HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Hanky Panky

Als je Subs wil shiften van een blu-ray dan kiezen voor afspelen via blu-ray lite of handmatig de m2ts stream pakken. Dan werkt het wel.

Of gewoon een remux pakken en niet klieren met de blu-ray versie. Scheelt vaak ook nog een paar gb downloaden/opslag.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

devkon

Citaat van: riwi op september 26, 2014, 14:19:10
Wat ik me herinner is dat je de subtitles kan shiften tijdens het spelen van een mkv. En dat die shift dan bewaard blijft tijdens het spelen van de bluray. Dit geldt niet voor alle blurays (java) sommige luisteren niet naar de Dune voor de titel positie.

Ik heb met mijn base3.0 allerlei blurays getest op mijn 40" sony TV en geen probleem gevonden met spelen. Ik draai de laatste B9 firmware, maar vroeger had ik ook geen last van de zaken die je beschreef.

Heb je onder settings - misc - advanced al eens geprobeerd de bluray cache en andere "geheugen zaken" te wissen/resetten ? En anders een complete factory reset misschien?

Heb het nog niet geprobeerd met het aanpassen van mkv subtitle shift.

Heb nog wel geupgrade naar B9 en ook die bluray cache en een ander ding gewist, maar dat hielp niet. Factory reset nog niet geprobeerd, ben ik wel al mijn share definities kwijt, dus doe ik nog niet meteen.

En bedankt voor het uitproberen!
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: Hanky Panky op september 27, 2014, 23:55:35
Als je Subs wil shiften van een blu-ray dan kiezen voor afspelen via blu-ray lite of handmatig de m2ts stream pakken. Dan werkt het wel.

Of gewoon een remux pakken en niet klieren met de blu-ray versie. Scheelt vaak ook nog een paar gb downloaden/opslag.

In bluray lite of file based (m2ts) dan heb ik dat probleem niet. Het probleem doet zich enkel voor als ik in bluray disk modus zit.

Een remux kan natuurlijk, maar het vervelende is dat ik gewoon originele blurays heb die ik gewoon met subs wil kunnen afspelen.
Mijn Sony BRD speler heeft er geen last van, dus kan er wel op terugvallen, maar blijft een raar verhaal met de Dune.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

devkon

Citaat van: riwi op september 26, 2014, 14:19:10
Wat ik me herinner is dat je de subtitles kan shiften tijdens het spelen van een mkv. En dat die shift dan bewaard blijft tijdens het spelen van de bluray. Dit geldt niet voor alle blurays (java) sommige luisteren niet naar de Dune voor de titel positie.

Nou, de oplossing is gevonden!  :clapping:

Ik kreeg de subs eerst niet in een mkv verschoven. De vertical shift stond op -166 pixels, en de subs verschoven niet als ik dit getal kleiner of groter maakte. Pas toen ik het getal veel groter maakte begonnen de subs hoger te komen, dat was bij -60 pixels.

Voor een mkv maakt een vertical shift van -60 of -166 pixels (of kleiner) niet uit, die begrijpt blijkbaar wat de laagste waarde mag zijn (in relatie tot de resolutie). Echter in bluray disk modus gaat ie gewoon de subs onder het scherm plaatsen.

Geen idee hoe de vertical shift op -166 pixels kwam... of ik heb er zelf per ongeluk mee geklooid of het was al zo.

Bedankt voor de winning tip! :-)

riwi

Citaat van: devkon op september 28, 2014, 18:58:24
Heb nog wel geupgrade naar B9 en ook die bluray cache en een ander ding gewist, maar dat hielp niet. Factory reset nog niet geprobeerd, ben ik wel al mijn share definities kwijt, dus doe ik nog niet meteen.

Mooi dat het gelukt is met de subtitle shift. Maar nu we toch bezig zijn gelijk nog een tip :)

Op http://dune-hd.com/firmware/misc/  staan 2 scriptjes die de Dune kan runnen :
dune_service_save_network_folders.dsf
dune_service_load_network_folders.dsf

Zet die files ergens neer waar je er met de dune bij kan (usb stick?) en draai de "save" dan krijg je een tekstfile in die folder (die je evt ook kan editten).
Na je factory reset moet je dan de "load" draaien en je network verbindingen zijn weer hersteld.

Ik gebruik het ook om mijn beide Dunes te synchroniseren kwa netwerk verbindingen.
Handig :)

devkon

Dank je Riwi, da's inderdaad handig, ga ik gebruiken. Kun je tenminste ook de shares editten vanaf een pc  :smile:

Robbo

Weet iemand of je de subtitle shift ook dmv een macro kun instellen.  Ik gebruik in 90% vd gevallen position 0 of position 102 (2.35 beeld).

riwi

Ik heb wat gezocht in de dune_folder.txt en IP control zaken, maar ik ben niks tegen gekomen om je subtitle shift op te slaan of direct via een macro te kiezen helaas.

Ik kwam wel een interview tegen met de VP van Dune.
http://dune-hd.com/eng/news/detail/108-ibc-2014-video-interview-with-richard-reis-svp-operators-sales

Hij zegt niet zo veel, maar voor de komende 12 maanden : consolidatie, dwz nieuwe software features op de bestaande platformen. Verder vind ie HEVC wel belangrijk. Hij wil het los zien van UHD, want 4K gelooft ie niet in op korte termijn.

Jammer want ik had wel een HEVC spelende Dune willen zien al dan niet met 4K mogelijkheid.

Robbo

Dankje Riwi  :headbanging:

Tijd dat ze weer eens een nieuwe speler uit gaan brengen.   Mijn Dune Base 3.0 doet het prima, maar ik had niet verwacht dat de mediaplayer markt zo statisch zou zijn.  Ik heb het ding al weer bijna 5 jaar.   

Uiteraard is er genoeg verkrijgbaar op mediaplayer gebied.  Maar voor mij moet het gewoon plug en play zijn.  Dan valt 90% van wat er nu op de markt verkrijgbaar is al af. 

jaco

Welke firmware is nu de juiste op dit moment.
Mijn oude dune meld dar B8 er is om te upgraden.
Een hdmax heeft B9, maar die lijkt niet goed te werken met blu ray rips..

riwi

Ik draai met zowel de base3.0 als de base3D de b9 versie van 27 augustus. Maar ik gebruik de base3.0 niet om blurays af te spelen (slaapkamer, alleen series, web-dl etc.)

jaco

Wellicht moet ik nog wel even checken of de gigabit optie etc. aan staan, die helpen vaak ook niet mee volgens mij.

riwi

Citaat van: jaco op december 24, 2014, 20:39:24
Wellicht moet ik nog wel even checken of de gigabit optie etc. aan staan, die helpen vaak ook niet mee volgens mij.

Precies : op de 3.0 en smart serie moet je de experimentele gigabit uit zetten. Maar bij SMB access moet wel de "enable fast SMB" actief. Tenzij je NFS gebruikt dan maakt dat niet uit. En de kleurdiepte van het HDMI signaal niet op auto of 10 of 12 bit, maar fixed op 8 bit.

destroyer2usa

Ik draai gewoon de laatste beta firmware en de Dune werkt als een zonnetje.

Helaas is het na de Dune 3.0 alleen maar bergafwaarts gegaan met HDI Dune.... :(

Voor 3D blurays heb ik er een Med1000x3d naast staan. :pompom:

jaco

Dat had ik allemaal ingesteld, maar issues. Nu werkt het goed. Maar dat zat een vol power off en on tussen. Wellicht was een reset nodig om de zaak werkende te krijgen, maar vorige keer wilde ik een film kijken, dus heb ik maar de oude dune gepakt.

CineSmurf

Ik draai al jaren met veel plezier mijn dune base 3.0 met een 2TB caviar green erin. Nu vroeg ik me af of er ook grotere HD's in passen en wat het eventuele maximum is. Ik kan daar nergens wat over vinden op de een of andere manier. Iemand hier ervaringen met een grotere HD in de Dune base?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Kjelt

Volgens mij was 2TB de max wat de Dune aan kan.
Wat je zou kunnen overwegen is een NAS te nemen. Heb ik verleden jaar gedaan en bevalt uitstekend.

CineSmurf

Thanks. Ik heb een nas met 6 x 2TB. Het is alleen ook wel handig om die films meteen in de dune te hebben.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

devkon

Waarom is dat handig? Een NAS laat je aan staan en is altijd bereikbaar voor je Dune of PC oid. Je NAS kun je waarschijnlijk op een gigabitverbinding aansluiten, je Dune niet. Dus copy acties van PC naar NAS over gigabit zijn veel sneller dan van PC naar Dune.

CineSmurf

Dune is ook altijd bereikbaar en kopieren duurt inderdaad lang, maar prima om wat films op te zetten en later weer te bekijken. Ik heb nu ook op de 2 TB een voorraadje films staan. Zat vooral op het spoor: als er een grotere in kan, waarom niet?

devkon

Ok ik snap. De Dune heeft ook aansluitingen voor een (externe) USB HD. Voordeel is dat je dan iig niks hoeft te vervangen, maar dat je toevoegt.

CineSmurf

Die lijn zat ik ook al. Zelfs een esata, dus dat zou behoorlijk snel moeten kunnen. Ik ga eens die kant op kijken. Thanks!

devkon

jaco

Ik heb het ook jaren met een e-sata box aan de dune gedaan.
Sata hot swap tray in de pc en films erop zetten. Als je dan een film wilt kijken pak je de hdd, zet hem in de met e-sata verbonden box en je kunt afspelen op de dune.
Administratie van de hdds was wel een belangrijk punt, anders heb je dingen dubbel. Komt me met een nas ook nog wel eens voor :)

Kjelt

Ik vind persoonlijk een harddisk in de Dune redelijk warm worden.
Deed het alleen als we op de tv een serie kijken maar nu ik daar ook een netwerkkabel heb liggen is het alleen nog NAS of externe SATA port.