MP3 / Lossless vergelijk

Gestart door Koen K, september 18, 2009, 12:20:49

Vorige topic - Volgende topic

jk-123

Citaat van: Koen K op oktober  5, 2009, 20:54:30
Doe dat maar... High-tech Marketing is het onderwerp ;D
Peuleschil  8) :angel:

chansig

Tijdens dit examen zijn er 30 studiepunten te verdienen. U heeft 1 uur de tijd om de volgende 30 vragen te beantwoorden.

Vraag 1:

Leg in tien punten het verschil uit tussen low- en high tech marketing. Maak hierbij gebruik van gegevens welke uitgewerkt zijn door middel van statestiek. Denk ook aan de invloed van buitenaf en het effect hiervan op de te maken keuze's als low- en/of high-tech marketing deskundige. (Vraag levert 1 punt op.)

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Koen K

museumdistrict

Leuke test. Jammer dat ie vol zit...ik wacht met spanning op de resultaten...

Douma

Citeerik wacht met spanning op de resultaten...

...en ik met spanning op het schijfje. :P :D
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Valkyrie

Citaat van: Douma op oktober 13, 2009, 21:04:02
...en ik met spanning op het schijfje. :P :D

wordt er nog steeds niet getest??? :baaa:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

morca

het zou wel een stunt zijn als jullie allemaal 2 dezelfde versies krijgen van Koen en toch verschil horen  :clapping:
was maarzo een stout idee wat ik opeens kreeg maar goed dat dit mijn topic niet is  ;)

Kwabbernoot

Hoi Koen,

Wanneer ga je de cd's versturen? Ik houd het niet meer.  :laugh:

Groeten...

Koen K

Ja, klopt, dat gaat een beetje ruk hierzo ??? Het is een beetje druk en qua hardware valt het niet allemaal mee: Ik een aantal Sony CD-R's, maar die doen het geen van allen in mijn macbook  :crazy:

Er wordt aan gewerkt, het duurt niet lang meer.

Kwabbernoot

Sony en Apple? Tjonge, dat valt tegen.  :P  Ik had je toch al vaker gezegd dat je eens voor echte merken moest gaan.  :angel:

Groeten...

Koen K

En ik dacht nog, ha, Sony, goed merk... Maar misschien had ik toch ES-schijfjes moeten zoeken ::)

Marvin....

wat was de uitslag van de test op dat groene forum?
(pm kan ook om de test niet te beinvloeden).

Koen K

Er ligt een linkje in je PM-box. Er werd geen verschil aangetoond, maar het vergelijk was anders opgezet; er stonden geen twee dezelfde nummers op de CD. Dat maakt het, mede door mogelijke verschillen qua opname en zo, mijns inziens te moeilijk om iets te kunnen onderscheiden.

spijtebijt

Doe rustig aan, ik heb geduld! Ben wel nieuwsgierig naar de resultaten, hoewel ik zelf ook wel eens twee versies vergelijk (via mijn Hifidelio en mijn Audio Physic Tempo II luidsprekers). Maar mijn versterker en mijn luidsprekersnoertjes zijn nog niet echt van goede kwaliteit, dus erg veel verschil hoor ik niet. Het is alleen dat ik weet wat ik afspeel, dat ik veel verschil meen te horen...
Veel succes allemaal!
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

chansig

@Spijtebijt:Als je andere ls kabels gaat gebruiken dan gaat hetzelfde mechanisme op: je weet wat er tussen zit dus hoor je verschil.. ;D ;D Mooie luidsprekers overigens...

Gr Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

spijtebijt

Dag Hans,
je hebt helemaal gelijk. In de psychologie noemen we dat: cognitieve dissonantie reductie. Erg mooi principe. Je geeft ergens veel geld aan uit (of dat er veel moeite voor), dus dan moet het wel verschil uitmaken...  ;)
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

scrutinizer

Citaat van: spijtebijt op oktober 26, 2009, 20:47:42
Dag Hans,
je hebt helemaal gelijk. In de psychologie noemen we dat: cognitieve dissonantie reductie. Erg mooi principe. Je geeft ergens veel geld aan uit (of dat er veel moeite voor), dus dan moet het wel verschil uitmaken...  ;)
Deze cognitieve dissonantie heeft ons grotendeels gebracht waar we nu zijn, als we natuurlijk de moeite willen nemen om ons heen kijken. ;)

Dat het in sommige dingen doorslaat ben ik eens, but he, if we don't push the envelope ................

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

spijtebijt

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Koen K

Nou, de ceedeetjes worden momenteel gebrand... Het heeft even geduurd, bedankt voor het geduld allemaal!

Als ik genoeg envelopes heb gaan ze morgen op de post.

Ik zal de heren Dekkersj en Beunky verzoeken de gegevens van de tracknummers te beheren, zodat er achteraf langs meerdere wegen bevestigd kan worden wat de 'oplossing' is.

De volgorde van de nummers die op de CD staan:

Koen K

Verder:

Aangezien Stone56 zich heeft afgemeld voor de test is er een extra plaats beschikbaar gekomen. Ejorne was de eerste die achter het net viste, dus hij heeft als eerste de kans om alsnog mee te doen. Gaarne reactie hierover ;)

Koen K

De formaten die aan te treffen zijn op de CD:

128 kbps mp3
256 kbps mp3
320 kbps mp3
Lossless

Deze komen allemaal twee keer per track voor.

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Kwabbernoot

Ejorne

Citaat van: Koen K op november  6, 2009, 17:57:53
Verder:

Aangezien Stone56 zich heeft afgemeld voor de test is er een extra plaats beschikbaar gekomen. Ejorne was de eerste die achter het net viste, dus hij heeft als eerste de kans om alsnog mee te doen. Gaarne reactie hierover ;)

PM komt eraan...
8)