HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: charleyr op januari 22, 2011, 04:18:03
Je kan weldegelijk 1 usb stick opsplitsen in 2 partities (of meerdere zelfs).
Uiteraard is de grootte wel van belang.
Ik heb het volgende uitgevoerd met een 8Gb usb stick.
De ruimte heb ik opgesplitst in 2 primaire partities (mbv Acronis disk director, of evt een ander partitionerings prog.)
Ik heb gekozen voor 2 partities elk 4Gb groot.
Daarna beide partities voor de zekerheid als ntfs geformateerd via hetzelfde prog.
Als je nu de stick in de Dune zet zie je 2 disken er bij komen 1-1 en 1-2.
Als je via een andere stick of via het netwerk dune_service_init_system_storage.dsf uitvoert, zal je een foutmelding krijgen dat er meerdere storage aanwezig zijn , je hebt geen keuze om een storage te kiezen, dus het zal niet werken.
Wat je moet doen is om de dune_service_init_system_storage.dsf op 1 van de 2 partities te zetten van de opgesplitste usb stick.
Vervolgens in de Dune zetten en de disk openen en vervolgens dune_service_init_system_storage.dsf uitvoeren.
Nu zal er keurig een system storage worden aangemaakt, na herstarten van de Dune, zal je zien dat er 1 partitie van de USB stick niet meer zichtbaar is.
Dit is de system storage, die wordt gebruikt voor BD live, kopieren van radiozenders in de radio apllet ed.
Er is nog 1 disk (partitie) nu zichtbaar,deze kan je dus binnen het netwerk zien en kan je bv gebruiken voor lokaal opslaf Yadis, Zapiti ed.

Op deze wijze heb je 1 usb stick voor zowel system storage als lokale opslag.

Veel Plezier

Bedankt, ondertussen gebruik ik de volle 4 gig voor system storage
Vermits ik 2x2 gig zou hebben bij opsplitsen, denk ik dat 2gig niet genoeg zal zijn voor yadis, misschien nu wel maar later?
Ik wacht nog even af want yadis werkt nog niet op mn server.
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Is er iemand in dit ganse topic waarvan het ooit  gelukt is om zelf icoontjes te gebruiken voor zelfgemaakte shortcuts op het homescreen?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

riwi

Citaat van: skank1 op januari 25, 2011, 20:31:38
Is er iemand in dit ganse topic waarvan het ooit  gelukt is om zelf icoontjes te gebruiken voor zelfgemaakte shortcuts op het homescreen?

yep :)  Easy :)

Ik maak gewoon een shortcut aan van m'n bluray folder (die al een folder.aai plaatje heeft).

kermit

Citaat van: riwi op januari 25, 2011, 20:57:18
yep :)  Easy :)

Ik maak gewoon een shortcut aan van m'n bluray folder (die al een folder.aai plaatje heeft).
Hè dat ziet er mooi uit met het blurayicoon. Dat wil ik ook. :) maar jij had toch tivx?

riwi

Citaat van: kermit op januari 25, 2011, 21:19:37
Hè dat ziet er mooi uit met het blurayicoon. Dat wil ik ook. :) maar jij had toch tivx?

De tvix is verkocht aan een collega ;)  Ik heb de prime3.0 in de woonkamer en de base3.0 op de slaapkamer.
Die iconen in het hoofdscherm werken alleen met shortcuts, niet met drives helaas.

Je kan het wel maken denk ik.
Stel je wil je D E en F drive zien in het hoofdscherm. Dan kan je ntfs links maken naar die drives. Dus op C maak je 3 folders aan genaamd D-drive E-drive F-drive. Met junction link magic maak je dan ntfs linkjes van deze folders naar de echte drive. Vervolgens maak je in de Dune linkjes van die folders naar het hoofdscherm. De drives zelf maak je dan niet aan. De 'oude' netwerk folder die naar de C drive wees kan je verwijderen dan.

Ik kan het wel testen met de drives onder mijn riwifs PC.

<edit> dat werkt prima.

charleyr

yep :)  Easy :)

Hoi Riwi

Mooie aanpassing, je hebt het over het toevoegen van een .aai plaatje.
Is er een manier om deze plaatjes zelf te maken of ergens te downloaden, want via google wordt ik er niet veel wijzer van.

bvd, grtz

frankp

Op de site van Dune staat een tooltje om jpg om te zetten naar aai, erg handig!!

charleyr

Citaat van: frankp op januari 26, 2011, 08:35:15
Op de site van Dune staat een tooltje om jpg om te zetten naar aai, erg handig!!

thx, ik heb het gevonden.
Moet ik de folder.aai nog ergens anders plaatsen, want al ik mijn share open zie ik de gemaakte afbeelding niet, terwijl folder.aai wel in de root staat.

frankp

Je moet nog wel een verwijziging (icon_path=folder.aai) maken in de dune_folder.txt die in dezelfde map staat.

charleyr

Citaat van: frankp op januari 26, 2011, 13:59:14
Je moet nog wel een verwijziging (icon_path=folder.aai) maken in de dune_folder.txt die in dezelfde map staat.

Thanx again, maar welke folder.txt kan ik het beste nemen, want ik heb wel een folder.txt van yadis, maar daar staat van alles in.
Hevb ik voldoende aan een "kale" folder.txt of met een regel icon_path=folder.aai of moet er nog meer in staan?

Dirc

je orginele drive blijft dan toch wel staan naast je custom ntfs images?

Dirc

Citaat van: riwi op januari 25, 2011, 22:00:31
De tvix is verkocht aan een collega ;)  Ik heb de prime3.0 in de woonkamer en de base3.0 op de slaapkamer.
Die iconen in het hoofdscherm werken alleen met shortcuts, niet met drives helaas.

Je kan het wel maken denk ik.
Stel je wil je D E en F drive zien in het hoofdscherm. Dan kan je ntfs links maken naar die drives. Dus op C maak je 3 folders aan genaamd D-drive E-drive F-drive. Met junction link magic maak je dan ntfs linkjes van deze folders naar de echte drive. Vervolgens maak je in de Dune linkjes van die folders naar het hoofdscherm. De drives zelf maak je dan niet aan. De 'oude' netwerk folder die naar de C drive wees kan je verwijderen dan.

Ik kan het wel testen met de drives onder mijn riwifs PC.

<edit> dat werkt prima.

Dit gaat dus niet werken zodra je USB hard disks hebt, of je moet op de ene disk linkjes maken naar de andere?

riwi

Voor USB zal dat wel niet werken inderdaad, maar misschien ook wel. Probeer het uit en vertel hier het resultaat ;)
Ik gebruik USB alleen voor draagbare data, dwz als ik wat mee moet nemen. Niet voor thuis voor langdurige verbindingen.

@charleyr : het is niet folder.txt maar dune_folder.txt
Als er al een staat dan verander je de betreffende regel met icon_path. Of je pakt een lege dune_folder.txt en zet alleen die regel erin. Of je voegt de icon_path regel toe als er al een file is maar de regel nog niet.
Misschien moet "use_icon_view=yes" ook gezet worden? Die is wel nodig voor achtergrond plaatjes, voor folder iconen niet dacht ik.

Het hoeft volgens mij ook niet perse een .aai plaatje te zijn. Mag ook een .jpg zijn als de verwijzing vanuit de dune_folder.txt maar klopt.

Dirc

hij staat vol data dus liever niet  :P

riwi

Citaat van: Dirc op januari 26, 2011, 15:27:01
hij staat vol data dus liever niet  :P

Ik heb op kermit's PC eens met "junction link magic" linkjes gemaakt naar USB drives. Dat werkte prima zolang de USB disk niet van drive letter veranderd. Als ie dat wel doet werkt de link niet meer. Je kan hem dan gewoon verwijderen (de link) en een nieuwe link naar de nieuwe letter maken met het junction tooltje.

Dus normaal gesproken verlies je niet de 'waardevolle' ;) data op je schijf.

Dirc

hmm ben er niet zo in thuis.

maar als ik het even op som:
Ik heb 1 usb disk met bijvoorbeeld muziek en 1 met film.
Dan zet ik de content in een mooi submapje per disc genaamd 'muziek' en 'film' met een dune_txt erin.

Zie ik dan niet nog steeds de orginele disks in mijn dune hoofdscherm?

riwi

Citaat van: Dirc op januari 26, 2011, 15:40:55
hmm ben er niet zo in thuis.

maar als ik het even op som:
Ik heb 1 usb disk met bijvoorbeeld muziek en 1 met film.
Dan zet ik de content in een mooi submapje per disc genaamd 'muziek' en 'film' met een dune_txt erin.

Zie ik dan niet nog steeds de orginele disks in mijn dune hoofdscherm?

Ja hoor de originele disk blijft zichtbaar. Ik denk dat je een USB drive niet eens weg KAN halen uit het overzicht. Netwerk drives kan je wel weg gooien zelf.

Als tip voor evt anderen : ik gebruik het dune_service_save_network_folders.dsf scriptje om alle linkjes in mijn hoofd scherm te 'bewaren en veilig te stellen'. Is makkelijk als je per ongeluk wat te veel hebt weg gegooid en bespaard wat type werk met de afstandbediening.

skank1

yep :)  Easy :)

easy maar het lukt mij totaal niet, kun je even helpen

ik heb het volgenden

mijn unraid server is de basis
deze heeft 2 disks, disk1 en disk2
Daar heb je deze indeling:
\Media\Films\..
\Media\Yadis\..
\Media\Series\...
\Muziek\..
\Concerten\..
\Foto's\..

echter heb ik ook een user shares genaamd(zodat ik niet telkens alle disks afzonderlijk moet bekijken, maar dat als het ware alles 1 geheel is)
Met volgende indelingen
1 share \Media
met hierin
\Films\..
\Yadis\..
\Series\...
1 share \Muziek\..
1 share \Concerten\..
1 share \Foto's\..

Nu wil ik op mn dune beginscherm snelkoppelingen (met een eigen icoon) naar Muziek, Concerten,Foto's en Yadis
Dus ik dacht ik zet een dune_folder.txt en icon.aai in deze shares:
\Muziek\hier..
\Foto's\hier..
\Concerten\hier..
\Yadis\heir (hier stond er al een van yadis zelf, maar zelfs gewoon veranderen door eigen icoon met dezelfde naam veranderd niks)

ik doe dus echt iets niet goed, maar het wil gewoon niet lukken

Dirc

Daarom heeft het voor mij geen zin.
Ik werk met 2 externe en 1 interne disk waarop alles gescheiden staat.

Ik heb dus alleen geen custom icoontjes.

riwi

Citaat van: Dirc op januari 26, 2011, 15:53:34
Ik heb dus alleen geen custom icoontjes.

Ik hoef het ook niet.
Ik heb 4 PCs met media erop. Ik wil geen losse linkjes naar individuele folders.

riwi

Citaat van: skank1 op januari 26, 2011, 15:52:57
ik doe dus echt iets niet goed, maar het wil gewoon niet lukken

Heb je in het hoofd scherm (via setup -> appearance) wel de iconview voor het main scherm ingesteld? Als dat niet op iconview=yes staat zal je nbooit iconen zien daar. Alleen een list krijg je dan volgens mij.

skank1

Citaat van: riwi op januari 26, 2011, 16:00:45
Heb je in het hoofd scherm (via setup -> appearance) wel de iconview voor het main scherm ingesteld? Als dat niet op iconview=yes staat zal je nbooit iconen zien daar. Alleen een list krijg je dan volgens mij.

Die staat aan ja ;) Ik zie wel iconen hoor, maar niet die ik manueel verander/toevoeg
Ik zit net iets te bedenken
Kan het zijn doordat de dune geen verschillende shares tegelijk kan openen?
Maw, ik moet mijn yadis ook onder Media plaatsen, samen met mn films en series, anders lukt het ook niet als ik die alle 3 afzonderlijk als share zet omdat de dune maar 1 share tegelijk kan openen..
Vermits ik die icoontjes ook onder verschillende shares plaats... lukt het misschien daarom niet?
of kan ik die iconen ergens anders plaatsen?

riwi

Je kan de iconen zetten waar je maar wil
Als het pad ernaartoe maar klopt in de dune_folder.txt

btw : het is niet zo dat je icon_view "aan" staat. Je moet dat per folder instellen in de dune_folder.txt. En in de hoofdscherm kan je geen dune_folder.txt plaatsen dus is de instelling onder setup appearance er om dat te kunnen doen.

skank1

Ok net even zitten testen..
Ik heb het probleem gevonden :) maar weet wel niet hoe ik het moet oplossen :)
Het ligt dus zoals ik vermoedde inderdaad aan het feit dat de dune maar 1 user share tegelijk kan openen...
Maak ik de snelkoppeling naar de usershare
Muziek, dan kan ik er wel naartoe verkennen maar kruig ik het icoon niet
Maak ik de snelkoppeling rechtstreeks naar disc2 (waar nu voorlopig enkel muziek op staat, maar vermits dit uitgebreid wordt, gaat er ook een deel op disc 3 komen te staan en dan zou die usershare wel moeten lukken)
dan krijg ik het icoontje wel !

hoe kan ik dit nu oplossen?

edit: Alles onder 1 user share is absoluut ook geen oplossing

Kingpin

Nu we het toch over customizen hebben heb ik daar een vraagje over.

Stel dit is mijn directory structuur:

Home - music - artist - album

Onder "home" directory heb ik een dune_folder.txt waarin ik de achtergrond en 5 col/1 row defineer en dat werkt mooi.
Als ik nu de icon van "music" wil veranderen dan moet ik eerst in de "music" directory een dune_folder.txt aanmaken en daar definieer ik de gewenste icon, dat werkt ook mooi.
Maar nu komt het.
Stel ik wil voor elke artiest dezelfde icon, dan zou ik voor elke "artist" directory een dune_folder.txt moeten aanmaken, wat op zich ook wel werkt, maar stel nu dat ik de icon wil veranderen voor ALLE artiesten dan heb ik 2 mogelijkheden:
- Het gebruikte icon overschrijven (wat ik eigenlijk niet wil)
- alle dune_folder.txt files editen voor ALLE artiesten.

Is hier niet een makkelijke moglijkheid voor?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.