Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

tiptop

Citaat van: papaleo op december 20, 2009, 17:54:44
Is/was ook te mooi om waar te zijn,toch?

Bvd ,maar het is nog niet zover.....,Maart dan is/wordt het officieel 'OPALEO'.  :headbanging:

Máár je bent wel de eerste die het opvalt,en het staat er al maanden....  :clapping:

Kijk, nog even wachten dan :yin-yang:

Ik moest toch mijn opmerkzaamheid nog trainen, dus dat is een mooie binnenkomer. :angel:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

daxie

Citaat van: Nooff op december 20, 2009, 11:54:50
Gefeliciteerd! Heb ook een XPA-5 gekocht, 23e wordt hij verzonden als alles volgens plan gaat. Prettige communicatie inderdaad! Wellicht is het ook niet raar om de UPA-1 er bij te kopen? Dat is een monoblock uit de Ultra serie met de versterkermodule uit de XPA-3/5 (200W continu op 8Ohm en 300 op 4Ohm. Vanaf eind Januari leverbaar voor $299 excl.

je moet het nog kunnen plaatsen ook. Anders zou ik 5 monoblocks nemen :)

Roger Black

De Emotiva's gaan hier als warme broodjes  ;D

Thesqualer

Ze gaan inderdaad erg hard.
Maar het is dan ook wel mooi spul voor weinig geld.
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Harry HT

Hi,
Citaat van: Roger Black op december 20, 2009, 20:25:33
De Emotiva's gaan hier als warme broodjes  ;D
;D De "oude" serie versterkers vind ik goed klinken, ben benieuwd naar de nieuwe serie.  :)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

LittleNinja

Mooi design, mooie reviews en mooie prijsstelling! 8)

Indrukwekkend allemaal. Gefeliciteerd aan de mensen die de stap hebben durven nemen.

Ik ben wel benieuwd naar de klankan van deze machines. Mocht iemand ooit eens een demo willen geven dan breng ik graag een bezoekje!

EDIT

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de speakers, maar daar hoor ik nog niemand over spreken..

Roger Black

Citaat van: LittleNinja op december 20, 2009, 21:28:05
Mooi design, mooie reviews en mooie prijsstelling! 8)

Indrukwekkend allemaal. Gefeliciteerd aan de mensen die de stap hebben durven nemen.

Ik ben wel benieuwd naar de klankan van deze machines. Mocht iemand ooit eens een demo willen geven dan breng ik graag een bezoekje!

EDIT

Ben trouwens ook wel benieuwd naar de speakers, maar daar hoor ik nog niemand over spreken..

Ik zou ook wel eens graag een luistersessie willen als iemand daar zin in heeft.
De speakers vindt ik zelf niet de mooiste, nog nooit gehoord btw.

daxie

Als mijn emotiva binnen is zijn jullie altijd welkom.

Xander32

Emotiva: wanneer ik de reviews doorneem lees ik alleen positieve reacties.

Echter ook met regelmaat met de aanvulling dat je het in het juiste pespectief moet zien: voor het geld leveren ze behoorlijk veel hardware, een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik ben dan ook nieuwsgierig geworden hoe deze componenten presteren t.o.v. prijsgelijke hardware en hardware van 1 of 2 klasses erboven.

De voor de hand zijnde reviews en pictures(opbouw hardware) zien er al veelbelovend uit.

Zijn de ombouw/kasten en knoppen van Emotiva allemaal van metaal of ook kunsstof?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Sonic Circle

Wat zou een goede setup zijn tov bijvoorbeeld de Arcam AVR-500? Om gebruik te kunnen gaan maken van HD-audio?

We draaien nu met een Arcam AVR-350 in een 7.1 opstelling met SF Toys en een Velodyne sub.

LittleNinja

Eerlijk gezegd verwacht ik dat Emotiva niet tegen de AVR op kan. Maar dit is slechts een verwachting/gevoel! Ik heb dus verder geen luisterbewijs. ( Om discussies te voorkomen. )

Voor de Toys heb je in ieder geval niet meer power nodig dan wat je er nu in steekt.

Citaat van: Sonic Circle op december 21, 2009, 09:37:46
Wat zou een goede setup zijn tov bijvoorbeeld de Arcam AVR-500? Om gebruik te kunnen gaan maken van HD-audio?

We draaien nu met een Arcam AVR-350 in een 7.1 opstelling met SF Toys en een Velodyne sub.

Nooff

Het is ook niet verkeerd om alles in perspectief te zien. De Arcam is een mooi stukje Hardware, maar wel een Receiver die inlevert denk ik (vooral de oudere serie t.o.v. de AVR600). De power die de AVR levert is lang niet zo groot als die van de XPA serie van Emotiva. We vergelijken steeds Receivers met AMPs, dat is natuurlijk al heel moeilijk vergelijken. Ik verwacht wel dat de processing van de Arcam wat beter is dan die van Emotiva, de vraag is echter of je dat echt gaat merken.

De Emotiva's schijnen toch wel weer een stukje beter te preseteren ten opzichte van de nieuwe Rotel lijn, maar alles is nog steeds persoonlijk natuurlijk.

Miesepies

Zoals al gezegd, de AVR500/600 zijn geintregeerde versterkers, Emotiva levert alleen losse componenten. Of de kwaliteit vergelijkbaar is, kunnen we pas volgens jaar uitproberen. In eerste instantie de UMC-1 prepro, maar er staat ook een groter broertje gepland (XMC-1). Dan is een combi van pre en eindtrap goed ter vergelijken tegen bijvoorbeeld een Arcam.

Zelf had ik het idee dat de Krell KAV500i, welke ik even kort tijdens een luistersessie heb kunnen beluisteren op mijn huidige speakers, net wat relaxter klinkt dan de Emotiva. Maarja, ook dat was een geintregeerde stereo oplossing, dus niet helemaal vergelijkbaar. Het zou wel leuk zijn om zo'n vergelijk sessie te gaan doen wanneer alle componenten beschikbaar zijn.

Wel is het zo, dat Emotiva volgens mij wel echt bang-for-the-buck geeft. Een pre+amp combi van Emotiva gaat je ongeveer €1500 kosten, wanneer je voor bijv Arcam of andere vergelijkbare toppers zou gaan, ben je al gauw het dubbele kwijt.

CiteerZijn de ombouw/kasten en knoppen van Emotiva allemaal van metaal of ook kunsstof?

Metaal (m.u.v. de power knop - even gechecked)... maar echt wel degelijk spul!

Sonic Circle

Dat bedoelde ik inderdaad Miesepies; nog even wachten op de eerste ervaringen met de XMC-1 dan dus.

Ik ben op dit moment nog van plan om voor een Arcam AVR-500 of 600 te gaan en daar naar toe te werken.
Als echter blijkt dat een goede pre/amp combi van Emotiva ook heel goed geluid voor minder dan de helft van het geld kan bieden, is dat natuurlijk iets om te overwegen.

Pieter-Jan

Begin nu toch ook wel enthousiast te raken over deze versterkers ...
Als het kan Daxie hou ik me ook aanbevolen om jou een bezoekje te brengen als je XPA-5 aangekomen is ...
Zou heel fijn zijn ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

RvD

In 2010 komt er ook nog een mooie amp uit de XPR-7.

400 watt op 8 ohm 7 kanaals

Prijs 2500 dollar waarschijnlijk.

Hier is het volledige topic er over te vinden http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=amps&action=display&thread=6457&page=1
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

jslaman

Ik ga vast op zoek naar een ander audiomeubel  ;)

Nahpets

Citaat van: jslaman op december 22, 2009, 11:52:50
Ik ga vast op zoek naar een ander audiomeubel  ;)

En een bouwvakker om een extra fundering aan te brengen......
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

mikeske

Ziet er wel lekker uit zeg  O0
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Nooff

Citaat van: RvD op december 22, 2009, 11:35:57
In 2010 komt er ook nog een mooie amp uit de XPR-7.

400 watt op 8 ohm 7 kanaals

Prijs 2500 dollar waarschijnlijk.

Hier is het volledige topic er over te vinden http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=amps&action=display&thread=6457&page=1
Ja mooi apparaat! Ik heb echter ook andere prijzen gezien, zo'n 1000 dollar minder. Dat lijkt me gezien de prijs van een X-serie AMP ook wat geloofwaardiger. 5 kanalen voor 799 (200W RMS) en 7 kanalen voor 1599 (400W RMS). We zullen zien  :)

RvD

Het is de opvolger van de MPS-2 http://emotiva.com/mps2.shtm

Zoals je ziet was die ook al aardig aan de prijs tegen over de XPA serie. Het bedrag van 2500 dollar had trouwens een medewerker gepost van Emotiva op het forum daar maar er zou ook een introductie aanbieding komen. We wachten het even af maar mijn interesse is in ieder geval ook gewekt voor deze amp.  :)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus

Thesqualer

ik draai momenteel met een Sony str da1200es
Maar aangezien ik deze alleen voornamelijk gebruik voor muziek wil overstappen naar stereo.

Ik zat te denken aan het volgende setje:

Emotiva UPA-2
Emotiva USP-1
Totaal kosten $600 > €420
Verzending ?

En dit later te verbeteren waarneer ik meer geld heb.
Ik wil later zeker de XMC-1 er bij.
Zou dit een mooi upgrade zijn?
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:

RvD

Tel daar nog wel ongeveer 25% bij op voor btw en invoer.  ;)

Thesqualer

Citaat van: RvD op december 22, 2009, 23:08:51
Tel daar nog wel ongeveer 25% bij op voor btw en invoer.  ;)

komt ongeveer op 530 euro uit

Lounge:

corival

Ik heb net een offerte voor een XPA-5, UMC-1, interlinks en speakerkabel opgevraagd  :thumbs-up:
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate