Humble Statement

Gestart door borkaenjo@work, oktober 18, 2009, 16:51:59

Vorige topic - Volgende topic

Rock Solid

Ziet er mooi uit !
Als ik het zo bekijk is de volgorde van bewerkingen verkeerd geweest (is natuurlijk makkelijk praten, na afloop); eerst zijn de verticale groeven gemaakt en daarna de gaten voor de units. En tijdens het maken van de (verzonken) gaten zijn er stukjes weggeslagen. Waren de gaten eerst gefreesd, dan waren de verticale groeven erdoorheen geen probleem geweest (want nergens aan het begin of eind zijn bij de verticale groeven stukjes uitgeslagen).
Tja, had je dit moeten accepteren ... ik weet natuurlijk niet wat er is afgesproken.
Maar belangrijker; hoe kun je dit oplossen. Je zou hem kunnen vragen of om al het witte eraf te frezen en vervolgens een losse plaat eroverheen te leggen (en dan de verticale strepen op een andere manier oplossen).

Davey

My God wat een klus en wat verschrikkelijk mooi gaat dit worden  :crazy: :headbanging:

Ik zou geen concessies doen als ik jou was. Ik denk dat je er later, als je er nog is naar kijkt, spijt van gaat krijgen.

borkaenjo@work

De afgesprongen stukjes zie ik niet zo als een probleem.
Het is een beetje extra werk om het weg te werken.
Straks wordt toch alles hoogglans zwart.
Ook de baffle.

Dirk666

Dat zier er echt heel mooi uit met die ingefreesde strepen!

Jammer dat er hoekjes uitgesprongen zijn, alhoewel dit altijd een risico is met het frezen van ingewikkelde figuren uit trespa.
Misschien was de frees niet zo scherp meer, dan zie je vaak dat er stukjes uitgeslagen worden...

Hoe ga je het wegwerken?
Vullen met plamuur en met de dremel netjes op maat maken?
Goedgelovigheid is altijd een gevolg van onkunde.
www.breem.nl

ruud2

ziet er al erg goed uit :clapping: O0
ik zie dat je speidbusjes gebruikt voor het vastzetten van de units, zet ze vast met pu lijm,draai de boutjes erin zodat ze de bus goed borgen , laten uitharden en dan de boutjes eruit draaien. waarom?  de busjes hebben de eigenschap om zich te gaan "afzetten". als je de units vast draait en kunnen ze eruit worden getrokken.

ruud.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

JeKa

Citaat van: sphere op februari 26, 2010, 20:12:38
Waarom accepteer je deze baffles? Komen die splinters niet in het zicht?

Exact mijn gedachte.....

borkaenjo@work

Citaat van: ruud2 op februari 27, 2010, 14:20:25
ziet er al erg goed uit :clapping: O0
ik zie dat je speidbusjes gebruikt voor het vastzetten van de units, zet ze vast met pu lijm,draai de boutjes erin zodat ze de bus goed borgen , laten uitharden en dan de boutjes eruit draaien. waarom?  de busjes hebben de eigenschap om zich te gaan "afzetten". als je de units vast draait en kunnen ze eruit worden getrokken.

ruud.

Het zijn geen spreidbusjes, maar schroefhulzen.
Aan de ene kant worden ze mbv een klein schroefje
aan de flenzen geschroeft. Hierbij gebruik ik dan locktight.
Dan worden ze incl. de flenzen aan de achterkant van de baffle
gelijmd. Gaat nooit meer los.

borkaenjo@work

Citaat van: JeKa op februari 27, 2010, 15:17:06
Exact mijn gedachte.....

Van de splintertjes zie je straks niks meer.

JeKa

Citaat van: borkaenjo@work op februari 27, 2010, 15:40:57
Van de splintertjes zie je straks niks meer.

Maar het kost jouw toch nog aardig wat tijd en moeite om dit mooi weg te werken lijkt me? Ik zou gewoon of nieuw materiaal of korting willen in dit geval (er van uitgaande dat je het gewoon bij een bedrijf en tegen volle betaling hebt laten doen).

borkaenjo@work

Citaat van: JeKa op februari 27, 2010, 15:43:03
Maar het kost jouw toch nog aardig wat tijd en moeite om dit mooi weg te werken lijkt me? Ik zou gewoon of nieuw materiaal of korting willen in dit geval (er van uitgaande dat je het gewoon bij een bedrijf en tegen volle betaling hebt laten doen).

Dat is het hem juist.  ;D
Belastingvrij... zeg maar. ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

Heb je de splinters/chips nog ?...dat scheelt werk  ;)

ik zou anders of stukjes hout inlijmen en schuren of met staalplamuur aan de gang gaan...enfin voor de rest natuurlijk top  8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

borkaenjo@work

Nou 1 baffle compleet pas gemaakt, dus die kan verlijmd worden.

