MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Pos

Citaat van: keyser op november 25, 2009, 12:40:11
...waarmee het complete idee van de test om zeep geholpen zou zijn ;)

Toch ben ik het hier wel mee eens. Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar achteraf gezien had het mij 't beste geleken als van beide nummers twee keer lossless was genomen. De ene lossless kan dan gebruikt worden als referentie terwijl de ander nog aangeduid zou moeten worden.
Anyway, al met al een leuke test. Ik ben benieuwd naar de uitslag.

Het is toch de bedoeling om te kijken of de deelnemers verschillen kunnen horen tussen een origineel en een kopie van mp3. Als je al weet welke het origineel is, dan is de hele test overbodig, want je weet dan toch ook welke de mp3 versies zijn.

Ik doe niet mee, maar volg dit topic met veel interesse en ben benieuwd naar de uitslag.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

celerontje

Nee, hij bedoeld dat je 1 referentie lossless hebt, en een lossless die je niet weet, plus de MP3's.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

Het idee dat Zee eerder postte kan ook in die zin doorgevoerd worden dat 2 van de 4 lossless tracks bekend gemaakt worden, waarna deelnemers nog een weekje hebben om op basis daarvan verder te gaan.

HTip

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 13:22:55
Het idee dat Zee eerder postte kan ook in die zin doorgevoerd worden dat 2 van de 4 lossless tracks bekend gemaakt worden, waarna deelnemers nog een weekje hebben om op basis daarvan verder te gaan.
Wanneer wil je dat dan bekend maken? Ik zou voor die tijd nl. de kans willen hebben om dit voor mezelf uit te vogelen ;) Dan stuur ik mijn resultaat voor die tijd op en kan ik eventueel nog herzien als ik weet welke de lossless-tracks zijn...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Koen K

advr

wanneer is de deadline eigenlijk.... morgenavond ga ik pas aan de gang, dan is het eindelijk rustig in huis O0
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

scrutinizer

Citaat van: advr op november 25, 2009, 13:43:42
wanneer is de deadline eigenlijk.... morgenavond ga ik pas aan de gang, dan is het eindelijk rustig in huis O0
Wel, gloeien die buizen dan niet, Ad :tongue2:

:D

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb Sting "If on a wintersnight" lossless gedownload en daarna de originele cd beluisterd.

Ondanks dat hij geript is met EAC en gebrand met EAC en Plextor en op een Hi-Space Gold disc is het origineel mooier...hoe het kan en waarom het kan boeit mij niet...... het is zo uitgepakt.

Voor de liefhebber die er meer over wil weten ik heb deze cd op MP3....Lossless....origineel CD....SHM-CD (deze week)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

celerontje

En als je jou origineel ript en brandt?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

...niet geprobeerd...maar goed "lossless" zou toch zonder verlies betekenen  :devil:....enfin gelukkig ging de cd voor mij steeds mooier klinken van MP3 naar Lossless naar origineel en straks naar SHM-cd zo heeft een mens steeds nog wat te wensen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Koen K

Dus als lossless anders klinkt dan lossless, dan ligt dat aan iets anders dan je oortjes? ::)

Icarus314

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 17:54:31
Dus als lossless anders klinkt dan lossless, dan ligt dat aan iets anders dan je oortjes? ::)

Ik mag het hopen.......als het mijn oren wel zijn  of een inbeelding ...ook prima want ik heb mijn eigen oplossing "ik koop het origineel"  ;)
Ik heb trouwens al een hoop mensen blij gemaakt met mooie muziek...be it MP3 Lossless of CD.

Als je nieuwsgierig bent naar wetenschappelijke onderbouwingen over het..."hoe kan dat nou"....vond ik de redenatie van Audioloog wel een plausibele insteek.

Koen K

Sorry, op welke redenatie doel je?

En inderdaad, het origineel kopen is eigenlijk de enige echte manier om muziek te vergaren ;)

Rednaxela

Inderdaad. Ook de audiogod straft meteen.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Koen K

Und der seht besser aus als Bono 8)

Rednaxela

Koen K

Ja, da's eigenlijk ook een goede vraag :-\

Rednaxela

Koen K

Ejorne

Ik moet ineens aan het spelletje "Professor Layton" op de nintendo ds denken...  :P

Moondust

Citaat van: Erik van Voorst op november 25, 2009, 13:52:55
Ik heb Sting "If on a wintersnight" lossless gedownload en daarna de originele cd beluisterd.

Ondanks dat hij geript is met EAC en gebrand met EAC en Plextor en op een Hi-Space Gold disc is het origineel mooier...hoe het kan en waarom het kan boeit mij niet...... het is zo uitgepakt.

Voor de liefhebber die er meer over wil weten ik heb deze cd op MP3....Lossless....origineel CD....SHM-CD (deze week)

Zou dat niet veroorzaakt kunnen worden doordat de cd-speler gebrande cd's minder precies kan lezen dan geperste cd's?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

hifiman

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 22:19:25
Sorry, op welke redenatie doel je?
Wellicht op het feit dat het onbekend is wat degene die het losless materiaal heeft aangeboden er mee heeft uitgespookt. Een slechte ripper gebruikt? Van mp3 naar losless formaat geconverteerd? Oftewell, het formaat mag lossless zijn maar de inhoud kan nog steeds een inferieure kopie van het origineel zijn  ^-^

Als je zelf ript en omzet naar lossless gaat bovenstaand verhaal uiteraard niet op en is een eerlijke vergelijking alsmede een eraan te verbinden valide conclusie wel mogelijk.  :hehe:

celerontje

Koen heeft zijn originele CD gebruikt. ;)

hifiman

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 13:08:54
Koen heeft zijn originele CD gebruikt. ;)
Dan is er nog het feit dat elke cd-writer of cd-reader zijn eigen specifieke jitter-eigenschappen heeft  :police: Die dan overigens ook weer afhankelijk zijn van de gebruikte schijfjes. De eigenschappen van de gebruikte PATA?SATA kabeltjes en de gebruikte voeding er nog maar even niet erbij betrekkende  :tongue2:

Edit: anders verwoord, digitaal gedraagt zich (helaas) veel analoger als je in eerste instantie zou denken  :-X