Het grote Arcam AVR600 / AV888 Topic!

Gestart door Jiri, oktober 10, 2009, 09:14:34

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jiri

Citaat van: denoontje op oktober 18, 2009, 17:31:41
Nou goed te horen dat je donker probleem waar je het bij een beirtje over had giter heb kunnen oplossen
SUC6

Huh..ik beirtje en de gieter? Ikke snap er helemaal niets meer van.  :withstupid:
Errug veel bier gedronken gisteren, denoontje?  :devil:
Leuk je even ontmoet te hebben!  ;D
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Citaat van: Jiri op oktober 18, 2009, 19:18:16
De vraag is:
Zal t geluid nog wat losser komen van de speakers als de AV888 Dacs goed en wel warm en ingespeeld zijn?
Anders komt er binnenkort een gloednieuwe AV888 te koop staan, of te ruil voor een MC-8 of 12 :confused:

Gegroet,
Jiri
Stel hem nou maar eerst handmatig en goed in. Ik denk dat dat veel meer uitmaakt dan inspelen.

riwi

Bij mij werd het surround een stuk ruimtelijker nadat Bjorn hem op de cm per speaker af had gesteld.
Hij deed dat trouwens niet met een meetlat, maar op het gehoor. Ikzelf kan niet direct horen of een speaker nu 1 of 2 cm meer of minder delay moet hebben, maar het resultaat was wel erg goed. Het viel mij juist op dat de aansluiting tussen de voor en achter stage erg mooi was en naadloos aansloot. Bij mijn verdere autocalibratie pogingen was dat minder goed. Maar ik hebdat met reverse engineering (en bjorn's afstandsresultaten) toch weer OK gekregen. maar handmatig die afstellingen ingeven was bij mij mooier dan alleen de autocalibratie.

Bij het Logic7 systeem is er ook een mooie bubble, maar doordat dit automagisch gecreeerd wordt is het minder precies en meer fuzzy. Ik vond dat de Arcam dat wel goed deed waarbij omgevings geluiden meer aanwijsbaar zijn en minder los in de ruimte.

Ik heb je trouwens op de vad wel gezien (en gegroet) maar je kent mij niet. Ik herkende jou aan de fototoestellen ;) Ik was tijdens het bier en de bitterballen al weg van de m&g.

Heb wel denoontje gezien denk ik, of was dat niet denoontje die geen beeld op z'n denon kreeg door hdmi problemen?

Jiri

#78
Citaat van: riwi op oktober 18, 2009, 21:11:39
Bij mij werd het surround een stuk ruimtelijker nadat Bjorn hem op de cm per speaker af had gesteld.
Hij deed dat trouwens niet met een meetlat, maar op het gehoor. Ikzelf kan niet direct horen of een speaker nu 1 of 2 cm meer of minder delay moet hebben, maar het resultaat was wel erg goed. Het viel mij juist op dat de aansluiting tussen de voor en achter stage erg mooi was en naadloos aansloot. Bij mijn verdere autocalibratie pogingen was dat minder goed. Maar ik hebdat met reverse engineering (en bjorn's afstandsresultaten) toch weer OK gekregen. maar handmatig die afstellingen ingeven was bij mij mooier dan alleen de autocalibratie.

Bij het Logic7 systeem is er ook een mooie bubble, maar doordat dit automagisch gecreeerd wordt is het minder precies en meer fuzzy. Ik vond dat de Arcam dat wel goed deed waarbij omgevings geluiden meer aanwijsbaar zijn en minder los in de ruimte.

Ik heb je trouwens op de vad wel gezien (en gegroet) maar je kent mij niet. Ik herkende jou aan de fototoestellen ;) Ik was tijdens het bier en de bitterballen al weg van de m&g.

Heb wel denoontje gezien denk ik, of was dat niet denoontje die geen beeld op z'n denon kreeg door hdmi problemen?


Ok, ik laat m gewoon ff een weekje op standby warm worden, speel er af en toe nog eens wat op en ga dan eens met het meetlint, en de geluidsdrukmeter aan de gang.  ::)
Ik denk dat het wel goed komt met die AV888.

Groetjes,
Jiri

btw..Het LFE uit de SUB is WEL veel beter geworden. Strakker, meer aanwezig en HEFTIG!!  :worship:
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

denoontje

Citaat van: riwi op oktober 18, 2009, 21:11:39
.

Ik heb je trouwens op de vad wel gezien (en gegroet) maar je kent mij niet. Ik herkende jou aan de fototoestellen ;) Ik was tijdens het bier en de bitterballen al weg van de m&g.

Heb wel denoontje gezien denk ik, of was dat niet denoontje die geen beeld op z'n denon kreeg door hdmi problemen?
yep dat was ik, hop dat ie morgen of overmorgen terug afgeleverd wordt.

Citaat van: Jiri op oktober 18, 2009, 19:22:19
Huh..ik beirtje en de gieter? Ikke snap er helemaal niets meer van.  :withstupid:
Errug veel bier gedronken gisteren, denoontje?  :devil:
Leuk je even ontmoet te hebben!  ;D


hik same here hik hik ;-)

dvlz303

Sinds afgelopen donderdag ben ik gelukkige eigenaar van een AVR600. Na deze een week thuis te hebben getest (met dank aan BB&G) heb ik besloten om hem aan te schaffen.
Aangezien de voorganger van de AVR600 een Onkyo TX-SR701e was is dit een hele stap vooruit. Ik ben tot nu toe dan ook erg tevreden maar ben ook een aantal min-puntjes tegen gekomen.
Misschien dat deze niet allemaal aan de AVR600 te wijten zijn, maar ik noem ze toch (misschien weet iemand een oplossing voor deze punten?):

1.
Ik heb in mijn netwerk DHCP uit staan en heb de AVR600 dus handmatig toe moeten voegen aan het netwerk. Helaas lukt het niet altijd, na invullen van de benodigde IP adressen en een aantal seconden de melding 'Aquiring Connection' staat alles weer op 000.000.000.000. Na een paar keer lukt het wel. Het jammere is dat wanneer je de stroom er af haalt (of de aan/uit knop gebruikt) je de hele procedure weer opnieuw moet doen. De gegevens worden niet vastgehouden.

2.
Ik heb mijn Wii aangesloten op een component ingang. De AVR600 heb ik alleen aangesloten via HDMI op de TV. Het beeld is echter niet erg mooi. Kan dit komen door de 'conversie' van component naar HDMI?
Misschien dat dit op te lossen is door ook de component uitgang van de AVR600 te gebruiken? Maarja, ik vond het juist zo mooi dat er maar 1 kabel naar de TV hoefde en ik de TV niet van kanaal hoefde te schakelen. Dat voordeel zou dan weer weg zijn.

3.
Met mijn HTPC heb ik nog een geluidsprobleempje. De HTPC is aangesloten op de AVR600 via HDMI (beeld) en een optische kabel (geluid). Met het geluid heb ik op dit moment nog een probleem dat de HTPC een vaste instelling heeft voor het type geluid wat uitgestuurd wordt. Ik kan in de instelling van de geluidopties kiezen tussen 2 kanaals of 5.1. Als ik 2 kanaals kies, en ik zet een film op dan heb ik geen 5.1 geluid.
Als ik 5.1 kies en muziek afspeel, dan wordt er toch 5.1 naar de ABR600 gestuurd, maar dan wil ik juist stereo.  >:( Dit is geen Arcam probleem, maar van de HTPC. Ik vraag me wel af of iemand hier een oplossing voor weet. (Anders moet ik dit zelf weer uit gaan zoeken.)
Overigens is het beeld bij het opstarten van de HTPC ook groen-achtig, en niet zwart. Dit ligt volgens mij wèl aan de AVR600, want als ik de HTPC direct op de LX5090 aansluit heb ik hier geen last van. Als windows opstart is het groene beeld weer weg, dus geen probleem verder maar het viel me wel op.

4.
Ik had net één keer dat de AVR600 'vast' zat. Hij reageerde nergens op en moest dus uit/aan gezet worden met de powerknop. Nadeel... weer mijn netwerkinstellingen weg. Misschien toch maar DHCP aan zetten.

Voor zover mijn bevindingen tot nu toe. Mocht iemand een oplossing voor één of meerdere problemen hebben dan hoor ik dat graag.

riwi

Citaat van: dvlz303 op oktober 18, 2009, 21:37:27
2.
Ik heb mijn Wii aangesloten op een component ingang. De AVR600 heb ik alleen aangesloten via HDMI op de TV. Het beeld is echter niet erg mooi. Kan dit komen door de 'conversie' van component naar HDMI?
Misschien dat dit op te lossen is door ook de component uitgang van de AVR600 te gebruiken? Maarja, ik vond het juist zo mooi dat er maar 1 kabel naar de TV hoefde en ik de TV niet van kanaal hoefde te schakelen. Dat voordeel zou dan weer weg zijn.

Wat voor component kabel gebruik je ? Ik heb de PS3 eens via component aangesloten gehad via een 'goedkope' kabel (20 euro of zo, maar de kabel was dus erg dun en de PS3 connector nogal (z)ielig). In ieder geval was hier geen mooi beeld uit te krijgen. Ik heb mijn DVD speler (oude philips 963sa, met wel een fatsoenlijk YUV uitgang) op de Arcam aangesloten gehad en dat zag er fantastisch mooi uit. Probleem ligt volgens mij niet aan je AVR600, maar aan de wii of de kabel. Probeer eens een oehlbach kabel oid. Of moet de wii ook een speciaal breakout kabeltje hebben? Ik ken de wii niet zo helaas.

Ik heb DHCP aan staan voor media apparaten hier (PC's wel op vast IP adres). De AV888 had direct goede connectivity, ook met de upnp server die ergens draait hier. Heb geen vast IP adres geprobeerd met de Arcam.

dvlz303

Volgens mij gebruik ik een Konig componentkabel voor de Wii. Met mijn vorige receiver kreeg ik wel mooi beeld, maar toen ging er vanaf de receiver ook een component kabel naar de LX5090 (aangezien de Onky TX-SR701e geen HDMI heeft). Aangezien de connector voor de Wii een speciale Wii-connector is, moet ik wel een speciale Wii kabel gebruiken. Er zijn verschillende aanbieders van deze kabels, dus misschien moet ik eens kijken naar een ander merk. Maar wel vreemd dat mijn oude receiver er geen probleem mee had.

Ik denk dat ik DHCP ook gewoon maar aan zet. Desnoods stel ik in dat alleen bepaalde MAC adressen toegang mogen krijgen. Het scheelt in ieder geval instelwerk. Toch vind ik het vreemd dat de AVR600 deze instellingen niet vasthoud als de spanning er af is.

Starred

Citaat van: Jiri op oktober 18, 2009, 19:18:16
De vraag is:
Zal t geluid nog wat losser komen van de speakers als de AV888 Dacs goed en wel warm en ingespeeld zijn?
Anders komt er binnenkort een gloednieuwe AV888 te koop staan, of te ruil voor een MC-8 of 12 :confused:

Gegroet,
Jiri

Heb je alle instellingen handmatig al goed nagelopen/goedgezet? Afstanden, db's etc?

Guardian

Citaat
3.
Overigens is het beeld bij het opstarten van de HTPC ook groen-achtig, en niet zwart. Dit ligt volgens mij wèl aan de AVR600, want als ik de HTPC direct op de LX5090 aansluit heb ik hier geen last van. Als windows opstart is het groene beeld weer weg, dus geen probleem verder maar het viel me wel op.

Dit heb ik ook gemerkt. Dit is overigens pas sinds firmware 1.9 begonnen. Daarvoor had je weleens dat er juist een paarse gloed overheen zat die ook bleef als windows eenmaal was opgestart. Dus dat groen in het begin neem ik voor lief :). Tevens vind ik groen mooier dan paars dus vind het best zo ;).
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

dvlz303

Weet iemand of er ergens meer informatie over handige instellingen, bugs, etc. te vinden is voor de AVR600? En zo ja.. linkje please!

Jiri

Citaat van: dvlz303 op oktober 20, 2009, 14:51:42
Weet iemand of er ergens meer informatie over handige instellingen, bugs, etc. te vinden is voor de AVR600? En zo ja.. linkje please!

Geen idee. Zou wel handig zijn, want bij mij locken de Dolby True HD tracks niet. Dan hoor ik een heel hard krakerig en ruizerig geluid en dan is het stil. Gewoon DD 5.1 werkt wel, zo ook De DTS formaten.

Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Jiri

Hallo,

Ik heb gisteren de autosetup functie verfijnd met een een manuele setup. Alle afstanden die de autosetup gemeten had weken tientallen centimeters af van handmatig meten. De geluidsdruk tussen de luidsprekers stond wel redelijk in balans.
Na het opnieuw afregelen, was er inderdaad een verbetering in het geluidsbeeld waarneembaar.
Het geluid van de AV888 wordt hierdoor eng precies. Het systeem is snel en erg gedetailleerd. Het is absoluut minder diffuus dan Logic7.
En daar zit gelijk het grote verschil tussen de Acram en de Lexicon met Logic7.
Logic7 maakt het geluid wat diffuser (wolliger) waardoor er een echte 3d bel in de kamer staat. Alsof er naast de 7 zichtbare luidsprekers ook nog tientallen onzichtbare luidsprekers boven en naast de luisteraar hangen. Hierdoor wordt het systeem wel minder gedetailleerd. Maar als er dan een brokstuk na een ontploffing oid op je afvliegt vliegt het bij logic7 echt midden de kamer in en over je heen. Bij de Arcam hoor je het naast je en achter je over de luidsprekers vliegen. Misschien is het een kwestie van wennen, en de Arcam heeft nu 2 uurtjes gespeeld (is niet veel natuurlijk) Dit is nu dan ook een voorlopige conclusie.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Citaat van: Jiri op oktober 22, 2009, 08:20:29
Geen idee. Zou wel handig zijn, want bij mij locken de Dolby True HD tracks niet. Dan hoor ik een heel hard krakerig en ruizerig geluid en dan is het stil. Gewoon DD 5.1 werkt wel, zo ook De DTS formaten.

Groet,
Jiri
Ik denk dat er dan wel meer aan de hand is dan een bug. Je hebt dus de PS3 als bitstream uit naar de Arcam?

Jiri

#89
Citaat van: Teejoo op oktober 22, 2009, 08:51:06
Ik denk dat er dan wel meer aan de hand is dan een bug. Je hebt dus de PS3 als bitstream uit naar de Arcam?

De PS3 staat op Auto output over HDMI. Moet ik soms ergens de optie om als PCM uit te sturen kiezen?
Groet,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Citaat van: Jiri op oktober 22, 2009, 08:54:26
De PS3 staat op Auto output over HDMI.
Groet,
Jiri
Probeer hem eens handmatig op bitstream te zetten.

Jiri

Citaat van: Teejoo op oktober 22, 2009, 08:58:49
Probeer hem eens handmatig op bitstream te zetten.

Ja en welk type dan, want ik kan kiezen uit DD True HD 7.1, 5.1 DTS etc. Dan moet ik alles wat ik zou kunnen krijgen van een bron, met de hand selecteren? maw ik moet toch meerdere opties  selecteren?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Teejoo

Ik heb net even gekeken hoe het ook alweer uitziet, en je moet inderdaad alle geluidssporen selecteren. Om te testen kun je natuurlijk ook alleen even de HD formaten selecteren.

bmateijsen

Citaat van: Jiri op oktober 22, 2009, 08:20:29
Geen idee. Zou wel handig zijn, want bij mij locken de Dolby True HD tracks niet. Dan hoor ik een heel hard krakerig en ruizerig geluid en dan is het stil. Gewoon DD 5.1 werkt wel, zo ook De DTS formaten.

Groet,
Jiri

De PS3 kan geen bitstream uitgeven!!