De voorkant.

De achterkant. Idee voor open baffle misschien???  ;D

Ik haal natuurlijk eerst de units er weer uit voordat ik de baffles ga lijmen.

Dirk666

Ah, ik zie dat je de midunit toch 90 graden gedraaid hebt zodat de "oortjes" nu horizontaal zitten...

Het ziet er SUPER uit!!
Succes met het verlijmen, ik ben benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien...
www.breem.nl

Davey

Ziet er zeker weer goed uit en inderdaad toch 90 graden gedraaid  :D. Alles toch gelukt met het plaatsen van de units  :clapping:

borkaenjo@work

Zo, van het weekend weer het e.e.a. gedaan.
De tweede baffle gelijmd.

De eerste speaker behandeld met nog een laag polyester.
Dit keer wat zwart pigment aan de polyester toegevoegd.
Door de kleuring zijn straks oneffenheden beter te zien.
Zo komen er nog 2 a 3 lagen op.

borkaenjo@work

En zojuist de tweede laag polyester met zwart pigment gezet.
Hij dekt niet volledig, maar genoeg om oneffenheden goed te zien

dre73

probeer wel de drivergaten wat vloeiender te maken,hier is enorm in te winnen ;)

een black en decker powerfile is daar subliem voor!

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Dirk666

Dat ziet er op de foto's al redelijk strak uit!

Hoe ga je de oneffenheden wegwerken?
Plamuren en schuren?
www.breem.nl

borkaenjo@work

Plamuren en schuren.
Daarna weer twee lagen polyester.
Dan moet ie zo strak zijn dat er hooguit
wat autoplamuur aan de pas komt.
Ik ga ze uiteindelijk toch niet laten spuiten
ivm de kosten.
Ik ga ze lakken met dd lak van de IJssel, Double Coat.
Ik heb daar hele goede resultaten van gezien.

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

ruud2

DD lak is op basis van polyuerethaan (PU) en wordt veel gebruikt bij malbouw.( vanwege de enigzins flexibiliteit).
is alleen goed te verwerken als het wordt gespoten, maar.....de oppervlakte structuur van die lak is nooit zo mooi als een 2K autolak.
op de autolak kun je om een hoogglans te krijgen ( let op,... hoogglans!!) een 2k blankelak spuiten en daarover een hoogwaardige blanke lak. dan heb je pas een hoogglans.
alleen door dit te polijsten is de glansgraad perfect te krijgen.(n dit wordt altijd bedoeld met pianolak, veel werk dus .daarom zijn die dingen en lakreparaties zo kostbaar)                       
ik weet niet of DD coat te lakken is en te polijsten, maar het lijkt me weggegooid geld als het mislukt en die kans is erg aanwezig, evenals het "verbranden"tijdens het polijsten .
ik zou gaan voor 2K lak.
maar er is meen ik ook een autospuiter aktief hier, wellicht kan hij zijn mening met ons delen.

ruud.
Mark (Levinson)  , Nelson (Pass)  , Neil (Pattel) , Rondi dÁgustino  (Krell)  en Herr Willi ( Studer, Revox)  spelen samen in een speciale ruimte. allemaal ouwe meuk...maar klinkt o zo lekker...
Frits (Philips) mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

neverywhere

DD lak eigenlijk een merknaam van Bayer....Desmodur Desmophen...

Lijkt me lastig spul om te kwasten en mooi te krijgen...maar wie weet schuilt er in u wel een heus kunstenaar.

http://www.bayermaterialsciencenafta.com/businesses/cas/two_component_coatings.html
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!

neverywhere

Citaat van: ruud2 op maart  8, 2010, 18:31:48
.
op de autolak kun je om een hoogglans te krijgen ( let op,... hoogglans!!) een 2k blankelak spuiten en daarover een hoogwaardige blanke lak. dan heb je pas een hoogglans.

Hoeft niet hoor ....je kan gewone 2 componenten lak ook afslijpen en oppoetsen tot hooglans.....zelfs DD lak.....al zul je bij DD lak er wel erg lang er over doen....is namelijk nogal hard spul...

Let wel op dat je voldoende laagdikte spuit van de kleur....je zult de eerste niet zijn die op een randje door de lak heen poetst....en dan kun je weer opnieuw beginnen.

Ps: Om dit zelf ook eens op je auto uit te proberen is een heeeeeeeeeeeeel erg slecht idee.

borkaenjo@work

Ik probeer het natuurlijk eerst op een filterkast.
Wordt dat niks kan ik hem nog altijd afschuren.
dd lak van de IJssel is ook met een kwast of roller
aan te brengen, maar ook te spuiten afhankelijk
van de hoeveelheid verdunning.
Ik ga het proberen met een roller.

Hier wat voorbeelden van dd lak met roller aangebracht.

PS. je mag tegen mij je zeggen ipv u.  :bigsmile: