Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

wil


Citaat van: sultankat op december  6, 2013, 15:38:18
slechts "1 seconde": klinkt als de aanzet tot een impulsaankoop. Als je nu tevreden bent gewoon zo houden!
Nou, als er iemand niet overgaat op impulsaankopen ben ik het wel. Die 1 seconde kwam o.a. voort uit de opmerking van mijn vrouw dat zij best wat over heeft voor twee speakers ipv vijf. Dat zijn momenten in een relatie die je moet koesteren. ;)
Gelet op mijn huidige gebruik ben ik weer steeds meer lol in stereo aan het krijgen. Dat wil ik dan best wel voeden met een upgrade in speakers. Uiteraard wel weer SF. Concertino's zijn immers supermuzikale monitoren.
Nu weer eens Michel Camilo met Tomatito op staan; in één woord: genieten.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

gerzom

Citaat van: wil op december  6, 2013, 16:28:47
Nou, als er iemand niet overgaat op impulsaankopen ben ik het wel. Die 1 seconde kwam o.a. voort uit de opmerking van mijn vrouw dat zij best wat over heeft voor twee speakers ipv vijf. Dat zijn momenten in een relatie die je moet koesteren. ;)
Gelet op mijn huidige gebruik ben ik weer steeds meer lol in stereo aan het krijgen. Dat wil ik dan best wel voeden met een upgrade in speakers. Uiteraard wel weer SF. Concertino's zijn immers supermuzikale monitoren.
Nu weer eens Michel Camilo met Tomatito op staan; in één woord: genieten.

wil
Ik heb de SF Concertino's nooit gehoord, maar ik ben van Concerto Domus naar Guarneri Memento "gegaan" en dat was zo'n ontzettende wereld van verschil dat ik zou zeggen, ga vooral luisteren en vergelijken  :music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


AbZ

Citaat van: wil op december  6, 2013, 16:28:47Gelet op mijn huidige gebruik ben ik weer steeds meer lol in stereo aan het krijgen.
Dat is ook niet meer dan normaal.  Surround kom je vanzelf overheen.

twani

Surround is leuk in de bioscoop, oké voor een filmpje thuis misschien ook nog. Écht muziek luisteren doe je stereo natuurlijk.

wil

Tuurlijk luister ik in stereo  :music:
De huidige set met 4 Concertino's en een Center blijven dan ook voortreffelijk voor zowel stereo als surround. Zeker voor dat geld! Daarom wissel ik ook niet snel van set.

Maar goed. Als ik terug kom op de vraag
Citaat van: wil op december  6, 2013, 15:35:15
Wens: Cremona M Auditor, Cremona M of Guarneri Memento. Daar ben ik nog helemaal niet uit.
Wie helpt?
wat zijn dan de wezenlijke verschillen? Is het afstraalgedrag van de Cremona's minder dan van de anderen? M.a.w. superioriteit van monitoren?

Leuk om er weer eens over een upgrade te fantaseren.  :smile:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peterrr

#505
Ik vond de sprong van Concertino Domus naar de Cremona Auditors een mega grote.

Van delicaat frivool, naar een alles onder controle, wijdser en enorm detail.
En laag fundament waar mijn mond van open viel.....voor een monitor.

Grt Peterr

( oja...over surround groei je wel heen.... ;) )
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

sultankat

Citaat van: peterrr op december  7, 2013, 09:31:44


( oja...over surround groei je wel heen.... ;) )

Ik zie meer mensen "teruggaan" van surround naar stereo dan andersom
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Starred

Ik ben ook al meer dan 5 jaar tevreden met 4x concertino, center en Velodyne dd12.

Heb ook wel eens gekeken naar upgrades, maar ik wil het surround bij films toch niet missen

gerzom

Citaat van: wil op december  6, 2013, 23:31:54

Maar goed. Als ik terug kom op de vraag wat zijn dan de wezenlijke verschillen? Is het afstraalgedrag van de Cremona's minder dan van de anderen? M.a.w. superioriteit van monitoren?

Leuk om er weer eens over een upgrade te fantaseren.  :smile:

wil
Mijn oorspronkelijke plan was om destijds te upgraden van Concerto Domus naar Cremona M, maar tijdens een luistersessie in Beek-Ubbergen was er ook een setje Guarneri Memento's beschikbaar en die zijn er toen op mijn verzoek naast gezet voor een vergelijk en wat ik toen hoorde was echt een wereld van verschil. Veel meer diepte, gecontroleerd laag, gedetailleerder hoog en mid en een veel bredere stage.
Tijdens de luistersessie met mijn vrouw hebben we voor het verschil ook nog even de Cremona Auditor M er naast gezet, maar de Guarneri's zijn echt van een hele andere orde (ook niet zo gek gezien de prijs, natuurlijk)
Al met al had ik destijds niet verwacht dat een monitor me zo zou kunnen grijpen qua muzikale beleving (en ze zijn natuurlij bloedmooi om te zien, maar da's mijn mening  :inlove: )



Dus nogmaals, ga luisteren en vergelijk de verschillende speakers en luister wat het beste bij je smaak (en budget) past.

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil

#509
Citaat van: Starred op december  7, 2013, 10:01:14
Ik ben ook al meer dan 5 jaar tevreden met 4x concertino, center en Velodyne dd12.

Heb ook wel eens gekeken naar upgrades, maar ik wil het surround bij films toch niet missen
We hebben het er in het verleden al vaker over gehad. 4x concertino met center is onovertroffen in surround. En film moet eigenlijk ook in surround. Toch is de tijd nu rijp voor een stap omhoog in muziek en dat lukt niet door surround op dat niveau mee te nemen. Immers, we blijven wel trouw aan het 4G-principe!  ;)

Citaat van: gerzom op december  7, 2013, 14:44:27
Mijn oorspronkelijke plan was om destijds te upgraden van Concerto Domus naar Cremona M, maar tijdens een luistersessie in Beek-Ubbergen was er ook een setje Guarneri Memento's beschikbaar en die zijn er toen op mijn verzoek naast gezet voor een vergelijk en wat ik toen hoorde was echt een wereld van verschil. Veel meer diepte, gecontroleerd laag, gedetailleerder hoog en mid en een veel bredere stage.
Tijdens de luistersessie met mijn vrouw hebben we voor het verschil ook nog even de Cremona Auditor M er naast gezet, maar de Guarneri's zijn echt van een hele andere orde (ook niet zo gek gezien de prijs, natuurlijk)
Al met al had ik destijds niet verwacht dat een monitor me zo zou kunnen grijpen qua muzikale beleving (en ze zijn natuurlij bloedmooi om te zien, maar da's mijn mening  :inlove: )



Dus nogmaals, ga luisteren en vergelijk de verschillende speakers en luister wat het beste bij je smaak (en budget) past.
Ga ik zeker doen. Blijkbaar moet ik er wel een stuk voor rijden want bij mij in de omgeving zijn geen dealers (meer) die SF voeren. Mijn ega staat er qua plan positief tegenover en vond zelfs de Cremona er fraai uit zien. Je zou denken: een monitor is kleiner en dus acceptabeler dan een vloerstaander. Maar dat is te simpel gedacht.
Hoe dan ook, het wordt voor actie!  8)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

I_Guardian_I

#510
Kan je zeker mededelen dat de Cremona's (zonder M) mij ontzettend goed bevallen! Mocht ik de loterij winnen komt er zeker wat anders(SF Futura  :wub: ), zo niet blijft deze nog erg lang hier staan. Geen andere speaker die mij beter bevalt in zijn prijsklasse.
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Audia

Citaat van: gerzom op december  7, 2013, 14:44:27
Mijn oorspronkelijke plan was om destijds te upgraden van Concerto Domus naar Cremona M, maar tijdens een luistersessie in Beek-Ubbergen was er ook een setje Guarneri Memento's beschikbaar en die zijn er toen op mijn verzoek naast gezet voor een vergelijk en wat ik toen hoorde was echt een wereld van verschil. Veel meer diepte, gecontroleerd laag, gedetailleerder hoog en mid en een veel bredere stage.
Tijdens de luistersessie met mijn vrouw hebben we voor het verschil ook nog even de Cremona Auditor M er naast gezet, maar de Guarneri's zijn echt van een hele andere orde (ook niet zo gek gezien de prijs, natuurlijk)
Al met al had ik destijds niet verwacht dat een monitor me zo zou kunnen grijpen qua muzikale beleving (en ze zijn natuurlij bloedmooi om te zien, maar da's mijn mening  :inlove: )

Dus nogmaals, ga luisteren en vergelijk de verschillende speakers en luister wat het beste bij je smaak (en budget) past.

Mee eens. Luisteren is het enige dat telt in je beslissing voor een upgrade.
@Gerzom : Heb je de Evolution al eens naast de Guarneri beluisterd? Zo nee, moet je eens doen.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

Etiennevh

Iemand al ervaringen met de Olympica? Die vind ik er wel weer grandioos uit zien, maar of ze ook zo klinken is natuurlijk een tweede.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

gerzom

Citaat van: Audia op december  9, 2013, 11:01:47
@Gerzom : Heb je de Evolution al eens naast de Guarneri beluisterd? Zo nee, moet je eens doen.
@ Audia, nee dat durf ik niet, ben te bang dat het weer gaat uitmonden in een "upgrade".  :blink:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

#514
Citaat van: gerzom op december  9, 2013, 16:46:15
@ Audia, nee dat durf ik niet, ben te bang dat het weer gaat uitmonden in een "upgrade".  :blink:

Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

I_Guardian_I

@Audia, ben je er zo enthousiast over? Das mooi, ga hem binnenkort ook eens bewonderen eveneens met de Futura. Wat zijn jouw ervaringen?(ook met de Futura haha)

@sultankat, paar Amati Anniversario's  :headbanging: Wanneer komen ze? Heel erg benieuwd wat je ervan vindt!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Xander32

Citaat van: sultankat op december  9, 2013, 16:47:37
Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X


Wat een beauty's :inlove:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gerzom

Citaat van: sultankat op december  9, 2013, 16:47:37
Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X



WOW !!! Gefeliciteerd, mooie speakers!!!
Welkom bij SF-club   ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

Citaat van: Etiennevh op december  9, 2013, 16:42:43
Iemand al ervaringen met de Olympica? Die vind ik er wel weer grandioos uit zien, maar of ze ook zo klinken is natuurlijk een tweede.

Gisteren gezien, zowel de I, II als III. Niet beluisterd. Afwerking is als vanouds, maar de houtlook vond ik wat gladjes, minder levendig, alsof het namaak was. Zoiets als het verschil tussen laminaat en echt parket. Het aantal uren in de houtbewerking is vanouds enorm en een zeer fors aandeel in de productiekosten. Mijn inschatting is dat ze juist daarin meer efficiency (lees: minder manuren) hebben gestopt bij deze lijn.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

WickedGame

Citaat van: sultankat op december  9, 2013, 16:47:37
Wijze man, die Gerzom  8)

Mijn horizon die nu erg dichtbij komt  :-X



:inlove: :wub: wat een beauty's zijn het toch. Als ik mijn B&W's weg zou doen zou ik ze hiervoor wegdoen. Wat wordt er eigenlijk geadviseerd qua versterking voor dergelijke luidsprekers?

stefan_82

Ik denk erover na om mijn liuto's in te ruilen voor een paartje auditors... Wat denken jullie? Of beter doorsparen voor guarneri 's :p?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op december 13, 2013, 23:32:16
Ik denk erover na om mijn liuto's in te ruilen voor een paartje auditors... Wat denken jullie? Of beter doorsparen voor guarneri 's :p?
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar altijd doorsparen voor Guarneri's.
Voor mij was het verschil zo ontzettend groot tussen die 2 speakers.

Maar ja, blijft natuurlijk ook een budget kwestie en als je gaat luisteren probeer dan ook je eigenversterker mee te nemen, Guarneri's houden wel van wat power.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


sultankat

#522
Citaat van: I_Guardian_I op december 11, 2013, 19:56:03


@sultankat, paar Amati Anniversario's  :headbanging: Wanneer komen ze? Heel erg benieuwd wat je ervan vindt!

Net nog vóór en anders na de feestdagen. Kwestie van hoe snel de bank is en het transport geregeld/ingepland kan worden. Handtekening alvast aangepast. Je moet toch ergens beginnen  :)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

gerzom

Citaat van: sultankat op december 15, 2013, 13:11:31
Net nog vóór en anders na de feestdagen. Kwestie van hoe snel de bank is en het transport geregeld/ingepland kan worden. Handtekening alvast aangepast. Je moet toch ergens beginnen  :)

Gefeliciteerd en sterkte met het wachten!!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60