HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Misschien moet je de dune ook even op 10 bit zetten? Vervolgens moet je receiver of splitter etc, als die er tussen zit, het ook maar aankunnen... en je display.

Starred

Dune staat bij mij op 10bits, maar ik krijg die Kuifje versie ook niet afgespeeld? Iemand die hem wel aan de praat krijgt?

MaxxMark

Uiteraard stond de speler ook op 10bit en support mijn RS-10 ook 10-bit kleuren :)

(dacht dat de zin "kan ik eindelijk eens checken of die Dune icm mn RS10 ook daadwerkelijk 10bit kan afspelen en hoe het er uit ziet!" dat eigenlijk wel impliceerde)

Feit dat ik wel gewoon beeld krijg (het menu van de Dune), de RS-10 in het info versie aangeeft dat het 10bit kleuren zijn en dat zodra ik de movie start wel de gui elementen te zien krijg doet mij vermoeden dat de decoder van de dune de voor deze release gebruikte encoding niet snapt.

Blijkbaar hebben anderen (Starred in dit geval) het ook. Heeft er iemand wel eens andere 10bit content weten af te spelen? Of is dit gewoonweg new terein?

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbo

En het origineel is Blu-Ray, dus zeer waarschijnlijk 8 bit.

Prutser release ?

MaxxMark

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet ben gaan checken of de bron inderdaad 10bit was.

Omdat het een animatie film was en het de 1e keer was dat ik een dergelijke release zag vond ik het aannemelijk dat voor een animatiefilm een ander productieproces mogelijk was en dat er een speciale (digital) release zou zijn geweest die in 10bit kleuren was.

Na wat extra zoekwerk lijkt het er op dat het inderdaad een flinke farce is en dat Legi0n gewoon de bluray encode in 10bit color depth (wat uiteraard geen enkel nut heeft).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robert

Citaat van: MaxxMark op maart  3, 2012, 15:53:06Van de week heb ik de sample gedownload van The Adventures of TinTin met 10bit kleurdiepte. Ik dacht "kan ik eindelijk eens checken of die Dune icm mn RS10 ook daadwerkelijk 10bit kan afspelen en hoe het er uit ziet!"

Helaas pindakaas. De file (mkv) speelt bij mij niet af. Ik krijg een zwart beeld maar zie wel alle gui items zoals play/pauze etc en hoor geluid. Het lijkt er dus op dat de Dune Prime 3.0 niet om kan gaan met x264 encoded 10bit bestanden kan afspelen. Iemand tot dezelfde conclusie gekomen?

De gebruikte Sigma Designs 8642/8643 chip kan het niet aan.
Volgens de spec sheet is er ondersteuning t/m [email protected] (for Blu-ray applications).

CiteerHigh 10 Profile (Hi10P)
Going beyond typical mainstream consumer product capabilities, this profile builds on top of the High Profile, adding support for up to 10 bits per sample of decoded picture precision.

riwi

Citaat van: Robert op maart  6, 2012, 00:58:33
De gebruikte Sigma Designs 8642/8643 chip kan het niet aan.

Je vraagt je dan wel af waarom ze via de menu's toestaan om wel 10bit of 12 bit output te doen. De 8642 kan dus niet 10/12 bit decoderen maar wel outputten.
Een beetje een marketing feature tenzij er mooie algoritmes in zitten om van 8 bit naar 12 bit te smoothen, maar dat betwijfel ik.

De snelle consument die speclijstjes vergelijkt wordt op zjin wenken bedient  ;)

Robert

Citaat van: riwi op maart  6, 2012, 21:59:57Je vraagt je dan wel af waarom ze via de menu's toestaan om wel 10bit of 12 bit output te doen. De 8642 kan dus niet 10/12 bit decoderen maar wel outputten.
Een beetje een marketing feature tenzij er mooie algoritmes in zitten om van 8 bit naar 12 bit te smoothen, maar dat betwijfel ik.

De snelle consument die speclijstjes vergelijkt wordt op zjin wenken bedient  ;)

Ik geloof ook niet dat ie smoothing kan. Ondanks dat we graag naar een 12-bit bron zouden willen is het allemaal nog te vroeg.
Misschien is de 10/12-bit setting alleen voor foto's? Aan Deep Color/x.v.Color heb je ook niks voor retail Blu-ray films.

MaxxMark

Ik zie dat mn reactie van gisteren niet was geplaatst (misschien halverwege de post weg gegaan en vergeten:))

Ik had even gekeken naar de specs van sigma chip en hij support inderdaad niet decoding van videomateriaal met 10/12 bit kleuren.

Daarnaast support ie wel 10 en 12bit video processing en ondersteund ie 10 en 12bit videooutput (DeepColor stond expliciet vermeld)

Nu snap ik best dat je intern videoprocessing met 10 of 12 bit wilt doen omdat je dan preciezere berekeningen kunt doen en dus minder met afrondingsfouten zit. Maar waarom zou je 10 of 12 bit willen outputten als je toch geen 10 of 12 bit bron kunt hebben?

De enige hypothetische situatie die ik kan bedenken (en waarvan ik niet weet of het kan) is dat de sigma ook 'software decoding' kan doen (dus niet hardware geacellereerd) en daarmee dus 10bit content zou kunnen lezen. Maar zover ik weet is ie daar veel te traag voor. Inderdaad dat het misschien met foto's nut kan hebben.

Kjelt

Is er nog een manier om een *.img bestand van een dvd af te spelen? Renamen naar iso misschien? Iemand ervaring hiermee?

svmnb

Citaat van: Kjelt op maart  7, 2012, 12:06:26
Is er nog een manier om een *.img bestand van een dvd af te spelen? Renamen naar iso misschien? Iemand ervaring hiermee?

Hernoemen is idd al genoeg.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Starred

Welke versie van Kuifje kan eigenlijk wel worden afgespeeld op de Dune?   ???

paaj

Welke niet dan? Ik heb een 720p versie gepakt en geen problemen.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

MaxxMark

De non 10bit versie werkt prima. Had er eentje gedownload samen met een dtsma file, effe er bij gemuxed en toen werkte het perfect!

Ziet er wel erg goed uit! Wel opvallend dat ze erg blij waren dat ze tegenwoordig kunnen RayTracen. Ik heb nog nooit zoveel mensen met (glazen)brillen zien lopen, door water heen zien gaan of bij licht zien staan. Moet toegeven dat het er ook wel erg gelikt uit ziet.

Ook duidelijk dat ze de film maakte voor 3d vertoningen want er zitten best wel een aantal momenten in die alleen maar gedaan worden voor een (gimmick) 3d beleving. Niet erg, maar wel obvious.

Ik had trouwens voordat ik definitief wist dat de dune geen 10bit ondersteunde een bug report naar HDI gestuurd. Mede omdat de hele chain wel 10bit was en hij ook aangaf dat hij 10bit supportte. De reactie was verwacht edoch bot: "dune doesnt support 10bit".

DD2

Ik heb de complete blu ray BMDV, en die speelt prima af via de dune.

jowi

Citaat van: MaxxMark op maart 12, 2012, 00:43:25
Ik had trouwens voordat ik definitief wist dat de dune geen 10bit ondersteunde een bug report naar HDI gestuurd. Mede omdat de hele chain wel 10bit was en hij ook aangaf dat hij 10bit supportte. De reactie was verwacht edoch bot: "dune doesnt support 10bit".
Er is een verschil tussen of de Dune 10 of 12 bits kan uitsturen (en JA dat kan ie dus wel) en of ie 10 of 12 bits 'deep' color materiaal kan inlezen, en DAT kan ie dus NIET. Daarom zie je de verwarring bij mensen omdat ze een menuutje zien waar ze 8, 10 of 12 bits kunnen instellen. Ik heb Dune er al veel eerder op gewezen dat ze dat menu gewoon weg moeten laten omdat het verwarring geeft. Maar ja ze luisteren niet echt...

MaxxMark

Citaat van: jowi op maart 12, 2012, 13:43:23
Er is een verschil tussen of de Dune 10 of 12 bits kan uitsturen (en JA dat kan ie dus wel) en of ie 10 of 12 bits 'deep' color materiaal kan inlezen, en DAT kan ie dus NIET. Daarom zie je de verwarring bij mensen omdat ze een menuutje zien waar ze 8, 10 of 12 bits kunnen instellen. Ik heb Dune er al veel eerder op gewezen dat ze dat menu gewoon weg moeten laten omdat het verwarring geeft. Maar ja ze luisteren niet echt...

