HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 16:35:31
Dat lijkt mij dan het probleem.
Ik kijk altijd of het Profile 3.0 of 4.0 oid is met AVC HD spul. Met de vorige gen players was L4.1 materiaal altijd een probleem (meestal SkyHD spul). L4.1 moet met de huide sigma in de 3.0 spelers wel kunnen.

Als het een m2ts file is kan je proberen hem te remuxen (dwz inladen en opnieuw wegschrijven met TSMuxer).

ik snap wel niet wat dan exact het probleem is? profile 3.0 of 4.0? avc hdspul?

als ik hem inlaad met tsmuxer en terug wegschrijf... maak ik dan geen kwaliteitsverlies?
en waarom hebben de andere rips dan geen probleem?
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvanhambelgium

Het gaat g*dverdorie tijd worden dat HDI een nieuwe firmware gaat posten met vooral een oplossing voor de audio-dropouts tussen chapters bij DVD ISO's en schijfjes.
Man,man,man dat zoiets zo lang moet duren. Al die zever van "a total re-design of the dvd player application"
Dat is nu toch al verschillende maanden als ik me niet vergis. Gisteren wat ISO'tje aan het kijken en ik begin me meer en meer te ergeren aan dit banale probleem...
Is dat 1 persoon die part-time code schrijft bij HDI of hoe zit da daar.... :devil: :devil: :devil: :devil:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

riwi

Citaat van: skank1 op december  7, 2010, 17:38:17
ik snap wel niet wat dan exact het probleem is? profile 3.0 of 4.0? avc hdspul?

als ik hem inlaad met tsmuxer en terug wegschrijf... maak ik dan geen kwaliteitsverlies?
en waarom hebben de andere rips dan geen probleem?

De m2ts file is alleen een container. In de container zit video en audio. Die video en audio is ge-encodeerd met een bepaalde codec. H.264 is een standaard voor video (waar ook AVC HD onder valt). Binnen de standaard zijn er allerlei profile's gedefinieerd voor allerlei redenen (oud, nieuw, low bitrate, etc.) De Sigma 8643 chip die het hart van veel players is kan in hardware bepaalde video codecs decoderen. Zo kon de 8635/8634 niet overweg met H.264 profile L4.1 materiaal (en zo zendt SkyHD het uit). Als het dan stottert kan je het niet speler verwijten dat ie het kan afspelen, je voert hem iets dat ie niet lust. De 8643/8642 Sigma kan wel H.264 L4.1 volgens mij.

Als je een file van internet plukt die niet gespeeld wordt moet je je altijd afvragen welke debiel deze file gemaakt heeft en volgens welke standaard. Alles van de Itunes store in (vaak genoemd Web-DL) is profile L3.0 zie ik. Dat speelt prima op allerlei spelers.

Als mediainfo niet kan achterhalen welke codec in de de file is gebruikt, hoe kan je dan van de dune verwachten dat ie hem wel afspeelt? Let wel ik zeg niet perse dat het aan de file ligt. Misschien heb je echt een issue van de Dune te pakken hoor. Maar in veel gevallen ligt het aan de media.

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 18:03:12
De m2ts file is alleen een container. In de container zit video en audio. Die video en audio is ge-encodeerd met een bepaalde codec. H.264 is een standaard voor video (waar ook AVC HD onder valt). Binnen de standaard zijn er allerlei profile's gedefinieerd voor allerlei redenen (oud, nieuw, low bitrate, etc.) De Sigma 8643 chip die het hart van veel players is kan in hardware bepaalde video codecs decoderen. Zo kon de 8635/8634 niet overweg met H.264 profile L4.1 materiaal (en zo zendt SkyHD het uit). Als het dan stottert kan je het niet speler verwijten dat ie het kan afspelen, je voert hem iets dat ie niet lust. De 8643/8642 Sigma kan wel H.264 L4.1 volgens mij.

Als je een file van internet plukt die niet gespeeld wordt moet je je altijd afvragen welke debiel deze file gemaakt heeft en volgens welke standaard. Alles van de Itunes store in (vaak genoemd Web-DL) is profile L3.0 zie ik. Dat speelt prima op allerlei spelers.

Als mediainfo niet kan achterhalen welke codec in de de file is gebruikt, hoe kan je dan van de dune verwachten dat ie hem wel afspeelt? Let wel ik zeg niet perse dat het aan de file ligt. Misschien heb je echt een issue van de Dune te pakken hoor. Maar in veel gevallen ligt het aan de media.

en waarom is de ene rip met dvdfab wel goed, en de andere dan weer niet? terwijl wel dezelfde versie en instellingen gebruikt worden, veel instellingen kan hij niet doen he met dvdfab... standaard enzo kan je daar toch niet kiezen..
gewoon main movie drukken, bd50 selecteren, audio track en subs kiezen en off you go...

HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

riwi

Geen idee. Ik speel niet zo met DVDfab.

skank1

dus de enige oplossing is proberen via tsmuxer?

riwi

Ik durf nu niet te zeggen dat er iets mis is met de Dune of met de file.
TSMuxer wijzigt niets in de kwaliteit. Hij herbouwt als het ware de container met dezelfde audio/video streams (als je die selecteert). Het menu ben je wel kwijt dan. Ja kan TSMuxer ook de hoofd mpls file voeren en een nieuwe Bluray laten maken. Dan ben je ook de menu's kwijt. Maar daarmee checkt TSMuxer wel de bd info structuur.
Je kan de m2ts ook demuxen met eac3to (optie -demux) en dan daarna weer in elkaar muxen met tsmuxer. eac3to checkt ook de media een beetje.

Als het na remuxen wel lukt om de file te spelen --> DVD fab heeft een kapotte m2ts container gemaakt
Als het na remuxen nog niet lukt --> de media kan niet door de dune gespeeld worden --> er is iets mis met de media of met de Dune.

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 18:53:13
TSMuxer wijzigt niets in de kwaliteit. Hij herbouwt als het ware de container met dezelfde audio/video streams (als je die selecteert). Het menu ben je wel kwijt dan. Ja kan TSMuxer ook de hoofd mpls file voeren en een nieuwe Bluray laten maken. Dan ben je ook de menu's kwijt. Maar daarmee checkt TSMuxer wel de bd info structuur.
Je kan de m2ts ook demuxen met eac3to (optie -demux) en dan daarna weer in elkaar muxen met tsmuxer. eac3to checkt ook de media een beetje.

Als het na remuxen wel lukt om de file te spelen --> DVD fab heeft een kapotte m2ts container gemaakt
Als het na remuxen nog niet lukt --> de media kan niet door de dune gespeeld worden --> er is iets mis met de media of met de Dune.

Ga ik morgen maar eens proberen

Grindtegel

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van macroblocking, terwijl ik daar een paar maanden geleden eigenlijk nooit last van had. Maakt niet uit wat voor bestand, of het nou een mkv, iso of bluray-rip (1 op1) is. Je zou zeggen dat het aan de bestanden ligt maar het komt nou wel veel vaker voor dan voorheen. Kan dit uberhaupt aan de Dune liggen of heb ik gewoon pech met slechte rips ? Overigens is de macroblocking maar een seconde of fractie daarvan en dan enkele keren per film, net niet storend genoeg om er echt werk te van gaan maken.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Zijn er dan ook buffer underruns? (in het info scherm) Dan zou het netwerk gerelateerd zijn.

Is het TV materiaal? Of WEB-DL of Bluray mkv, of full bluray rips? Ik bedoel kan de bron al 'gestoord' zijn?
Als je het stukje opnieuw speelt heb je dan dezelfde blocken op dezelfde plek, of is het dan OK?

Grindtegel

Riwi, geen idee, ik heb eigenlijk nog niet echt geprobeerd om het probleem te reproduceren  :-X  Netwerk ligt het niet aan want ik speel alleen maar af vanaf externe harde schijven. Het komt bij zowel tv als film materiaal voor, zoals ik al zei bij alle soorten bestanden, dus mkv's van 10gb, bluray rip;s van 45gb, mts bestanden etc.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

riwi

Grindtegel

;D Mwa valt mee, zoals ik al zei het is net niet storend genoeg om er werk van te maken, viel me gewoon op en ik vroeg me af of er hier meer mensen "last" van hebben.

hifiman

Ik heb trouwens gisteren die testfirmware erop gezet van 3 december 2010. Ging prima en apparaat doet ut nog :P Zat een leuke nieuwe feature in dat de naam van de film ook op het display verschijnt. Buiten dat geen idee wat de wijzigingen zijn tov de laatste beta firmware..

Groetjes,

Ronald

frankp

Citaat van: Audioloog op december  8, 2010, 15:14:09
Ik heb trouwens gisteren die testfirmware erop gezet van 3 december 2010. Ging prima en apparaat doet ut nog :P Zat een leuke nieuwe feature in dat de naam van de film ook op het display verschijnt. Buiten dat geen idee wat de wijzigingen zijn tov de laatste beta firmware..

Groetjes,

Ronald

Het schijnt dat de audio-drop tijdens afspelen van DVD's ook is verdwenen.
Ik heb verder ook nog niet echt veel andere zaken gevonden.

skank1

Citaat van: riwi op december  7, 2010, 18:53:13

ik heb net 3 films proberen te demuxen
als ik add input file druk zegt hij:

"cant detect stream type" en bij een andere: error bitstream exception unknown exception. it does not have to be, plase contact the application support for more information

wat nu?
kan je ook rippen met tsmuxer rechtstreeks van de bluray?

riwi

Dat betekent dat de file die je probeert toe te voegen geen valide .ts file of .m2ts file is.

Zoals ik al wel vermoede omdat ook mediainfo er geen kaas van kon maken.
Ik denk dus dat DVDfab voor deze bluray's geen goed resultaat heeft gemaakt.

Ik heb ook wel eens gelezen dat je ook kan rippen zonder de copyprotectie eruit te slopen. Dan kan een Dune of mediainfo of TSmuxer er ook niks mee beginnen. Ik kon toen ook de file niet op een PC afspelen. Misschien is dat nu ook aan de hand bij jou?

Had je het tooltje BDinfo ook al eens losgelaten op je bluray rip? Geeft ook soms wel handige info.

svmnb

Citaat van: Audioloog op december  8, 2010, 15:14:09

Groetjes,

Ronald

Kan 'm niet vinden op de Dune site. Heb je misschien een link?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

riwi

skank1

Citaat van: riwi op december  8, 2010, 19:20:30
Dat betekent dat de file die je probeert toe te voegen geen valide .ts file of .m2ts file is.

Zoals ik al wel vermoede omdat ook mediainfo er geen kaas van kon maken.
Ik denk dus dat DVDfab voor deze bluray's geen goed resultaat heeft gemaakt.

Ik heb ook wel eens gelezen dat je ook kan rippen zonder de copyprotectie eruit te slopen. Dan kan een Dune of mediainfo of TSmuxer er ook niks mee beginnen. Ik kon toen ook de file niet op een PC afspelen. Misschien is dat nu ook aan de hand bij jou?
Had je het tooltje BDinfo ook al eens losgelaten op je bluray rip? Geeft ook soms wel handige info.

ik denk ook dat dat het geval is
dvdfab kan ze blijkbaar wel rippen ,maar niks kan het afspelen, waarom dan rippen lol
zijn er oplossingen voor handen?

bovendien moeten die mensen die ze remuxen het bij hen toch ook lukken.. hoe doen zij dat dan?

riwi

anyDVD HD.
Maar ik heb gelezen dat als de copyprotectie er 'half" uitgeript is, dan kan anyDVD het ook niet meer.
Ik heb verder geen ervaring met rippen dus ik praat andere mensen na in deze.

svmnb

Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

skank1

Citaat van: riwi op december  8, 2010, 20:23:51
anyDVD HD.
Maar ik heb gelezen dat als de copyprotectie er 'half" uitgeript is, dan kan anyDVD het ook niet meer.
Ik heb verder geen ervaring met rippen dus ik praat andere mensen na in deze.

gaan we es proberen, maar dan van de originele versie, dus het is er niet half uitgeript

Grindtegel

Net ngo even wat getest ivm de macroblocking. De fouten zijn dus niet reproduceerbaar en komen dus willekeurig, zal morgen eens proberen een andere firmware erop te zetten, kijken of het daar aan ligt.

skank1

nog een probleemke
net even bd50 van avatar ce afgespeeld werkt perfect
ik wou even later demo tonen aan iemand, wil ik hem opstarten blijft hij gewoon "hangen" tijdens het laden en krijg ik de vraag of ik de laatste kijksesssie wil verderzetten of niet
je kan enkel ja of nee klikken, maar helaas hij blijft er gewoon op hangen
iemand een idee?
ik heb in het menu resume play afgezet, maar die vraag kwam nog steeds..