Emotiva

Gestart door Miesepies, oktober 20, 2009, 10:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Nooff

Citaat van: Marcel_T. op december 14, 2009, 14:40:05
Ben wel benieuwd waar je dat op baseerd.
Op basis van resultaten. De LX71 die jij bezit houdt van de opgegeven 180W per kanaal "slechts" efficiënt 140W over. Ook bij Klasse D zijn er verliezen net als bij elke andere Receiver. Een power Amp is heel iets anders dan een Receiver, die kan zich richten op versterken, meer niet. Emotiva geeft 200W RMS op bij 8Ohm voor de X-serie, waarvan er gemeten 210W uit komt, meer nog dan de opgave dus.

Marcel_T.

Citaat van: Nooff op december 14, 2009, 16:24:01
Op basis van resultaten. De LX71 die jij bezit houdt van de opgegeven 180W per kanaal "slechts" efficiënt 140W over. Ook bij Klasse D zijn er verliezen net als bij elke andere Receiver. Een power Amp is heel iets anders dan een Receiver, die kan zich richten op versterken, meer niet. Emotiva geeft 200W RMS op bij 8Ohm voor de X-serie, waarvan er gemeten 210W uit komt, meer nog dan de opgave dus.

Welke resultaten dan?

Ps Ook Pioneer levert meer vermogen dan de fabrieksopgave.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nooff

Citaat van: Marcel_T. op december 14, 2009, 16:27:58
Welke resultaten dan?

Ps Ook Pioneer levert meer vermogen dan de fabrieksopgave.

Citeer
Laborwerte
Audio Kennzahl 73
Leistung Aufnahme Betrieb 87 W
Leistungsaufnahme Standby 0,5 W
Musik-Leistung 5-Kanal 4 Ohm 262,0 W
Musikleistung 5-Kanal 8 Ohm 174,0 W
Musikleistung Stereo 4 Ohm 374,0 W
Musikleistung Stereo 8 Ohm 205,0 W
Sinusleistung 5-Kanal 4 Ohm 198,0 W
Sinusleistung 5-Kanal 8 Ohm 140,0 W
Sinusleistung Stereo 4 Ohm 287,0 W
Sinusleistung Stereo 8 Ohm 174,0 W

In beide gevallen geen 180W en zeker niet meer dan de opgave

Mario D

De specs van de ERC-1 Emotiva kwamen me bekend voor, en jawel hoor na wat speurwerk lijkt deze (Heel) veel weg te hebben van de XTZ CD-100.
De Analog Devices 1955 DAC is al zeker dezelfde en ook hun achterkant heeft veel van elkaar weg.

http://emotiva.com/erc1.shtm

http://www.xtz.se/produkt.php?spec=true&produkt=61&eng=true

Nahpets

De XTZ kost 400 EUR, de Emotiva 400 USD. Valt me eigenlijk nog niet tegen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nooff

Citaat van: Nahpets op december 14, 2009, 17:30:37
De XTZ kost 400 EUR, de Emotiva 400 USD. Valt me eigenlijk nog niet tegen.

Valt zeker mee, zeker als je de prestaties van de speler mag geloven  :clapping:

http://www.youtube.com/watch?v=KFvl3rsqZn4 (niet slecht voor youtube  :P)

Mario D

Gisteren 14/12 verterker verstuurd, Aankomst 18/12.
Op 4 werkdagen is wel lekker snel zeg.  :o (Dit is dan nog maar de Federal Economy service).
Nog enkele kouden nachten wachten.  :D

Roger Black

Citaat van: Nooff op december 14, 2009, 18:15:34
Valt zeker mee, zeker als je de prestaties van de speler mag geloven  :clapping:

http://www.youtube.com/watch?v=KFvl3rsqZn4 (niet slecht voor youtube  :P)

Erg goed! Zo!

Marcel_T.

Citaat van: Nooff op december 14, 2009, 16:50:24
In beide gevallen geen 180W en zeker niet meer dan de opgave

Oh, zeker wel. De fabrieksopgave van 180W is namelijk aan 6 ohm.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nooff

Citaat van: Marcel_T. op december 15, 2009, 13:22:46
Oh, zeker wel. De fabrieksopgave van 180W is namelijk aan 6 ohm.
Wat geeft hij dan op 6Ohm?

Roger Black

Citaat van: Nooff op december 15, 2009, 13:30:34
Wat geeft hij dan op 6Ohm?

Laten we het een beetje On Topic houden...

Miesepies

Heb vandaag eindelijk de invoerbelasting rekening binnen gekregen (ruim een maand na aflevering :-X). Deze kwam op €218 wat het totaal brengt op ~€1175, dus dat komt aardig in de buurt van de €1200 waar ik van uit ging. Uiteindelijk had het iets lager kunnen zijn, wanneer op de originele rekening de huidige actie prijzen stonden, want dat was $180 minder. Nu heb ik belasting over de originele prijs betaald.

Voor de nieuwsgierigen: er wordt 19% btw gerekend over het totale bedrag inclusief verzendkosten, en 3% over het bedrag van de apparatuur. De producten werden geclassificeerd als "Audio Frequentieversterker".

Het komt er nu op neer dat ik voor ~€1050 een mooie versterker en cd speler heb :) Nou die prepro nog  :clapping:

Miesepies

LOL! Zie net een post in een andere thread staan, waarin 2 foto's met de binnenkant van een Advance Acoustic MAA 1000 mono eindversterker en de XPA-1 van Emotiva onder elkaar staan. Als 2 druppels water...behalve dan de prijs: €3200 voor de MAA 1000, ~€1000 (na verzendkosten/belasting) voor de XPA-1 (non-sale prijs).

Altijd geinig om dit te zien  :D  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94999.msg1590816#msg1590816

Roger Black

Citaat van: Miesepies op december 18, 2009, 00:19:12
LOL! Zie net een post in een andere thread staan, waarin 2 foto's met de binnenkant van een Advance Acoustic MAA 1000 mono eindversterker en de XPA-1 van Emotiva onder elkaar staan. Als 2 druppels water...behalve dan de prijs: €3200 voor de MAA 1000, ~€1000 (na verzendkosten/belasting) voor de XPA-1 (non-sale prijs).

Altijd geinig om dit te zien  :D  http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94999.msg1590816#msg1590816

Hahaha, ja inderdaad. Steeds meer redenen om voor Emotiva te kiezen.

Mario D

Mijn XPA-2 is binnen.  :pompom:

De inklaring kon ik direct betalen aan Fedex deze waren 161 Euro.
De versterker kost 699 Dollar en de verzending 156 Dollar.
Samen komt dit op ongeveer op 760 euro voor deze Amp wat een echt koopje is.

Thesqualer

Citaat van: kalimero op december 18, 2009, 18:17:55
Mijn XPA-2 is binnen.  :pompom:

De inklaring kon ik direct betalen aan Fedex deze waren 161 Euro.
De versterker kost 699 Dollar en de verzending 156 Dollar.
Samen komt dit op ongeveer op 760 euro voor deze Amp wat een echt koopje is.

snel een review? ;)
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

Mario D

De eerste indrukken zijn positief, de amp klink zeer helder en strak en in de laagweergave is het verschil met de receiver erg groot.
Het algemene geluidsbeeld is wat ruimtelijker geworden.
Ook de XPA even terug afgekopeld en terug op de receiver beluisterd en dan weet je snel wat je mist.  :)
Wel handig dat deze Emotiva nauwelijks warm word, tegenover mijn parasound die ongeloofelijk heet werd. (Eerste watt's in klasse A)
De VU leds op de Emotiva blijven bij mij op 1 led staan, pas als ik de receiver op -15 zet gaat er soms eens een tweede led branden  :pompom: aan reserve geen gebrek blijkbaar.

Als je dus al Parasound gehad/geluisterd hebt is deze zeker een aanrader wat ik vind maar zeer weinig verschil tussen deze XPA-2 en mijn ex HCA-2200MK2 en prijs/kwaliteit en afwerking/geluid gewoon top.

Juist jammer dat de Aan/uit knop langs achter zit en de stroomkabel die er bij zit de US versie is maar verder echt niets op aan te merken.

tiptop

Citaat van: kalimero op december 19, 2009, 20:02:29
De eerste indrukken zijn positief, de amp klink zeer helder en strak en in de laagweergave is het verschil met de receiver erg groot.
Het algemene geluidsbeeld is wat ruimtelijker geworden.
Ook de XPA even terug afgekopeld en terug op de receiver beluisterd en dan weet je snel wat je mist.  :)
Wel handig dat deze Emotiva nauwelijks warm word, tegenover mijn parasound die ongeloofelijk heet werd. (Eerste watt's in klasse A)
De VU leds op de Emotiva blijven bij mij op 1 led staan, pas als ik de receiver op -15 zet gaat er soms eens een tweede led branden  :pompom: aan reserve geen gebrek blijkbaar.

Als je dus al Parasound gehad/geluisterd hebt is deze zeker een aanrader wat ik vind maar zeer weinig verschil tussen deze XPA-2 en mijn ex HCA-2200MK2 en prijs/kwaliteit en afwerking/geluid gewoon top.

Juist jammer dat de Aan/uit knop langs achter zit en de stroomkabel die er bij zit de US versie is maar verder echt niets op aan te merken.

Mooie amp en prijs :thumbs-up:
En bijna alle dure apparaten hebben hun aan/uitknop achterop zitten. Het straalt dus nog extra High-end uit :xmas:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

ik ga dit topic ook in de gaten houden :P
Sky-HT 7.1.4
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Processor: Lyngdorf MP40 Eindversterkers: Arcam P1000 | A*BNB 4ch nc2.250 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 Atmos: KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Furutech | Gigawatt | WireWorld | Inakustik

Miesepies

Citaat van: kalimero op december 19, 2009, 20:02:29Wel handig dat deze Emotiva nauwelijks warm word, tegenover mijn parasound die ongeloofelijk heet werd.

Same here... inderdaad, lauw warm, zelfs na een intensief filmpje met 5 kanaals lawaai :)

Citeeraan reserve geen gebrek blijkbaar.

Volgens mij heeft de hele XPA serie genoeg sap om flinke speakers aan te sturen, zonder al te veel moeite. De XPA-2 die jij heb, wordt ook regelmatig liefkozend 'the beast' genoemd op het Emotiva forum... nu weet je waarom  :D

daxie

Ik heb ook een XPA-5 gekocht...

Als hij erg bevalt misschien later naar een XPA2/XPA3, maar voorlopig nog even wachten.

Na nieuwjaar komt hij binnen. Ze konden vroeger verzenden maar dan kan niemand het pakket in ontvangst nemen, dus voor hen geen probleem om na nieuwjaar te versturen.
Communicatie met Emotiva verloopt alleszins heel vlot, ze antwoorden binnen de dag, en het was ook steeds dezelfde persoon dus je hoeft je verhaal niet steeds opnieuw te doen.

Nooff

Citaat van: daxie op december 20, 2009, 10:57:19
Ik heb ook een XPA-5 gekocht...

Als hij erg bevalt misschien later naar een XPA2/XPA3, maar voorlopig nog even wachten.

Na nieuwjaar komt hij binnen. Ze konden vroeger verzenden maar dan kan niemand het pakket in ontvangst nemen, dus voor hen geen probleem om na nieuwjaar te versturen.
Communicatie met Emotiva verloopt alleszins heel vlot, ze antwoorden binnen de dag, en het was ook steeds dezelfde persoon dus je hoeft je verhaal niet steeds opnieuw te doen.
Gefeliciteerd! Heb ook een XPA-5 gekocht, 23e wordt hij verzonden als alles volgens plan gaat. Prettige communicatie inderdaad! Wellicht is het ook niet raar om de UPA-1 er bij te kopen? Dat is een monoblock uit de Ultra serie met de versterkermodule uit de XPA-3/5 (200W continu op 8Ohm en 300 op 4Ohm. Vanaf eind Januari leverbaar voor $299 excl.

papaleo

Mooi...  O0 het gaat hard met de 'nieuwe' Emotiva gebruikers hier  ;)

Is het zo dat wanneer je  b.v een UMC-1 neemt bij ze,dat wanneer de XMC-1 uit is, en je deze weer bij Emotiva bestel, je onherroepelijk 40% korting van ze krijg op dit apparaat?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

tiptop

Volgens mij stond er ergens dat dat niet kon omdat het een zelfde generatie betreft.

En gefeliciteerd met je kleinkind 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

papaleo

Citaat van: tiptop op december 20, 2009, 17:33:24
Volgens mij stond er ergens dat dat niet kon omdat het een zelfde generatie betreft.

Is/was ook te mooi om waar te zijn,toch?

Citaat van: tiptop op december 20, 2009, 17:33:24

En gefeliciteerd met je kleinkind 8)

Bvd ,maar het is nog niet zover.....,Maart dan is/wordt het officieel 'OPALEO'.  :headbanging:

Máár je bent wel de eerste die het opvalt,en het staat er al maanden....  :clapping:

edit;
Oohja,het word mijn/ons eerste....  8) :pompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels