MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Ejorne

Citaat van: morca op januari 22, 2010, 17:44:59
inderdaad
koop toch eens een goeie set man  ;)..................... :clapping:

;D

Rednaxela

Citaat van: coned op januari 22, 2010, 16:30:44
om de betrouwbaarheid te verhogen moet je dus meer trials doen, maar hoe meer trials in sequentie hoe meer experimentator effecten
dus die betrouwbaarheid wordt weer teniet gedaan
Van een quote over luistermoeheid naar het experimentator effect. Vind je dat zelf ook niet wat snel gaan? Lees je anders eerst even in.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

coned (banned)

luistermoeheid tijdens ABX impliceert experimentator effect
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

hifi | Roderick

Niet echt een issue als je genoeg rustmomenten inbouwt.

neverywhere

En,is er nog een vervolgtest gekomen?
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

neverywhere

Zo, dus iedereen heeft zich van schrik teruggetrokken in zijn schuilkelder. Rood van schaamte omdat ieder ander op deze toch zo mooie site het verschil zeker weet te horen behalve de deelnemers aan deze test...ach ja...

Kijk maar eens wat de deskundige overkwam bij deze biertest : http://sites.rvu.nl/page/654/nl
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Ejorne

Citaat van: neverywhere op februari 21, 2010, 12:20:56
Zo, dus iedereen heeft zich van schrik teruggetrokken in zijn schuilkelder. Rood van schaamte omdat ieder ander op deze toch zo mooie site het verschilt zeker weet te horen behalve de deelnemers aan deze test...ach ja...

Toch zijn alle paartjes netjes bij elkaar gevonden. Maakt overduidelijk dat er wel verschillen te horen zijn. Echter het toewijzen van het juiste naamplaatje is niet helemaal goed gegaan. Tja, maar dat laatste is dan ook de grote onbekende en dus uitsluitend op basis van gokwerk uit te voeren.

Of voor enorm doorgewinterde mp3 kenners, welke alle mogelijke artifacten door en door kennen, deze mensen zullen mogelijk niet van puur gokken spreken wanneer ze uit een stapel onbekende indelingen de juiste naamplaatjes moeten hangen.

Voor de rest is mijns inziens het aanduiden van de twee gelijk klinkende nummers meer dan voldoende bewijs dat er verschillen te horen zijn...

Mijn conclusie is dan ook dat mp3 helemaal niet zo'n slechte indeling is om nummers van de dire straits in op te slaan... Neemt niet weg dat het toch anders klinkt dan het origineel. Ook al klinkt het mp3 bestand (voor mij) best wel aangenaam. Het blijft een verandering tov het origineel.

Waarmee ik dus toch lossless blijf gebruiken om mijn muziek te backuppen.

Nosferatu

En daar sluit ik me dan van harte bij aan. Opslag in de hoogst mogelijk kwaliteit, omzetten naar ene 'lagere' versie is dan altijd mogelijk. Andersom, van AAC/MP3 naar CD, lukt niet, wat er niet meer is haal je niet meer terug. En om de centjes hoeven we het zowieso niet te laten, wat kost een 1TB disk tegenwoordig nog......
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Koen K

Citaat van: Ejorne op februari 21, 2010, 13:37:00
Toch zijn alle paartjes netjes bij elkaar gevonden. Maakt overduidelijk dat er wel verschillen te horen zijn.

???

In 59,09 % van de gevallen is juist gekozen voor mp3 danwel lossless. Dat maakt volgens jou overduidelijk dat er wel verschillen te horen zijn? Hoe dan?

Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2010, 14:06:29
???

In 59,09 % van de gevallen is juist gekozen voor mp3 danwel lossless. Dat maakt volgens jou overduidelijk dat er wel verschillen te horen zijn? Hoe dan?

Ik heb over mijn testbijdrage en daarin over de twee gelijk klinkende nummers. Niet over het naamplaatje...

fireman

Welke indeling kan ik het beste op mijn apple ( iTunes ) gebruiken?

Ik heb de keuze uit:

MP3 ( 320 kbps stereo )
AAC
AIFF
Apple lossless
WAV

En natuurlijk niet te veel ruimte. ik meen dat WAV bijna 1:1 is.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Nosferatu

Citaat van: Fireman op maart 18, 2010, 11:15:47
Welke indeling kan ik het beste op mijn apple ( iTunes ) gebruiken?

Ik heb de keuze uit:

MP3 ( 320 kbps stereo )
AAC
AIFF
Apple lossless
WAV

En natuurlijk niet te veel ruimte. ik meen dat WAV bijna 1:1 is.
WAV=1:1. Verder is AIFF Apple's variant van WAV, valt voor jou dus ook af.
Apple Lossless (ALAC) maakt CD's 30-40% kleiner, ongeveer net zoveel dus als FLAC en APE, zijn grofweg vergelijkbaar. Als je voor kwaliteit gaat pak dan deze.
AAC en MP3 zijn gecomprimeerd. AAC is ietsje kleiner dan MP3, als ruimte dus een issue is, neem dan die. Gehoormatig zijn de verschillen tussen deze 2 te verwaarlozen.

Blijft over de vraag wat je ermee wil; heb je een iPod dan zijn de Apple formaten een logische keuze, wil je e.e.a. ook nog afspelen op andere (MP3) spelers dan kan dat problemen geven; AAC werkt niet op elk apparaat, MP3 en WAV wel.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

fireman

Ik ga voor kwaliteit. Ik heb wel een iPod Touch maar daar zet ik nooit muziek op. Puur als remote en internet ( en spelletjes :)  )

Apple lossless ga ik 's doen.

Thx
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Koen K

Je kunt rustig 320 kbps AAC gebruiken. Daar maak ik zelf altijd gebruik van, want het is bij normaal gebruik niet te onderscheiden van ALAC en scheelt ondertussen nogal wat schijfruimte. ALAC is natuurlijk mooi als je er de harde-schijfruimte voor hebt, maar daar zit ik momenteel zelf niet zo ruim in.  ::)