Dat begreep ik ook (en had ik eerder ook al gezegd). Vandaar dan ook mijn eerdere vraag:

Citaat van: MaxxMark op maart  7, 2012, 11:19:45
Daarnaast support ie wel 10 en 12bit video processing en ondersteund ie 10 en 12bit videooutput (DeepColor stond expliciet vermeld)

Nu snap ik best dat je intern videoprocessing met 10 of 12 bit wilt doen omdat je dan preciezere berekeningen kunt doen en dus minder met afrondingsfouten zit. Maar waarom zou je 10 of 12 bit willen outputten als je toch geen 10 of 12 bit bron kunt hebben?

De enige hypothetische situatie die ik kan bedenken (en waarvan ik niet weet of het kan) is dat de sigma ook 'software decoding' kan doen (dus niet hardware geacellereerd) en daarmee dus 10bit content zou kunnen lezen. Maar zover ik weet is ie daar veel te traag voor. Inderdaad dat het misschien met foto's nut kan hebben.

In short de vraag dus "Dat de sigma chip intern in 10/12bit rekenen kan ik begrijpen, maar waarom 10/12-bit kunnen outputten?" (dus dat slaat op de chip en niet op de dune an sich)

FvP

Bestaan er manieren om de metadata van bvb Jriver in dune te krijgen ? jriver is fantastisch voor collection management en mooie folder-art

Ik heb een Dune 3.0 prime en een 3.0 base.

Ik weet bvb dat je vanuit MyMovies ook de dune metadata in folders kan laten zetten.
Maar kan dit ook met jriver ? MyMovies vind ik in combinatie met media center niet zo stabiel, en gebruik tegenwoordig jriver, wat veel beter werkt out of the box, en ook een pak sneller en logischer in mekaar zit dan het aan mekaar gelijm van media center plugins.

Dan zou ik mijn collection management op jriver kunnen doen ...

frankp

Ik ken Jriver niet, maar ik weet wel dat het programma output moet kunnen bouwen in txt formaat met de bekende commanda's van Dune.
Ik denk dat het dus echt bij jriver kijken/vragen wordt dan dat het bij de DUne te fixen is.

FvP

Citaat van: MaxxMark op maart  3, 2012, 15:53:06
Van de week heb ik de sample gedownload van The Adventures of TinTin met 10bit kleurdiepte. Ik dacht "kan ik eindelijk eens checken of die Dune icm mn RS10 ook daadwerkelijk 10bit kan afspelen en hoe het er uit ziet!"

Helaas pindakaas. De file (mkv) speelt bij mij niet af. Ik krijg een zwart beeld maar zie wel alle gui items zoals play/pauze etc en hoor geluid. Het lijkt er dus op dat de Dune Prime 3.0 niet om kan gaan met x264 encoded 10bit bestanden kan afspelen. Iemand tot dezelfde conclusie gekomen?

Hier de output van MediaInfo

strange, hoe komen ze aan 10 bit bronmateriaal ? is de bluray standaard ondertussen 10 bit??
want er staat duidelijk in de filename dat het een encode van een bluray is

frankp

Het is ook geen 10bit bronmateriaal, ze hebben het zelf omgezet naar 10bit.

FvP

Citaat van: frankp op april 20, 2012, 19:43:54
Het is ook geen 10bit bronmateriaal, ze hebben het zelf omgezet naar 10bit.

kan je evengoed je dune ook in 12 bits zetten met blu-rays, minder last van banding en meer punch in beeld

skank1

Mits DMC is het nu toch mogelijk muziek af te spelen met een android toestel zonder dat de tv aan moet.

http://www.youtube.com/watch?v=fjk8t1MNQBE&feature=youtu.be
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

:clapping:

We hebben er lang op moeten wachten, maar dit is wel een perfecte app.
Nou nog een goede muziek scaper voor de Dune....

evilniek

Citaat van: Klinkt Beter op april 20, 2012, 20:30:43
kan je evengoed je dune ook in 12 bits zetten met blu-rays, minder last van banding en meer punch in beeld

Ik kan met de beste wil van de wereld geen verschil zien tussen 8 bits en 12 bits, waarschijnlijk ook niet zo gek er zijn namelijk ook geen 12 bits BR´s je kunt de Dune wel op 12 bits zetten, maar daar schiet je echt niks mee op.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo