Verschillen in kabels: hearing is believing? (Gesplitst topic!)

Gestart door Snowmaster, september 29, 2009, 22:20:15

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: Icarus314 op oktober  6, 2009, 09:48:39

Er is iemand die het heel anders aanpakte. Die legt een papiertje onder één van de pootjes van zijn cd speler en onmiddellijk ervoer hij de verbetering.

Toch kan je niet bewijzen dat betreffend persoon de verbetering niet hoort....

scrutinizer

Er is iemand die het heel anders aanpakte. Die legt een papiertje onder één van de pootjes van zijn cd speler en onmiddellijk ervoer hij de verbetering. Ik zal de link even opzoeken want de man heeft al heel wat aanhangers  :D

don't bother!

Dan hebben we er weer een discussie bij. ;D

Anton.

Ps. Peter Belt
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

@Icarus 314

Vraagje: Waren de verbeteringen die je toebedeelde aan het vervangen van de interne bedrading van jou toonarm dan suggestief? .. ..of door het nooit 100% terug kunnen calibreren van de laatste arm settings. ::)

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Icarus314

@scrutinizer

Geen idee of dat subjectief was maar ik vermoed het wel.

Overigens denk ik dat het best wel mogelijk is om anders in deze materie te staan dan de twee uitersten die we nu zien. De objectivisten zoeken naar een nuchter standpunt dat ze volgens mij niet kunnen bereiken. De subjectivisten berusten in hun wanen. Waarom zouden we niet trachten boven onze wanen uit te stijgen in een poging de muziek weer te horen en tegelijk wat stabieler te staan tegenover alle commerciele invloeden?

scrutinizer

Citaat van: Icarus314 op oktober  6, 2009, 10:36:30
@scrutinizer

Geen idee of dat subjectief was maar ik vermoed het wel.

Overigens denk ik dat het best wel mogelijk is om anders in deze materie te staan dan de twee uitersten die we nu zien. De objectivisten zoeken naar een nuchter standpunt dat ze volgens mij niet kunnen bereiken. De subjectivisten berusten in hun wanen. Waarom zouden we niet trachten boven onze wanen uit te stijgen in een poging de muziek weer te horen en tegelijk wat stabieler te staan tegenover alle commerciele invloeden?

Eens!!
Een soort van win win situatie. :)

;)

Anton.

Icarus314

http://www.belt.demon.co.uk/Free_Techniques/Free_Techniques.html

b.v.
Pin back ONE of the four corners of all curtains in the listening room with a safety pin.. Listen to some music for a short time, then remove the safety pins and see if you can listen to the same music with the same pleasure - without the corner of the curtain pinned back !!

Of alle schroefjes in je aparatuur gelijk draaien  :D

Kom op mensen verklaar die bank failliet en probeer boven je eigen golven uit te zwemmen. Gewoon jezelf observeren als je luistert en je afvragen hoe dit in een blindtest zou klinken dat is misschien al voldoende om the voice of reason te horen  :D

scrutinizer

Citaat van: Icarus314 op oktober  6, 2009, 10:49:17
http://www.belt.demon.co.uk/Free_Techniques/Free_Techniques.html

b.v.
Pin back ONE of the four corners of all curtains in the listening room with a safety pin.. Listen to some music for a short time, then remove the safety pins and see if you can listen to the same music with the same pleasure - without the corner of the curtain pinned back !!

Of alle schroefjes in je aparatuur gelijk draaien  :D

Kom op mensen verklaar die bank failliet en probeer boven je eigen golven uit te zwemmen. Gewoon jezelf observeren als je luistert en je afvragen hoe dit in een blindtest zou klinken dat is misschien al voldoende om the voice of reason te horen  :D

Oef!! When the shit hits the fan........

Btw, over voordelen d.m.v.  schroefjes met gelijke torque aantrekken van luidsprekereaker units, element of voet van een toonarm wil ik wel ter discussie stellen.
Of is dat bij nader inzien niet nodig? ;D

Anton.

Icarus314

Maar dit is toch interessant want het bewijst dat je een cd moet zien om dit effect waar te nemen. In een blind test zal het effect van kleur op geluid niet worden aangetoond  :D

After listening to all ten discs the Editor's conclusion were as follows :-

That every colour has it's own sound.

For example.

The disc printed Yellow was described as 'hurting the mind'.
The disc printed Brown was described as 'gritty', 'empty', only one degree better than Yellow.
The disc printed Lilac was described as sounding 'funny', 'murky', 'gritty' like the White One.
The Best sounding disc was the clear one, the one with no printing on at all.

Icarus314

Volgens mij wordt op de genoemde link de conclusie getrokken die we allemaal vrezen en dat is dat we of naar een totaal nieuw model van het universum moeten om de effecten te begrijpen of dat het suggestie is. Wat je het meest waarschijnlijk lijkt. Zeker weten we het nooit natuurlijk  :D

scrutinizer

Citaat van: Icarus314 op oktober  6, 2009, 11:04:36
Volgens mij wordt op de genoemde link de conclusie getrokken die we allemaal vrezen en dat is dat we of naar een totaal nieuw model van het universum moeten om de effecten te begrijpen of dat het suggestie is. Wat je het meest waarschijnlijk lijkt. Zeker weten we het nooit natuurlijk  :D
Precies, anders zouden er weinig hobby's overblijven. :D

The Thin Ice (Waters)

Momma loves her baby
And daddy loves you too.
And the sea may look warm to you babe
And the sky may look blue
But ooooh Baby
Ooooh baby blue
Oooooh babe.

If you should go skating
On the thin ice of modern life

Icarus314

Stomme reactie op scrut van mij verwijderd.

Wat ik eigenlijk nog wilde zeggen is dat je bij de genoemde link eigenlijk alleen naar de feitelijke beweringen moet kijken en eens moet zien hoe die dan op je overkomen. Doe maar eens, alleen lezen wat er staat. Voorbeeld om alle schroefjes in je installatie recht te zetten evenwijdig aan de aarde. Als je dan later de man zijn site doorleest wordt je snel meegenomen in het idee dat het hele universum aan herziening toe is, dit soort waan denken is gewoon besmettelijk we zijn daar gewoon gevoelig voor. Een wijze raad is om beide partijen te lezen en ook om een keus te maken wat je gaat lezen voordat je eraan begint en eens te kijken waar je terecht zult komen.

scrutinizer

Gaat idd wat ver ja. Een soort van 'de universe is the limit'. Zo ook destijds zijn folies die te pas en onpas op armbuisjes, shell/cartridge en unit/kast overgangen geplakt werden. :-X

But he, the guy has followers. :-X

Jammer genoeg versterken dit soort people niet hetgeen hier besproken in dit topic. :-\

Anton.

Edit.

morca

Je moet jezelf in een toestand brengen dat je serieus gelooft dat het goed klinkt. Daar heb je wel autoriteiten en vriendjes voor nodig, het helpt ook om een dansje te doen en een bezweringsritueel aan te vangen. Alleen zijn is wel makkelijker als je jezelf wilt overtuigen of het moeten echt gelijkgestemden zijn.

Er is iemand die het heel anders aanpakte. Die legt een papiertje onder één van de pootjes van zijn cd speler en onmiddellijk ervoer hij de verbetering. Ik zal de link even opzoeken want de man heeft al heel wat aanhangers  :D

gelukkig heb ik hier een vriend en we zijn het er over eens dat we het bij elkaar mooi vinden terwijl ik kabeltje merk a en hij kabeltje merk b heeft   of niet makker  ;)

Ejorne

Citaat van: Icarus314 op oktober  6, 2009, 00:19:30
Maar als je dan toch leest dat bij een DBT men zich optimaal mag concentreren en in alle rust mag luisteren en toch niks hoort dat maakt dat het voor mij toch wel aannemelijk dat het om een subjectieve ervaring gaat en ik zou er dan ook niet te veel geld aan spenderen. Beter sparen voor die zaken die wel gehoord kunnen worden door iedereen onder alle omstandigheden.

Als je dan de DBT als controle wilt gebruiken voor het kopen van zaken die wél gehoord kunnen worden, dan ben je denk ik erg snel klaar. Je hoeft dan niets te kopen... Ja, je zou dan kunnen sparen voor een neiuwe auto, die zullen we allemaal kunnen horen. De vraag is alleen of we het verschil tussen de oude en de nieuwe auto zullen horen in een dbt.

Ejorne

Citaat van: morca op oktober  6, 2009, 17:24:20
gelukkig heb ik hier een vriend en we zijn het er over eens dat we het bij elkaar mooi vinden terwijl ik kabeltje merk a en hij kabeltje merk b heeft   of niet makker  ;)

Iderdaad, maar ze vallen beide onder het kopje dropveter...  ;D
Oh, nee. Sorry. De dropveter zijn we al ontstegen. Ze vallen beide onder de gamma-kabel...  :P

morca

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:42:09
Iderdaad, maar ze vallen beide onder het kopje dropveter...  ;D
Oh, nee. Sorry. De dropveter zijn we al ontstegen. Ze vallen beide onder de gamma-kabel...  :P

die hebben we weggegooid als ik me goed herinder ;)

Ejorne

Citaat van: dekkersj op oktober  6, 2009, 08:49:01
Waarom? Beide ontwerpers hebben tot doel het signaal zo vervormingsvrij als mogelijk weer te geven en bedenken schakelingen die dermate goed presteren dat het voor het gehoor ononderscheidbaar is geworden.

Groet,
Jacco

Okay, we zullen het verschil tussen de Marantz en de Kenwood dan waarschijnlijk niet horen. Maar we zullen het wel ruiken denk ik. De spoel van de speaker zal wat gaan smeulen door de gelijkstromen die de Kenwood uit zal sturen op een wat hoger volume...  ;D

Ejorne

Citaat van: morca op oktober  6, 2009, 17:46:49
die hebben we weggegooid als ik me goed herinder ;)

Ja maar de Vivanco en de Caliber vallen ook onder hetzelfde gamma kopje...  :-X

Martijn M

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:40:26
Als je dan de DBT als controle wilt gebruiken voor het kopen van zaken die wél gehoord kunnen worden, dan ben je denk ik erg snel klaar. Je hoeft dan niets te kopen... Ja, je zou dan kunnen sparen voor een neiuwe auto, die zullen we allemaal kunnen horen. De vraag is alleen of we het verschil tussen de oude en de nieuwe auto zullen horen in een dbt.

Onzin. Het lijkt me dat je niet bekend bent met blind testen.
Dutch & Dutch

Martijn M

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:48:10
Okay, we zullen het verschil tussen de Marantz en de Kenwood dan waarschijnlijk niet horen. Maar we zullen het wel ruiken denk ik. De spoel van de speaker zal wat gaan smeulen door de gelijkstromen die de Kenwood uit zal sturen op een wat hoger volume...  ;D

Hoe kom je daar nou bij? Verklaar je nader a.u.b., want ik kan je totaal niet volgen.
Dutch & Dutch

morca

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:40:26

nee dat hoor je niet die test is pas op discovery geweest met een 10 jaar oude en een nieuwe mercedes
testpersoon was Face van The A team tatatatataatataa :P

morca

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:48:10

Ejorne bedoelt dat de laatste kenwood die we gehad hebben zo veel ging vervormen boven een bepaalt volume en dat stond ook in het boekje dat het meer op gelijkstroom als op muziek leek
ps ikke wil wel een hele dikke marantz heb al vaak gehoord dat die mega mooi stereobeeld plaatsen......maar gauw eens gaan luisteren ergens

morca

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 17:49:22
Ja maar de Vivanco en de Caliber vallen ook onder hetzelfde gamma kopje...  :-X

de Caliber koste aardig wat centen die is volgens mij magnetisch afgeschermd die Vivanco van jou toch ook?

ik ga maar weer eens naar mijn kabeltjes luisteren kan er geen genoeg van krijgen :music:

Ejorne

Citaat van: keyser op oktober  6, 2009, 18:48:57
Hoe kom je daar nou bij? Verklaar je nader a.u.b., want ik kan je totaal niet volgen.

Citaat van: morca op oktober  6, 2009, 19:01:19
Ejorne bedoelt dat de laatste kenwood die we gehad hebben zo veel ging vervormen boven een bepaalt volume en dat stond ook in het boekje dat het meer op gelijkstroom als op muziek leek
ps ikke wil wel een hele dikke marantz heb al vaak gehoord dat die mega mooi stereobeeld plaatsen......maar gauw eens gaan luisteren ergens

Ja inderdaad. Het was dus een reactie met een vette knipoog, dus je mist niet zo heel veel wanneer je het niet kunt volgen hoor keyser.  ;)
Overigens moet ik zeggen dat de oudere Kenwood versterkers heel erg prettige apparaten waren, of niet Morca?  8)

morca

Citaat van: Ejorne op oktober  6, 2009, 19:05:54
Ja inderdaad. Het was dus een reactie met een vette knipoog, dus je mist niet zo heel veel wanneer je het niet kunt volgen hoor keyser.  ;)
Overigens moet ik zeggen dat de oudere Kenwood versterkers heel erg prettige apparaten waren, of niet Morca?  8)

ja de 18 jaar oude 4050 stereo met de bijbehorende tuner luister ik met plezier nog elke dag naar op mijn werk
de hele set die we toen hadden kwam ook als beste uit de test voor het geld
tuner cassete cdspeler
de eq ge7030 heb ik zelf moeten testen maar die was pas echt super voor die tijd heeft tot vorige week op mijn sub gestaan 8)