Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

chenchen21621

Heh, grappig!
Tijdje terug 99% zeker geweest dat ik wat spul over liet komen... Uiteindelijk niet gedaan i.v.m. het gedoe met garantie, verzendkosten zijn dan erg duur! (Ik kwam op $350 voor een versterker en processor)
Houd ook rekening met 25% extra kosten als importheffing, BTW, je kent het wel. ;D

clockwork

Citaat van: chenchen21621 op augustus  6, 2010, 08:56:13
Heh, grappig!
Tijdje terug 99% zeker geweest dat ik wat spul over liet komen... Uiteindelijk niet gedaan i.v.m. het gedoe met garantie, verzendkosten zijn dan erg duur! (Ik kwam op $350 voor een versterker en processor)
Houd ook rekening met 25% extra kosten als importheffing, BTW, je kent het wel. ;D

Welkom op het forum!
Een redelijk aantal mensen hier hebben wel spullen besteld en zijn over het algemeen tevreden. Ik denk dat je met die verzendkosten wat aan de hoge kant zit. Als je het uiteindelijk berekent, scheelt het toch best wel veel met concurrenten. En de garantie is inderdaad iets wat je voor lief moet nemen.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Roger Black

Citaat van: chenchen21621 op augustus  6, 2010, 08:56:13
Heh, grappig!

Welkom! 'Wat' = Emotiva?

Midcall

Citaat van: clockwork op augustus  6, 2010, 09:18:21
Welkom op het forum!
Een redelijk aantal mensen hier hebben wel spullen besteld en zijn over het algemeen tevreden. Ik denk dat je met die verzendkosten wat aan de hoge kant zit. Als je het uiteindelijk berekent, scheelt het toch best wel veel met concurrenten. En de garantie is inderdaad iets wat je voor lief moet nemen.

Ik denk eerder dat hij aan de lage kant zit met verzendkosten ivm reparaties. Je betaalt de transportkosten zowel heen als terug.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Ejorne

Citaat van: Midcall op augustus  6, 2010, 17:11:24
Ik denk eerder dat hij aan de lage kant zit met verzendkosten ivm reparaties. Je betaalt de transportkosten zowel heen als terug.

Er is toch een mogelijkheid om de reparatie hier uit te voeren en de eventuele kosten in rekening bij Emotiva te brengen?

Nooff

Citaat van: Ejorne op augustus  6, 2010, 18:21:03
Er is toch een mogelijkheid om de reparatie hier uit te voeren en de eventuele kosten in rekening bij Emotiva te brengen?
Yep, reparatie kan hier in NL, Emotiva stuurt je de onderdelen.

Midcall

Citaat van: Nooff op augustus  6, 2010, 18:22:43
Yep, reparatie kan hier in NL, Emotiva stuurt je de onderdelen.
Zitten er schema's van Emotiva bijgeleverd? Dat is wel netjes dan.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Nooff

Citaat van: Midcall op augustus  6, 2010, 18:57:01
Zitten er schema's van Emotiva bijgeleverd? Dat is wel netjes dan.
Worden inderdaad meegeleverd.

clockwork

De nieuwe firmware is er helaas nog niet. Het wachten is op een program loader.
Volgens Lonnie komt de firmware "soon".
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Nooff

Inderdaad gezien. Ach ja, liever nog wachten dan straks een "bricked" UMC-1 toch?

clockwork

Yep. Ben alleen wel benieuwd of alle (en in het bijzonder mijn) issues dan opgelost zijn.  ;D

vester86

vandaag een brief binnen van Fedex, dat ik eerst geld voor douane en inklaring moet overmaken en dat daarna pas mn pakket doorgestuurd wordt... hebben jullie dat ook gehad??

er wordt €55,00 aan duties (douane) en €195 aan btw gerekend, over een bedrag van 1245 dollar, klopt dat zo'n beetje??

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus  7, 2010, 15:01:27
vandaag een brief binnen van Fedex, dat ik eerst geld voor douane en inklaring moet overmaken en dat daarna pas mn pakket doorgestuurd wordt... hebben jullie dat ook gehad??

er wordt €55,00 aan duties (douane) en €195 aan btw gerekend, over een bedrag van 1245 dollar, klopt dat zo'n beetje??

Huh? Nee, bij anderen werd het pakket gewoon bezorgd. Paar weken later kwam de acceptgiro. Even bellen met Fedex?

Bedragen lijken zo grofweg wel te kloppen.

vester86

volgens de brief zijn ze bereikbaar, maar als ik ze bel krijg ik een antwoordapparaat aan de lijn die zeggen dat ze gesloten zijn, kan maandag pas weer bellen.... beetje vaag dus...
ik ga het ff afwachten, het is een "Pre-Payment-Form", whatever that may be... zit ook geen acceptgirokaart bij, en er staat ergens bij dat er nog een "final fedex invoice" komt (eindafrekening??) waarin de werkelijke kosten en de geschatte kosten verrekend worden... mischien hopen ze dat je sneller betaald, maar ik wacht gewoon af of er maandag geleverd wordt

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus  7, 2010, 15:32:19
volgens de brief zijn ze bereikbaar, maar als ik ze bel krijg ik een antwoordapparaat aan de lijn die zeggen dat ze gesloten zijn, kan maandag pas weer bellen.... beetje vaag dus...
ik ga het ff afwachten, het is een "Pre-Payment-Form", whatever that may be... zit ook geen acceptgirokaart bij, en er staat ergens bij dat er nog een "final fedex invoice" komt (eindafrekening??) waarin de werkelijke kosten en de geschatte kosten verrekend worden... mischien hopen ze dat je sneller betaald, maar ik wacht gewoon af of er maandag geleverd wordt

Wat zou de geschatte afleveringsdatum zijn volgens de website? Heb je de zending gevolgd?
Inderdaad erg vaag. Jij bent de eerste bij wie het zo gaat. 

vester86

geschatte afleverdatum komende maandag 6:00PM, heb de zending gevolgd, is eergister (donderdagavond) in parijs aangekomen, en daar gisteravond weer vertrokken.
en vandaag dus de brief bij de post, zal em straks ff inscannen

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus  7, 2010, 15:39:13
geschatte afleverdatum komende maandag 6:00PM, heb de zending gevolgd, is eergister (donderdagavond) in parijs aangekomen, en daar gisteravond weer vertrokken.
en vandaag dus de brief bij de post, zal em straks ff inscannen

Ik zou maandag even afwachten. Grote kans dat de boel gewoon afgeleverd wordt. Voor een betaling is het wel erg kort dag.

Die 6:00 pm is overigens de uiterste levertijd.

Have fun!   

Jukie

Hoe sluiten jullie trouwens je bron (vermoedelijk wordt dat een oppo 83) voor geluid aan op de pro (UMC-1)?

Gaat dat tegenwoordig ook met HDMI of is dat nog gewoon coax?

Volgens mij kan het allebei (wat ik begrijp uit de info van beide apparaten), maar welke heeft de voorkeur tegenwoordig?

Jukie

Zojuist het antwoord op mijn eigen vraag al gevonden, iets met bandbreedte van coax, dus weer wat geleerd  ;D

vester86

Citaat van: clockwork op augustus  7, 2010, 15:45:30
Ik zou maandag even afwachten. Grote kans dat de boel gewoon afgeleverd wordt. Voor een betaling is het wel erg kort dag.

Die 6:00 pm is overigens de uiterste levertijd.

Have fun!   
ja vond ik ook al, kan ze voor maandag niet eens bereiken   :sneaky:

die fun gaat wel lukken, al moet ik eerst nog een audiomeubel in elkaar zetten voor ik er serieus naar kan gaan luisteren...
ohja, en mn subjes afmaken, die zijn al bijna klaar!

vester86

nou, heb met ze gebeld, kennelijk moet ik de taxes vooruit betalen omdat ik particulier ben?? (ja maar, dat zijn andere kopers ook) of omdat dit een steekproef is (voor wat???)
nouja, heb het maar overgemaakt, betalen moet ik toch wel uit eindelijk... hopelijk wordt het pakket nu snel geleverd, want het werd niet eerder verstuurd dan dat de betaling binnen is

lekker verhaal, ben benieuwd

clockwork

Citaat van: vester86 op augustus  9, 2010, 12:35:56
nou, heb met ze gebeld, kennelijk moet ik de taxes vooruit betalen omdat ik particulier ben?? (ja maar, dat zijn andere kopers ook) of omdat dit een steekproef is (voor wat???)
nouja, heb het maar overgemaakt, betalen moet ik toch wel uit eindelijk... hopelijk wordt het pakket nu snel geleverd, want het werd niet eerder verstuurd dan dat de betaling binnen is

Ja, raar verhaal. Lekkere steekproef dan. Nou ja, hopelijk wordt er nu snel bezorgd.

_Nelis_

Hmmm, ik vind dat Fedex verhaal maar apart, ik bestelde mn spulletjes, had ze binnen een week in huis en heb nu (ruim zes weken later) nog niets van fedex gehoord over btw en invoerrechten...
Emotvia UMC-1
Emotiva UPA-7
Oppo BDP-93
Pro-ject Debut III Esprit Klipsch WF-35 Klipsch RC-64 Klipsch RW-12D Klipsch Quintet II

Jukie

Citaat van: vester86 op augustus  9, 2010, 12:35:56

Op zich niet zo heel gek als ze hun policy zouden wijzigen naar eerst betalen, dan pas onvangen.

Als je ziet hoeveel mensen niet weten dat er invoerrechten en btw betaald moeten worden, en het allemaal te veel en niet eerlijk vinden.

En dan kan zo'n bedrijf weer achter zijn geld aan.

En zoals je zegt, betalen moet je toch, dus wat is het probleem? Dat het een paar dagen langer duurt voordat je je spullen hebt?

vester86

Citaat van: Jukie op augustus 10, 2010, 18:01:45
Op zich niet zo heel gek als ze hun policy zouden wijzigen naar eerst betalen, dan pas onvangen.

Als je ziet hoeveel mensen niet weten dat er invoerrechten en btw betaald moeten worden, en het allemaal te veel en niet eerlijk vinden.

En dan kan zo'n bedrijf weer achter zijn geld aan.

En zoals je zegt, betalen moet je toch, dus wat is het probleem? Dat het een paar dagen langer duurt voordat je je spullen hebt?
dat dus, EN dat ik het niet had verwacht, een vage brief (half nederlands, half engels) krijg dat ik hun moet bellen vanwege "iets". om er vervolgens 2 dagen later achter te komen dat ik "gewoon" ff geld over moet maken...
als ze dat nou gewoon ff simpel en duidelijk in de brief zetten, voor mijn part een acceptgiro erbij, dan komt het een stuk minder "discutabel" over, en had ik het geld sneller (en met een veiliger gevoel) overgemaakt, en de spulletjes eerder in huis gehad... want de rest van de week ben ik weinig thuis en zal ik ze dus missen :(