MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

Koen K

Uiteraard graag gedaan. Ik vind het op mijn beurt ook leuk dat jullie er zo enthousiast op reageren!

HTip

Citaat van: Koen K op november 19, 2009, 23:22:51
Uiteraard graag gedaan. Ik vind het op mijn beurt ook leuk dat jullie er zo enthousiast op reageren!
Dat is dan uiteraard ook graag gedaan :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Citaat van: Koen K op november 19, 2009, 15:52:48
Super!

Om de antwoorden in te vullen kan gebruik gemaakt worden van deze file: Klik.

Uiteraard waardeer ik de moeite die je hieer insteekt maar de opzet was vlgs mij iets anders :

Citaat van: Koen K op september 18, 2009, 12:20:49
De bitrate hoeft niet aangegeven te worden, enkel de informatie of het lossless of mp3 is is voldoende.

Aangezien ik geen enkele ervaring heb met MP3 zal het erg lastig worden om de ene bitrate van de andere te onderscheiden (als dat onderscheid al door mij te maken is).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Koen K

Dat klopt en de bitrate hóeft ook niet aangegeven te worden. Als de bitrate niet te identificeren is, dan maakt het nog niet uit: het onderscheid tussen mp3 en lossless moet immers sowieso gemaakt worden en daar zal de beoordeling betrekking op hebben.

Kortom, als je alle mp3's correct identificeert en voor allemaal als bitrate 128 opschrijft, is je score alsnog 100%. Het is puur uit nieuwsgierigheid dat ik de deelnemers vraag om ook de vermoede bitrate in te vullen.

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

heb net de cd ontvangen.  ;D

van het weekend eens een analyse gaan doen. zal ook mijn eigen cd er eens tegenaan houden. ;D

thx.

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Kwabbernoot

Ik heb je g-mail adres ook genoteerd. Je kunt binnenkort dus spam verwachten, beste Koen.
Ik ben benieuwd of ik verschil ga waarnemen. Aan mijn oren zal het niet liggen, dan moet de set al niet goed genoeg zijn.  ::)  :laugh:

Groeten...

Koen K

Op zich ben jij wel oud genoeg om je oren tot een van de verdachte factoren te maken, waarde Kwabbernoot.

;D

advr

Citaat van: Kwabbernoot op november 20, 2009, 08:56:59
Aan mijn oren zal het niet liggen,

Groeten...

waarom ben jij daar zo zeker van... :clapping: :clapping:

Kwabbernoot

Oh, gooien we het nu op de leeftijd? Beetje jammer, knulletje.  :mad:  Van de andere kant, ik kan binnenkort mijn tweeters verkopen zonder verschil te gaan horen.

Maar leuk dat je dit allemaal hebt georganiseerd.  :worship:

Groeten...

Koen K

Citaat van: Kwabbernoot op november 20, 2009, 09:15:33
Oh, gooien we het nu op de leeftijd? Beetje jammer, knulletje.  :mad:

;D :P

Citeer
Maar leuk dat je dit allemaal hebt georganiseerd.  :worship:

Dank je :smile:

frank2

cd vandaag binnengekregen, staat wel erg vaak dezelfde nrs op, maar dat was geloof ik de bedoeling ;D ;D ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Koen K

Marvin....

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

Gianno

Ik zit er nu naar te luisteren... volgens mij wordt dit een lekker luisteravondje... Ik hoor al wel wat verschillen... nu maar eens een pen ter hand nemen en gaan schrijven.

;)

In ieder geval bedankt voor t initiatief Koen! Ik vind het helemaal leuk.

advr

niets zeggen!!
ik ga morgen aan de slag! ;D

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

MovieMax

CD heb ik ontvangen. Bedankt!
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

B.J.

Wanneer ik eindelijk van mijn werk thuis ga komen verwacht ik er ook 1 op de mat  :coffee:

HTip

Bij mij is de CD ook binnen! Misschien kan ik dit weekend al beginnen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ejorne

Cd is hier ook binnen. Netjes verpakt tussen twee velletjes bubbeltjes plastiek.

Even snel beluisterd maar ik denk dat het lastig wordt om de test goed te scoren omdat ik geen referentie heb.
Ik heb wel een cd van de direstraits maar dat is volgens mij een andere master want die klinkt anders dan de nummers op deze test cd.

Een abx test zou mij denk ik beter passen. Je hebt dan referentie tussen a en b. X zou je dan gelijk moeten kunnen scharen aan a of b.
Nu komt het op mij over als is het vissen in een onbekende vijver.

Hoor ik nu bijvoorbeeld iets meer nagalm in een bepaald geluidje, is dat dan het origineel of juist geïntroduceerd door de mp3-encoder?
Dat lijkt me lastig te bepalen...

Maar goed, ik zal mijn best doen...  :)
Ik heb ook nog niet goed geluisterd, wellicht dat ik het straks wat beter kan plaatsen.

BenWfan

Kom...nu ff die antwoorden opschrijven, terugsturen en ... dan hebben we eindelijk resultaten...zit in spanning te wachten!
Classé CAP 2100

advr

heb de cd ook alvast geript en op de NAS gezet. ;D
misschien maak ik er nog 24bitz/48kHz van. (meer kan de logitech duet niet aan)

leuk. :P