HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: jaco op januari 27, 2011, 13:23:21
Cinavia ?

De Dune heeft geen cinavia. Dus van cinavia titels heb je met de Dune geen last. PS3 heeft wel cinavia support ingebouwd.

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

OK, 50 minuten downloaden, 10 minuten uitpakken en 10 minuten copy to network later  ::)

Speelt ie gewoon af hier. No problem. stuk of 4 trailers, menu en start film is OK

jowi

Citaat van: riwi op januari 27, 2011, 22:02:57
OK, 50 minuten downloaden, 10 minuten uitpakken en 10 minuten copy to network later  ::)
Speelt ie gewoon af hier. No problem. stuk of 4 trailers, menu en start film is OK
Nou ja zeg... wat raar... welke fw draai jij?

Hier krijg ik een scherm met de tekst dat this bluray has been manufactured blablabla en dat ik naar de www.bluray.com site moet als ik problemen heb, en dan wordt alles zwart en blijft het zwart, teller op dune staat op 00:00:07 en that's it... ik kan de boel niet eens stoppen zonder de dune te resetten (je had gelijk Raymen, hij loopt in dit geval wel vast)

Ook al geprobeerd zonder autoframerate, geen verschil...

Snap er niks van...

Raymen

Hier werkt hij ook niet

Ik krijg een bericht met regiocoderingregio À  en b

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

riwi

Citaat van: jowi op januari 27, 2011, 22:29:51
Nou ja zeg... wat raar... welke fw draai jij?

Heb hem helemaal af gekeken :) Best aardig, Denzel is altijd wel OK.

FW heb ik niet de test versie geladen. Gewoon de laatste beta : 100916_2027_beta

Ik heb in mijn prime wel 2G system storage zitten (intern ergens, zat er al in toen ik hem kocht)
Ik zal hem straks op de slaapkamer op de base ook eens proberen (die heeft system storage op de harddisk).

Kingpin

Citaat van: riwi op januari 27, 2011, 20:22:49
Je hebt je "content_box" en je hebt de aantallen rows en columns. Daar uit volgt de afmeting van je selectie vakje.

Als ik een kleiner selectie vak wil hebben pas ik de afmeting (en positie) van de content_box aan.
content_box_x = 100
content_box_y = 350
content_box_width = 1720
content_box_height = 600
num_cols = 5
num_rows = 2

Met height=600 wordt de selectievak hoogte dus ongeveer 300 pixels (vanwege de num_rows=2)

Let er op dat je horizontaal niet groter dan 1920 gaat en vertikaal niet groter dan 1080.

Cool, het werkt, bedankt allemaal
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

jowi

Citaat van: Raymen op januari 27, 2011, 23:35:32
Ik krijg een bericht met regiocoderingregio À  en b
Maar dat is een kwestie van de Dune op een andere regio zetten.
Heb beide regio's geprobeerd, noppes.

jowi

Citaat van: riwi op januari 27, 2011, 23:43:21
FW heb ik niet de test versie geladen. Gewoon de laatste beta : 100916_2027_beta
Ik heb in mijn prime wel 2G system storage zitten (intern ergens, zat er al in toen ik hem kocht)
Ik zal hem straks op de slaapkamer op de base ook eens proberen (die heeft system storage op de harddisk).
Ik heb gisteravond diverse fw's geprobeerd, vanaf 2009-1444, maakte niets uit, doet het nergens op... ik heb een 2GB USB stick als storage, die heb ik ook even opnieuw geinitialiseerd just in case, noppes. Vanavond eens proberen met de Dune direct aan de Kuro, om te kijken of de Arcam (weer) het probleem is, plus ik heb de hele boel vannacht nogmaals gedownload, beetje tegen beter weten in maar ja... ik begrijp niet waarom het bij mij niet werkt, en bij anderen wel...

frankp

@kingpin

Wat misschien nog wel wat mooier is voor de selectie, is om het blauwe selectievak helemaal weg te laten en te werken met de icon_scale_factor.
Als je die op 0.8 zet dan worden de iconen die niet geselecteerd zijn iets verkleind, vind ik persoonlijk een mooier effect dan dat blauwe vakje.

riwi

Hoi,
Ik heb hem vannacht ook nog op de base 3.0 getest. Ik moest daar eerst de regio A selecteren, maar daarna speelde ie daar ook probleemloos.
Beneden zit de SSP800 ertussen bij mij. Boven zit de base rechtstreeks op een Sony LCD TV.

Ik heb overigens niet jouw link gebruikt om te downloaden (dus niet nzbindex.nl) maar ik heb op bd-unstop gezocht in yabsearch.nl. Maargoed is dezelfde upload en als het uitpakken zonder CRC errors verloopt zijn de files gewoon goed.

Citaat van: jowi op januari 28, 2011, 07:59:10
Ik heb gisteravond diverse fw's geprobeerd, vanaf 2009-1444, maakte niets uit, doet het nergens op... ik heb een 2GB USB stick als storage, die heb ik ook even opnieuw geinitialiseerd just in case, noppes. Vanavond eens proberen met de Dune direct aan de Kuro, om te kijken of de Arcam (weer) het probleem is, plus ik heb de hele boel vannacht nogmaals gedownload, beetje tegen beter weten in maar ja... ik begrijp niet waarom het bij mij niet werkt, en bij anderen wel...

gsuk

Hoi Jowi
ik heb hem vannacht binnen gehaald
en net even getest
ik had bij 7 seconden het gevoel dat die vast liep maar 2 minuten later begon die weer te spelen
dune base 3.0 met interne storage usb dingetje
test firmware
heb geen regio hoeven kiezen(stond waarschijnlijk al goed ingesteld in het apparaat)

groetjes Emile

@Riwi 50 minuten dat is snel,wat voor internet en payserver heb jij?
bij mij was het 1uur 47minuten ziggo all in one extra +eweka
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

oud_account_1

Citaat van: squadra op januari 27, 2011, 20:11:13
Ben 'm ook aan het ophalen.

Ik heb wel een Smart H1, dus of je wat met de info kunt valt nog te bezien :)
Hier doet 'ie het ook niet.
Ik kan wel op 'stop' drukken, het ding hangt niet compleet.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

jowi

Citaat van: gsuk op januari 28, 2011, 10:36:45
ik had bij 7 seconden het gevoel dat die vast liep maar 2 minuten later begon die weer te spelen
Dat lijkt inderdaad erg op wat ik hier heb, ik heb hem ook al eens gewoon laten gaan na die 7 seconden maar misschien niet lang genoeg? Vanavond nog eens proberen.

gsuk

Citaat van: jowi op januari 28, 2011, 10:58:46
Dat lijkt inderdaad erg op wat ik hier heb, ik heb hem ook al eens gewoon laten gaan na die 7 seconden maar misschien niet lang genoeg? Vanavond nog eens proberen.

ok Jowi
correctie, my bad ik had het gevoel dat het 2 minuten wan maar het was 30 seconden

dus even resume

ik druk op play
krijg vervolgens in beeld:
play
loading
bdrom
dan 000000
vervolgens duurt het 30 seconden voordat de teller gaat lopen
zodra de teller gaat lopen verschijnt in beeld:
de tekst dat:
"this bluray has been manufactured blablabla en dat ik naar de www.bluray.com site"
moet als ik problemen heb

bij 000007 stopt de teller en verdwijnt de tekst "this bluray blablabla"
vervolgens duurt het 30 seconden en dan begint de film af te spelen of als je de film eerder hebt afgespeeld dan vraagt die:
resume  playback    yes/no

ik hoop dat je er wat aan hebt.

als je meer file hebt die ik moet testen laat me weten

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Dirc

weird dat ik die rompslomp allemaal niet gehad heb.

jowi

Citaat van: Dirc op januari 28, 2011, 13:30:18
weird dat ik die rompslomp allemaal niet gehad heb.
omdat je iets anders dan PRECIES DEZE EXACTE post gedownload hebt? Dan is het niet zo raar hoor.

jowi

Citaat van: gsuk op januari 28, 2011, 13:12:58
play
loading
bdrom
dan 000000
vervolgens duurt het 30 seconden voordat de teller gaat lopen
zodra de teller gaat lopen verschijnt in beeld: de tekst "this bluray has been manufactured blablabla en dat ik naar de www.bluray.com site" oet als ik problemen heb
bij 000007 stopt de teller en verdwijnt de tekst "this bluray blablabla"
vervolgens duurt het 30 seconden en dan begint de film af te spelen
Het laatste gebeurt bij mij dus niet. Scherm blijft zwart, teller blijft op 00:00:07 staan... raar hoor...

Kingpin

Citaat van: frankp op januari 28, 2011, 08:44:32
@kingpin

Wat misschien nog wel wat mooier is voor de selectie, is om het blauwe selectievak helemaal weg te laten en te werken met de icon_scale_factor.
Als je die op 0.8 zet dan worden de iconen die niet geselecteerd zijn iets verkleind, vind ik persoonlijk een mooier effect dan dat blauwe vakje.

Dat ga ik vanavond even proberen.
Het ziet er nu zo uit:

Homepage van m'n NAS:

"Music" Folder (nu nog even leeg) wordt opgevuld met iconen van de artiesten, doorklikken naar artiest zie je de album cover:

"Music Videos" Folder (iconen worden weergegeven zoals bij movies (moet ik nog mee aan de slag):

"Movies" Folder:

Toch leuk om zo even te prutsen, lijkt iig beter als het originele theme vind ik.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

riwi

Citaat van: gsuk op januari 28, 2011, 10:36:45
@Riwi 50 minuten dat is snel,wat voor internet en payserver heb jij?
bij mij was het 1uur 47minuten ziggo all in one extra +eweka

Ik heb ziggo alles-in-1 extra (120Mbit) en ik heb xs4all ADSL 10 mbit die ik beide gebruik
Via adsl heb ik newszilla.xs4all.nl. Via kabel doe ik news.ziggo.nl + eweka + astraweb ($96 per jaar)
Zit dan tussen 15MB en 16 MB /sec als het spul binnen de retentie van ziggo en xs4all valt.
astraweb alleen haalt ong. 100 mbit
eweka zit tussen 50-60 mbit
ziggo doet 30-40 mbit maar retentie is maar 2 of 3 weken
xs4all doet maar 7.5 mbit met retentie 3 a 4 weken.

De kans is groot dat je een router gebruikt die niet veel meer dan 100mbit aan kan. Er zijn zelfs gigabit wifi-N routers die amper meer dan 100 mbit aan kunnen 'door' de router.

<edit schrijf fout xs4all news snelheid>

jaco

Dan moet je systeem het ook nog aankunnen :)
500 MB files zijn geen uitzondering meer met Blu ray rips.
Nu met nieuwe PC ook keurig strak 14 Mbyte/sec op een 120 mbps connectie.

riwi

Citaat van: jaco op januari 28, 2011, 17:04:07
Dan moet je systeem het ook nog aankunnen :)
500 MB files zijn geen uitzondering meer met Blu ray rips.
Nu met nieuwe PC ook keurig strak 14 Mbyte/sec op een 120 mbps connectie.

Met welke news provider? Jij had giganews toch ?

jowi

Dat hele vage gedoe bij mij zal toch niet met die optware/debug mode te maken hebben?
Hoe zet ik dat allemaal weer uit? Fw van vóór 1444 proberen ofzo?

jaco

Citaat van: riwi op januari 28, 2011, 17:41:59
Met welke news provider? Jij had giganews toch ?
Ja nu wel weer.
Tijdje astraweb: veel incompletes, veel mensen zijn er weggegaan.
2 maanden en nog goedkopere aanbieder, maar daar ging de download snelheid overdag zo maar terug naar 10%
Dus nu terug bij giganews.

skank1

Is er niemand hier die zn icoontjes wil aanpassen op zn mainscreen maar die gelinkt zijn naar usershares?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii