MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

Citaat van: Ghosty J op november 24, 2009, 21:18:38
Die mag zeker niet plaatsen?

Nee, het lijkt me het beste dat we onze vermoedens voor ons houden zodat beïnvloeding van de andere deelnemers uitgesloten is. Wanneer er wat testgegevens binnen rollen kan ik wellicht wel uitspraken doen over de voorlopige scores.

Nahpets

Citaat van: Koen K op november 24, 2009, 23:44:26
de voorlopige scores.

Ik zou het niet doen. Gewoon om de mogelijke beïnvloeding in welke vorm dan ok uit te sluiten.

Gewoon allemaal wachten tot 21 december 09:00 uur.  :P
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

Ja, daar ben ik ook nog niet helemaal over uit. Ik wil immers ook niet dat mensen druk voelen om net zo goed als de rest te presteren of juist ontmoedigd raken door de resultaten van anderen.

Ghosty J

ik moet zeggen, ik het orginele album van dire straits - on every street en daar klinken de nummers weer anders :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Kwabbernoot

Bestaat er toevallig ook een originele versie en een remastered versie? Dat is dacht ik wel zo bij andere (oudere) albums van Dire Straits.

Groeten...

frank2

ja er is een remasterd versie van dit album, deze heb ik hier thuis. (deze bestaat al wel een paar jaar)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Nahpets

Koen,

Van welke versie heb jij de tracks gehaald?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

Dire Straits - On Every Street © 1991 Phonogram LTD (London)

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 10:09:02
Dire Straits - On Every Street © 1991 Phonogram LTD (London)

Tja, met die multitrack digital recordings kun je aardig winterschilderen met een remastering. ::)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Inderdaad... Of erger nog: een multichannel SACD-remaster maken waarbij ineens een aantal instrumenten achter de luisteraar wordt neergezet. Elk realisme is dan in elk geval compleet verdwenen...

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 10:15:39
Inderdaad... Of erger nog: een multichannel SACD-remaster maken waarbij ineens een aantal instrumenten achter de luisteraar wordt neergezet. Elk realisme is dan in elk geval compleet verdwenen...

;)

Er staat mij iets bij dat er 64 of zelfs 128 sporen gebruikt zijn bij Brothers in Arms en deze recording.

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"

Koen K

En dat is prima zolang het allemaal op een goede manier gebruikt wordt... Maar goed, dit is dus de originele, Vertigo 1991-versie van On Every Street.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 10:34:10
En dat is prima zolang het allemaal op een goede manier gebruikt wordt... Maar goed, dit is dus de originele, Vertigo 1991-versie van On Every Street.

Natuurlijk, maar dat zegt niets over het exemplaar die andere in de kast hebben staan en aan gewend zijn.

Ik zelf heb op cd, 3 versies van Brother in Arms, org, remaster en XRCD, en kan je vertellen dat ik dacht bijna aan de pillen te moeten voor de extra's in de mix zullen we maar zeggen. :D

Anton. 

Koen K

frank2

Het verklaard wel het verschil wat ik opmerkte, enkele posts terug.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Koen K

Zee

Koen: misschien is het aardig om (nadat iedereen zijn uitslag aan jou heeft gestuurd), eerst bekend te maken welke tracks op de CD de originele 16/44.1 zijn.   Met deze kennis gewapend geef je de mensen dan nog een extra week de tijd om te bepalen wat de bitrates van de andere tracks zijn. Je hebt dan immers een referentie van het origineel, en ik ben heel benieuwd of we dan beter in staat zijn verschillen te horen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 10:44:46

;D

"There were footsteps in the parlour and voices on the stairs
I was climbin' up the walls and movin' round the chairs." CM

The flashbacks are killing me. :D

Desalniettemin zijn 'sommige' remasters subtiel voorzien van info wat verdekt opgesteld stond op een spoor. ;)

Anton.

Koen K

@ Zee: Goed idee. Dat gaan we doen.

@ Anton: Ik snap wel wat je bedoelt. Mits er op een goede manier mee omgegaan wordt kan het een verrijking zijn. Vaak blijkt helaas dat men meer interesse heeft voor het toevoegen van een hoop compressie >:(

frank2

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 11:01:08
Heb jij de remaster dan?

Ja ik heb de remaster en het verschil is dat het geluid wat ruimtelijker is, en iets brillianter waardoor ik opmerkte dat ik verschil tussen jouw cd en mijn originele cd hoorde.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 11:10:27
@ Zee: Goed idee. Dat gaan we doen.

@ Anton: Ik snap wel wat je bedoelt. Mits er op een goede manier mee omgegaan wordt kan het een verrijking zijn. Vaak blijkt helaas dat men meer interesse heeft voor het toevoegen van een hoop compressie >:(

Just to make them worthwhile ::)

;)

Anton.

Rednaxela

Citaat van: scrutinizer op november 25, 2009, 11:07:46
Desalniettemin zijn 'sommige' remasters subtiel voorzien van info wat verdekt opgesteld stond op een spoor. ;)
On every street remastered. Nu met de ruften van M.K.
En hij was nog wel zo discreet geweest om even achterin de studio te gaan staan. ;D
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

scrutinizer

Citaat van: Rednaxela op november 25, 2009, 11:19:54
On every street remastered. Nu met de ruften van M.K.
En hij was nog wel zo discreet geweest om even achterin de studio te gaan staan. ;D

:D

In the slipstream...........

Anton.

chansig

Citaat van: frank2 op november 25, 2009, 10:58:42
Het verklaard wel het verschil wat ik opmerkte, enkele posts terug.

Kan je zelf weer een test opzet maken. De geremasterde versie versus gewoon, mp3.

Voor de test van Koen maakt het verder niets uit want daar staat het orgineel op.

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Martijn M

Citaat van: Koen K op november 23, 2009, 00:29:27

Citaat van: stone56 op november 22, 2009, 23:39:11
Het was misschien beter te doen als je een houvast in de vergelijkingen hebt en weet welke de originele is.

...waarmee het complete idee van de test om zeep geholpen zou zijn ;)

Toch ben ik het hier wel mee eens. Een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk, maar achteraf gezien had het mij 't beste geleken als van beide nummers twee keer lossless was genomen. De ene lossless kan dan gebruikt worden als referentie terwijl de ander nog aangeduid zou moeten worden.
Anyway, al met al een leuke test. Ik ben benieuwd naar de uitslag.
Dutch & Dutch