Groet,

Bjorn

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Artnovion - Sonitus

dvlz303

#95
Hier een update van mijn situatie. Ik heb inmiddels een aparte videokaart in mijn HTPC gezet, de Sapphire Radeon HD 4550. Een vrij goedkoop kaartje die ook audio via HDMI ondersteunt.
De optische kabel heb ik nu dus niet meer nodig. Ik moet nog wat met de instellingen spelen, maar ik krijg nu in ieder geval wel 5.1 geluid als ik een film afspeel en gewoon stereo als ik muziek afspeel.
De AVR600 geeft wel continu aan dat hij een 5.1 signaal binnen krijgt, maar misschien komt dat omdat de HTPC dit gewoon zo uitstuurt. (?)

Het groenachtige beeld bij het opstarten heb ik nu ook niet meer. Waarschijnlijk heeft dit met de drivers van de videokaart te maken, want voordat ik deze geinstalleerd had was het beeld wel groen bij het opstarten.

Voor het slechte beeld van de Wii (component in -> hdmi uit) heb ik wat zitten afregelen met kleur / contrast / etc. instellingen van de AVR600 op de input die ik voor de Wii gebruik. Volgens mij is het al een stuk beter nu, al was het vrij laat toen ik dat deed, dus het kan ook zijn dat ik door vermoeidheid dacht dat het beter was. Vanavond eens kijken of ik inderdaad echt goed verschil zie. Als het beeld beter te krijgen is door deze instellingen dan vind ik dat op zich prima, al blijf ik het vreemd vinden dat het beeld wel goed is als ik de Wii rechtstreeks op de LX5090 aansluit.

Gisteren was de AVR600 weer niet in het netwerk te vinden. Bij de netwerkinstellingen stond doodleuk dat ik geen gebruik maak van DHCP (wat ik juist aan had gezet). Ik weet niet meer of ik sinds de laatste keer dat ik dit heb ingesteld de stroom er af heb gehaald. Wat erg irritant is, is dat hij de instellingen vaak niet in één keer pakt. Na instellen van DHCP = Yes, probeert de AVR600 een IP adres te krijgen. Lukt dat niet dan mag je alles weer opnieuw instellen.
Bij DHCP = Yes is dat niet zo'n probleem, maar als je geen gebruik wilt maken van DHCP dan moet je iedere keer weer alle IP adressen invullen. Volgens mij is dit wel een bug die door Arcam opgelost moet worden. Het niet vasthouden van netwerkinstellingen bij geen stroom zuigt.

Teejoo

Citaat van: bmateijsen op oktober 22, 2009, 09:58:02
De PS3 kan geen bitstream uitgeven!!

Groet,

Bjorn
Duh! Inderdaad, wel bitstream, maar niet van de HD codecs... Dat was ik even vergeten.

riwi

;)
Citaat van: riwi op oktober 18, 2009, 17:25:53
Nog wat vraagjes : De PS3 geeft helemaal geen bitstream hd audio uit. Die doet alleen maar 6 kanaals PCM (decodeert dus alles zelf). Voor 6 kanaals PCM is HDMI 1.1 al voldoende. De A110 kan wel HD audio bitstream uit sturen als je bronmateriaal dat heeft (dus alleen m2ts files). Ik zou er een (goedkope) bluray speler bij kopen om te zien hoe bitstream HD audio gedecodeerd door de Arcam nu daadwerkelijk klinkt.

Teejoo


Jiri

Citaat van: riwi op oktober 22, 2009, 12:29:06
De PS3 geeft helemaal geen bitstream hd audio uit. Die doet alleen maar 6 kanaals PCM (decodeert dus alles zelf). Voor 6 kanaals PCM is HDMI 1.1 al voldoende. De A110 kan wel HD audio bitstream uit sturen als je bronmateriaal dat heeft (dus alleen m2ts files). Ik zou er een (goedkope) bluray speler bij kopen om te zien hoe bitstream HD audio gedecodeerd door de Arcam nu daadwerkelijk klinkt.

Weet jij of de True HD tracks die in een MKV of TS container zitten ook door de Popcornhour A-110 worden uitgestuurd naar de AV888?
Of moet je echt alleen een m2ts container hebben?

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200