vindt. Ik moest in het begin erg wennen aan de manier van laden, maar inmiddels bevalt dat erg goed. Hij klinkt geweldig.

Snel aansluiten! (en op termijn zwarte trims  ;))

clockwork

Deze kast is gisteren bij mij bezorgd. Het past er allemaal net in. Moet nog wel de achterwand bij de eindversterker uitzagen vanwege de warmte afvoer.

Wat een gepiel met de kabels overigens. De echte foto's post ik nog wel een keer. 

RobMeul

Prachtig!

En dan snel een foto met je spullen er op en erin  :P

FloR

Kan je die blokken zo op elkaar laten staan? Heb je geen probleem met warmte afvoer?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Nahpets

Aangezien de spullen nog niet aangesloten staan zal dat (nu) geen problemen op leveren. Als de apparaten wel gestapeld 'moeten' worden wanneer ze aangesloten staan zou ik in ieder geval de eindversterker bovenop zetten.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobMeul

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 10:08:20
Aangezien de spullen nog niet aangesloten staan zal dat (nu) geen problemen op leveren. Als de apparaten wel gestapeld 'moeten' worden wanneer ze aangesloten staan zou ik in ieder geval de eindversterker bovenop zetten.

Wat ik heb gelezen is dat de XPA-5 niet heel erg warm wordt, ook niet na enkele uren spelen. :clapping:

Zo te zien aan het meubel is er plaats voor de XPA-5 aan de ene zijde en de ERC + UMC aan de andere zijde achter de deurtjes.
Of hij heeft de ERC en UMC op de bovenste plank in het midden zodat er voor de bediening geen deurtje open hoeft.

Ben benieuwd naar de opstelling!

Nooff

Citaat van: Nahpets op augustus 25, 2010, 10:08:20
De Pre wordt vele malen warmer, dus deze zou ik sowieso bovenop zetten.

Nahpets

De Pre warmer? Bijzonder.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

EJ

Het hangt natuurlijk ernstig van het volume af waarop wordt gespeeld...

clockwork

Citaat van: RobMeul op augustus 25, 2010, 10:30:21
Wat ik heb gelezen is dat de XPA-5 niet heel erg warm wordt, ook niet na enkele uren spelen. :clapping:

Zo te zien aan het meubel is er plaats voor de XPA-5 aan de ene zijde en de ERC + UMC aan de andere zijde achter de deurtjes.
Of hij heeft de ERC en UMC op de bovenste plank in het midden zodat er voor de bediening geen deurtje open hoeft.

Ben benieuwd naar de opstelling!

Volgens mij bedoelde FloR de opstelling van vester.
Ik heb inderdaad de XPA-5 in de rechterkast staan. In een afgeloten ruimte werd hij ondanks 3 grote gaten in de achterwand gisteravond toch wel handwarm. Daar had ik in mijn open rack geen last van.
De ERC en UMC staan in het middenvak. Daarboven is ruimte zat. Cm of 5. De rest van de apparatuur staat in het linkerkastje. Morgen komt er een Marmitek IR Control8 om de boel met de kastjes dicht te kunnen bedienen. Foto''s volgen echt zodra alles naar mijn zin staat. .  

FloR

ik had het idd over de afbeelding van Vester.

de openingen tussen de verschillende blokken lijken mij nogal klein, vandaar de vraag.

Ikzelf heb dit weekend alles eerste keer geïnstalleerd. De openingen tussen versterkers zijn relatief klein en daarom heb ik gebruik gemaakt van externe geforceerde koeling (12 x ventilator). Zal anders is een foto pakken.
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3