Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

Vorige topic - Volgende topic

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op oktober 26, 2009, 08:01:40
Met PCM 5.1/ 7.1 kan je geen additionele modes gebruiken, dus klopt het dat je er geen pro-logic van kan maken.
Met 7.1 geen probleem, maar met 5.1 toch niet handig. Wat gebeurt er dan met de surround back channels? Kan de AV888 wel alle andere 5.1 signalen met PLIIx bewerken?

garmtz

Citaat van: Teejoo op oktober 26, 2009, 10:58:57
Met 7.1 geen probleem, maar met 5.1 toch niet handig. Wat gebeurt er dan met de surround back channels?

Niets. Zijn stil.

CiteerKan de AV888 wel alle andere 5.1 signalen met PLIIx bewerken?

Yep.

Teejoo

Citaat van: garmtz op oktober 26, 2009, 11:06:20
Niets. Zijn stil.
Slik, opnieuw duidelijk een item voor een toekomstige firmwareupgrade dan.... Eigenlijk supervreemd omdat juist PCM een erg eenvoudig signaal is.

Als ik het Arcam forum op AVforums lees heb ik sowieso het idee dat hij gewoon nog niet af is. Zowel qua bugs als qua functionaliteit. Het komt allemaal wel goed, maar dat duurt nog even.

Jiri

Ah..dan heb ik ook nog een puntje voor de firmware upgrade. (ik zal audiac daar even voor mailen)
AIFF en Apple Losless support voor het streaming gedeelte van de AV888 / AVR600.  :happy:

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

celerontje

Citaat van: Jiri op oktober 25, 2009, 06:51:48
Ik ga deze discussie even doorbreken, met een andere hersenkraker.  :P

Gisteren op de Popcornhour A-110 de film Appaloosa gekeken. Ik heb deze film zelf geript voor op de popcornhour.
Ik doe dit met ripbot264 en tsmuxer. Ik hercodeer de film in ripbot, met vaste NL subtitles in het beeld gebrand. Bitrate gemiddeld 15000 kbps.

Waarom het beeld reencoden?
Gewoon remuxen in een TS en een losse SRT voor de subs gebruiken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jiri

Citaat van: celerontje op oktober 26, 2009, 18:28:46
Waarom het beeld reencoden?
Gewoon remuxen in een TS en een losse SRT voor de subs gebruiken.

Hmmm..
Wat dacht je van ruimte op de harddisk. Met 1 op 1 blu-ray kopieen is de schijf van 1,5 TB zo vol. En om eerlijk te zijn, Zie ik op mijn 3 meter breed scherm en de HD1 van JVC weining tot geen verschil met het origineel. Geluid is een ander verhaal. Dat moet in orde zijn.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Starred

Citaat van: Jiri op oktober 26, 2009, 18:36:12
Hmmm..
Wat dacht je van ruimte op de harddisk. Met 1 op 1 blu-ray kopieen is de schijf van 1,5 TB zo vol.

Dataopslag kost tegenwoordig toch bijna niks meer? En tijd lijkt me nog steeds veel meer geld toch  ;)

Jiri

nee hoor, niet als je nog een core2duo 3ghz over hebt voor dit soort klusjes,  ;D

groet,
jiri

Teejoo

Citaat van: Jiri op oktober 26, 2009, 17:09:20
Ah..dan heb ik ook nog een puntje voor de firmware upgrade. (ik zal audiac daar even voor mailen)
AIFF en Apple Losless support voor het streaming gedeelte van de AV888 / AVR600.  :happy:

Groet,
Jiri

Dat vind ik eigenlijk meer leuke additionele zaken. Ik vind zaken als X-over per speaker, de diverse bugs en het totaal niet gebruiken van de surround back speakers bij een PCM 5.1 bron echter meer het in orde hebben van de basis. En dat mogen ze eerst in orde maken. Ik vraag me gewoon af of Arcam wel genoeg kennis (zowel qua diepgang als mensen/tijd) in huis heeft, gezien het trage ontwikkelproces en volwassenheid qua firmware. Ik weet dat ze Nick Clarke hebben, maar ik heb altijd het idee gehad dat hij niet erg sterk was in hardwaredesign, niet zozeer in software. Het blijft natuurlijk een kleinere fabrikant, maar dan is het des te belangrijker dat je net de juiste mensen hebt. Firma's als Denon hebben gewoon veel meer mensen die zich hier mee bezig houden.

Uiteindelijk zal het dus wel goedkomen, maar op dit moment is de firmware zeker niet aan de maat voor een dergelijk apparaat (naar mijn mening).

Jiri

Gisteren de nieuwe Star Trek Film vanaf een Blu-ray schijfje gezien. (wat een slechte film zeg -Duidelijk met een commerciele insteek -en niet meer trouw aan het trekkie concept)
Op de Blu-ray in de Playstation3 de True HD soundtrack geselecteerd, maar wat denk je, de AV888 krijgt alleen een DD5.1 versie binnen. Niks, nada true HD!  :confused:

Maar er is ook goed nieuws. De AV888 staat nu bijna 2 weken op de spanning. Er is al een aantal filmpjes mee gekeken. En wat denk je..
Het begint al aardig goed te komen met de holografische afbeelding. Op basis van de gisteren gekeken film durf ik zelfs te zeggen dat de AV888 met een gewone DD5.1 al voorbij de oude Lexicon DC-1 met Logic7 heen gaat.  :thumbs-up:
De ruimteschepen vliegen echt over je heen en door de kamer en beyond. ipv op de speakers, zoals het in het begin was. :clapping:
Het is echt, een waarheid als een koe. DAcs moeten nou eenmaal lekker op temperatuur zijn om goed te presteren. Het is net zo als bij mijn Mark Levinson 390s CD speler. Als je die koud aansluit klinkt zelfs een aristona cd speler beter. Geef je m een weekje te tijd, komt de muziek volledig los van de speakers.

Groetjes,
Jiri

bmateijsen

Citaat van: Jiri op oktober 27, 2009, 07:06:54
Gisteren de nieuwe Star Trek Film vanaf een Blu-ray schijfje gezien. (wat een slechte film zeg -Duidelijk met een commerciele insteek -en niet meer trouw aan het trekkie concept)
Op de Blu-ray in de Playstation3 de True HD soundtrack geselecteerd, maar wat denk je, de AV888 krijgt alleen een DD5.1 versie binnen. Niks, nada true HD!  :confused:

Heb je de oude playstation? Dan zou de AV888 PCM moeten binnen krijgen.

CiteerMaar er is ook goed nieuws. De AV888 staat nu bijna 2 weken op de spanning. Er is al een aantal filmpjes mee gekeken. En wat denk je..
Het begint al aardig goed te komen met de holografische afbeelding. Op basis van de gisteren gekeken film durf ik zelfs te zeggen dat de AV888 met een gewone DD5.1 al voorbij de oude Lexicon DC-1 met Logic7 heen gaat.  :thumbs-up:
De ruimteschepen vliegen echt over je heen en door de kamer en beyond. ipv op de speakers, zoals het in het begin was. :clapping:
Het is echt, een waarheid als een koe. DAcs moeten nou eenmaal lekker op temperatuur zijn om goed te presteren. Het is net zo als bij mijn Mark Levinson 390s CD speler. Als je die koud aansluit klinkt zelfs een aristona cd speler beter. Geef je m een weekje te tijd, komt de muziek volledig los van de speakers.

Groetjes,
Jiri

8).

Groet,

Bjorn

Jiri

Citaat van: bmateijsen op oktober 27, 2009, 08:04:26
Heb je de oude playstation? Dan zou de AV888 PCM moeten binnen krijgen.

Yep, ik heb de oude, maar geen PCM hoor, wel DD 5.1. Waarschijnlijk pakt de PS3 de zogenaamde Core versie van De True HD track.

bmateijsen

Citaat van: Jiri op oktober 27, 2009, 08:08:28
Yep, ik heb de oude, maar geen PCM hoor, wel DD 5.1. Waarschijnlijk pakt de PS3 de zogenaamde Core versie van De True HD track.

Ik zou je instellingen eerst maar eens nakijken in de PS3 ;).
Via HDMI moet hij gewoon PCM doorgeven met True HD.

Spacebass

;D

CiteerHet begint al aardig goed te komen met de holografische afbeelding.
Gelukkig maar!
Ik herkende het "niet holografische zijn" niet als iets typisch Arcam. Alhoewel het niet het eerste bedrijf
zou zijn waarbij vernieuwing niet persé een verbetering betekent.

