HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: frankp op juni 27, 2012, 11:27:16
:clapping:

We hebben er lang op moeten wachten, maar dit is wel een perfecte app.
Nou nog een goede muziek scaper voor de Dune....

Ik heb helaas gn android meer :(
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jaco

Kom ik er net achter (beetje erg laat) dat deze Dune geen DTS-HD MA 7.1 naar LPCM 7.1 kan omzetten.
Er wordt LPCM 5.1 uitgegeven...

Verklaring HDI: ligt aan de Sigma SDK, ga daar maar klagen...

Of is dit inmiddels opgelost en moet ik gewoon updaten ?

Robbo

Is volgens mij opgelost.   Was een topic over op mpcclub van iemand die allerlei varianten getest had.

Maar jij draait ook een hele oude firmware, tenminste de laatste keer dat ik bij jou was.

jaco

die draai ik nog steeds denk ik, ik zal maar eens een update doen dan :)

Robbo

Starred

Is er ergens een "for dummies" uitleg te vinden die uitlegt hoe je files met de Dune prime 3.0 afspeelt via een netwerk/nas en hoe je dat netwerk aanlegt/configureert?

evilniek

Via een NAS zou het vrij rechttoe rechtaan moeten zijn, welke NAS praten we over?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

mijkie

t is eigenlijk voor elke NAS hetzelfde,inloggen op de NAS, in het netwerk een vast ip geven en samba en/of nfs aanzetten, een gebruiker aanmaken, bijv. Dune met een Wwoord en je zou met een Dune je NAS moeten kunnen zien en zou je moeten in kunnen loggen als de gebruiker die eerder aangemaakt hebt...

dit is erg beknopte versie !!

dan in de NAS een map aanmaken voor alle je video's en voor deze map ook de Dune de leesrechten geven en je zou een filmpje moeten kunnen kijken ....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

paaj

Upnp op nas aanzetten en dan via Dune -> Settings -> Applications -> Network Browser aanzetten en gebruiken om een favoriet in te stellen zodat de map in je hoofdscherm komt. Werkt voor mij makkelijker dan IP en map combis handmatig invoeren, dat is erg gevoelig voor juiste structuur enzo.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

mijkie

Citaat van: paaj op mei  4, 2014, 00:16:43
Upnp op nas aanzetten en dan via Dune -> Settings -> Applications -> Network Browser aanzetten en gebruiken om een favoriet in te stellen zodat de map in je hoofdscherm komt. Werkt voor mij makkelijker dan IP en map combis handmatig invoeren, dat is erg gevoelig voor juiste structuur enzo.

mee eens
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1.1 *

Starred

Ga ik eens proberen, thx

bmateijsen

Nog sneller is het om een netwerk drive aan te maken via SMB of NFS. Anders ben je afhankelijk van de media server (twonky of iets anders).

Groet,

Bjorn

Starred

Citaat van: bmateijsen op mei  4, 2014, 19:36:48
Nog sneller is het om een netwerk drive aan te maken via SMB of NFS. Anders ben je afhankelijk van de media server (twonky of iets anders).

Groet,

Bjorn

dat zegt me al niet zo veel  ;D

paaj

Smb zit inderdaad naast de upnp 'app', en is misschien wel nig makkelijker. Bedenk me net dat ik die ook gebruikt heb ipv upnp.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

jaco

Ik gebruik ook smb en je browsed gewoow je workgroup en ziet de devices, klikt erop en dan navigeer je naar een directory waarvan je wilt starten. Die plaats je dan in je favoriten, en een volgende keer hoef je alleen naar favoriten te navigeren en met 1 klik kom je op de share in de directory van keuze.
Zo start ik een yadis index per share op, gaat prima.

devkon

Hoi,

Als ik bluray's vanaf het loopwerk of in file modus (bluray emulatie) afspeel, dan mis ik een deel van het scherm. Net alsof de content (i.i.g. onder) is afgeknipt. Dat ervaar ik niet bij het afspelen van een MKV ofzo.

Ik krijg dit met instellingen (zoals aspect ratio, pixel2pixel) niet gecorrigeerd, dus vermoed ik dat het wellicht een bug is. Maar het kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

M'n Dune Prime 3.0 is HDMI aangesloten op een Panasonic TX-P50ST50.

Heeft iemand hier last van?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

riwi

Dus je hebt de zoom instellingen in de Dune al gechecked?zoom:normal is normaal :)
De custom zoom is tegenwoordig 'persistent' dwz blijven bewaard tussen blurays/files. Lijkt me toch dat je of de zoom, de aspect ratio correctie,  margins of de shift aangepast hebt?
Meestal is de "normal" stand het beste

devkon

Bedankt voor het snelle antwoord!

Als ik de zoom button op de AB gebruik tijdens het afspelen in bluray disk modus, dan krijg ik zo'n verbodsbordje, maw die functie weigert dienst.

Zit dat ergens anders dan of mis ik hier iets?
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Raymen

Dan moet je hem afspelen in lite versie

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: Raymen op september 23, 2014, 20:21:33
Dan moet je hem afspelen in lite versie

Mvrg,
Raymen

Inderdaad in de 3.0 met full bluray menu kan je de zoom niet aanpassen. Als je via het lite menu de film start dan wel.

Maargoed dat betekent eigenlijk dat je zoom settings niet gebruikt worden momenteel en dus ook niet verkeerd kunnen staan. Raar probleem hoor. Met "afgekapt" bedoel je dan dat een deel van het scherm zwart blijft of wordt het scherm wel gevuld maar valt het beeld buiten het scherm?

Onder setup - video - aspect ratio heb je wel "auto" ? of per ongeluk 16:9 of 4:3 staan?

En : Speel eens een mkv en check dan de zoom instellingen. Zet hem op normal en probeer daarna de full bluray.

devkon

Bedankt heren voor jullie reacties!

Inmiddels ben ik net wat wijzer geworden. Het klopt dat die zoom functie idd alleen bij de lite methode werkt.

Ik moet mijn probleem even herformuleren nav mijn bevindingen : het gaat niet om het afkappen van een deel van het scherm, maar om de subtitles die maar voor een deel zichtbaar zijn (onderste deel niet), of een DTS logo rechtsonder in beeld. Het gaat dan dus niet om het beeld zelf, maar datgene wat er als het ware 'opgeplakt' wordt.

Als ik blurays met lite afspeel, heb ik dit probleem niet, zo ook niet met mkv's. Dat is het file based subsysteem. Maar zodra het bluray subsysteem wordt gebruikt ontstaat dit probleem.

Geen last van?

Hanky Panky

Tijdens afspelen op Pop up menu drukken en eventueel subtitles kiezen als je niet gelijk in het subtitle scherm komt. Daar kun je de positie vd subs met de up en down pijltjes toetsen hoger of later plaatsen op het scherm.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

devkon

Citaat van: Hanky Panky op september 25, 2014, 01:43:57
Tijdens afspelen op Pop up menu drukken en eventueel subtitles kiezen als je niet gelijk in het subtitle scherm komt. Daar kun je de positie vd subs met de up en down pijltjes toetsen hoger of later plaatsen op het scherm.

Wat ik me hier nog van kon herinneren, is dat ik de subtitles wel een eindje omhoog kon krijgen, maar niet voldoende...
Daarbij als ik die DTS muziek demo disk afspeel, dan is dat logo maar voor de helft ofzo zichtbaar.

Het lijkt net alsof de positionering van die 'opgeplakte' zaken niet helemaal klopt, te laag.

Ik snap dit niet... niemand hier last van? Wellicht dat de combi met m'n Pana iets hier mee van doen heeft.

devkon

Citaat van: Hanky Panky op september 25, 2014, 01:43:57

Gisteren nog even gecontroleerd : volgens mij is het niet mogelijk om de positie van je Subs aan te passen in bluray disk modus...

riwi

Citaat van: devkon op september 26, 2014, 10:08:57
Gisteren nog even gecontroleerd : volgens mij is het niet mogelijk om de positie van je Subs aan te passen in bluray disk modus...

Wat ik me herinner is dat je de subtitles kan shiften tijdens het spelen van een mkv. En dat die shift dan bewaard blijft tijdens het spelen van de bluray. Dit geldt niet voor alle blurays (java) sommige luisteren niet naar de Dune voor de titel positie.

Ik heb met mijn base3.0 allerlei blurays getest op mijn 40" sony TV en geen probleem gevonden met spelen. Ik draai de laatste B9 firmware, maar vroeger had ik ook geen last van de zaken die je beschreef.

Heb je onder settings - misc - advanced al eens geprobeerd de bluray cache en andere "geheugen zaken" te wissen/resetten ? En anders een complete factory reset misschien?