Linn Lounge

Gestart door rb73, september 19, 2009, 20:56:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Valkyrie

woowwww!!!! Wat onwijs mooie ruimte is het geworden!!! :wub: :wub: :wub:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Marsh

Ik ben zó verliefd op dat plafond..
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Sjaudio

#327
ON-GE-LOFELIJK mooi!!!

:o :o

hoe jaloers kan een mens zijn zeg.............

R


rb73

Thx!  :inlove:

Ben er ook erg blij mee. Binnenkort maar eens wat tijd & rust vinden om de speakers goed te positioneren  :omg:
Indrukwekkend hoe groot de verbetering van het geluid is nu alle diffusers hangen. Top werk van Toine  :thumbs-up:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Jean Sibelius

Ik vond het vooraf erg moeilijk om in te schatten hoe de ruimte zou worden, maar die overzichtsfoto's zijn helemaal O0 (en de ruimte dus óók) ;) Veel kijk- en luisterplezier!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

WimB

Ontzettend mooie ruimte.
Film kijken en muziek beluisteren zal een genot zijn.
Gefeliciteerd met dit resultaat.

skank1

Fantastisch! Geen woorden voor! Behoort toch wel bij de mooiste die ik al gezien heb ! Zegt veel! Proficiat
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Madhouse

Weer een goed gelaagd project! Stofdoekje heeft de ruimte ook goed gedaan  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

merces

Prachtig !! :o
Hier ga je heel veel mooie uren beleven  :popcorn: geniet ervan !

hoekie

Wat een ruimte!
VET!!

Veel plezier ermee.

Gr. Hoekie

DV79

Heel erg mooi geworden, gefeliciteerd en geniet ervan.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

rb73

Thx  :)

En inderdaad, dat stofdoekje heeft wonderen verricht  :thumbs-up:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

clockwork

Citaat van: rb73 op augustus  9, 2010, 09:44:12
Thx  :)

En inderdaad, dat stofdoekje heeft wonderen verricht  :thumbs-up:

Doe mij ook zo'n stofdoekje!  ;D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

rb73

Kleine update: sinds kort zorgt een PS/3 in combinatie met GT5 ervoor dat de projector wat meer uren maakt  :popcorn:



Een iets grotere upgrade komt binnenkort op het gebied van eindversterking: de huidige 2 Twins krijgen gezelschap van nog 2 van die mooie dunne doosjes. Kreeg 2 jonge tweedehandsjes aangeboden tegen een goede prijs :wub:

Daarna maar eens gaan sparen voor de upgrade van de DS...  :angel:

Ook leuk: de Dynamik voedingsupgrade voor de Twins, maar dat is de laatste stap in het masterplan  :tongue2:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Raafie

Jeminee, wat een ruimte!! Echt super gaaf. Gaaf ook, ps3 in zo'n ruimte. Dat zal wel lekker intens gamen zijn!
Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

rb73

Na lange tijd niets te melden gehad te hebben, is het nu tijd voor een kleine update.

De TW-5500 heeft onlangs zijn 600-uur calibratie gehad door Garmt. Beeld ziet er dus weer puik uit. Heb meteen even kunnen genieten van de voor mij nog nieuwe HT demoruimte. Prachtig beeld, maar vooral geweldig geluid. Altijd leuk om dat mee te maken.

De 4 Twins hebben sinds mijn laatste post een hele tijd mooi staan spelen. Lang genoeg om het hifi-fonds weer wat op peil te brengen. De lage spaarrente leek me een prachtig excuus om de laatste stap in het upgradeplan te zetten. Ik ben al sinds de dagen van mijn Keilidhs, aangedreven door een LK100 + LK140, onder de indruk van de geluidsverbetering die bereikt wordt met het aktief aansturen van Linn-speakers.

Toen ik ooit de stap zette naar de Akurate 242 was het ultieme doel dan ook om weer actief te gaan filteren. Binnenkort is het zover: ik heb net het groene licht gegeven om 2 Klimax crossovers en een 5e Twin te bestellen. Als onderdeel van de deal krijgen ook 3 van mijn huidige Twins een upgrade naar de Dynamik-voeding  :P

Ben zelf erg benieuwd hoe groot de verbetering gaat zijn. Wordt vervolgd  :)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

rb73

Als voorbereiding op het finetunen van de Klimax Xovers heb ik de 3K-arrays uit de speakers gehaald. Op de achterkant zit namelijk een sticker waarop calibratiegegevens staan in de vorm van 3 cijfers.

242 zonder 3K-array:



Het array plugt rechtstreeks in een contact. Geen draadjes  :o



Linker 3K-array. Calibratie is dus 3 3 4, voor resp. midrange, tweeter en supertweeter. Een "3" is vlak; een "4" zou 0.75db afgezwakt moeten zijn.



Hiermee moet het afstellen van de gain van de Xovers aardig rap moeten gaan  :)
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Linnie

Hoe is het afgelopen met het aktief maken van de Akurate 242 ?

rb73

Prima. Was wel even werk: alles afbreken, dozen van de zolder halen om de 3 Twins naar Glasgow te sturen voor de Dynamik upgrade, dan een tijdje wachten en horen dat 1 Twin zo gek nog niet klinkt, maar toch wel wat minder dan een stapeltje van 4  :omg:

Opbouwen is een kwestie van zorgvuldig werken. 5-weg actief zorgt nou eenmaal voor een flinke set aan draadjes. De speakers converteren naar actief was een fluitje van een cent. Het blok met de speakeraansluiting schroef je eruit, daarna 2 stekkers (resp. voor de 3K array en de mid-bass & lower bass) verwisselen met de stekkers die in de "actieve" stopcontacten zitten. Terminalblok terugzetten, niet vergeten om de strips die de terminals doorverbinden te verwijderen, en klaar.





Ik moest nog wel even een recht-toe recht-aan silver interconnect zoeken, aangezien er wat creatieve bekabeling nodig was om 4 Twins aan 1 uitgang van de Kontrol aan te sluiten  :butbut:

Het zwaarste werk was het naar boven sjouwen van alle dozen, de omgebouwde K600 & K400 kabels en de Exotik+DA. De Exotik draait nu de Akurate Kontrol firmware.



Dozen uitpakken, rack leegmaken, en dan alles op de juiste plek er weer in.





De stofdoek gaat er later nog wel een keer overheen; prioriteit 1 is om weer geluid te krijgen  :tongue2:

Alle draden goed aansluiten kost wat tijd, waarbij wat Post-It notes na een erg lange dag best handig zijn om dure vergissingen te voorkomen. Check, dubbelcheck en dan nog een keer controleren helpt ook  :bigsmile:

De xovers waren al van een basisinstelling voorzien. Natuurlijk niet met mijn eigen paar, maar wel met inachtneming van de karakteristieken van mijn eigen 3K arrays. Met die instellingen ben ik nog wel een tijdje aan het spelen geweest om het geheel aan te passen aan de akoestiek van mijn ruimte. Mijn ruimte absorbeert bijvoorbeeld veel meer bas dan de ruimte waarin de xovers ingesteld zijn.

Het verschil tussen actief en passief (zelfs met 4 Twins) is groter dan ik verwacht had. Het verschil is dermate groot dat het lastig is om het kort te beschrijven. Zo'n beetje alles is veel beter  :tongue2:
Ter vergelijking: actief maken van de Keilidhs en Ninka's was een flinke stap. Deze stap voelt niet aan als 2 of 3 keer zo groot, maar eerder 10 keer zo groot als het activeren van Keilidhs/Ninka's...

Als er belangstelling is, wil ik wel een poging wagen om de verschillen te beschrijven. Laat maar weten  :lookaround:

Gr.,
JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

denoontje

#345
Klinkt goed, aardige operatie zo te zien.
Wat is nu de exacte set die je hebt staan?

rb73

#346
Van voor naar achteren:
Klimax DS/1/Dynamik
Klimax Kontrol/1/Dynamik
2 x Klimax Xover/Dynamik
4 x Klimax Chakra Twin/Dynamik
1 x Klimax Chakra Twin
Akurate 242

Interconnects: Linn silver
Luidsprekerkabel: Linn K400 en K600, intussen met Stanleymes van elkaar losgesneden.



Voor films gebruik ik een HTPC als bron, die aangesloten is op:
Exotik+DA (op de Kontrol aangesloten via een ingang op unity gain)
2 x 2250 & aktieve Ninka's als achterluidsprekers.

Projector is een Epson TW5500 als ik me niet vergis. Ben meer van het geluid dan van het beeld  :omg:
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Marco66

Wat een prachtige ruimte heb je, hulde  :clapping:

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Scansonic MB2.5
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Citaat van: rb73 op januari  1, 2014, 16:38:33
Van voor naar achteren:
Klimax DS/1/Dynamik
Klimax Kontrol/1/Dynamik
2 x Klimax Xover/Dynamik
4 x Klimax Chakra Twin/Dynamik
1 x Klimax Chakra Twin
Akurate 242

Interconnects: Linn silver
Luidsprekerkabel: Linn K400 en K600, intussen met Stanleymes van elkaar losgesneden.



Voor films gebruik ik een HTPC als bron, die aangesloten is op:
Exotik+DA (op de Kontrol aangesloten via een ingang op unity gain)
2 x 2250 & aktieve Ninka's als achterluidsprekers.

Projector is een Epson TW5500 als ik me niet vergis. Ben meer van het geluid dan van het beeld  :omg:


Very very nice  en ook aanpassingen mbt akoestiek zie ik.
Dat moet gewoon genieten zijn.

larzie

Het lijkt wel een inktvip met al die kabels :P
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT