AV-NU 2012 . 19, 20 & 21 oktober 2012

Gestart door Alex Groningen, augustus 31, 2009, 19:00:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gekoppelde gebeurtenissen

  • AV-NU 2010

morca

we stonden om 10 uur binnen eerste uren goed kunnen luisteren
was een leuk dagje uit weer maar op het laatst erg druk en warm in de luisterruimtes
mooiste speakers vond ik de electrostaten weet zo het merk even niet maar ongelovelijk wat een mooi geluid die wil ik ook
eerst even sparen  :-\
nieuwe muziek gehoord en gekocht ven Chris Jones en Janis Ian ga er nu voor zitten en even genieten :music:
veel plezier voor iedereen die morgen gaat
tip ga vroeg zodat je om 10 uur binnen bent

erik s.

ik was vroeger weg dan ik van plan was, dus ik heb de meet en greet gemist. idd was er niet veel te luisteren, maar daar is een VAD ook niet voor geschikt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

morca

Citaat van: morca op oktober 17, 2009, 19:41:03
we stonden om 10 uur binnen eerste uren goed kunnen luisteren
was een leuk dagje uit weer maar op het laatst erg druk en warm in de luisterruimtes
mooiste speakers vond ik de electrostaten weet zo het merk even niet maar ongelovelijk wat een mooi geluid die wil ik ook
eerst even sparen  :-\
nieuwe muziek gehoord en gekocht ven Chris Jones en Janis Ian ga er nu voor zitten en even genieten :music:
veel plezier voor iedereen die morgen gaat
tip ga vroeg zodat je om 10 uur binnen bent

ps Ronald ik zie dat je er ook was vandaag  had je nog wel even de hand willen schudden voor je hulp en een bakkie doen
misschien volgende keer in Belgie ;)

dre73

ik ga morgen weer eens kijken....
ik hoop dat het niet te druk is :dry:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

riwi

Ik was er ook bij vandaag.
Niet zo druk als anders. Ook veel minder stands had ik het gevoel. Afgesproken met Reza en Kermit en een rondje gelopen.

De Epson demo was goed. Het zag er mooi uit en klonk ook prima. 3.13 meter breed 21x9 scherm met prismasonic lens voor de Epson TW5500. Ik vond het verschil met een TW5000 niet spectaculair. Het is een mooie projector vind ik.

JVC had de projectoren op een tafeltje staan. Daar had je niet veel aan.

Bij (New Transtec) Sim2 stond een Lumis te spelen. De ruimte was niet geheel verduisterd, maar als je daar doorheen keek zag je wel waar de lumis toe in staat is. Erg veel licht en prima open plaatje. Mooi apparaat helaas wel een bak geld wat dat moet kosten. Ook een vrij fors scherm 16x9 ik schat 3 meter breed. De Lumis had geen moeite dat te vullen zelfs met het omgevings licht.

Veder weinig (geen) demo's gedaan om te luisteren. Kort bij B&W gekeken en bij hnny de set met Chord. Daar stond ook een Dune 2.0 base tentoongesteld.

Na afloop rond 16:00 was ik terug bij Epson voor de beloofde meet&greet, maar ik zag weinig mensen daar. Heb een half uurtje met audiofiel en Bjorn gekletst en ben tegen 17:00 maar weg gegaan. Misschien waren er wel andere htforummers op dat moment dat weet ik niet.

gast2018

#205
Citaat van: riwi op oktober 17, 2009, 20:09:52
Ik was er ook bij vandaag.
Niet zo druk als anders. Ook veel minder stands had ik het gevoel.

Exact mijn idee. Ik was er rond 11.00 uur. Ik heb het nog nooit zo rustig gezien daar. Terwijl de zaterdag toch meestal mutje vol is.

Veel deuren stonden open waardoor je muziekjes van nabij gelegen kamers kon horen. Veel erger vond ik echter bellende mannetjes die in deuropeningen blijven hangen. Entree 12.50 echt veel te veel.

tiptop

#206
Kom net een kwartiertje geleden terug. (wat een end toch :wacko:)

Voelde me niet zo lekker vandaag (hoofdpijn, koud enz..) dus het kan zijn dat mijn perceptie niet optimaal was.

Gelukkig toch een paar mooie demo's gehoord.

Wilson Sacha op een gloednieuwe Cyrus cd-speler en iets oudere versterkers. Niet verkeerd en veel potentie wat ik eigenlijk niet verwacht had.

De Arabesque van Crystalcable had een geweldige stage en livebeleving, alleen te hard (midden)hoog viel me op. Vermoedelijk de combi met Bryston niet zo'n goede. (of omdat ik niet lekker was ;D)
Ook was het laag te veel van het goede voor de ruimte. (klonk voor geen meter, maar daar keek ik even doorheen)

Audiolife met WLM en Manley as usual erg goed. :)

De Epson demo van Garmt was ook mooi. Van warmte niks gemerkt. Gewoon lekker :P

En Monitoraudio vond ik vooral (in het licht van de prijs) de combi RS8 en Leema erg lekker klinken. (mensen van MA ook bedankt voor de gratis entree  :thumbs-up::thumbs-up:)

Oh ja, en natuurlijk Hanstedaudio met Jadis en Martin Logan. Op zich erg lekker luisteren, maar zeker niet opvallend. (misschien juist wel goed  :) )

De M&G helaas over moeten slaan. Mijn vriend moest een beetje op tijd naar huis en zelf was ik dus ook niet lekker. (Wel even nog gedag gezegd)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

neverywhere

Citaat van: morca op oktober 17, 2009, 19:41:03

mooiste speakers vond ik de electrostaten weet zo het merk even niet maar ongelovelijk wat een mooi geluid die wil ik ook
eerst even sparen  :-\


Niet al te hoog, tamelijk breed,zwart met grijze rand? Quad? Voor een electrostaat tamelijk goed geluid,zeker gezien de opstelling!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

morca

Citaat van: neverywhere op oktober 17, 2009, 20:53:39
Niet al te hoog, tamelijk breed,zwart met grijze rand? Quad? Voor een electrostaat tamelijk goed geluid,zeker gezien de opstelling!

nee die bedoel ik geloof ik niet die ik bedoel kon je gewoon doorheen kijken
mijn makker heeft het boekje van de vad nog die kijkt even welk merk het was
maar wat mooi

garmtz


ivo1986

Citaat van: garmtz op oktober 17, 2009, 21:11:59
MartinLogan.

Stond dat met Jadis te spelen?
Tevreden over je dag?

Koen K

Wat foto's van de kamer waarin ik me heb opgehouden (en me morgen weer zal ophouden ;) )





Er kan geklikt worden voor vergrotingen :smile:


morca

#213
Citaat van: morca op oktober 17, 2009, 21:59:27
thanks heb ze gevonden
weet je ook nog welke toevallig
ik dacht deze maar weet het niet zeker http://www.fr.martinlogan.com/speaker_intro/spire.html
ja heb ze al gevonden het waren deze nu druk gaan sparen ;)



Spacebass

Citaat van: neverywhere op oktober 17, 2009, 18:35:11
En zijn er nu echt zoveel jazz liefhebbers onder ons?
Geen rock plaatje gehoord,springsteen was wel het ruigste dat gedraaid werd..ach ach ach...
Het een sluit bij sommigen niet automatisch het andere uit ;) En het stopt dan ook zeker niet bij Jazz en Rock.
Maar zeker grappig je ervaringen omschreven! Kan ik wel waarderen ;D

Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat mensen echt denken dat ze daar goed kunnen luisteren. Voor het echte luisterwerk
moet je gewoon een afspraak maken bij een goede dealer die de tijd voor je neemt en je je eigen cd's laat beluisteren.
Of 1000% beter...eentje die je het spul ook thuis wil demonstreren zoals BB&G 8)

Dit jaar toch maar niet gegaan omdat het gebruikelijke clubje niet op dezelfde dag kon. Jammer voor het leukste deel (de M&G)
maar voor de rest had de VAD mij zo te lezen niet veel kunnen verrassen.

Citaat van: Koen K op oktober 17, 2009, 21:54:47
Wat foto's van de kamer waarin ik me heb opgehouden (en me morgen weer zal ophouden ;) )
8)

ivo1986

Citaat van: Koen K op oktober 17, 2009, 21:54:47
Wat foto's van de kamer waarin ik me heb opgehouden (en me morgen weer zal ophouden ;) )


Er kan geklikt worden voor vergrotingen :smile:

Wat doe je daar? Eenmalig voor Adam?

Koen K

Citaat van: ivo1986 op oktober 17, 2009, 22:39:23
Wat doe je daar? Eenmalig voor Adam?

De importeur is een vriend van me en die help ik een handje. Hij heeft wat meer tijd om te babbelen met potentiële klanten en dealers terwijl ik muziekjes draai ;)

kippekop

Kon er vandaag helaas vanwege een sterfgeval niet bij zijn, zal er zondag wel zijn. Mensen uit Amsterdam nog last van de wegwerkzaamheden bij Den Bosch gehad????
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Koen K

Het schijnt echt dicht te zitten. Ik zou je aanraden om vanaf Utrecht de A27 te pakken en dan via de A58 naar het oosten te gaan.

rijstfj

Voormij was het de stand van de Epson die het meest aansprak, voor de rest slenterde ik maar door.

Spacebass

Citaat van: Koen K op oktober 17, 2009, 22:59:43
terwijl ik muziekjes draai ;)
heb je al een playlist voor morgen ? ;D

Koen K

#223
Ik vermoed in de ochtend en in het begin van de middag heel erg veel (om het even respectloos te zeggen) audiofiel gepingel... Chris Jones, Sara K., Hugh Masakela etc. Wel leuke muziek, maar niet de hele tijd, wat mij betreft... Ik heb helaas niet alle vrijheid in die zin ::)

Maar vandaag zijn we aan het einde van de middag begonnen wat origineler spul te draaien; Faithless, Metallica, Massive Attack, Yello, Harry James, C-Pops, Room Eleven, The Cure, Heather Nova etc. (naast de nodige verzoekjes). Zo rond een uur of 16.00 worden we wat meer vrijgelaten om echte muziek te draaien ;)

Dus kom ALSJEBLIEFT in de ochtend naar ons toe met gave verzoeknummers! ;D

Spacebass

Citaat van: Koen K op oktober 17, 2009, 23:48:35
<knip>audiofiel gepingel... Hugh Masakela etc
Die is audiofiel gemaakt door audiofielen ;D
Als mensen eens de betekenis van sommige nummers zouden kennen en dus ook echt naar de muziek en teksten zouden luisteren ipv zich alleen vergapen
aan de dynamiek etc., dan zou het vast niet alleen onder audiofiel gepingel vallen, maar een zware, betekenisvolle en muzikale vertelling van een hoop ellende,
nog niet zo lang geleden  ;)