ArjanR1 - Focal - Usher - Ekco - Oppo

Gestart door Former member 78, oktober 12, 2009, 21:18:03

Vorige topic - Volgende topic

KlipschHT

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2012, 19:21:10

Als die foto bij jouw thuis genomen is Arjan, dan kom ik nu nog naar je toe met een stekkerblok  :D :D :D

;D
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Lex Groningen

Citaat van: Snowmaster op januari 22, 2012, 19:21:10

Als die foto bij jouw thuis genomen is Arjan, dan kom ik nu nog naar je toe met een stekkerblok  :D :D :D

Laat me raden, met één die nu flink op spanning staat na het zien van de foto. :D
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

niet doen Snowmaster, wordt het beeld nog mooier ;D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Martijn M

Citaat van: frank2 op januari 21, 2012, 13:19:24
[...]Gewoon zeer goed.  Wat een bijzonder mooi geluid kwam eruit, gestoken, detail, warm maar wel helder, met "klankkast" [...]. Subliem geluid [...] Een geluid vol, groots,  ruimtelijk en met veel diepte.

Maar zelfs nu was het al meer dan aangenaam, heerlijke klanken, soms bij sommige muziekstukken misschien iets teveel bas, bekend probleem bij Arjan, maar heel lekker, je kunt er uren naar luisteren, geen scherpe randjes of wat dan ook, gewoon pure lekkere muziek.

Warm, groot, vol, helder en aangenaam, maar met sommige muziek een wat problematisch laag - dat was ook zo ongeveer mijn ervaring: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93185.msg2055090#msg2055090

Een ding weet ik zeker, straks als alles met stroom ook voor elkaar is, speelt deze set beter dan de mijne.

Om heel eerlijk te zijn, zou mijn voorkeur ook nu uitgaan naar de set van Arjan  :blush: . Zijn set klinkt wat voller en in mijn oren wat minder vermoeiend, ook op hogere niveaus. De plaatsing vond ik bij jou wat beter (als ik het me goed herinner), evenals het laag. De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik jouw set echter al een tijdje niet beluisterd heb.

Ook nog even naar zijn tv met sub en de 520's geluisterd, ook geen straf klinkt ook lekker, vet, maar met voldoende helderheid, heeft Keyser zoals gewoonlijk weer perfect afgeregeld.

Bedankt   :) . Geheel naar Arjans smaak heb ik de sub zeer vet afgestemd  :devil: . Dat laag is bij hem haast beangstigend indrukwekkend!

Dutch & Dutch

Former member 78

Keyser, met muziek is de sub niet echt ''vet'' te noemen vind ik.
Hij speelt echt redelijk subtiel mee, of je moet er wat op zetten met erg veel laag.
Maar als er dan een filmpje speelt, dan is het woord ''vet'' wat magertjes uitgedrukt ;D

Heb net trouwens voor het eerst de bias afgesteld.
Is erg makkelijk te doen, met de meters op de versterker.
Zal het straks als de versterker wat langer aan staat nog eens nalopen.

Former member 78

Om post 3000 maar in mijn eigen topic te posten, heb ik een vraag aan de ''kenner''.

Soms heb je cd's die je eigenlijk niet meer luistert omdat ze erg slecht klinken.
Ik ga er van uit, dat iedereen wel snapt wat ik bedoel.

Maar sinds ik de nieuwe versterker heb, zijn mijn ''slechte cd's'' ineens luisterbaar.
Het zijn echt geen pareltjes geworden, maar je kan er gewoon leuk naar luisteren zonder je
dood te ergeren dat het een platte bedoeling is.

Ben benieuwd :)

Dirk

Citaat van: ArjanR1 op januari 23, 2012, 12:24:49
Om post 3000 maar in mijn eigen topic te posten, heb ik een vraag aan de ''kenner''.

Soms heb je cd's die je eigenlijk niet meer luistert omdat ze erg slecht klinken.

Maar sinds ik de nieuwe versterker heb, zijn mijn ''slechte cd's'' ineens luisterbaar.
Het zijn echt geen pareltjes geworden, maar je kan er gewoon leuk naar luisteren zonder je

en de vraag is...?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Former member 78

O, hoe dat kan.

Ben al een tijdje wakker, nachtdienst gehad en moet vandaag omschakelen ;)
Dus de scherpte is er ff af.

Kingpin

Ik snap wat je bedoeld  ;)

Bij mij ook het geval, sinds m'n nieuwe set met vooral de Luna I erbij klinkt het af (in mijn oren en belevenis, en dat zeg ik niet snel).
Vooral ouwe Rock nummers klinken aangenamer, minder plat en meer dynamisch/ritmisch als met mijn solidstate.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

B.

Citaat van: ArjanR1 op januari 23, 2012, 12:29:49
O, hoe dat kan.

Het antwoord haal ik (deels) even uit je eigen reactie:

Je geeft zelf aan: je luistert er niet meer naar. Je bent er toch weer naar gaan luisteren, want je wilt iets bereiken.
Je koopt een nieuwe versterker en onbewust heb je de hoop dat ook de slechte platen redelijk gaan klinken ('t is immers vaak genoeg gezegd op 't forum).

En kijk aan, ze klinken beter :)

Een andere optie is nog aangename vervorming. Vergis je niet in wat dat kan doen.

chansig

Mogelijk is je versterker wat vriendelijker en vervormt mogelijk iets meer op bepaalde frequenties ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: B. op januari 23, 2012, 16:24:19
Het antwoord haal ik (deels) even uit je eigen reactie:

Je geeft zelf aan: je luistert er niet meer naar. Je bent er toch weer naar gaan luisteren, want je wilt iets bereiken.
Je koopt een nieuwe versterker en onbewust heb je de hoop dat ook de slechte platen redelijk gaan klinken ('t is immers vaak genoeg gezegd op 't forum).

En kijk aan, ze klinken beter :)

Een andere optie is nog aangename vervorming. Vergis je niet in wat dat kan doen.

Ik heb er weer naar geluisterd, omdat ik wilde weten hoe het nu was.
Wilde echt niks bereiken, heb met de aanschaf hier zelfs niet aan gedacht ;)

Wel was ik aangenaam verrast, want had het niet verwacht.
Dit omdat het met al de voorgaande versterkers niet de moeite was om die cd's te draaien.

B.

Citaat van: ArjanR1 op januari 23, 2012, 22:40:25
Ik heb er weer naar geluisterd, omdat ik wilde weten hoe het nu was.
Wilde echt niks bereiken, heb met de aanschaf hier zelfs niet aan gedacht ;)

Wel was ik aangenaam verrast, want had het niet verwacht.
Dit omdat het met al de voorgaande versterkers niet de moeite was om die cd's te draaien.

Dan zal het de aangename buizenklank zijn vermoed ik.

Ben ook wel benieuwd om welke CD's het o.a. gaat. Misschien dat ik ze ken..
Is het iets met teveel (schel) hoog wat nu een stuk aangenamer klinkt?

Former member 78

Het opvallendste vond ik met een cd van mijn vriendin, Jewel - Pieces of you.

chansig

Citaat van: B. op januari 23, 2012, 23:29:34
Dan zal het de aangename buizenklank zijn vermoed ik.

Gewoon vervorming bedoel je dan toch ? Een buis klinkt namelijk niet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78

chansig

Net zoals een versterker niet klinkt..etc. Beetje flauw misschien. Maar het typische buizengeluid is meestal een stukje vervorming en dat wordt dan als prettig ervaren. Niets mis mee overigens. Ik denk dat als ik een buis in huis haal ook weer helemaal plat ga voor de "buizensound".

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Maar je zegt dat een buis niet klinkt.

Er is aardig wat verschil te krijgen in de sound als er andere buizen
worden gemonteerd. Vandaar mijn vraag ;)

chansig

Daarom zei ik ook dat het een beetje flauw is. Een tor klinkt ook niet.. Het gaat erom dat jij het als prettig ervaart. Alleen zou ik niet meer aan het stroom beginnen mogelijk wordt het dan te "warm".

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Former member 78

Citaat van: chansig op januari 25, 2012, 17:14:10
Daarom zei ik ook dat het een beetje flauw is. Een tor klinkt ook niet.. Het gaat erom dat jij het als prettig ervaart. Alleen zou ik niet meer aan het stroom beginnen mogelijk wordt het dan te "warm".

Gr Hans

Als je sluiting veroorzaakt, zal het zeker warm worden ;)

Het stroom gebeuren ga ik sowieso aanpakken.
De kabel heb ik hier al maanden liggen, alleen ben ik te laks om het ''mannetje'' te bellen.
Een ander stekkerblok komt er ook nog.

morca

Hey  Arjan even laatste paar bld zitten lezen de nieuwe amp bevalt je goed zo te lezen/horen.
Top man ,daar doe je het uiteindelijk weer voor.

Ik dacht dat ik vd week een leuk grapje over dames maken maar bij jouw staan ze in je topic  :crazy: niet kurkdroog denk ik........
weet je zeker dat je alleen op kurk googelde ,dan was deze site vaak bezocht  :D

B.

Citaat van: morca op januari 25, 2012, 22:33:28
Hey  Arjan even laatste paar bld zitten lezen de nieuwe amp bevalt je goed zo te lezen/horen.
Top man ,daar doe je het uiteindelijk weer voor.

Ik dacht dat ik vd week een leuk grapje over dames maken maar bij jouw staan ze in je topic  :crazy: niet kurkdroog denk ik........
weet je zeker dat je alleen op kurk googelde ,dan was deze site vaak bezocht  :D

Haha :headbanging: :clapping:

B.

Citaat van: chansig op januari 25, 2012, 16:26:49
Gewoon vervorming bedoel je dan toch ? Een buis klinkt namelijk niet.

Gr Hans

De eindtransformatoren i.c.m. de buizen zorgen voor de relatief hoge THD.
Je kunt een transistor versterker diezelfde klank ook geven door het ontwerp aan te passen, of met EQ.

erik s.

Citaat van: chansig op januari 25, 2012, 16:49:10
Net zoals een versterker niet klinkt..etc. Beetje flauw misschien. Maar het typische buizengeluid is meestal een stukje vervorming en dat wordt dan als prettig ervaren. Niets mis mee overigens. Ik denk dat als ik een buis in huis haal ook weer helemaal plat ga voor de "buizensound".

Gr Hans
een buis geeft een andere vervorming dan een transistor. vervorming van een buis, die vaak veel hoger is dan bij een transistor, wordt door onze oren als veel minder onprettig ervaren als de vervorming van een transistor.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

B.

Citaat van: erik s. op januari 26, 2012, 11:28:11
een buis geeft een andere vervorming dan een transistor. vervorming van een buis, die vaak veel hoger is dan bij een transistor, wordt door onze oren als veel minder onprettig ervaren als de vervorming van een transistor.

Tenzij de vervorming 'gelijk' is over 't hele frequentiebereik en load onafhankelijk is :)