Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

clockwork

Citaat van: FloR op maart 14, 2010, 13:03:01
ik zit met een vraagje ivm de afmetingen van de UMC-1,
op de website staat vermeld:  Size: 17" W x 3 7/8" H x 13" D

De hoogte is omgerekend ongeveer 9,84 cm, maar is dat met of zonder de pootjes?
Ik ben bezig met het maken van mijn audiomeubel, en heb dus exacte afmetingen nodig...

Voor zover ik weet zijn er nog geen UMC's in Nederland. Maar mijn XPA-5 i 19,7 cm hoog inclusief pootjes. Als dat consequent doortrekt zou die 9,84 dus inclusief pootjes moeten zijn.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Nooff

Citaat van: FloR op maart 14, 2010, 13:03:01
ik zit met een vraagje ivm de afmetingen van de UMC-1,
op de website staat vermeld:  Size: 17" W x 3 7/8" H x 13" D

De hoogte is omgerekend ongeveer 9,84 cm, maar is dat met of zonder de pootjes?
Ik ben bezig met het maken van mijn audiomeubel, en heb dus exacte afmetingen nodig...
Met....hij is net zo hoog als de cd speler :)

FloR

Citaat van: clockwork op maart 14, 2010, 13:14:13
Voor zover ik weet zijn er nog geen UMC's in Nederland. Maar mijn XPA-5 i 19,7 cm hoog inclusief pootjes. Als dat consequent doortrekt zou die 9,84 dus inclusief pootjes moeten zijn.

Citaat van: Nooff op maart 14, 2010, 13:22:41
Met....hij is net zo hoog als de cd speler :)

Bedankt voor de reply's! Komt goed uit dat het inclusief pootjes is, past net in mijn berekening.
Doorgaans zijn de afmetingen van constructeurs inclusief pootjes, maar ben toch liever zeker :-)
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

FloR

Mooie cd-speler trouwens!
Zijn er geen plannen van Emotiva om een DVD of blue-ray te gaan bouwen?
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

Miesepies

Ja, de cd speler ziet er best goed uit...en klinkt ook goed ;) Houdt met de hoogte ook rekening dat je wat ventilatie ruimte overhoudt. De ventilatie openingen zitten aan de bovenkant.

Er is wel een thread op het Emotiva forum over een bluray speler, maar het enige wat daar in werd geroepen door Emotiva zelf is dat er over gesproken is met als resultaat en dat de licenties duur zijn  ::) Denk dat je nog even geduld moet hebben...

Ik heb zelf een Dune HD Center, en al heb ik ze nog niet naast elkaar gezet (ga ik zo gelijk even proberen, moet toch nog aan de achterkant zijn), volgens mij komen de kleuren en stijl aardig overeen.

FloR

Citaat van: Miesepies op maart 14, 2010, 14:57:00
Ja, de cd speler ziet er best goed uit...en klinkt ook goed ;) Houdt met de hoogte ook rekening dat je wat ventilatie ruimte overhoudt. De ventilatie openingen zitten aan de bovenkant.

Hoeveel cm zou je moeten vrijhouden, ik dacht aan 1,5 - 2 cm;
het oog wil ook wat...

Midcall

Citaat van: FloR op maart 14, 2010, 15:10:53
Hoeveel cm zou je moeten vrijhouden, ik dacht aan 1,5 - 2 cm;
het oog wil ook wat...
Voor een beetje gezonde ventilatie heb je al snel een cm of 5 tot 10 nodig.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

treky22

Ik ben ook aan het kijken voor een XPA-5.
Is een combi van een 2 + 3 zoveel beter dan de 5 alleen ?
Ik weet niet eens of mijn speakers dat aankunnen  :blink: zo'n 2 + 3 set
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

FloR

Citaat van: Midcall op maart 14, 2010, 16:41:32
Voor een beetje gezonde ventilatie heb je al snel een cm of 5 tot 10 nodig.

dan mag je de elementen van een constructeur niet stapelen,
want pootjes van een toestel hebben gemiddeld een hoogte van 2cm

Midcall

Niet als er ventilatiegaten aan de bovenkant zitten, nee, dat staat ook meestal wel in de handleiding. Of er moeten ook ventilatie openingen aan de zijkant zitten uiteraard, maar dan moet je weer zoveel cm aan de zijkanten vrij houden.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Teejoo

Hebben de eindversterkers eigenlijk een ventilator?

Raphie

JBL PRX Power!

tiptop

Vandaag langs geweest bij Clockwork, samen met Erwin25 en DV79.

Clockwork, bedankt voor de gastvrijheid! 8) Vond het erg leuk!

We hebben de Emotiva XPA-5 vergeleken met mijn CA 840W.

De CA had ik al vergeleken met veel versterkers en kwam voor mij als beste uit de bus. (oa Xindak, Stello, Ayre).

Nu met de Emotiva van Clockwork in zijn setting.

Ik kan een hele beschrijving geven van beetje hoog zus en zo en stage enz...maar het kwam erop neer dat ze inmho vrijwel gelijk klonken, met als enige verschil dat de Emotiva een veel hogere gain heeft dan de CA. Op de Onkyo was het volume voor de Emotiva op 53 gezet. Voor de CA moest voor dezelfde druk de volumeknop naar 61! :o

Er waren wel verschillen, maar laten dat nu juist de verschillen zijn die ik ervaar tussen de verschillende netsnoeren waarmee ze aangesloten waren.
namelijk een NO Vishnu en een Siltech SPX-30. Beiden met Isotek connectors (hetzelfde als de Furutech FI11 ) en de Siltech ook nog met een Oyaide C237.

De Emotiva met het NO netsnoer klonk iets meer upfront en meer nadruk op het middenhoog (zonder scherp te worden). de CA met de Siltech klonk juist in het middenlaag wat nadrukkelijker en het totaal wat meer laidback. Een kwestie van smaak lijkt me.

De totale opstelling klonk erg lekker. Na eerst wat bevooroordeeld te denken over Onkyo versterking en Pioneer speakers, moet ik zeggen dat het niet alleen mee viel, maar zelf erg fijn klonk. Een set om jaren van te genieten. 8)
En de Pioneer 51FD blurayspeler deed het ook erg goed als CD-speler. :)

Bij deze ga ik de CA te koop zetten om aansluitend ook een XPA-5 te bestellen. :coffee:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Midcall

Waarom ga je iets verkopen wat nagenoeg hetzelfde klinkt als hetgene wat je wil gaan kopen?

clockwork

Graag gedaan! ik vond het al relatieve nieuwkomer ook erg leerzaam en leuk om een keer met mede freaks onbeperkt te kunnen bomen over bijvoorbeeld de verschillen tussen netkabels en subwoofers.

En dank voor de complimenten voor de set. Altijd goed om bevestiging te krijgen dat je op de goede weg bent.

Ik onderschrijf ook de conclusies van Tiptop. De twee versterkers ontlopen elkaar nauwlijks. De Emotiva leek iets beter in het hoog, terwijl de CA meer gedetailleerd was in het laag. We konden helaas de netkabels niet omwisselen maar dat lijkt inderdaad het verschil te veroorzaken.

Ik ben in elk geval nog steeds blij met mijn keuze.

Vervelend dat ik nu weer na moet gaan denken over (lees 'sparen voor') andere netkabels (en een beamer).  :(

Leuk dat jullie er waren! Nu nog een keer luisteren bij de andere aanwezigen.

Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)

Dirk

Citaat van: Midcall op maart 14, 2010, 20:31:02
Waarom ga je iets verkopen wat nagenoeg hetzelfde klinkt als hetgene wat je wil gaan kopen?
mijn gok : omdat ie dan binnen dezelfde "rekruimte" 5 kanalen heeft van een (naar zijn mening/gevoel) zelfde kwaliteit, ipv de 2 kanalen van de CA.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tiptop

Citaat van: Dynky op maart 14, 2010, 20:35:09
mijn gok : omdat ie dan binnen dezelfde "rekruimte" 5 kanalen heeft van een (naar zijn mening/gevoel) zelfde kwaliteit, ipv de 2 kanalen van de CA.

Citaat van: Midcall op maart 14, 2010, 20:31:02

Precies wat Dynky noemt dus. :)

Ik heb nu twee stereo EV's. Straks heb ik dan 1, 5 kanaals EV. Scheelt een hoop ruimte. :)

Heel fijn zo'n uitslag al zeg ik het zelf. niet helemaal verwacht, maar des te leuker dus. Zelfs de kleur van de kast en de ledjes zijn precies hetzelfde als van de CA. En vind ik erg mooi. :inlove:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

treky22

Het scheelt dus niet echt. Ik ben van plan om de XPA-5 te gaan bestellen, icm met de MUC-1 of de Onkyo PR-SC5507.
Ik heb gekeken naar de optie om een XPA-2 voor de fronts, en een XPA-3 voor de rest te kiezen.
Heeft dit zin, of gewoon gaan voor de XPA-5 ?

DV79

Was inderdaad gezellig vanmiddag, bedankt voor de gastvrijheid Clockwork.

Voor mij was het ook een hele ervaring. Ik hoop met zo'n 2/3 weken ook eindelijk van m'n XPA-5 te kunnen gaan genieten icm met de Onkyo 5507.bbe
Na vandaag kijk ik daar nog meer naar uit. Het was allemaal erg veelbelovend om te horen in je setup Clockwork.

Ik heb weer het eea geleerd qua luisteren en verschillen.
Er zijn eerst nog een aantal andere zaken die ik wil vernieuwen in mijn setup (TV, surrounds) maar power cables ga ik ook aan m'n lijst toevoegen. Het was een aardige gewaarwording wat een andere power kabel kan doen.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

tiptop

Het was ook erg gezellig met jullie 8)

Zou het leuk vinden om jullie hier uit te nodigen of bij een van jullie op bezoek te komen. :)

gast_001

CiteerOp de Onkyo was het volume voor de Emotiva op 53 gezet. Voor de CA moest voor dezelfde druk de volumeknop naar 61!
Dat had ik wel een beetje verwacht.
Echter is dat gewoon een kwestie van interne gain settings onderling corrigeren.
Hoe hebben jullie dit gain "probleem" opgelost ?

treky22

Even een hele serieuze vraag:

Wat is kwalitatief beter:
a) Eeen Cambridge Audio 650R
b) Een Emotiva XPA-5 (evt. een XPA-2 + XPA-3) met een Onkyo PR-SC5507

Ik vraag dit omdat ik bezig ben/was met een 650R, en ik toch twijfel.
Ook omdat ik altijd Onkyo heb gehad, en nu de optie b in bereik is bij mij.

Midcall

Citaat van: treky22 op maart 15, 2010, 09:21:29

Niet echt een vergelijk volgens mij, een beetje appels met peren. Maar het lijkt me vragen naar de bekende weg, ik vermoed dat b) 'iets' beter is.

MartijnR

Zul je waarschijlijk geen goed antwoord op krijgen, omdat volgens mij niemand deze combi's in bezit heeft gehad. Daarnaast is het ook niet echt een eerlijk vergelijk. De prijsklasse van de beide combi's lopen nogal uit elkaar. Normaal gesproken mag je verwachten dat een losse voor- eindcombi de surroundreceiver wegspeelt.

Martijn
Bluesound Pokernode 2i | Audio Physic Sittara | LG oled 55"

clockwork

Ben het wel met de vorige schrijver eens. Mij lijkt ook optie B beter (maar ja, ik heb zelf een soort optie B). Ik zou op dit moment sowieso voor een losse voor- en eindversterker gaan.  Als je later om een of andere reden wilt upgraden hoef je niet perse alles te vervangen maar kun je alleen de processor te vervangen.
En de keuze XPA-5 of een XPA2 en 3. Als ik hele diepe zakken had zou ik zellf voor de zekerheid voor die laatste optie gaan. DE XPA-2 schijnt iets muzikaler te zijn. Maar je kunt het verschil ook in je zak houden en voor de 5 gaan. Die is ook uitstekend.

Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd langs komen voor een demo.