Teejoo

Op de Blu-ray in de Playstation3 de True HD soundtrack geselecteerd, maar wat denk je, de AV888 krijgt alleen een DD5.1 versie binnen. Niks, nada true HD!  :confused:

Maar er is ook goed nieuws. De AV888 staat nu bijna 2 weken op de spanning. Er is al een aantal filmpjes mee gekeken. En wat denk je..
Het begint al aardig goed te komen met de holografische afbeelding. Op basis van de gisteren gekeken film durf ik zelfs te zeggen dat de AV888 met een gewone DD5.1 al voorbij de oude Lexicon DC-1 met Logic7 heen gaat.  :thumbs-up:

Groetjes,
Jiri
Is die startrek al uit? Welke regio? Goed om te horen dat de Arcam begint te bevallen. Ik vond de 600 namelijk net erg ruimtelijk klinken, dus het verbaasde mij wel. Ik vond destijds ook de (engelse)sound iets prettiger dan de Lexicon (smaakkwestie), vandaar mijn interesse. Maar voordat ik er serieus naar ga luisteren moeten er dus wel nog wat zaken in orde gemaakt worden.

Jiri

Regio 2, officieel pas 5 november, maar bij de videoland is tie al te huur.  O0

Groet,
Jiri

Starred

Ik merk bij V1.9 nog steeds bij afspelen van muziekfiles via een mediacenter dat de AVR600 eventjes nodig heeft om te 'locken' op het signaal. Daardoor mis je bij elk nummer de eerste seconden. Is dit nog op te lossen?

En als ik een AppleTv op de Arcam aansluit, heb ik bovenstaand fenomeen dan nog steeds?

garmtz

Het zit een beetje in het design van de Arcam dat hij de mute er even op houdt als er een digitaal signaal actief wordt op de gekozen input. Dit om de gehate plops en static te voorkomen. Een bron die digitaal '0000000000000000' uit blijft sturen bij geen audio, heeft zo'n probleem niet. Ligt er dus aan wat je aansluit... Mijn Mac Mini heeft altijd de digitale output actief, van een Apple TV weet ik het niet zeker.

Starred

En kan je de AppleTV/Macmini het beste digitaal coax aansluiten of HDMI?

garmtz

Citaat van: Starred op november  4, 2009, 15:13:04

Digitaal coax zal niet gaan, althans niet bij de Mac Mini. Die heeft mini toslink. Zoals altijd: uitproberen! :)

hifi | Roderick

Citaat van: Starred op november  4, 2009, 15:13:04

Mac Mini heeft geen HDMI uitgang, Apple TV wel.

Jiri

Citaat van: garmtz op november  4, 2009, 14:34:22
Het zit een beetje in het design van de Arcam dat hij de mute er even op houdt als er een digitaal signaal actief wordt op de gekozen input. Dit om de gehate plops en static te voorkomen. Een bron die digitaal '0000000000000000' uit blijft sturen bij geen audio, heeft zo'n probleem niet. Ligt er dus aan wat je aansluit... Mijn Mac Mini heeft altijd de digitale output actief, van een Apple TV weet ik het niet zeker.

Ik heb dit fenomeen wel. Oorverdovend hard geluid van ongeveer een seconde. Zo hard, dat de P7 in de beveiliging gaat, en daarna weer opstart is het probleem verholpen.

Groet,
Jiri

riwi

Citaat van: Jiri op november  4, 2009, 21:10:43
Ik heb dit fenomeen wel. Oorverdovend hard geluid van ongeveer een seconde. Zo hard, dat de P7 in de beveiliging gaat, en daarna weer opstart is het probleem verholpen.

Groet,
Jiri

Dat had ik ook met de av888 toen ik hem op proef had. Mijn Chord sloeg in de beveiliging en de woofers van de speakers sloegen ver uit. Ook de velodyne sub ging tot de maximale woofer uitslag.
Ik had het als ik de av888 uit zette (met de power knop aan de voorzijde) zonder eerst via de AB de av888 uit te zetten.

Jiri

Citaat van: riwi op november  4, 2009, 21:51:41
Dat had ik ook met de av888 toen ik hem op proef had. Mijn Chord sloeg in de beveiliging en de woofers van de speakers sloegen ver uit. Ook de velodyne sub ging tot de maximale woofer uitslag.
Ik had het als ik de av888 uit zette (met de power knop aan de voorzijde) zonder eerst via de AB de av888 uit te zetten.

Mijn speakers zijn gelukkig nog heel. Maar het kan een keer gebeuren dat het natuurlijk fout gaat.
Ik heb het als ik bron wissel. Dus eerst bijvoorbeeld de dvd..niets aan de hand. Dan schakel ik over naar playstation of hd-dvd en bingo. HERRIE.
IK zet nu altijd voordat ik van bron ga wisselen de eindversterker even uit.

Groet,
Jiri

Teejoo

Dat bedoelde ik al eerder. Dat ding is softwarematig gewoon niet af. Jammer.