Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: evilniek op juni 13, 2010, 16:51:58
Als ik lees over de vele bugs vraag ik me af of emotiva niet te vroeg is geweest met de UMC-1. Oja raphie ik ben zelf bezitter van zo'n k*t-receiver van Denon, wel grappig dat ik nog nooit problemen heb gehad met deze zogenaamde k*t-receiver.
@Nooff Je kunt niet ontkennen dat de umc-1 nog behoorlijk wat bugs heeft anders zou je er niks over lezen in dit forum.
Over de geluidskwaliteit kan idd niks zeggen het gaat mij vooral om de bugs.
Ik ontken niks, ik zeg dat er heel veel dingen opgeblazen worden door mensen die niet eens één bezitten. De rest van de bugs komt vooral voor met kabel decoders, dat hoeft helemaal niet een UMC-1 probleem te zijn. Hoeveel bugs zijn er dan volgens jou? Emotiva heeft gekozen voor een andere manier van HDMI "switching on the fly". Hier wordt straks steeds meer naar toe gewerkt. Over de nieuwe Denon's, Arcam en Onkyo's lees ik ook dergelijke problemen. Als zelfs de grote jongens deze problemen hebben, dan lijkt het mij voor de hand liggend dat een kleinere fabrikant hier ook last van ondervindt. Misschien wel meer dan een grote speler, maar je hoeft er daarom nog niet last van te hebben. Sommige mensen kunnen gewoon enorm bitchen om niks.

Nahpets

Citaat van: Raphie op juni 13, 2010, 17:06:19
M'n XPA-2 klinkt nog weer stukken beter sinds de PPP, Ja zo'n filter met kabels waar je 10 van die k*Tdenons voor kan kopen (en dan maakt het nog geeneens geluid...)  :devil:

Yep, ik zou de mijne ook niet graag de deur uit doen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

evilniek

@Raphie Rustig aan vriend, ik zeg nergens dat mijn denon beter is of zoiets, ik doelde vooral op de technische problemen met voornamelijk HDMI op dit moment. En hoezo onzin? ik basseer me gewoon op de feiten. Je hoeft ook niet zo neerbuigend te doen hoor nergens voor nodig.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

laten we die 2 discussies danm even duidelijk scheiden

HDMI issues staan los van de absolute geluidskwaliteit.
En op het HDMI front vind ik dat EMOTIVA één van de meest open en benaderbare fabrikanten is. Kijk eens bijv. naar ARCAM 
JBL PRX Power!

Miesepies

Ja, Ik hoor/lees nog  regelmatig over problemen met de firmware van Arcam. Ondanks de vele releases, lijkt het hun ook nog niet echt te lukken. Jammer, want de AVR600 (waar ik ook naar gekeken heb) is wel een serieuze receiver qua kwaliteit verder.

Het zijn toch vaak de kleinere bedrijven die hun 'eerste' HDMI product op de markt zetten met ondersteuning van alle features, waarbij het fout gaat. Denon en Onkyo zijn inmiddels van die mainstream giganten met een grote r&d afdeling en die elke 2 maanden een nieuwe serie apparaten eruit poepen. Ja, dan is het ook wel logisch dat zij de HDMI boel beter onder controle hebben.  Waar de kleine bedrijven nieuwe firmware releases doen, brengen zij gewoon een nieuw apparaat uit  :devil:

Anyway, ben zelf ook weer een stapje verder. Zowieso bleek een van mijn lange HDMI kabels kaduuk. Jammer, helemaal omdat ik deze uit engeland had gehaald, dus ben bang dat me dat een paar centen gaat kosten om em te RMA'en.

DTS-HD MA werkt toch...tenminste, heb vannochtend een bluray getest met DTS-HD MA welke dus wel werkte. De br rip van Speed werkt echter niet, en vraag me nu af of dat aan een slechte rip ligt of dat er toch een bug is (in de UMC-1 of in de Dune) waardoor het niet altijd werkt. Wanneer ik mijn Dune op PCM zet, of de audiotrack laat downmixen voor optical krijg ik wel geluid.

Na beta 3 op de UMC-1 te hebben gezet, heb ook nog even kunnen spelen met EMO-Q. Een klein bugje (bij de eerste stap, ambient meting,  moet je expres wat geluid maken, anders failt ie) in het begin, maar ik moet zeggen dat de meting en de bijbehorende eq settings volgens mij aardig goed leken (op het eerste gezicht, heb nog geen audio test ermee gedaan). De afstanden zagen er goed uit, de crossovers waren nuttige waarden en zelfs de eq voor LFE had rekening gehouden met de staande golven in mijn kamer. Wel zie ik nog wel eens een bugje op het display verschijnen, maar denk dat ze toch al weer een stapje verder zijn met beta 3.

Raphie

niet iedere rip heeft alle audiotracks en niet alle audiotracks zijn HD, dit is dus wel iets om rekening mee te houden
vaak gaat alleen de core audio of DD track mee om filesizes enigsinds acceptabel te houden. dan kan je wachten tot je een ons weegt maar dan gaat dat lampje echt niet branden ;)
JBL PRX Power!

Miesepies

De DTS_HD MA track zit er wel in. De UMC-1 detecteert ook de MA track, echter geeft hij geen geluid. Wanneer ik de mediaplayer op PCM-uit zet krijg ik met dezelfde track wel geluid, d.w.z. het is dus ook geen dummy track oid. Op een of andere manier kan de UMC-1 er niet mee omgaan - maar gelukkig is dat dus niet bij alles zo   :turn:

norman

Ik heb alles binnen en aangesloten, klinkt goed !
Heel anders dan mijn vorige Rotel !

Maar Emo-Q werkt voor geen meter, meer mensen dit probleem gevonden ?
Verkeerde afstanden, speakers uit fase die goed staan en ook speakers die er niet zijn detecteert hij als aanwezig...

Hoe kan je zien welke firmware versie erop staat ?
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Miesepies

Ik zie dat je de vraag ook al op het emo forum had gezet :)  Mute, Status, Volume Up in die volgorde. Emo-Q is een ramp, alhoewel bij de laatste beta gaat het (in mijn geval) heel wat beter.

Wel een groot verschil he ? Ik vond het zelf ook wel ff wennen, de Rotel is wat wolliger, wat minder helder. Maar wel clean, strak en flink wat power.

Nooff

Deze week komt er als het goed is nog weer een update waarbij Emo-Q beter zou moeten functioneren. De ambient test fout wordt er uit gehaald. Ik heb hem wel voorbij de ambient test gekregen en vooralsnog klopt alles wel vrij aardig. Let wel op dat als hij je sub verder weg zet dan eigenlijk het geval is, dit niet per se een fout is, maar een correctie op hoe deze in je ruimte tot zijn recht komt. Ik heb eigenlijk verder totaal geen issues. Wel had ik na de update geen geluid meer over de interlinks, maar na een DSP reflash was dit helemaal weg en werkte alles gewoon zoals het hoort.

danielo

Citaat van: Nooff op juni 15, 2010, 23:57:34
Deze week komt er als het goed is nog weer een update waarbij Emo-Q beter zou moeten functioneren. De ambient test fout wordt er uit gehaald. Ik heb hem wel voorbij de ambient test gekregen en vooralsnog klopt alles wel vrij aardig. Let wel op dat als hij je sub verder weg zet dan eigenlijk het geval is, dit niet per se een fout is, maar een correctie op hoe deze in je ruimte tot zijn recht komt. Ik heb eigenlijk verder totaal geen issues. Wel had ik na de update geen geluid meer over de interlinks, maar na een DSP reflash was dit helemaal weg en werkte alles gewoon zoals het hoort.

Dat de sub verder gezet wordt dan die misschien echt staat is vrij normaal bij dit soort systemen. Ze meten de echte delay terugzetten is meestal geen goed plan.

Gezien dit een aankoop topic is en geen fan topic (vind ik). Ga ik toch zeggen dat ook al is de UMC misschien een goeie koop voor een aantal mensen er zeker nog bugs inzitten die niet alleen over hdmi gaan. Hier een voorbeeld :

-------
The important point is WHERE delays get applied within the signal path. Delaying the subwoofer, adjusting the crossover and applying EQs to optimize the in-room response is perfectly fine when it's done AFTER the subwoofer signal has been correctly summed within the AVR.

The UMC-1 is an example of how to do it wrong. If this was my product I would recall it immediately.
--------

Een vrij felle uitspraak maar Roger Dressler is het wel mee eens zelfs na een discussie met Lonnie van Emotiva. Roger is niet zomaar iemand hij heeft 25 jaar bij dolby gewerkt (nu met pension) de laatste 10 jaar de bepalende factor (directie) voor de technishe kant van dolbly.

Hopelijk fixen ze nog veel van de issues met het eq and bassmanagent de keuze tussen goedkope pre/pro's blijft immers nog erg dun.

Daniel.

PS: dat andere elke 2 maanden een nieuwe unit uitbrengen is ook onzin. Hun enigste pre/pro  gaat het 3e jaar in en wordt pas denken we na 5 jaar vervangen. De midrange zit op een 2 jaar cycle en hebben meer updates gehad die makkelijker werken dan emotiva voor elkaar krijgt.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

norman

Ik heb de delays en speaker aanpassing handmatig gedaan met een geluidsmeter.
Maar vind dat op surround gebied, verdacht weinig effecten doorkomen...

Dit verandert wanneer ik Dolby Volume aanzet, iets klopt er ergens nog niet in me instellingen(hoop ik) ...
Arendal 1723S LCR - 1961 Rears - PSB Imagine XA Atmos speaker
Tonewinner AT-300 pre +  AD-7300 7CH amp
DIY Dayton 15 inch sub + Speakerland SUB6 + Peerless 12inch+PR DIY subwoofer

Teejoo

Roger Dressler heeft toch een SSP-800?

Nooff

Citaat van: danielo op juni 16, 2010, 13:58:45
Dat de sub verder gezet wordt dan die misschien echt staat is vrij normaal bij dit soort systemen. Ze meten de echte delay terugzetten is meestal geen goed plan.

Gezien dit een aankoop topic is en geen fan topic (vind ik). Ga ik toch zeggen dat ook al is de UMC misschien een goeie koop voor een aantal mensen er zeker nog bugs inzitten die niet alleen over hdmi gaan. Hier een voorbeeld :

-------
The important point is WHERE delays get applied within the signal path. Delaying the subwoofer, adjusting the crossover and applying EQs to optimize the in-room response is perfectly fine when it's done AFTER the subwoofer signal has been correctly summed within the AVR.

The UMC-1 is an example of how to do it wrong. If this was my product I would recall it immediately.
--------

Een vrij felle uitspraak maar Roger Dressler is het wel mee eens zelfs na een discussie met Lonnie van Emotiva. Roger is niet zomaar iemand hij heeft 25 jaar bij dolby gewerkt (nu met pension) de laatste 10 jaar de bepalende factor (directie) voor de technishe kant van dolbly.

Hopelijk fixen ze nog veel van de issues met het eq and bassmanagent de keuze tussen goedkope pre/pro's blijft immers nog erg dun.

Daniel.

PS: dat andere elke 2 maanden een nieuwe unit uitbrengen is ook onzin. Hun enigste pre/pro  gaat het 3e jaar in en wordt pas denken we na 5 jaar vervangen. De midrange zit op een 2 jaar cycle en hebben meer updates gehad die makkelijker werken dan emotiva voor elkaar krijgt.

Het zijn zeker niet alleen bugs met HDMI, maar wel veelal. Iemand die geen Bass Management gaat gebruiken heeft geen last van een dergelijke bug, dat is waar het om gaat. Veel mensen roepen moord en brand, maar lullen alleen mee over wat er geroepen wordt.

danielo

Citaat van: Teejoo op juni 16, 2010, 15:56:21
Roger Dressler heeft toch een SSP-800?

correct hij heeft teveel tijd :), Maar zoals je weet heeft die er bij de ssp-800 ookal iets van 20 bugs gevonden en in samenwerking met classe gefixed in de volgende release.

Daniel.

PS: in zou de macmini puur signaal laten doen (testen via dts wav) en niet upsamplen in anyway (avs cross-posting :)).

danielo

Citaat van: Nooff op juni 16, 2010, 18:06:30
Het zijn zeker niet alleen bugs met HDMI, maar wel veelal. Iemand die geen Bass Management gaat gebruiken heeft geen last van een dergelijke bug, dat is waar het om gaat. Veel mensen roepen moord en brand, maar lullen alleen mee over wat er geroepen wordt.

hdmi was en is te verwachten, emotiva had duidelijk niet al teveel getest en hdmi is zo'n wespen nest dat alleen ervaring helpt. De andere dingen (kunnen) zorgelijker zijn. De prijs is erg ok maar veel mensen willen een av processor toch gebruiken als een av processor en daar zaten toch flink wat bugs in. Nu hij iets van 6 maanden uit is kan je teminste een eerlijke keuze maken en hopen dat ze nog een aantal bugs eruit halen, dat is al een hele andere keuze dan voordat die uit kwam. Hopelijk werken ze voor hun volgende processor op basis van dit platform zodat deze toch dure lessen niet opnieuw worden geleerd.

Het beste in een thread als deze zou een faq file zijn waar de problemen instaan en hoe er omheen te werken omdat volgens mij met deze kennis nu 80% van de mensen goed met deze processor kunnen werken. Voor mij persoonlijk (als ik in de markt zou zijn) is vooral het eq systeem nog een showstopper.

Nogmaals dat is denk ik het verschil met hun versterkers waar iedereen eigenlijk onder de indruk is van de prijs/presentatie gehalte. Met de pre/pro's is het antwoord gewoon wat grijs en zijn feiten belangrijker voor kopers.

Daniel.

Teejoo

Citaat van: danielo op juni 16, 2010, 18:29:09
correct hij heeft teveel tijd :), Maar zoals je weet heeft die er bij de ssp-800 ookal iets van 20 bugs gevonden en in samenwerking met classe gefixed in de volgende release.

Daniel.
Ik dacht al, want die beta heb ik er ook al inzitten. Daar is ook m'n EQ bug in opgelost. Dus Emotiva is niet de enige met een EQ bug.  ;)Als ze hem nu maar zo snel fixen als Classé, komt het allemaal wel goed.

Teejoo

Citaat van: Nooff op juni 16, 2010, 18:06:30
Iemand die geen Bass Management gaat gebruiken heeft geen last van een dergelijke bug, dat is waar het om gaat.
Ik kan me niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat niet gebruiken, dus dit is wel iets dat gefixed moet worden.

weirdorob

Oke dan umc-1 gisteren binnen en aangesloten eerste indruk WOW wat een verschil met de onkyo als pre,
niets ingeregeld zo uit de doos en ben al onder de indruk ga geen moeilijke termen strooien maar ben uiterst tevreden,
hopelijk komt vandaag de svs pb-13ultra sub aan en gaan we de boel is inregelen.
dan hopen dat het vti rack snel komt kunnen ook de kabels eens weggewerkt worden :pompom:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Miesepies

Welke VTI rack heb je besteld ? In het geval van de kleine, hoop ik dat je 2x 13" hoogte heb...gezien dat je 2 XPA's heb staan :)

DV79

Citaat van: weirdorob op juni 18, 2010, 12:21:26
Oke dan umc-1 gisteren binnen en aangesloten eerste indruk WOW wat een verschil met de onkyo als pre,
niets ingeregeld zo uit de doos en ben al onder de indruk ga geen moeilijke termen strooien maar ben uiterst tevreden,
hopelijk komt vandaag de svs pb-13ultra sub aan en gaan we de boel is inregelen.
dan hopen dat het vti rack snel komt kunnen ook de kabels eens weggewerkt worden :pompom:

Erg mooi zo zeg. Geniet ervan!!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Xander32

Indrukwekkende stapel Emotiva.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

weirdorob

Citaat van: Miesepies op juni 18, 2010, 12:24:33
Welke VTI rack heb je besteld ? In het geval van de kleine, hoop ik dat je 2x 13" hoogte heb...gezien dat je 2 XPA's heb staan :)
Miesepies het rack van de foto passen de twee amps naast elkaar smal rack ging niet werd te hoog met oog op de tv
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

phmeijer

Mooie combi straks!
Hou wel rekening met de glasplaat dat er voldoende ruimte boven de amps komt voor de koeling!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Nooff

Citaat van: phmeijer op juni 18, 2010, 17:25:13
Mooie combi straks!
Hou wel rekening met de glasplaat dat er voldoende ruimte boven de amps komt voor de koeling!
Ze worden amper warm, zelfs na intensieve workout  :)