Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Nooff op juni 12, 2010, 13:03:58
Het is de combinatie van alles, niet alleen de XPA-5, of de Classé, of de UMC-1, of de Tag...

Ik ervaar het geluid helemaal niet zo, er plakt hier niets aan de speaker behalve mijn oor vanwege de intensieve luistersessies  :D De geluidskwaliteit is subliem en laten we eerlijk zijn, voor het geld van de Classé MOET deze ook wel beter presteren. Ik verwacht persoonlijk ook helemaal niet dat hij de Classé compleet onderuit haalt, maar wel dat hij een dergelijke versterker in bepaalde aspecten kan benaderen. Geluid is en blijft een smaak kwestie.
Subliem in vergelijking met .... ¿

Wat is jouw referentie. Zonder die te vermelden zegt die opmerking dus weinig, alleen dat jij er zelf erg tevreden mee bent (en dat is alleen voor jouw zelf `n voornaam iets ;)). En dan nog: wat versta jij onder subliem ¿ Wat doet/doen deze concreet beter/anders dan een vergelijkbaar product ¿

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Miesepies

Citaat van: Raphie op juni 12, 2010, 11:42:30hij heeft gewisseld met XPA-2 niet XPA-5 is appels met peren vergelijken

Volgens mij zijn de XPA-2 en XPA-5 grotendeels hetzelfde opgebouwd, de XPA-2 alleen iets overgedimensioneerd (of hoe je het ook wil omchrijven). Techniek is hetzelfde, het vermogen verschilt. Het geluidbeeld komt wat mij betreft aardig overeen.

Citaat van: Xander32 op juni 12, 2010, 13:18:25Subliem in vergelijking met .... ¿ Wat is jouw referentie.

Waarom moet er altijd gelijk een vergelijking bij ? Hij is tevreden met zijn setup. Ik denk niet dat hij eerst een heel examen hoeft te doen, voordat je kan accepteren dat hij het geluid geweldig vind ?

Jongens, jullie bedoelen het vast goed, maar de bewoording komt niet echt vriendelijk over. Ik heb graag kritiek, vooral over hoe ik dingen anders moet doen, hoe ik iets moet uitleggen of wat ik uit zou moeten proberen, maar graag op een normale manier. Thx.

(Edit: Mijn irritaties even wat politiek correcter verwoord, ook om nutteloze discussies verder te voorkomen)

Raphie

Ik ben zelf groot EMOTIVA fan en trots eigenaar van de XPA-2 maar ik herken totaal niks van wat jij beschrijft
en als ik dan kijk naar wat voor conclusie je trekt en op basis waarvan, dan is het toch niet vreemd dat ik daar een paar vraagtekens bij heb?

je zou het kunnen bevestigen door bijv eens de Ca150 bij jou aan te sluiten in je huidige setup en dan een conclusie te trekken.
JBL PRX Power!

Miesepies

Jawel...en ik snap je vragen wel, maar het is de manier waarop je die stelt. Je reactie kwam niet echt goed over... Maar, ik laat het hierbij...

Natuurlijk snap ik wel dat het om een samenwerking gaat van meerdere componenten als ik er zo nog even over nadenk, echter door mijn ervaring op de meeting bij Simon kwam ik al snel tot mijn eerste conclusie. Het probleem is ook dat ik niet zoveel mogelijkheden heb om een vergelijking te doen omdat ik de spullen niet heb. Heb helaas ook nog niet echt de rust om even te gaan zitten en wat veranderingen uit te proberen.

De CA150 van Simon lenen gaat wat lastig, want ik geloof dat ie die verkocht heeft ;)

Raphie

denk dat er nog wel andere kandidaten binnen je setup zijn die door enige aanpassing je "dat" geluid kunnen geven (bijv de TAG Pre)

Citaat van: Miesepies op juni 12, 2010, 15:07:38
Jawel...en ik snap je vragen wel, maar het is de manier waarop je die stelt. Je reactie kwam niet echt goed over... Maar, ik laat het hierbij...

Natuurlijk snap ik wel dat het om een samenwerking gaat van meerdere componenten als ik er zo nog even over nadenk, echter door mijn ervaring op de meeting bij Simon kwam ik al snel tot mijn eerste conclusie. Het probleem is ook dat ik niet zoveel mogelijkheden heb om een vergelijking te doen omdat ik de spullen niet heb. Heb helaas ook nog niet echt de rust om even te gaan zitten en wat veranderingen uit te proberen.

De CA150 van Simon lenen gaat wat lastig, want ik geloof dat ie die verkocht heeft ;)
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: Raphie op juni 12, 2010, 14:58:47
Ik ben zelf groot EMOTIVA fan en trots eigenaar van de XPA-2 maar ik herken totaal niks van wat jij beschrijft
en als ik dan kijk naar wat voor conclusie je trekt en op basis waarvan, dan is het toch niet vreemd dat ik daar een paar vraagtekens bij heb?

je zou het kunnen bevestigen door bijv eens de Ca150 bij jou aan te sluiten in je huidige setup en dan een conclusie te trekken.
Dat is nou juist de reden dat ik zeg dat er meerdere factoren zijn. Wellicht is de combinatie met de Platinums van Michel niet zo geslaagd als hoe hij het graag wil hebben. Wellicht valt er met bekabeling nog iets aan de veranderen, misschien ook wel niet.

Ik herken het verder ook niet, dus misschien heb ik een voor mijzelf prima combinatie gevonden net als Raphie. Ik vind het nogal krom dat mensen meteen Emotiva als "toch niet zo goed als wat er op voorhand beweerd werd" bestempelen. Hoe weet je zelf überhaupt hoe het klinkt? Dat je zelf kritsch bent zegt eigenlijk helemaal niets over de componenten, maar over je eigen voorkeur. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je Classé prettig vind en je daar tevreden mee bent, je niet zomaar iets anders gaat proberen. Is Emotiva daarom "slechter" of "minder goed"? Nee, helemaal niet. Wat Michel zegt, dat constante neerbuigende gezever hier moet eens ophouden.

Xander32

CiteerJongens, jullie bedoelen het vast goed, maar de bewoording komt niet echt vriendelijk over. Ik heb graag kritiek, vooral over hoe ik dingen anders moet doen, hoe ik iets moet uitleggen of wat ik uit zou moeten proberen, maar graag op een normale manier. Thx.
Mijn bedoeling is echt niet om irritatie op te wekken hoor. Dat is steeds weer het lastige van platte tekst zonder een intonatie of een non-verbaal, i.c.m. een kritische kanttekening.

Maar wil wel graag een antwoord op m`n vragen :D.

;) Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

weirdorob

Altijd weer dat gezever over merken en prijzen begrijp best wel als je veel geld uitgeeft dat het beter is en klinkt moet wel anders kan je je zelf wel voor je kop slaan.
Maar als emotiva liefhebber ben ik uitermate tevreden klinkt super voor mij en ben erg onder de indruk van de prestaties geniet elke dag weer.
Hoe een ander er tegen aankijkt zal me een worst zijn ik ben tevreden en behoeft verder geen uitleg.
Geniet van de muziek en films en laat ieder in zijn waarde en zoek niet naar uitleg als je te veel geld hebt uitgegeven omdat je niet uit kan staan dat een ander voor minder geld meer geniet. :headbanging:
infinity kappa 100. infinity kappa center b. infinity kappa 90. infinity kappa 70 . sony bdp s-770. optoma hd33. mede8er. samsung le46a786.emotiva xpa-2 emotiva xpa-5 emotiva umc-1 emotiva erc-1 svs pb-13ultra. Acoustic solid small.

Xander32

Citaat van: Nooff op juni 12, 2010, 15:41:37
Wat Michel zegt, dat constante neerbuigende gezever hier moet eens ophouden.
Subliem :thumbs-up:.

;) Sander.

Xander32

Citaat van: weirdorob op juni 12, 2010, 21:02:36
Altijd weer dat gezever over merken en prijzen begrijp best wel als je veel geld uitgeeft dat het beter is en klinkt moet wel anders kan je je zelf wel voor je kop slaan.
Maar als emotiva liefhebber ben ik uitermate tevreden klinkt super voor mij en ben erg onder de indruk van de prestaties geniet elke dag weer.
Hoe een ander er tegen aankijkt zal me een worst zijn ik ben tevreden en behoeft verder geen uitleg.
Geniet van de muziek en films en laat ieder in zijn waarde en zoek niet naar uitleg als je te veel geld hebt uitgegeven omdat je niet uit kan staan dat een ander voor minder geld meer geniet. :headbanging:
Daar gaat het om; dat jij er tevreden mee bent. Een mening van een ander doet er dan idd. niet toe. Maar een uiting van tevreden zijn met merk X lees ik anders dan dat de geluidskwaliteit van merk X subliem wordt genoemd. Dan wordt ik nieuwsgierig.

Sander.

Nooff

Citaat van: Xander32 op juni 12, 2010, 21:39:28
Daar gaat het om; dat jij er tevreden mee bent. Een mening van een ander doet er dan idd. niet toe. Maar een uiting van tevreden zijn met merk x is vat ik anders op dan een merk x subliem te noemen.

Sander.
Je kunt er maar niet over ophouden zie ik. Ik luister naar wat hier staat, ik vergelijk het met niets, aangezien hier geen 1:1 vergelijking staat om zo maar even te swappen. Wat ik hoor, klinkt subliem, niets meer in niets minder. Je zegt het goed, je vat het anders op, dat doe je zelf  ;)

Raphie

ok, knuppel in het hoenderhok, XPA-2 klinkt beter dan m'n Levinson ML431.
Alles wat ik van classé heb gehoord klonk stroperiger (als de ML3xx serie)

Zo goed dan?
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: Raphie op juni 12, 2010, 22:32:40
ok, knuppel in het hoenderhok, XPA-2 klinkt beter dan m'n Levinson ML431.
Alles wat ik van classé heb gehoord klonk stroperiger (als de ML3xx serie)

Zo goed dan?
Nee, want je kunt niet objectief vergelijken.... :police:

Eigenlijk kan dat sowieso nooit, aangezien je dan beide sets tegelijk moet kunnen beluisteren  :nowink:

Raphie

Citaat van: Nooff op juni 12, 2010, 22:44:53
Nee, want je kunt niet objectief vergelijken.... :police:

Eigenlijk kan dat sowieso nooit, aangezien je dan beide sets tegelijk moet kunnen beluisteren  :nowink:
Oh je hebt het circus al meegemaakt waarbij de pro azijnpissers met hun DENON k*t receivertje al een vooringenomen mening klaarhebben over spullen waarover ze alleen nog maar hebben kunnen lezen & dromen, nog nooit in het het echt gehoord hebben, laat staan ooit als courant model in hun bezit zullen hebben.

voor hen heb ik maar 1 geinformeerde mening op basis van 6 jaar forum verslaglegging > See if i care, been there done that!  :devil:

JBL PRX Power!

Xander32

Ik heb niets tegen Emotiva hoor, denk zelfs / neem aan dat Emotiva gewoon weg veel hardware voor de euris (dollars) bied gezien de vele eigenaren alleen al op dit forum. En m.u.v. een aantal bugs die enige wrevel geven, zijn de meeste eigenaren klaarblijkelijk tevreden. Maar ben wel op zoek naar enige nuancering in sommige lofuitingen in dit draadje.

Sander.

danielo

Citaat van: Xander32 op juni 12, 2010, 23:09:45
Ik heb niets tegen Emotiva hoor, denk zelfs / neem aan dat Emotiva gewoon weg veel hardware voor de euris (dollars) bied gezien de vele eigenaren alleen al op dit forum. En m.u.v. een aantal bugs die enige wrevel geven, zijn de meeste eigenaren klaarblijkelijk tevreden. Maar ben wel op zoek naar enige nuancering in sommige lofuitingen in dit draadje.

Sander.

Hopelijk wordt ik als k*t denon eigenaar niet gelijk op mijn plek gezet maar ik denk dat bijna iedereen het erover eens is dat de versterkers prima zijn en een aanvulling op bijna elke receiver. Ik zie heel weinig negatieve reacties hierop. De problemen beginnen inderdaad bij vooral hun pre/pro's en hebben inderdaad te maken met bugs. 1 mening over dit merk hebben zonder deze 2 producten uit elkaar te trekken is dus vind ik hopeloos.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

maar zelf dan, een FW bug zegt niks over de geluidskwaliteit van de pre ;)
JBL PRX Power!

danielo

Citaat van: Raphie op juni 13, 2010, 14:05:26
maar zelf dan, een FW bug zegt niks over de geluidskwaliteit van de pre ;)

Het is niet mijn bedoeling in een wel/niet spelletje te komen. Ik vind luister plezier ook te maken hebben met of je relaxed kan luisteren en dat alles een beetje werkt. Indien dat niet het geval is ga je je ergeren aan dingen. Over geluids kwaliteit kan ik simpel zijn ik denk dat een goed eq systeem echt een toevoeging is in bijna elke kamer en eigenlijk gewoon een verplicht nummer is. Over de 'basis' kan ik niets zeggen heb hier namelijk nooit bv een umc gehoord in mijn setup, wat ik wel weet is dat veel eigenaren zijn weggegaan omdat de bugs ze teveel werden. Misschien krijgen ze het onder controle misschien niet maar ik denk echt dat deze 2 producten uit elkaar trekken in de discussie want dat zijn de meningen veel duidelijker.

Daniel.

Nooff

Die bugs worden met name veroorzaakt door de manier waarop fabrikanten HDMI implementeren. Laten we vooral niet gaan overdrijven en afgaan op mensen die gezellig mee lullen over een product die ze zelf niet gehoord of uitgeprobeerd hebben. Dan kunnen we namelijk ook Classé, Denon, Onkyo, Arcam e.d. Meenemen die ook last hebben van de nodige Bugs, ook voornamelijk door HDMI. Het is één van de slechtst geïmplementeerde standaarden ooit. Veel mensen zijn inderdaad afgehaakt door voornamelijk spookverhalen. Ik ben zelf eigenaar van een UMC-1, en ik ben werkelijk nog niets tegengekomen.

danielo

Citaat van: Nooff op juni 13, 2010, 15:07:46
Die bugs worden met name veroorzaakt door de manier waarop fabrikanten HDMI implementeren. Laten we vooral niet gaan overdrijven en afgaan op mensen die gezellig mee lullen over een product die ze zelf niet gehoord of uitgeprobeerd hebben. Dan kunnen we namelijk ook Classé, Denon, Onkyo, Arcam e.d. Meenemen die ook last hebben van de nodige Bugs, ook voornamelijk door HDMI. Het is één van de slechtst geïmplementeerde standaarden ooit. Veel mensen zijn inderdaad afgehaakt door voornamelijk spookverhalen. Ik ben zelf eigenaar van een UMC-1, en ik ben werkelijk nog niets tegengekomen.

We zijn dan ook al wel 2 jaar verder :), Maargoed ik probeerde te helpen in de discussie niet weer in de zelfde loop terecht te komen. Ik lees op avs deze pre/pro thread al jaar of 2 en er is veel gebeurd zullen we maar zeggen. Denk als de vraagsteller de versterkers en pre/pro's uit elkaar trekt in de vraag stelling dat beter opschiet.

Dat hdmi slecht is weten we allemaal maar dat dit een excuus is klopt niet helemaal er zijn al flink wat merken die al jaren redelijk stabiele oplossingen leveren. Mijn pre/pro is ontworpen eind 2007 en zijn weinig hdmi problemen mee ervaring is wat hier van belang is. elke fabrikant lijkt 2 of 3 product cycles door te moeten maken voor ze hdmi snappen (juist omdat de standaarden zo vaag waren/zijn).

Als ik je lijst met merken bekijk dan valt mij op dat denon en onkyo met hun pre/pro's hdmi al 2 a 3 jaar redelijk onder controle hebben (meer dan redelijk is haast niet te doen met hdmi). Classe was laat maar de snelheid waarmee ze dingen fixen is indrukwekkend en vind ik alleen arcam van wat ik lees veel moeite hebben om het onder controle te krijgen.

Daniel.

treky22

Ik ben op dit moment, buiten het HDMI-probleempje, heel erg tevreden over mijn UMC-1 en XPA-5.

Het lijkt erop dat deze combi meer power naar mijn speakers sturen, dan mijn vorige Onkyo TX-NR900E deed.
Ik vind het geluid ook helderder. Sub draait ook lekker mee, maar dit is een kwestie van afstellen.

Al met al dus een hele blije Emotiva-bezitter.

Net even wat uitgeprobeerd.
Als ik de Dune via HDMI aansluit, en de UMC-1 dus zoals altijd via Component aansluit, heb ik wel het DTS-HD MA (Michael Buble BR - Caught In The Act)
geluid.
Dat wordt dan maar voorlopig BR-rips dl-en, en dan afwachten of er nog een FW-update voor de UMC-1 komt, zodat ik dit normaal via HDMI aan mijn beamer kan hangen.
Anders is natuurlijk volgend jaar een vernieuwing van de beamer aan de orde.

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

evilniek

Als ik lees over de vele bugs vraag ik me af of emotiva niet te vroeg is geweest met de UMC-1. Oja raphie ik ben zelf bezitter van zo'n k*t-receiver van Denon, wel grappig dat ik nog nooit problemen heb gehad met deze zogenaamde k*t-receiver.
@Nooff Je kunt niet ontkennen dat de umc-1 nog behoorlijk wat bugs heeft anders zou je er niks over lezen in dit forum.
Over de geluidskwaliteit kan idd niks zeggen het gaat mij vooral om de bugs.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Raphie

het gaat niet om firmware of bugs, de dicussie ging over de geluidskwaliteit en dat EMOTIVA eigenaren prima tevreden kunnen zijn met hun spullen, MAAR dat ze dit totaal niet kunnen mogen vergelijken met bijv Classé. Deze onzin komt vooral van i.d.d. K*TDenon groentjes, die nog nooit een Classé, EMOTIVA of Levinson gehoord hebben.

Dan zijn er mensen die deze ervaring wél hebben en dan komen diezelfde € 299,00 5x 100W receiver prutsers met het idee dat men dan niet weet waar je het over hebt omdat je ze niet naast elkaar hebt gehoord. You're so far out of your f*cking league, koop eerst eens een fatsoenlijke set dan weet je uberhaupt waar je over praat.
JBL PRX Power!

Nahpets

Citaat van: Raphie op juni 13, 2010, 17:00:37
You're so far out of your f*cking league, koop eerst eens een fatsoenlijke set dan weet je uberhaupt waar je over praat.

Ik kan wel merken dat het zondag is, je bent vanochtend in de kerk een stuk milder geworden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Raphie

Citaat van: Nahpets op juni 13, 2010, 17:03:07
Ik kan wel merken dat het zondag is, je bent vanochtend in de kerk een stuk milder geworden.
:devil: beetje tegengas moet af en toe kunnen.

M'n XPA-2 klinkt nog weer stukken beter sinds de PPP, Ja zo'n filter met kabels waar je 10 van die k*Tdenons voor kan kopen (en dan maakt het nog geeneens geluid...)  :devil:
JBL PRX Power!