Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

gast_001

CiteerLijkt mij dat als je niets hebt met het merk, dan laat je het topic voor wat het is en lees je verder.
wederom foutief.
Sta open voor Emotiva echter als er geen tastbare feiten gemeld worden en er enkel happy en vrolijk geschreven wordt dan zitten we zometeen op 100 pagina's "full of shit".

ajbeefde

Citaat van: darkraver op maart 12, 2010, 12:08:52
wederom foutief.
Sta open voor Emotiva echter als er geen tastbare feiten gemeld worden en er enkel happy en vrolijk geschreven wordt dan zitten we zometeen op 100 pagina's "full of shit".

Who cares?  Als de mensen daar nou plezier aan beleven?

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

gast_001

CiteerWho cares?  Als de mensen daar nou plezier aan beleven?

Voor mij is een forum een plaats om slimmer van te worden en om van te leren.
Lege woorden en slap gelul daar leer ik niets van !
Wie weet dat een of andere labiele persoon op deze manier Emotiva fan zal worden ?
Kom met tastbare feiten, vergelijkingen, shoot outs oftewel maak het geheel wat geloofwaardiger zou ik zeggen, dat zou deze thread serieus goed kunnen gebruiken  :closedeyes:

Nooff

Citaat van: darkraver op maart 12, 2010, 12:17:43
Voor mij is een forum een plaats om slimmer van te worden en om van te leren.
Lege woorden en slap gelul daar leer ik niets van !
Wie weet dat een of andere labiele persoon op deze manier Emotiva fan zal worden ?
Kom met tastbare feiten, vergelijkingen, shoot outs oftewel maak het geheel wat geloofwaardiger zou ik zeggen, dat zou deze thread serieus goed kunnen gebruiken  :closedeyes:

Prima, maar van gezeur leer je niets. Dit is een aankoop vragen en adviezen topic, de klaagplek is ergens anders te vinden. Het gaat hier tevens niet alleen over de UMC-1 dus 100 pagina's "full of sh*t" is hardly the case  ;)

Net als dat wij over dingen speculeren, zo speculeer jij dat een product een flop is als er mensen ontevreden zijn. Ding Dong "Newsflash" !! Er bestaat geen product waarmee iedereen tevreden is. Jij baseert je uitspraken op een handjevol mensen die klagen. Een soort van, ik hou een enquete onder 30 Nederlanders en vervolgens lopen verkondigen dat het ieder zijn mening is. Zolang je zelf ook niets constructiefs te melden hebt dan stel ik voor dat je een "alleen leesmodus" inschakeld.   

ajbeefde

Citaat van: Nooff op maart 12, 2010, 12:27:13
. Zolang je zelf ook niets constructiefs te melden hebt dan stel ik voor dat je een "alleen leesmodus" inschakeld.   

;D
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

gast_001

Beste Nooff,

ik bekijk het geheel van de zijlijn uit, neutraal en heb dus geen gekleurde bril op.
Wat betreft "vragen en advies" zoals je het noemt, dit vind ik leuk en aardig maar adviseren kun je enkel op basis van gemaakte vergelijkingen. En daar hinkt je verhaal !
Kijk ik heb flinke aantallen SVS aan de man gebracht op basis van shoot-outs, vergelijkingen enz.
Schrijven is leuk en aardig maar zo werkt het gewoonweg niet en vind ik ook simpelweg niet acceptabel.

Citeerzo speculeer jij dat een product een flop is als er mensen ontevreden zijn
Kom op joh, wees eerlijk. Waarom zou je het UMC1 verhaal (tot op heden) niet als een flop, mislukking mogen omschrijven ? Je wilt toch daadwerkelijk niet zeggen dat de UMC1 tot op heden respect heeft weten af te dwingen. Persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen om een product welke tot op heden, twijfelachtig is, te gaan verdedigen !

Nooff

Citaat van: darkraver op maart 12, 2010, 12:54:30
Beste Nooff,

ik bekijk het geheel van de zijlijn uit, neutraal en heb dus geen gekleurde bril op.
Wat betreft "vragen en advies" zoals je het noemt, dit vind ik leuk en aardig maar adviseren kun je enkel op basis van gemaakte vergelijkingen. En daar hinkt je verhaal !
Kijk ik heb flinke aantallen SVS aan de man gebracht op basis van shoot-outs, vergelijkingen enz.
Schrijven is leuk en aardig maar zo werkt het gewoonweg niet en vind ik ook simpelweg niet acceptabel.

Kom op joh, wees eerlijk. Waarom zou je het UMC1 verhaal (tot op heden) niet als een flop, mislukking mogen omschrijven ? Je wilt toch daadwerkelijk niet zeggen dat de UMC1 tot op heden respect heeft weten af te dwingen. Persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen om een product welke tot op heden, twijfelachtig is, te gaan verdedigen !

Je mag altijd dingen in twijfel nemen voor jezelf, maar de UMC-1 een flop noemen op basis van een aantal klagende consumenten waarvan je niet weet wat de grondslag is vh probleem is wel erg kort door de bocht. Nee niet alles verloopt vlekkeloos, maar dat krijg je pas mee als er makkelijk dingen openbaar kunnen komen, zoals een merkforum. Ik kan zo tientallen merken noemen die soortgelijke problemen kennen. Ik wacht het af en hoop dat de problemen opgelost worden, dat heb ik al eerder aangegeven. Is het daarom een waardeloos product? Dat is wel erg naief!

treky22

Wat kost trouwens die Onkyo PR-SC5507 ?
Is natuurlijk wel een mooi apparaat, en dan in combi met de XPA-5  ;D

Of gewoon gaan voor de XPA-5 en de UMC-1 ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Nooff

Citaat van: treky22 op maart 12, 2010, 13:36:41

Als je alleen processing er naast moet dan voldoet een 807 al (zelfde prijsklasse)

chaka

Citaat van: Nooff op maart 12, 2010, 13:17:59
. Ik wacht het af en hoop dat de problemen opgelost worden, dat heb ik al eerder aangegeven. Is het daarom een waardeloos product? Dat is wel erg naief!

Als niemand (jij blijkbaar ook) de umc-1 wil kopen omdat er veel te veel problemen mee zijn dan noem ik dat een waardeloos product.
Ook ik hoop mee dat de problemen opgelost raken. Maar ik ga zekers geen umc-1 kopen voor dat dit gebeurt is.
under construction

treky22

Citaat van: Nooff op maart 12, 2010, 13:39:26
Als je alleen processing er naast moet dan voldoet een 807 al (zelfde prijsklasse)

Ik heb een Onkyo TX-NR900E gehad (is nu stuk).
Ga ik met de 807 er dan niet op achteruit ?
Dan had ik meer de 3007 op oog

FloR

De Onkyo PR-SC5507  is een mooi ding,
maar de prijs is ook wel flink, als ik zo rondkijk op internet, dan lijkt deze rond de 1700 euro te zitten!
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

treky22

Citaat van: FloR op maart 12, 2010, 13:57:10
De Onkyo PR-SC5507  is een mooi ding,
maar de prijs is ook wel flink, als ik zo rondkijk op internet, dan lijkt deze rond de 1700 euro te zitten!

Oeh lekker prijsje  :blink:

Sjaudio

Het blijft ook maar door gaan met die discussies hier he? :D Laten we het een en ander gewoon even afwachten, in plaats van blijven speculeren. Dit leid alleen maar tot discussies en bash-elementen. Wel niet wel niet...

Over een maand weten we al meer over de UMC-1, en dan kunnen de eigenaren er meer over zeggen, en dit ook onderbouwen. Dat speculeren heeft toch geen zin... Zal hij de Rotel verslaan of niet? en weer 100 post erbij over die discussie. Is toch onzin? Gewoon afwachten.

simsalabim

volgenst mij verslaat die de yoko met gemak!!! dus
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

clockwork

Citaat van: simsatit op maart 12, 2010, 15:47:24
volgenst mij verslaat die de yoko met gemak!!! dus

LOL! Ja, dat denk ik ook.

Ik blijf het overigens onbegrijpelijk vinden dat de gemoederen elke keer zo hoog oplopen als het over Emotiva gaat. Zou het aan de merknaam liggen? ;)

Dergelijke discussies kom ik niet zo vaak tegen als het over bijvoorbeelde de verschillen tussen Marantz en Denon gaat. Ik snap er niets van.

Ik blijf overigens erg tevreden met mijn XPA-5. En daar gaat het uiteindelijk toch om. ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

clockwork

Houd overigens dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70681.0 even in de gaten.

Het zou kunnen zijn dat er een power buy aankomst voor de PS-SC5507.  ;D
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

simsalabim

Citaat van: clockwork op maart 12, 2010, 15:55:35
LOL! Ja, dat denk ik ook.

Ik blijf het overigens onbegrijpelijk vinden dat de gemoederen elke keer zo hoog oplopen als het over Emotiva gaat. Zou het aan de merknaam liggen? ;)

Dergelijke discussies kom ik niet zo vaak tegen als het over bijvoorbeelde de verschillen tussen Marantz en Denon gaat. Ik snap er niets van.

Ik blijf overigens erg tevreden met mijn XPA-5. En daar gaat het uiteindelijk toch om. ;D

Heb je net een $$$$$ amp gekocht komt er een Emotiva aan met een prijs van een Yoko waarvan gezegt word dat die net zo goed is als jou $$$$ amp, wat doe je dan? Emotiva bashen natuurlijk, sta niet raar te kijken wanneer je eerdaags een fimpje ziet op youtube van iemand die met zo een mega moker zo een Emotiva te lijf gaat, Get that you Emotiva!!
Zelfs dan zal zijn lijden waarschijnlijk nog niet over zijn, blijkt dat ding ook nog eens niet te slopen..
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mack

Citaat van: clockwork op maart 12, 2010, 15:59:19
Houd overigens dit topic http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=70681.0 even in de gaten.

Het zou kunnen zijn dat er een power buy aankomst voor de PS-SC5507.  ;D

Gewoon hier kijken

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98720.0

clockwork

Citaat van: simsatit op maart 12, 2010, 16:34:45
Heb je net een $$$$$ amp gekocht komt er een Emotiva aan met een prijs van een Yoko waarvan gezegt word dat die net zo goed is als jou $$$$ amp, wat doe je dan? Emotiva bashen natuurlijk, sta niet raar te kijken wanneer je eerdaags een fimpje ziet op youtube van iemand die met zo een mega moker zo een Emotiva te lijf gaat, Get that you Emotiva!!
Zelfs dan zal zijn lijden waarschijnlijk nog niet over zijn, blijkt dat ding ook nog eens niet te slopen..

O ja, zou dat het probleem zijn? Maar dan sus je jezelf toch gewoon in slaap met de gedachte dat die van $$$ am p van jou vééél waardevaster en mooier is. Doe ik zelf ook altijd met auto's en zo..... Dat slopen kan inderdaad wel eens een probleem worden. Dat ding zit namelijk best wel solide in elkaar.

@mack: sorry, had ik nog niet gezien. Ik zou zeggen: grijp je kans!

Nooff

Citaat van: chaka op maart 12, 2010, 13:46:47
Als niemand (jij blijkbaar ook) de umc-1 wil kopen omdat er veel te veel problemen mee zijn dan noem ik dat een waardeloos product.
Ook ik hoop mee dat de problemen opgelost raken. Maar ik ga zekers geen umc-1 kopen voor dat dit gebeurt is.
Nogal kort door de bocht. Er wegen meerdere factoren, namelijk ook dat het product uit een niet EU land komt en dus ontzettend veel geld kost om terug te sturen indien niet goed. Met een Amp heb je daar minder last van, dat is redelijk doable met het oog op vervangende componenten. De UMC-1 is niet bugvrij, maar daarom is het geen waardeloos product. Een waardeloos product functioneert niet en doet niets goed wat hij zou moeten doen en op geen enkele manier dat wel zou kunnen, dat is bij de UMC-1 niet het geval. Ik moet daarnaast sowieso wachten tot begin April, en met de 2 a 3 weken vertraging zitten we in Mei. Ik vind dat niet erg, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die niet willen wachten.

mack

Citaat van: clockwork op maart 12, 2010, 16:45:08

@mack: sorry, had ik nog niet gezien. Ik zou zeggen: grijp je kans!

Ja,LoL

treky22

Met mijn speakers (Quadral Aurum), heb ik toch wel genoeg aan een XPA-5, toch ?

Of is het beter om dan te gaan voor een XPA-2 + XPA-3 combi ?

tiptop

Citaat van: treky22 op maart 14, 2010, 11:19:57
Met mijn speakers (Quadral Aurum), heb ik toch wel genoeg aan een XPA-5, toch ?

Of is het beter om dan te gaan voor een XPA-2 + XPA-3 combi ?

Volgens de specs zou hij goed moeten gaan met elke luidsprekers, dus zeker met die van jou ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FloR

ik zit met een vraagje ivm de afmetingen van de UMC-1,
op de website staat vermeld:  Size: 17" W x 3 7/8" H x 13" D

De hoogte is omgerekend ongeveer 9,84 cm, maar is dat met of zonder de pootjes?
Ik ben bezig met het maken van mijn audiomeubel, en heb dus exacte afmetingen nodig...
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3