Het Grote Sonus Faber topic!!!

Gestart door royal d, augustus 31, 2009, 22:45:48

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

garmtz

Grand Piano op een Onkyo...? Hmmm...

michel69

Citaat van: Audia op oktober 20, 2013, 19:16:28
Welkom bij de club :)

Thx alhoewel ik wel al een aanbetaling heb gedaan ben ik nog niet officieel lid van de club ;D ,maar goed zit nu maar weer de verschillende reviews te lezen en de nodige pron plaatjes te bekijken van deze beauty's.
Trouwens zit net te denken hoe ik ze onbeschadigd ga thuis krijgen(geen originele vp meer) nu heb ik de maten bekeken en die komen ongeveer overeen t.o.v. mijn Heco's ,de Grand Piano zijn iets breder maar dat scheelt niet zo heel veel dus nu had ik zelf bedacht om die verpakking aan 1 kant open te maken en de SF in te pakken met de binnen verpakking van de Heco's en dan de kartonnen verpakking er omheen en dat dan weer dichtmaken met ductape. dit zou toch in principe voldoende zijn om ze netjes thuis te krijgen of heeft iemand anders een betere oplossing?

Alvast bedankt voor het mee denken!

Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

#477
Citaat van: garmtz op oktober 20, 2013, 20:40:13
Grand Piano op een Onkyo...? Hmmm...

Hoi Garmtz,

Ik zal eerst even aangeven dat ik de SF gekocht heb met het oog op de toekomst(wil uiteindelijk naar een stereo amp op de pre van de Onkyo)maar waarom denk jij dat het geen goede keuze is geweest? Ze zullen toch niet zo slecht klinken in mijn huidige situatie?

Edit ik ben vrij nieuw in deze wereld dus zal wel de nodige fouten gaan maken ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

gerzom

Hee, Michel, qlvast welkom bij "de club"
Hier ga je zeker van genieten, denk ik!  :music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Audia

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 20:53:04
Hoi Garmtz,

Ik zal eerst even aangeven dat ik de SF gekocht heb met het oog op de toekomst(wil uiteindelijk naar een stereo amp op de pre van de Onkyo)maar waarom denk jij dat het geen goede keuze is geweest? Ze zullen toch niet zo slecht klinken in mijn huidige situatie?

Edit ik ben vrij nieuw in deze wereld dus zal wel de nodige fouten gaan maken ;)

Het zal zeker een stap voorwaarts zijn t.o.v. je huidige speaker vermoed ik.
Daarbij kun je langzaam maar zeker de electronica upgraden naar een standaard die past bij de Sonus Fabers.
Als tip wil ik je meegeven om ook zeker de pre te gaan upgraden, want ook dat is een grote stap.
Als tussenstap kun je prima eerst een eindversterker achter de Onkyo zetten, of pak gewoon een goede stereo versterker en verkoop de Onkyo.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

evilniek

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 20:53:04
Hoi Garmtz,

Ik zal eerst even aangeven dat ik de SF gekocht heb met het oog op de toekomst(wil uiteindelijk naar een stereo amp op de pre van de Onkyo)maar waarom denk jij dat het geen goede keuze is geweest? Ze zullen toch niet zo slecht klinken in mijn huidige situatie?

Edit ik ben vrij nieuw in deze wereld dus zal wel de nodige fouten gaan maken ;)

En verschillende merken luidsprekers is ook niet echt ideaal, imho.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 20:53:04
Hoi Garmtz,

Ik zal eerst even aangeven dat ik de SF gekocht heb met het oog op de toekomst(wil uiteindelijk naar een stereo amp op de pre van de Onkyo)maar waarom denk jij dat het geen goede keuze is geweest? Ze zullen toch niet zo slecht klinken in mijn huidige situatie?

Edit ik ben vrij nieuw in deze wereld dus zal wel de nodige fouten gaan maken ;)
Je hebt je 1e fout in ieder geval nóg niet gemaakt, want prachtige speakers :thumbs-up:

michel69

#482
Citaat van: Audia op oktober 20, 2013, 21:18:46
Het zal zeker een stap voorwaarts zijn t.o.v. je huidige speaker vermoed ik.
Daarbij kun je langzaam maar zeker de electronica upgraden naar een standaard die past bij de Sonus Fabers.
Als tip wil ik je meegeven om ook zeker de pre te gaan upgraden, want ook dat is een grote stap.
Als tussenstap kun je prima eerst een eindversterker achter de Onkyo zetten, of pak gewoon een goede stereo versterker en verkoop de Onkyo.

Het surround gedeelte was ik eigenlijk altijd eigenlijk wel tevreden over maar als ik het goed begrijp maakt het dus ook uit of er een andere pre tussen/voor zit?
Ik was zelf van plan om als volgende stap(naar fatsoenlijk stereo geluid)naar een stereo versterker te gaan die ik kan aansluiten op de pre-out van mijn receiver.
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Audia

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 21:51:44
Het surround was ik eigenlijk altijd eigenlijk wel tevreden over maar als ik het goed begrijp maakt het dus ook uit of er een andere pre tussen/voor zit?

Dat maakt een behoorlijk verschil inderdaad.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

michel69

Citaat van: Audia op oktober 20, 2013, 21:57:13
Dat maakt een behoorlijk verschil inderdaad.

Maar als je bv een cd afspeelt in pure audio dan heeft de receiver toch in principe niet zo heel veel invloed op het geluid?
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

michel69

#485
Citaat van: evilniek op oktober 20, 2013, 21:20:02
En verschillende merken luidsprekers is ook niet echt ideaal, imho.

Het uiteindelijke doel is ook alles van Sf te hebben,alleen gaat het bij mij niet zo snel ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Audia

Citaat van: michel69 op oktober 20, 2013, 22:12:09
Maar als je bv een cd afspeelt in pure audio dan heeft de receiver toch in principe niet zo heel veel invloed op het geluid?

Ik zou zeggen : leen maar eens een goede surround processor van b.v. Krell of Classé :)
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

garmtz

De Grand Piano (welke? Er zijn meerdere versies) is niet heel makkelijk aan te sturen. Het eerste dat meestal fout gaat dan is laagcontrole en dynamiek. Maar gewoon proberen uiteraard, het zijn prima speakers.

michel69

Citaat van: garmtz op oktober 20, 2013, 23:30:49
De Grand Piano (welke? Er zijn meerdere versies) is niet heel makkelijk aan te sturen. Het eerste dat meestal fout gaat dan is laagcontrole en dynamiek. Maar gewoon proberen uiteraard, het zijn prima speakers.

Goedenavond Garmtz

Het gaat om deze uitvoering ;)
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/269

En alles gaat(de verkoper laat het nog weten of het hem dan uitkomt)volgens planning dan ga ik ze zaterdag ophalen en dan heerlijk het hele weekend met vrouwlief naar muziek luisteren en uiteraard ook een paar films
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

twani

Die ken ik niet, weet wel dat het latere model een level hoger speelt......

michel69

#490
Afgelopen zaterdag was dus de grote dag dat ik mijn Sonus Faber kon ophalen na een rit van ruim een uur met dank aan de oude tomtom die ons op het laatste stuk de verkeerde kant opstuurde  >:( ,kwamen we dan eindelijk aan en na de bekende kennismaking en een lekker frisdrankje gingen we naar boven waar de speakers in een aparte ruimte stonden te spelen.
Bij het binnenkomen stond voor ons de welbekende Diane Krall al te spelen en nadat de verkoper het nodige had verteld over wat er voor versterking(het was een buizenversterker maar was gelijk al verliefd geworden op het geluid wat deze beauty's laten horen zodat het merk/type bij mij niet meer over kwam)en na een half uurtje luisteren de koop gesloten en weer in de auto en snel naar huis.
Ik had in de ochtend voor we weggingen al de oude fronts afgekoppeld en hoefde bij thuis komst dus de sf alleen nog maar aan te sluiten en de vette vingers van de pianolak verwijderen ;)
De Onkyo en de Sony cd speler aangezet en dezelfde cd van Krall opgezet die we dus ook daarvoor hadden gehoord en ik gelijk luisteren of de stem dus ook bij mij uit het midden kwam......en ja hoor(ook al hoorde ik wel duidelijk dat de buizenversterker een veel mooier plaatje neerzette)de stem kwam heel mooi uit het midden en de muziek danste er heerlijk omheen.
Nu ben ik niet zo heel goed zoals sommige hier om het dmv een paar woorden uitstekend te verwoorden hoe het nu klinkt t.o.v. de vorige speakers(focal/JmLab profile 7) maar goed zal een kleine poging doen.
Mijn huidige Receiver zal niet de beste combo zijn met SF, maar ik heb de eerste uren met open mond zitten luisteren zoveel details had ik nog nooit gehoord de instrumenten hoor je van alle kanten komen en de stemmen lijken wel uit de center speaker te komen terwijl de amp toch echt stereo op het scherm aangaf :headbanging:
En nu heb ik nog wel een vraag voor de experts hier :worship: ik ADSY nog niet opnieuw gedaan,maar moet ik de GP nu voor of na de meting een klein stukje naar binnen draaien?
Ze staan allebei 50 cm van de muur af zowel van de zij als achterkant en de afstand tussen de speakers is ongeveer 2.60m en t.o.v. de luisterplaats is ca. 3.0m.

Groetjes Michel,
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

evilniek

Ik zou eerst de luidsprekers op de plek zetten, en dan pas met Audyssey aan de slag gaan. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

gerzom

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!!!!

En foto's zijn altijd leuk!!  ;)

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


michel69

Citaat van: evilniek op oktober 29, 2013, 12:41:07
Ik zou eerst de luidsprekers op de plek zetten, en dan pas met Audyssey aan de slag gaan. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Ok bedankt dan ga ik morgen maar eens aan de slag met Audyssey en kijken of het dan nog beter klinkt ;D

@Gerzom dank je en ik zal kijken of ik vanavond ff snel een foto kan maken en dus ook plaatsen ;)
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

I_Guardian_I

Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

Audia

Hmmm, home cinema begint weer te kriebelen  :D
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

michel69

De Sonus Faber staan nu ruim een week te spelen in mijn huiskamer en elke keer zit ik weer met een grote glimlach op mijn gezicht te luisteren  naar wat deze beauty's laten horen,het mooiste tot nu toe vond ik nog dat mijn vader echt dacht dat de centerspeaker mee stond te spelen totdat ik tegen hem zei ga maar eens luisteren van dichtbij de desbetreffende speaker en hij stond heel raar te kijken dat er geen geluid uit kwam :laugh:
Het was wel wat werk om de juiste positie te vinden maar na een middag worstelen(dan weer te ver na binnen dan weer te ver naar buiten)met de cd speler keer op keer het zelfde nummer laten spelen kwan ik aardig in de buurt zoals ik ze ook heb horen spelen bij de vorige eigenaar,daarna ADSY zijn werk laten doen en toen was het dus tijd voor de eerste muziek dvd(de welbekende van de Eagles)en vrouwlief en ik zaten elkaar aan te kijken zo van dit klinkt echt super :headbanging:
Zoals ik al in mijn vorige post had geschreven zijn ze dus aangesloten op mijn huidige Onkyo en hoewel het mij i.i.g. heel erg is meegevallen hoe dit klinkt hoor je duidelijk zijn tekortkomingen.
Dat wordt dus volgend jaar kijken naar een stereo versterker op ev die dan de GP mogen gaan aansturen ;D
Btw ik heb wel al de foto's maar hoe plaats ik die hier,ben daar namelijk totaal niet handig in.

Michel
Stereo Kharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20 -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Shunyata Hydra 6 - Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

twani

Leuk dat je zo enthousiast bent ;)

wil

Om eens een 'oude rot' (jeroenski) te quoten: ik heb vorige week 1 seconde nagedacht om mijn Concertino's in te ruilen voor een tweetal... tja, een tweetal andere SF's... Welke dat gaan worden weet ik nog niet. Ook weet ik nog niet of ik deze stap moet gaan doen.
Nu: Concertino's Domus rondom plus Domus Center. Dat klinkt zeer coherent. Multichannel én stereo.
Wens: Cremona M Auditor, Cremona M of Guarneri Memento. Daar ben ik nog helemaal niet uit. Ook moeten de Concertino's en de Center nog ingeruild.

Lastige keuzes. Want dan daarna de aansturing. Een geïntergreerde stereoversterker, al of niet met buis. Of een buizen-voorversterker met een twee-kanaals Acurus voor de benodigde jus?

Wie helpt?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

sultankat

Citaat van: wil op december  6, 2013, 15:35:15
Om eens een 'oude rot' (jeroenski) te quoten: ik heb vorige week 1 seconde nagedacht om mijn Concertino's in te ruilen voor een tweetal... tja, een tweetal andere SF's... Welke dat gaan worden weet ik nog niet. Ook weet ik nog niet of ik deze stap moet gaan doen.
Nu: Concertino's Domus rondom plus Domus Center. Dat klinkt zeer coherent. Multichannel én stereo.
Wens: Cremona M Auditor, Cremona M of Guarneri Memento. Daar ben ik nog helemaal niet uit. Ook moeten de Concertino's en de Center nog ingeruild.

Lastige keuzes. Want dan daarna de aansturing. Een geïntergreerde stereoversterker, al of niet met buis. Of een buizen-voorversterker met een twee-kanaals Acurus voor de benodigde jus?

Wie helpt?

wil

slechts "1 seconde": klinkt als de aanzet tot een impulsaankoop. Als je nu tevreden bent gewoon zo houden!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock