HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

eriksk

Citaat van: jellyfish op januari 12, 2011, 22:03:20
Frank, de shortcut kun je niet hernoemen, bedoel je dat je de yadis map op (in mijn geval) de hdd kunt hernoemen naar wat je wilt?
Geeft dit geen problemen met de export?
Je kunt in YaDIS aangeven naar welke map er geexporteerd moet worden, dus dan zou dat kunnen lijkt me.
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

frankp

Citaat van: eriksk op januari 13, 2011, 07:54:55
Je kunt in YaDIS aangeven naar welke map er geexporteerd moet worden, dus dan zou dat kunnen lijkt me.

Precies, je kan zelf verwijzen naar welke map je maar wilt.

Eriksk, heb je wel een system storage beschikbaar voor de Dune, anders gaat het inderdaad niet werken om een shortcut te maken.

eriksk

Citaat van: frankp op januari 13, 2011, 08:34:30
Precies, je kan zelf verwijzen naar welke map je maar wilt.

Eriksk, heb je wel een system storage beschikbaar voor de Dune, anders gaat het inderdaad niet werken om een shortcut te maken.
Ik heb een interne hdd geformatteerd vanuit de Dune, heb je dan nog geen system storage?
Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

eriksk

fugazi_2009

Citaat van: eriksk op januari 13, 2011, 12:07:50
Dus dan ben ik alles weer kwijt op de hdd?
Waarom doet die dat neit automatisch.... grmbl

I know the feeling. Ik kwam hier ook achter toen ik al iets van 300Gb aan data er op had gezet.

Alleycat

Citaat van: fugazi_2009 op januari 13, 2011, 12:13:02
I know the feeling. Ik kwam hier ook achter toen ik al iets van 300Gb aan data er op had gezet.

Gebruik een lege USB stick voor System storage
Pioneer PDP LX5090 ISF | Pioneer BDP LX71 | Meridian 558 | Sony STR DB930 QS | Infinity Reference 100 MKII | 4x Infinity Reference 61 MKII | Yamaha YST SW320 | Samsung DCB H360RS | Cisco8455DVB | XBOX360 elite | Logitech H 525 | DUNE HD base 3.0

eriksk

Citaat van: Alleycat op januari 13, 2011, 12:23:35
Dan moet dat ding weer aangesproken worden. Lijkt me trager... Heb je er een 2tb schijf in, zit je nog met die sticks te prutsen.
Dan maar alles opnieuw.  :nopompom:

jowi

Citaat van: Alleycat op januari 13, 2011, 12:23:35
Precies... prik zo'n ding achterin in klaar. Je ziet hem niet eens :)

frankp

Nu in de aanbieding bij de Makro 4Gb USB stick voor maar 7 eurie  ;D
En qua snelheid zal je echt geen verschil merken t.o.v. de system storage op een HDD.

fugazi_2009

Citaat van: eriksk op januari 13, 2011, 12:27:47
Dan maar alles opnieuw.  :nopompom:

Dat was ook mijn idee, gewoon een dump via ftp. Hoef ik verder niet naar om te kijken en is op zeker moment vanzelf klaar.

jowi

Van de storage weglaten heb ik overigens ook nooit iets gemerkt. Het schijnt dat ie alleen nodig is voor bluray's die iets interactiefs met internet doen wat je helemaal niet wilt, en ik geloof dat er iets met radio url's ofzo op opgeslagen worden, beiden dingen die ik niet doe. Zonder storage doet de Dune het PRIMA voor de dingen die ik doe, bluray's (originele, iso, folder) en dvd (originele iso folder) en divers HD materiaal.

fugazi_2009

Citaat van: jowi op januari 13, 2011, 18:29:16
Van de storage weglaten heb ik overigens ook nooit iets gemerkt. Het schijnt dat ie alleen nodig is voor bluray's die iets interactiefs met internet doen wat je helemaal niet wilt, en ik geloof dat er iets met radio url's ofzo op opgeslagen worden, beiden dingen die ik niet doe. Zonder storage doet de Dune het PRIMA voor de dingen die ik doe, bluray's (originele, iso, folder) en dvd (originele iso folder) en divers HD materiaal.
Het enige waar ik de system storage voor nodig had was toen ik een shortcut wilde maken in het hoofdscherm naar de folder met mijn muziekbestanden.

eriksk

Maak de system storage toch maar op een usb stick aan, dan kan ik ook nog eens mijn hdd snel verwisselen, maar nu wil het niet lukken:
- de dune_service_init_system_storage.dsf heb ik gekopieerd naar mijn hdd
- de usb stick (kingston 512mb) zit achterin de player
- ik formatteer deze vanuit de player (zowel format disk gedaan als format partition (ext2))
- als ik het dsf bestand run, dan krijg ik de melding "no empty storage found"
Speler heb ik al eens uitgezet... just to be sure.

Iemand een idee?

/edit:
Het klopt dat de speler altijd iets formatteerd met ext2?

frankp

Je zou dit nog even kunnen proberen (en je HDD loskoppelen als je die erin/eraan hebt zitten):

Citeer
NOTE: The USB flash drive (or an existing HDD partition) intended to become System Storage must be empty (and this USB flash drive or HDD partition must be the only empty storage attached to the player). If it is not empty, delete all files from it or reformat it first (e.g. using the player built-in format function: choose USB flash drive or HDD partition in the main menu, press INFO RC button, choose "Format Partition"). Do not put this service file to the USB flash drive you want to become System Storage; use some other USB flash drive for storing this service file!

riwi

Citaat van: eriksk op januari 14, 2011, 10:29:15
Het klopt dat de speler altijd iets formatteerd met ext2?

Precies. Het dsf script maakt juist een partitie aan. Je moet niet zelf de stick al vol met een partitie zetten.

Met de laatste FW kan je volgens mij drives ook met ntfs formateren in de Dune. De Dune kan ze tenminste lezen en beschrijven. Volgens mij kan die ze ook formateren met ntfs.

skank1

waar blijft die nieuwe firmware...
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

frankp

@Riwi

NTFS formatteren kan de Dune niet, dat moet je met een pc doen. Het klopt wel dat lezen en schrijven van NTFS met de laatste beta en test f/w wel kan. Maak er naar volle tevredenheid
gebruik van. (Dune via usb slave aangesloten op Wii, zodat ik spellen vanaf de DUne HDD kan spelen, mooi spul!!!)

@Skank
Wie zal het zeggen? Ik gok op eind deze maand, maar die zal dan niet veel nieuws brengen t.o.v. de test f/w.

skank1

Citaat van: frankp op januari 16, 2011, 11:06:57
@Riwi

NTFS formatteren kan de Dune niet, dat moet je met een pc doen. Het klopt wel dat lezen en schrijven van NTFS met de laatste beta en test f/w wel kan. Maak er naar volle tevredenheid
gebruik van. (Dune via usb slave aangesloten op Wii, zodat ik spellen vanaf de DUne HDD kan spelen, mooi spul!!!)

@Skank
Wie zal het zeggen? Ik gok op eind deze maand, maar die zal dan niet veel nieuws brengen t.o.v. de test f/w.
ik gebruik de test fw niet
wii spellen opdezelfde hdd? je hdd moet toch wbfs zijn en geen ntfs hiervoor
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

Dirc

Is het trouwens mogelijk om de screensaver (dus de letters Dune die op en neer bouncen) te vervangen door iets anders. Bijvoorbeeld een map met foto's o.i.d. en dan terwijl ik naar muziek luister?

CoSo

Citaat van: Kingpin op januari  4, 2011, 23:35:14
Ik zal dit topic eens doorlezen, erg interessant.

De Dune zou voor muziek de afstandbediening moeten hebben van de Duet  :wub: (of de Duet max 24/192 out, ligt eraan hoe je het bekijkt  ;))

Citaat van: CoSo op januari 12, 2011, 22:20:13
Dat zou we een oplossing zijn, een Ipod/iPhone of pronto zou ook goed zijn.

Dit is wel een reden waarom ik er een ATV of SB bij koop.

Citaat van: LoLife op januari 13, 2011, 02:15:08
Gewoon een harmony one, doet het ook goed op de Dune hier  :worship:

Er wordt hier bedoeld om covers te zien op de remote ala iPhone, dit kan de Harmony one niet.

De Dune kan ik ook bedienen met mijn Pronto TSU9600, bedienen kan bijna elke universele remote.
Het zou mooi zijn als je via je iPhone of pronto 2 weg communicatie zou hebben met de DUNE

frankp

Citaat van: skank1 op januari 16, 2011, 11:16:40
wii spellen opdezelfde hdd? je hdd moet toch wbfs zijn en geen ntfs hiervoor

offtopic
Met de laatste paar versies van Configurable USB Loader is er ondersteuning voor het lezen vanaf NTFS drives. Je hoeft
de iso's of wbfs-files alleen nog maar in een map te zetten met de naam "wbfs" en dan werkt het ook.
/offtopic

CoSo

Citaat van: papaleo op januari  4, 2011, 07:54:39
Ik draai met de laatste (101203_2124_test) fw,maar heb nu al 'n paar keer gehad dat tijdens het kijken van een 1080p film (mkv file) het beeld plotseling (15รก20 sec.) stil blijft staan,na deze 20 sec. Hervat de Dune de film weer alvorens eerst het beeld versneld weer te geven,waarna de film gewoon weer verder gaat.
Ik kan in de fase dat het beeld stil staat ook geen commando's meer geven aan de Dune.

Ik heb in mijn setup/netwerk niets veranderd,ik speel met de Dune Prime3.0 v/a mijn NAS (Synology DS508) mijn bestanden af.

Zou het aan de fw kunnen liggen,is er iemand die dit verschijnsel ook heeft na de laatste update?
Ik weet dat ik kan downgraden,maar ben wel benieuwd of dit een bug is of dat ik de enige ben met dit euvel.
Ik had dit gisteren ook bij The Switch, elke 10min stopt ie en dmv het beeld te versnellen doet ie het weer.
Na een paar keer had ik het wel gehad, hiervoor had ik het nog niet gehad met dezelfde firmware (101203_2124_test)

skank1

Citaat van: frankp op januari 16, 2011, 13:43:40
offtopic
Met de laatste paar versies van Configurable USB Loader is er ondersteuning voor het lezen vanaf NTFS drives. Je hoeft
de iso's of wbfs-files alleen nog maar in een map te zetten met de naam "wbfs" en dan werkt het ook.
/offtopic

ohh wist ik niet.. thx
mja, het staat nu zo..

Dirc

Trouwens nog een leuke vraag.

Mijn interne HDD is vol en mijn externe USB en Sata ook.
Wat is de beste manier? USB hubje ertussen?