MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

bodiug

neverywhere

Ja, dat geeft de burger moed! :(
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Douma

"Nothing lasts, but nothing is lost."

advr

nou,ik heb even een kwartier geluisterd :nervous:
ik had de cd geript en op de NAS gezet, dan wordt het vergelijken ineens erg moeilijk!!
verder zeg ik niets ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Nahpets

Ik heb vanochtend ook even een half uurtje zitten luisteren.

Damn, dit is lastiger dan verwacht.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

Citaat van: Douma op november 21, 2009, 15:01:16
Hier nog geen cd ontvangen.

Ik zal er maandag nog eentje op de bus doen.

Koen K

@ Advr & Enno: Pak je rust en zet 'm op! ;)

advr

Citaat van: Koen K op november 21, 2009, 20:42:29
@ Advr & Enno: Pak je rust en zet 'm op! ;)

ik doe het zeker rustig aan!! ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

ivo1986

Citaat van: Enno op november 21, 2009, 20:29:01
Ik heb vanochtend ook even een half uurtje zitten luisteren.

Damn, dit is lastiger dan verwacht.

Zelfde verhaal hier.
Moet ik echt een keer een tijd voor zitten.

neverywhere

Heb hem binnen. In een plastic zakje en een vriendelijk briefje van de TNT erbij dat er bij de bezorging iets mis was gegaan en men de boel beschadigd had.  Envelop idd volkomen aan flinters...cd lijkt nog heel....ik ga eens luisteren.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!

Zee

Citaat van: neverywhere op november 22, 2009, 21:33:11
Heb hem binnen. In een plastic zakje en een vriendelijk briefje van de TNT erbij dat er bij de bezorging iets mis was gegaan en men de boel beschadigd had.  Envelop idd volkomen aan flinters...cd lijkt nog heel....ik ga eens luisteren.

Prachtig medium die CD he? Probeer dat eens met en LP  ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

celerontje

Jajaja, volgens jou is een broek altijd een broek omdat het een broek is... LOL :baaa: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

neverywhere

En hij doet het nog prima....en goed nieuws: ik hoor verschil....heb alleen geen flauw idee wat nu mooier is....kan de boel gelukkig 1:1 vergelijken met de cd welke op de computer staat in lossles formaat (kan switchen tussen cd en i-tunes) maar het is wel lastig.

As zaterdagavond kan ik de resultaten wel doordoen denk ik.....ben benieuwd!

celerontje

Ik vind 't ook lastig.
Ik ga binnenkort maar eens met de CD naar kennissen met Elektrostaten, hopelijk brengt dat meer duidelijkheid.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

stone56

Het was misschien beter te doen als je een houvast in de vergelijkingen hebt en weet welke de originele is.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Koen K

Citaat van: stone56 op november 22, 2009, 23:39:11
Het was misschien beter te doen als je een houvast in de vergelijkingen hebt en weet welke de originele is.

...waarmee het complete idee van de test om zeep geholpen zou zijn ;)

Koen K

Citaat van: neverywhere op november 22, 2009, 21:33:11

Gezellig... :P

Succes ermee!

ivo1986

Citaat van: celerontje op november 22, 2009, 23:28:51
Ik vind 't ook lastig.
Ik ga binnenkort maar eens met de CD naar kennissen met Elektrostaten, hopelijk brengt dat meer duidelijkheid.

Ik ga ook maar een nagra cdp met een stax omega voor deze test gebruiken.

Raphie

Ben erg benieuwd, ik weet de uitslag al wel, maar het is nu wel leuk dat in dit geval er geen excuses als presteren onder druk, dbt klopt niet, etc gebruikt kunnen gaan worden. Ik blijf lekker meelezen en genieten  :devil:
JBL PRX Power!

HTip

Vind het ook moeilijker dan gedacht :music:

Ik heb de CD maar ik denk dat die vergelijking mank gaat met het verschil tussen CD-R en muziek CD :unsure:

Hoe ik het nu doe is 1-op-1 vergelijking tussen 2 nummers en kijken wie het beste klinkt. Hierbij doe ik overigens de aanname dat de lossless CD-track het beste klinkt... Dan de eerste met de volgende, etc. Ik weet van "You and your friend" denk ik welke de lossless tracks zijn en ik weet welke de laagste bitrate hebben. Het verschil tussen de 256 en 320 vind ik een stuk moeilijker. Misschien kom ik daar ook nog uit.

In ieder geval heb ik zeker al een paar uur hierin geïnvesteerd ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

advr

mijn echte vergelijk ga ik donderdagavond doen. dan ga ik dat rustig doen.  ;D

ivo1986

Citaat van: SOS-Master op november 23, 2009, 08:23:18
Ben erg benieuwd, ik weet de uitslag al wel, maar het is nu wel leuk dat in dit geval er geen excuses als presteren onder druk, dbt klopt niet, etc gebruikt kunnen gaan worden. Ik blijf lekker meelezen en genieten  :devil:

Inderdaad zijn er hierna geen excuses meer.
Muziek is geschikt voor de test (ondanks dat ik het een kwelling vind).
En als ik het niet kan uitwijzen op de apparatuur die ik ga gebruiken zijn de verschillen voor mij blijkbaar niet te horen.

Wat niet wil zeggen dat ik het anders dan lossless ga rippen dat blijf ik doen voor de gemoedsrust.

Valkyrie

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar welke nummers zijn het?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

"You and your friend" en "Iron Hand" van Dire Straits - On Every Street :thumbs-up:

Citaat van: Valkyrie op november 23, 2009, 09:55:22
Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar welke nummers zijn het?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Citaat van: HTip op november 23, 2009, 10:05:52
"You and your friend" en "Iron Hand" van Dire Straits - On Every Street :thumbs-up:

Die heb ik ook nog wel ergens op CD, geen slechte nummers! :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster