ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: MarkD op augustus 27, 2011, 16:34:19
Deze zin is van Cruijffiaanse allure! :worship:

:D

Mis je bij deze buizenversterker geen slam en authoriteit op hogere volumes ten opzichte van je pre-/eindcombi?

Ha Dank. Ach weet je. snuf. Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.

Groetjes,
Johan
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

MarkD

Citaat van: Peerless Monster op augustus 27, 2011, 16:50:49
Ha Dank. Ach weet je. snuf. Ieder nadeel heeft zo zijn voordeel.

Groetjes,
Johan

Alleen nog ff werken aan je uitspraak Johan (hep ipv heeft). ;D
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

Peerless Monster

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

AbZ

Citaat van: MarkD op augustus 27, 2011, 16:53:25
Alleen nog ff werken aan je uitspraak Johan (hep ipv heeft). ;D
Jij hep goed opgelet  :thumbs-up:

Citaat van: AbZ op augustus 26, 2011, 09:58:29Dit voordeel hep dus ook een nadeel.

MarkD

Citaat van: AbZ op augustus 27, 2011, 17:58:08
Jij hep goed opgelet  :thumbs-up:

Ja hallo, wil de echte Johan nu opstaan??!! De gaten in de logica zijn zo groot, het lijkt wel een geitekaas! En nu niet zeggen dat de fout bij mij ligt, want voordat ik die fout maak, maak ik hem niet. Simpel. :P
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre AX-5 Twenty||VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|REL Gibraltar G1

AbZ

Citaat van: MarkD op augustus 27, 2011, 18:45:05
Ja hallo, wil de echte Johan nu opstaan??!! De gaten in de logica zijn zo groot, het lijkt wel een geitekaas! En nu niet zeggen dat de fout bij mij ligt, want voordat ik die fout maak, maak ik hem niet. Simpel. :P
;D

Former member 78

Citaat van: MarkD op augustus 27, 2011, 16:34:19
Mis je bij deze buizenversterker geen slam en authoriteit op hogere volumes ten opzichte van je pre-/eindcombi?

Nee, helemaal niet zelfs.

Als ik het goed heb, gaat de versterker van 0 tot 100.
Op 20 is een rustig luisterniveau, op 40 draai je al stevig en op 60 blaas je erg hard.

Heb hem bij WenW op 66 gehad, en hij gad geen krimp.
Hier thuis op 60 is het aso hard, maar wel strak :)

Frank is net weg trouwens, die vond hem volgens mij wel oké.

frank2

Gisteren even bij Arjan geweest om de Snowmaster kabel te brengen en zijn nieuwe aanwinst te beluisteren. Arjan was net thuis en had gelukkig de versterker meteen aangezet. 2 joekels van buizen met 2 zeer kleine buisjes gaven al zo'n roomwit licht, na verloop van tijd mocht trouwens wel de airco aan want dat ding wordt heeeeeel erg warm.
Ik had even 2 cd's meegenomen die ik nogal goed ken. Gelukkig was ik er pas geleden nog geweest toen hij nog met de Usher draaide en hoewel de BE10 nu weer meer zijn ingespeeld was het verschil wat ik toen en nu hoorde wel evident. Eindelijk was er muziek, transparantie en detaillering, De bassen waren een stuk strakker wat in zijn huiskamer een groot pluspunt is, het midden lekker met een mooie gelaagdheid en het hoog gedetailleerd. Ja dit klonk in mijn oren een heel stuk beter dan de Usher VV. IK heb Arjan dringend aangeraden om nu eindelijk die stroomgroep aan te leggen want dan wordt het geluid zoveel beter. Ik vermoed zelfs dat deze versterker uiteindelijk na het aanleggen v.d. stroomgroep dusdanig goed klinkt dat het misschien zelfs wel beter klinkt dan bij mij thuis.
Heb Arjan ook gezegd dat hij deze versterker niet moet terugbrengen maar gewoon moet laten staan. Ik vind het een juweeltje. En aangezien Arjan graag een buizengeluid heeft een perfecte versterker voor hem.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Former member 78

Ben weer thuis na een lange dag, en de vriendin is boven bezig.

Dus dit is mijn uitzicht ;D

Lekker even muziek luisteren, en als WenW dinsdag weer open is, zal ik ze maar ff bellen.
De tekening voor een ander meubel is klaar, hoop dat die komende week al klaar is.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op augustus 28, 2011, 20:38:24
Lekker even muziek luisteren, en als WenW dinsdag weer open is, zal ik ze maar ff bellen.

Gelijk heb je!  Ze gloeien wel veel mooier dan een 300B...

Former member 78

Citaat van: S@m op augustus 28, 2011, 21:23:54
Gelijk heb je!  Ze gloeien wel veel mooier dan een 300B...

Het lijkt op de foto iets feller dan het is hoor.
Foto is gemaakt met de telefoon. Maar ze gloeien aardig!

Als ik alles netjes heb staan, zal ik met de spiegelreflex wat betere foto's maken :)

Nu nog een paar nummers van David Gilmour, en dan mijn mandje in.

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op augustus 28, 2011, 20:38:24
Ben weer thuis na een lange dag, en de vriendin is boven bezig.

Dus dit is mijn uitzicht ;D

De tekening voor een ander meubel is klaar, hoop dat die komende week al klaar is.

Vette sjit!!!
ECht erg mooi.
Vooral die rode dot matrix cijfers...
Lijkt wel Levinson zo ;D

Former member 78

Citaat van: morca op augustus 28, 2011, 22:52:53
Even heel wat anders ,is je dsp nog ingesteld?

Nee, dit omdat deze versterker alleen een tape out heeft.
Hier moeten we nog even wat op verzinnen, want nu moet ik elke
keer als ik het volume verander, ook naar de sub lopen om het aan te passen.

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op augustus 28, 2011, 23:16:12
Vette sjit!!!
ECht erg mooi.
Lijkt wel Levinson zo ;D

Levinson mocht willen, dat ze zo'n mooie amp konden bouwen.

:P (is een geintje hé!)

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op augustus 29, 2011, 09:26:24
Levinson mocht willen, dat ze zo'n mooie amp konden bouwen.

:P (is een geintje hé!)

Ik denk zomaar dat je gelijk zou kunnen hebben ;) ;D

morca

Citaat van: ArjanR1 op augustus 29, 2011, 09:25:13
Ik had het gelezen ja,maar dacht omdat je een afspraak met iemand had het inregelen wel was gebeurt.

Wel een mooie amp hoor, dat zal wel knettermooi klinken op die Ushers  :thumbs-up: goed bezig,Arjan weet wel wat mooi is  :D

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op augustus 29, 2011, 09:25:13

Dat is het meest eenvoudig met een spanningsdeler die je op de uitgang van de eindversterker zet. Datzelfde wordt gedaan op plateamps met een high-level input. Ook in de car-hifi wordt veel gebruikgemaakt van een zogenaamde line-level converter.
Dutch & Dutch

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op augustus 28, 2011, 23:16:12
Vette sjit!!!
ECht erg mooi.
Lijkt wel Levinson zo ;D

Of Levinson lijkt op NAT ;)  :D
Rode ciifers heeft wel wat tussen al dat standaard groen en nu ook veelal blauw. Blauw vind ik persoonlijk in dot matrix het mooiste.
Weet je wat het leven je uiteindelijk leert?
Dat niet iedereen tot het einde bij je zal zijn. Sommigen vergezellen je slechts een paar hoofdstukken, sommigen maar een enkel moment en sommigen laten littekens achter, zelfs lang nadat ze er niet meer zijn.
Je dacht vroeger dat je iedereen moest vasthouden, elke vriendschap moest redden, elke liefde voor je moest laten vechten. Maar... uiteindelijk begrijp je dat mensen...
hoe goed je ook voor ze bent geweest het heeft niet altijd iets met jou te maken.
Sommige mensen maken gewoon deel uit van je verhaal, niet van je hele leven. Het moeilijkste is niet loslaten maar accepteren dat sommige herinneringen mooier zullen blijven.

Former member 78

Citaat van: keyser op augustus 29, 2011, 20:01:48
Dat is het meest eenvoudig met een spanningsdeler die je op de uitgang van de eindversterker zet. Datzelfde wordt gedaan op plateamps met een high-level input. Ook in de car-hifi wordt veel gebruikgemaakt van een zogenaamde line-level converter.

Ik denk dat ik het helemaal anders ga doen.

Mijn vriendin wil de TV sowieso weer aan de muur, maar ik ''kan'' de
set terug zetten zoals vroeger. Dan lever ik qua klank teveel in.

Mijn plan:
TV dus aan de muur. Mijn receiver van ''vroeger'' van zolder pakken en die in de sub, in de lege ruimte.
Twee hele kleine speakers scoren, en dan ben ik voor de film klaar. Stel daar toch niet
zulke hoge eisen aan, behalve dat het een beetje knalt als het moet. De receiver heeft een
sub out, dus dat is ook lekker makkelijk.

Morgen gaat mijn vriendin hout halen voor het nieuwe ''meubel''
Dat wordt een klein kastje, waar alleen de Oppo in kan. Binnenmaat van
50cm breed, 20cm hoog en 50 diep. Dikte van het hout zal 44mm zijn (MDF)
De NAT komt daar bovenop, zodat die niet te warm kan worden oid.

Mijn huidige meubel doe ik dus weg. Denk dat het er ook een stuk mooier uit zal zien,
met een smal meubeltje en géén TV :)

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op augustus 29, 2011, 22:34:12
Ik denk dat ik het helemaal anders ga doen.

Mijn vriendin wil de TV sowieso weer aan de muur, maar ik ''kan'' de
set terug zetten zoals vroeger. Dan lever ik qua klank teveel in.

Mijn plan:
TV dus aan de muur. Mijn receiver van ''vroeger'' van zolder pakken en die in de sub, in de lege ruimte.
Twee hele kleine speakers scoren, en dan ben ik voor de film klaar. Stel daar toch niet
zulke hoge eisen aan, behalve dat het een beetje knalt als het moet. De receiver heeft een
sub out, dus dat is ook lekker makkelijk.

Morgen gaat mijn vriendin hout halen voor het nieuwe ''meubel''
Dat wordt een klein kastje, waar alleen de Oppo in kan. Binnenmaat van
50cm breed, 20cm hoog en 50 diep. Dikte van het hout zal 44mm zijn (MDF)
De NAT komt daar bovenop, zodat die niet te warm kan worden oid.

Mijn huidige meubel doe ik dus weg. Denk dat het er ook een stuk mooier uit zal zien,
met een smal meubeltje en géén TV :)

Ik zou die Oppo wegdoen en eens een fatsoenlijk speler aanschaffen...
Met de Levinson durf ik rustig op tegen dat ding ;).

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Martijn M

Kleine speakertjes met een monstersub? Das toch inderdaad heel wat anders  ??? . Succes met alle veranderingen!
Dutch & Dutch

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op augustus 29, 2011, 22:54:23
Ik zou die Oppo wegdoen en eens een fatsoenlijk speler aanschaffen...
Met de Levinson durf ik rustig op tegen dat ding ;).

Ik geloof direct dat jouw 390s een stuk beter is! (hoop het zelfs voor je ;D )

Maar zet even de nieuwprijzen tegen elkaar, en dat de Oppo ook DVD & Blu Ray speelt.
De TUC versie welke ik heb, is echt goed als cd speler, vergis je daar niet in ;) Frank heeft niet
voor de gein zijn BOW ZZ8 daarvoor ingeruild.

Mocht er een andere speler komen, dan komt er waarschijnlijk een AMR 777.
Vind het qua klank zoals ik hem ken, erg goed. Maar nog niet thuis gehoord. En,
heb nog even geen kleine €4000,- over.

Former member 78

Citaat van: keyser op augustus 29, 2011, 23:02:11
Kleine speakertjes met een monstersub? Das toch inderdaad heel wat anders  ??? . Succes met alle veranderingen!

Ik zat te denken aan de Usher 520.
Is lekker klein, maar klinkt wel volwassen hoor.

(snap jouw reactie wel hoor)

Maar voor film hoeft het voor mij niet helemaal perfect te zijn, als het stereo gebeuren maar naar mijn
smaak klinkt. :)