Integra DTC-9.8 (= Onkyo Pro PR-SC885P) getest in Stereophile

Started by Shorty, February 4, 2008, 17:00:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

In Stereophile wordt de nieuwe Integra pré/pro getest. Het is (een van) de eerste die uitgerust is met HDMI voor alle beeld en geluidsformaten, inclusief DSD. Het is voor zover ik weet de eerste receiver die DSD over HDMI accepteert en waarmee je speaker- en basmanagement kunt doen zonder dat die DSD eerst in PCM moet worden omgezetO0

Reviewer Kalman Rubinson sloot er een Oppo 980H speler op aan (die DSD over HDMI uitstuurt) en concludeerde: "for multichannel SACD and DVD-A playback, I would take the Integra-Oppo combo over anything else I've had in this system. I'd been waiting years to experience SACD and DVD-A with decent room EQ [via Audyssey] and competent bass and channel management without redundant A/D/A conversions, and the experience came up to my expectations. Indeed, the only competition I can recall would be the Meridian Reference 800/861 DVD-A setup I had in this room about four years ago. (I've heard the Accuphase, EMMlabs, and dCS gear only at shows; they, like the Meridian, use proprietary interconnections.)"

En voordat iedereen weer gaat roepen dat SACD dood is: inmiddels hebben alle klassieke toporkesten DSD-apparatuur in huis gehaald om hun platen te laten opnemen. Van Berliner Philharmoniker tot Concertgebouworkest: alles wordt in multi-channel opgenomen en op hybride cd/sacd's uitgebracht.
Dus ja, ik vind dit Groot Nieuws!  ;D

VrGr,

Bart J.

Del member

Weet je, toen SACD en DVD-A uit kwam heb ik me doodgeergerd aan analoge ingangen. WTF ... wij moeten verdomme 3 paar interconnects bijkopen, en op de toenmalige surround processors die enkel digitaal waren (iets na 2000) dure aftermarket mods zoals 5.1 analoge bypass en dat soort shit.

Ik ben blij dat mijn visie over wat een processor precies moet kunnen nu na 8 jaar uitgekomen is :)
Ik ga onkyo/integra in de gaten houden, misschien komt er toch wel een upgrade voor de good old RDC7.

Nog even de kat uit de boom kijken.

Shorty

QuoteNog even de kat uit de boom kijken.

Ja, er zijn nog wat kinderziektes.  ::)
Maar als het meezit wordt digitale audio over HDMI ook standaard voor geluidsapparatuur.  :-* 8)

VrGr,

Bart J.

Del member

Er is ook nog de Onkyo TX-NR905, door audioforum uitgeroepen als "surround op eenzame hoogte!"

http://www.audioforum.be/article-1964.html



Dit ziet er wel een lichtere versie uit.

Shorty

Aardig dingetje.  ;) Maar doet geen DSD.....

VrGr,

Bart J.

Del member

Quote from: Shorty on February  4, 2008, 17:32:51
Aardig dingetje.  ;) Maar doet geen DSD.....

VrGr,

Bart J.

Ik vraag me af hoe goed deze nieuwe pre-amp is (tov veel duurder en mogelijk overpriced spul) indien enkel met digitale inputs gebruikt.

jasjenl

Quote from: Shorty on February  4, 2008, 17:32:51
Aardig dingetje.  ;) Maar doet geen DSD.....

VrGr,

Bart J.
Volgens de handleiding accepteert de TX-NR905 anders wel degelijk dsd... Want daar lees ik:
QuoteOndersteunde audioformaten
• 2-kanaals lineaire PCM (32–192 kHz, 16/20/24 bit)
• Multikanaals lineaire PCM (7,1-kanaals, 32–192 kHz)
• Bitstream (DSD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution, DTS-HD Master
Audio)
Uw DVD-speler moet in staat zijn om deze formaten vanaf de HDMI OUT te kunnen uitsturen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Robbo

Zou HDMI een revival van SACD kunnen betekenen ?   Ik ben benieuwd.

SpeedyAndré

Leuk dat dsd niet geheel vergeten wordt ;)
De techniek was er eigenlijk al, diverse dvd alles-eters sturen dsd via i.link uit en nu kan het eindelijk via hdmi.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ramius

Quote from: jasjenl on February  9, 2008, 19:37:59
Volgens de handleiding accepteert de TX-NR905 anders wel degelijk dsd... Want daar lees ik:

Ook mijn Denon AVR-4308 accepteert DSD over HDMI.

Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Fox

De vraag is alleen komt dat moois ooit naar Nederland of de EU.

Er zijn nl. al problemen, want ik heb vernomen dat de huidige importeur van Onkyo die importeurschap kwijt is.............

Darkman

Alle HDMI 1.2 + apparaten zouden DSD over HDMI moeten ondersteunen. Niet zo vreemd dus dat de integra dit doet ;)

De 905 en de 4308 doen het ook.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

jaco

Quote from: Darkman on February 11, 2008, 09:02:37
Alle HDMI 1.2 + apparaten zouden DSD over HDMI moeten ondersteunen. Niet zo vreemd dus dat de integra dit doet ;)

De 905 en de 4308 doen het ook.
Ja, maar dan krijg je een DSD stream binnen en moet de rest van de architectuur daar me om kunnen gaan.
Dus je moet de DSD stream intact houden en dan een DAC hebben die ook DSD om kan zetten (die zijn er genoeg)
Maar wil je ook nog bass mangement en looptijd verschillen tussen luidsprekers op kunnen lossen in het digitale domein moet je dat ook allemaal in het DSD domein doen (sony heeft er een chip voor)
Ik verdenk de meeste merken er van om het snel naar PCM om te zetten en dan de rest van de versterker gelijk (= PCM) te houden.
Dan kun je het ook gewoon in je speler al doen en als PCM in de HDMI kabel te stoppen, en dan kan dus elke versterker die HDMI 1.1 heeft al met DSD omgaan..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Shorty

Quote from: jasjenl on February  9, 2008, 19:37:59
Volgens de handleiding accepteert de TX-NR905 anders wel degelijk dsd... Want daar lees ik:

Verrek, je hebt gelijk. Mooi!  :)
DSD is voor Onkyo kennelijk zó oninteressant dat men het niet nodig vond het in de produktomschrijving te vermelden...  ::)

VrGr,

Bart J.

Fox

Is er iemand die iets weet over beschikbaarheid in de EU of Nederland????

xynyx

Niet beschikbaar in de EU. Weet niet zeker of hij in de toekomst ooit wel beschikbaar gaat komen. Meen ergens gelezen te hebben dat Integra wel in de EU geimporteerd zou gaan worden. Maar hang me er niet aan op.......... ;)

Paulie

Volgens mij is dat de versie die Midcall nu gebruikt en die is er erg blij mee. Spreek hem niet zoveel want hij is bezig de handleiding te lezen nu  ;D.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

ThomasK

Volgens mijn leverancier wordt dit model na de zomer verkocht als de Onkyo PR-CS886.

Richtprijs zou tussen de 1699 en 1799 euro liggen.

El Penumbra


Fox

Quote from: ThomasK on May 22, 2008, 11:57:01
Volgens mijn leverancier wordt dit model na de zomer verkocht als de Onkyo PR-CS886.

Richtprijs zou tussen de 1699 en 1799 euro liggen.

Welke leverancier is dit?

Volgens mij is het typenr. niet correct en moet het de 885 zijn, zie ook de link.
http://www.onkyopro.com/model.cfm?m=PR-SC885P&class=Preamplifier&p=i


El Penumbra

Aangezien Onkyo alle receivers nu gaat vervangen door nieuwe modellen en de X05 serie dus vervangen wordt door de X06 serie zou het logischer zijn dit model ook op een zes te laten eindigen.  ;)

Fox

Quote from: El Penumbra on May 26, 2008, 09:03:33
Aangezien Onkyo alle receivers nu gaat vervangen door nieuwe modellen en de X05 serie dus vervangen wordt door de X06 serie zou het logischer zijn dit model ook op een zes te laten eindigen.  ;)

Ik denk het niet.

Men gaat gewoon eindelijk het bestaande model ook op de EU/NL markt brengen.

Zie ook:
http://www.eikiinternationalinc.com/OnkyoPro/Documents/OwnersManuals/PR-SC885_om.pdf

Op Blz. 105 van deze handleiding uit juni 2007 (bijna 1 jaar oud) staat ook "Dutch" als menutaal vermeld.

Een opvolger voor een model dat nog geen jaar op de markt is, in de toch al kleine pre/pro maarkt zit er niet in denk ik.

ThomasK

Quote from: Fox on May 26, 2008, 12:35:19
Ik denk het niet.

Men gaat gewoon eindelijk het bestaande model ook op de EU/NL markt brengen.

Zie ook:
http://www.eikiinternationalinc.com/OnkyoPro/Documents/OwnersManuals/PR-SC885_om.pdf

Op Blz. 105 van deze handleiding uit juni 2007 (bijna 1 jaar oud) staat ook "Dutch" als menutaal vermeld.

Een opvolger voor een model dat nog geen jaar op de markt is, in de toch al kleine pre/pro maarkt zit er niet in denk ik.

Maar waarom een amerikaans toestel met HD Radio, Sirius en XM Satellite radio in Europa uitbrengen die hier helemaal niet te ontvangen zijn?

Volgens mijn leverancier is het import/dealerschap verplaatst naar Duitsland omdat er kennelijk aan de Nederlandse kant wat fout is gegaan, of het in elk geval voor Nederlandse dealers niet rendabel was. Na de IFA moet alles rond en leverbaar zijn.

[edit] Ok, dat laatste stond al in deze thread   ::)

El Penumbra

Quote from: Fox on May 26, 2008, 12:35:19
Ik denk het niet.

Men gaat gewoon eindelijk het bestaande model ook op de EU/NL markt brengen.

Zie ook:
http://www.eikiinternationalinc.com/OnkyoPro/Documents/OwnersManuals/PR-SC885_om.pdf

Op Blz. 105 van deze handleiding uit juni 2007 (bijna 1 jaar oud) staat ook "Dutch" als menutaal vermeld.

Een opvolger voor een model dat nog geen jaar op de markt is, in de toch al kleine pre/pro maarkt zit er niet in denk ik.

Los van de wijzigingen die nodig zijn voor de Europese markt hoeft het ook geen nieuw model te zijn om een ander typenummer te krijgen. Het is alleen logisch om het typenummer hier op '6' te laten eindigen als de overige receivers dat ook doen. Anders is het in de perceptie van de consument een ouder product.  ;)

Fox

Quote from: ThomasK on May 26, 2008, 19:40:53
Maar waarom een amerikaans toestel met HD Radio, Sirius en XM Satellite radio in Europa uitbrengen die hier helemaal niet te ontvangen zijn?

Volgens mijn leverancier is het import/dealerschap verplaatst naar Duitsland omdat er kennelijk aan de Nederlandse kant wat fout is gegaan, of het in elk geval voor Nederlandse dealers niet rendabel was. Na de IFA moet alles rond en leverbaar zijn.

[edit] Ok, dat laatste stond al in deze thread   ::)

Het hoofdimporteurschap voor het vasteland in de EU zat al in Duitsland.
Voor Nederland wordt/is Media Markt nu de verderler, daar moet je ook voor de garantie naar toe.

Zowel Integra als Pro zijn geen vast onderdeel van Onkyo en 2 compleet verschillende producenten. Integra werd in het verleden ook door een importeur uit Hilversum gedaan, terwijl Onkyo uit Rotterdam.
Ik hoop heel echt dat de 9.8 of 885 snel leverbaar komt in de EU, want ik bestel hem gelijk.

Deze websites melden helaas niets daarover:
http://www.gardi.de/onkyo_integra_site_news.htm

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=658678&page=12