HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

riwi

Citaat van: skank1 op december 23, 2010, 13:01:25
tov een gsm of ipod niet nee
maar tov een tv wel
ik bekijk het liever groter, zodat iedereen kan meekijken naar de plotomschrijving...
is toch leuker nee?

Is voor muziek toch handiger op een klein scherm met snellere/betere bediening en zoek mogelijkheden. En zonder dat de TV aan hoeft.

Sync gaat met de URL/2nd audio Shuffle/PIP knop volgens mij (alleen tijdens het spelen van een file). Heb er een button op mijn pronto voor gemaakt dus ik weet het niet zeker.

skank1

Citaat van: riwi op december 23, 2010, 13:07:44
Is voor muziek toch handiger op een klein scherm met snellere/betere bediening en zoek mogelijkheden. En zonder dat de TV aan hoeft.

dat uiteraard wel ja

Citaat van: riwi op december 23, 2010, 13:07:44
Sync gaat met de URL/2nd audio knop volgens mij (alleen tijdens het spelen van een file). Heb er een button op mijn pronto voor gemaakt dus ik weet het niet zeker.

Zal ik es testen, bedankt
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Google TV, JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Citaat van: skank1 op december 23, 2010, 13:14:49
Zal ik es testen, bedankt

Ik check het net : het moet shuffle/PIP zijn als toets om de sync popup te krijgen waarna je met de cursors + en - kan doen.

skank1

Citaat van: riwi op december 23, 2010, 13:18:29
Ik check het net : het moet shuffle/PIP zijn als toets om de sync popup te krijgen waarna je met de cursors + en - kan doen.

ok bedankt! super! dus tijdens de film he, het is niet zo als je dat doet, dat het dan voor alle films is he
HT stijnopolis 7.2.2: Epson TW9300, Marantz sr7010, Hivilux 21:9 fixed frame scherm 311cm x 132cm, Shield TV, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Atmos: Focal Dome, Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+

riwi

Citaat van: skank1 op december 23, 2010, 14:30:29
ok bedankt! super! dus tijdens de film he, het is niet zo als je dat doet, dat het dan voor alle films is he

Klopt. Je moet het bij iedere file opnieuw doen.
Sommigen zouden wel een default -0.22 stand willen maar die instelbaarheid zit er niet in.

RuudG

Maar met een default -0.22 stand schiet je niet veel op, want veel titels hebben geen a/v sync problemen bij mij. Dus ook met een default -0.22 stand, blijf je switchen. HDI moet eindelijk maar eens met een firmware correctie komen.

devkon

Alle titels hebben audio sync problemen bij mij, dus het varieert per persoon. Dat heeft de maken met het Dune subsysteem (file of BRD modus), HDMI or not, en je weergever. Daarnaast is de audio delay bij MKV anders dan bij M2TS.
Ik denk niet dat er (in mijn geval) een 100% oplossing is wat door een firmware oplossing in de Dune gecorrigeerd kan worden. Zolang ik de mogelijkheid heb voor audio delay, ben ik al een heel eind tevreden.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

jowi

Citaat van: devkon op december 24, 2010, 10:25:40
Ik denk niet dat er (in mijn geval) een 100% oplossing is wat door een firmware oplossing in de Dune gecorrigeerd kan worden. Zolang ik de mogelijkheid heb voor audio delay, ben ik al een heel eind tevreden.
Dat denk ik ook. Eea is afhankelijk van de apparatuur, ik denk dat dat pas opgelost is als er een industriestandaard komt zodat elk apparaat zeg maar digitaal kan laten 'weten' wat zijn vertraging is bij diverse signalen, zodat de andere apparatuur zich daar op in kunnen stellen. Een soort delay-handshake zeg maar. Tot die tijd is het gewoon behelpen.

MaxxMark

@jowi: Maar dat is wat de "lipsync" correctie hoort te doen die vanaf de HDMI1.3 standaard ondersteund wordt.

Deze geeft in de chain door wat de diverse delays zijn zodat er gecompenseerd kan worden voor audio/video processing.

Het punt hiermee is dat dit een correctie is voor processing, en niet een correctie voor fouten die door de Dune geintroduceerd worden. Het is geen out-of-sync detection.

Mijn ervaring is in ieder geval (en dat heb ik bij ondertussen 4 verschillende dune eigenaren gezien) dat het  BluRay subsystem in ieder geval goed is.

Mijn advies is daarom dan ook om op een BluRay de boel gelijk te stellen (bijv lypsinc correct in je versterker aan hebben staan, en dan aangevuld door een additional correctie. Of bij gebrek aan lipsync correctie, puur op manual correctie).

Bij mij levert dat als resultaat dat slechte bestanden (bijv tv captured met reclames) een gemiddelde afwijking hebben van -0.11 tot -0.22 maar die ook nog wel eens kunnen driften (vanwege reclame blokken).

Films hebben meestal een fixed afwijking.

Opvallend is dat een film met DTS-HD (MA) of TrueHD veelal geen afwijking hebben.

Dit wijst er in mijn ogen op dat de delay puur en alleen geintroduceert wordt door de afhandeling van de codecs door de Dune en dat het dus daadwerkelijk met een firmware update gefixed kan worden.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Citaat van: MaxxMark op december 24, 2010, 11:55:25
@jowi: Maar dat is wat de "lipsync" correctie hoort te doen die vanaf de HDMI1.3 standaard ondersteund wordt.
Ik had altijd begrepen dat het de gebruiker gewoon de mogelijkheid gaf om manueel te syncen, niet dat hiermee automatisch afwijkingen zouden worden gecorrigeerd.

devkon

Citaat van: MaxxMark op december 24, 2010, 11:55:25
Mijn ervaring is in ieder geval (en dat heb ik bij ondertussen 4 verschillende dune eigenaren gezien) dat het  BluRay subsystem in ieder geval goed is.

Bij mij niet is het dan niet goed, zie ook mijn opmerking :

Dat heeft de maken met het Dune subsysteem (file of BRD modus), HDMI or not, en je weergever.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

RuudG

Ah, ik dacht dat bij iedereen de audio afhankelijk van de titel wel of niet in sync kon zijn.

skank1

ik heb ondertussen nog films gekeken en tot nu toe nog maar bij 1 film opgemerkt.

mausie

wat mij gister opviel is dat als je een file op pauze zet en daarna verder gaat je dat de audiosync weer moet bijstellen.... ::)

Had s'avonds ook nog een dvd(homevideo) erin en na pauze ook die moeten aanpassen.
Hebben meer mensen daar last van?

Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

skank1

een ander vraagje

ik wil met teracopy bestanden overzetten van mijn interne hdd in de dune naar mijn server
moet de dune hiervoor aanstaan of is standby genoeg?

CineSmurf

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dirc

standby, maar dit had je toch eenvoudig kunnen proberen?

MaxxMark

Citaat van: mausie op december 26, 2010, 13:47:52
wat mij gister opviel is dat als je een file op pauze zet en daarna verder gaat je dat de audiosync weer moet bijstellen.... ::)

Ja is mij ook al vaak opgevallen :) Ondertussen heb ik 3 of 4 postings in dit topic gemaakt over audiosync (et is een veel terugkomend onderwerp :P ). Dit feit is ook weer een reden dat ik aan neem dat het aan de firmware ligt.

Speaking of which. Ik heb de nieuwste firmware er op staan (die nog in alpha fase is) die op MPC Club stond en die het ook mogelijk maakt om via een webserver je dune aan te sturen, maar het lijkt er op dat daarin de problemen met audio sync weer minder zijn.

Ik heb tot nu toe 3 series en 2 films gekeken en bij geen van allen is het nodig geweest om de delay te veranderen. Dit kan nog toeval zijn. Maar ik begin langzaam een beetje hoop te krijgen :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Davey

Het is alweer een tijdje geleden dat er een nieuwe firmware update was. Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe gaat aankomen?

frankp

Citaat van: Davey op december 27, 2010, 11:37:15
Het is alweer een tijdje geleden dat er een nieuwe firmware update was. Heeft iemand enig idee wanneer er weer een nieuwe gaat aankomen?

De geruchten gaan dat er in januari een nieuwe firmware uitkomt, maar die zal niet veel verschillen van de testfirmware die nu al
beschikbaar is via diverse kanalen.

Davey

Citaat van: frankp op december 27, 2010, 13:39:21
De geruchten gaan dat er in januari een nieuwe firmware uitkomt, maar die zal niet veel verschillen van de testfirmware die nu al
beschikbaar is via diverse kanalen.

Ok, dank je  :thumbs-up:

skank1

vraagje ik wil mijn dune interne hdd in mijn server steken om data over te zetten, alleen ik zit met het probleem dat de schijf ingedeeld is in 2 partities doordat ik er een system storage op heb
kan ik dit oplossen zonder mijn data te verliezen?

riwi

Citaat van: skank1 op december 29, 2010, 12:44:04
vraagje ik wil mijn dune interne hdd in mijn server steken om data over te zetten, alleen ik zit met het probleem dat de schijf ingedeeld is in 2 partities doordat ik er een system storage op heb
kan ik dit oplossen zonder mijn data te verliezen?

Is geen probleem. Ga je hem aan een linux PC hangen?

skank1

Citaat van: riwi op december 29, 2010, 13:00:30
Is geen probleem. Ga je hem aan een linux PC hangen?

ja een linux server (unraid)
Wat is geen probleem ? de ext2/3 format of de 2 partities...
als ik hem daarna preclear wordt dit dan automatisch terug 1 geheel?

riwi

Citaat van: skank1 op december 29, 2010, 13:02:02
ja een linux server (unraid)
Wat is geen probleem ? de ext2/3 format of de 2 partities...
als ik hem daarna preclear wordt dit dan automatisch terug 1 geheel?

Als je de schijf aan je linux hangt zal de linux beide partities zien denk ik. Dus je moet gewoon de grote datapartitie mounten en doen wat je wilde doen. Je linux PC zal niets aan de partitie indeling wijzigen. Ik heb mijn schijf uit de base3.0 al regelmatig aan mijn Linux PC gehad om er via e-sata sneller wat op te kunnen zetten. Ik heb ook de system storage op de schijf staan.

Wat bedoel je met preclear?