HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

Icon overschrijven is toch prima?
De oude backuppen met _old oid?

Ik zie niet in wat voor voordeel het heeft om alle dune_text files ineens te replace / aan te passen? Dat is ook weer meer werk om te herstellen.

jowi

Ik merk de laatste tijd dat meer en meer bluray's (usenet, 1:1 copieën of rips met alleen main movie maar dus GEEN re-encodes) domweg niet af willen spelen. Eerst was het alleen Avatar, maar ik heb het steeds vaker, en zoveel blurays download ik niet meer de laatste tijd.

Bijv. de heel seizoen 6 van House op bluray speelt niet, Avatar dus niet, laatst had ik Romeo+Juliet die het niet doet, en nu weer Unstoppable.
Iemand ook deze ervaring? De losse M2TS doen het wel maar dus niet de disc zelf.

Dirc

Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad?
Welke firmware draai je...

jaco

fugazi_2009

Citaat van: Kingpin op januari 27, 2011, 12:52:02
Nu we het toch over customizen hebben heb ik daar een vraagje over.

Stel dit is mijn directory structuur:

Home - music - artist - album

Onder "home" directory heb ik een dune_folder.txt waarin ik de achtergrond en 5 col/1 row defineer en dat werkt mooi.
Als ik nu de icon van "music" wil veranderen dan moet ik eerst in de "music" directory een dune_folder.txt aanmaken en daar definieer ik de gewenste icon, dat werkt ook mooi.
Maar nu komt het.
Stel ik wil voor elke artiest dezelfde icon, dan zou ik voor elke "artist" directory een dune_folder.txt moeten aanmaken, wat op zich ook wel werkt, maar stel nu dat ik de icon wil veranderen voor ALLE artiesten dan heb ik 2 mogelijkheden:
- Het gebruikte icon overschrijven (wat ik eigenlijk niet wil)
- alle dune_folder.txt files editen voor ALLE artiesten.

Is hier niet een makkelijke moglijkheid voor?

Je kan in de dune_folder.txt ook dingen instellen voor de child en grandchild directories. Ik gebruik dezelfde structuur als jij en de dune_folder.txt in mijn music folder ziet er als volgt uit:

icon_path=music.png
system_files=*.png
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.use_icon_view=yes
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg
all_children.paint_path_box=no
all_children.paint_help_line=no
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai,*.jpg
level2_children.icon_path=cover.jpg
level2_children.media_action=play
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jowi

Citaat van: Dirc op januari 27, 2011, 13:15:55
Ik heb het eigenlijk nog nooit gehad?
Welke firmware draai je...
De laatste, met de IP control. Dus nog niet de semi-officiele test beta.
Probeer anders Unstoppable http://www.nzbindex.nl/release/32765677/001319-bd-unstop.nfo.nzb

@jaco geen idee... hoe kom je daarachter?
Zouden de losse M2TS files het dan ook niet moeten doen, want die doen het wel...

Dirc

Gisteren unstoppable gezien. Geen probleem gehad.

jowi

Citaat van: Dirc op januari 27, 2011, 14:23:22
Gisteren unstoppable gezien. Geen probleem gehad.
Was dat EXACT dezelfde download? En gestart als bluray, met menu's en alles er op en er aan?

jaco

unstoppable als: bd-unstop ?
Moet ik nog downloaden, ga hem nu aanzetten en daarna wel even proberen, moet wel op PC monitor vanaf dune want ik heb nog niet wwer projectie mogelijkheden.

jowi

Citaat van: jaco op januari 27, 2011, 15:09:31
unstoppable als: bd-unstop ?
Yup. De link hierboven wijst ernaar. Ben erg benieuwd...

Kingpin

Citaat van: fugazi_2009 op januari 27, 2011, 13:49:57
Je kan in de dune_folder.txt ook dingen instellen voor de child en grandchild directories. Ik gebruik dezelfde structuur als jij en de dune_folder.txt in mijn music folder ziet er als volgt uit:

icon_path=music.png
system_files=*.png
use_icon_view=yes
num_cols=5
num_rows=2
paint_path_box=no
paint_help_line=no
all_children.num_cols=5
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg
direct_children.icon_path=band.aai
direct_children.system_files=band.aai,*.jpg
level2_children.icon_path=cover.jpg
level2_children.media_action=play

Mijn code in m'n "music" folder op dit moment:

use_icon_view = yes
icon_path = ../pictures/dune_folder/icons/folder_musicfolder.png
icon_valign = center
icon_dx = 0
icon_dy = 0
icon_scale_factor = 1.0
num_cols=4
num_rows=3
icon_top = 0
icon_bottom = 0
caption_font_size = small
text_bottom = 0
background_path = ../pictures/dune_folder/backgrounds/background4.jpg
background_x = 0
background_y = 0
background_width = 1920
background_height = 1080
optimize_full_screen_background = yes
paint_icons = yes
paint_captions = yes
paint_path_box = yes
paint_help_line = yes
paint_icon_selection_box = yes
paint_content_box_background = no
paint_scrollbar = no

Dus een icon voor de music folder en een andere achtergrond zonder de top/bottom items:

Dus als ik nu alle artiesten dezelfde icon wil laten gebruiken dan zou ik dit kunnen toevoegen in m'n dune_folder.txt file in m'n "music" folder?

all_children.num_cols=4
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg  ????? weet niet wat het doet.
direct_children.icon_path=band.aai  ????? neem aan dat dit de "artiest" icon is
direct_children.system_files=band.aai,*.jpg ????? wat doet dit?
level2_children.icon_path=cover.jpg ????? Wat doet dit, is dat het "album" icon?

Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frankp

Citaat van: Kingpin op januari 27, 2011, 15:53:12
all_children.num_cols=4
all_children.num_rows=2
all_children.system_files=*.jpg  ????? weet niet wat het doet. (verbergt de filetypes die je hier aangeeft)all_children.paint_path_box=no
direct_children.icon_path=band.aai  ????? neem aan dat dit de "artiest" icon is (ja, geeft een plaatje weer voor de volgende map)direct_children.system_files=band.aai,*.jpg ????? wat doet dit? (verbergt de filetypes die je hier aangeeft)
level2_children.icon_path=cover.jpg ????? Wat doet dit, is dat het "album" icon? (Ja geeft een plaatje weer voor het album gelegen onder de artiestenmap)

skank1

jij zet je muziek en films onder muziek?

Een ander vraagje

Mijn server is van ip adres veranderd, waardoor ik mijn shortcuts ernaar moet veranderen (5tal)

3 heb ik kunnen aanpassen, nr 4 en 5, als ik popup menu druk om te editten, hangt de dune... no matter what
ksnap niet goed waarom maar soit
hoe kan ik die shortcuts nu deleten? want zodra ik die popup duw om bv ook te verwijderen, hangt hij
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

papaleo

Citaat van: jowi op januari 27, 2011, 13:06:15
Ik merk de laatste tijd dat meer en meer bluray's (usenet, 1:1 copieën of rips met alleen main movie maar dus GEEN re-encodes) domweg niet af willen spelen. Eerst was het alleen Avatar, maar ik heb het steeds vaker, en zoveel blurays download ik niet meer de laatste tijd.

Bijv. de heel seizoen 6 van House op bluray speelt niet, Avatar dus niet, laatst had ik Romeo+Juliet die het niet doet, en nu weer Unstoppable.
Iemand ook deze ervaring? De losse M2TS doen het wel maar dus niet de disc zelf.

heb met Unstoppable(filename:unstorem.NZB) ook geen problemen,had gisteren de remux,met BluRay structuur van 27.61GB binnen gehaald en gekeken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

skank ik zou mijn ipadres vast zetten als ik jouw was,

Het was bij mij ook eerst zo, dat mijn server steeds en ander ip adres had
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

jowi

Citaat van: papaleo op januari 27, 2011, 18:34:35
heb met Unstoppable(filename:unstorem.NZB) ook geen problemen,had gisteren de remux,met BluRay structuur van 27.61GB binnen gehaald en gekeken.
Jongens, probeer even te begrijpen dat het om EXACT dezelfde download dient te gaan. Zo moeilijk is dat toch niet om te snappen? :nopompom:

Raymen

Ik snap dit niet, want ik download alle bestanden, en ik heb nog nooit een vastloper gehad of iets dergelijks

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

Kingpin

Nog een klein vraagje, zoals je ziet heb ik in m'n "home" menu 5 keuzes.
Als ik de cursor nu naar links of rechts beweeg krijg ik een heel groot blauw transparant achtige select box over de icons.
Hoe kan ik deze selectbox in hoogte kleiner maken?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

oud_account_1

Citaat van: jowi op januari 27, 2011, 15:46:42
Yup. De link hierboven wijst ernaar. Ben erg benieuwd...
Ben 'm ook aan het ophalen.

Ik heb wel een Smart H1, dus of je wat met de info kunt valt nog te bezien :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

skank1

Citaat van: Kingpin op januari 27, 2011, 20:10:16
Nog een klein vraagje, zoals je ziet heb ik in m'n "home" menu 5 keuzes.
Als ik de cursor nu naar links of rechts beweeg krijg ik een heel groot blauw transparant achtige select box over de icons.
je home menu kan je toch niet veranderen qua achtergrond?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jowi

Citaat van: Raymen op januari 27, 2011, 19:59:02
Ik snap dit niet, want ik download alle bestanden, en ik heb nog nooit een vastloper gehad of iets dergelijks
Raymen, het ene bestand is de andere niet, ook al heet de film hetzelfde. De ene is een 1:1 copie, de ander geript, de volgende is geremuxed, de ander re-encoded etc etc.
Het is alsof je zegt 'ik zag de film net in de bios en daar was alles in orde dus wat zeur je nou'.

Verder hebben we het niet over een vastloper, de Dune doet het nog gewoon. De film op de bluray wil gewoon niet starten.

riwi

Citaat van: Kingpin op januari 27, 2011, 20:10:16

Je hebt je "content_box" en je hebt de aantallen rows en columns. Daar uit volgt de afmeting van je selectie vakje.

Als ik een kleiner selectie vak wil hebben pas ik de afmeting (en positie) van de content_box aan.
content_box_x = 100
content_box_y = 350
content_box_width = 1720
content_box_height = 600
num_cols = 5
num_rows = 2

Met height=600 wordt de selectievak hoogte dus ongeveer 300 pixels (vanwege de num_rows=2)

Let er op dat je horizontaal niet groter dan 1920 gaat en vertikaal niet groter dan 1080.

Raymen

Oké jowi ,

Ik snap je, ik zal de link daarboven ook eens laden, en kijken wat hij hier doet

jowi

Citaat van: Raymen op januari 27, 2011, 20:26:33
Ik snap je, ik zal de link daarboven ook eens laden, en kijken wat hij hier doet
cool :)

riwi

Citaat van: jowi op januari 27, 2011, 20:32:40
cool :)

Welke was het bd-unstop?  dan doe ik die niet als daar problemen mee zijn ;)  :P
Loopt hier nu ook binnen ;  (5G van de 42GB binnen)