HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

@edski:

als het puur cuaromware is dan is het inderdaad geen probleem. Wat mij betreft is het goed zolang HDI er niet aan werkt :P

(enige wat HDI dan wel moet doen is zorgen dat je custom ware kunt draaien)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Marcomp3

Heeft iemand al eens een toetsenbord aangesloten op de Dune? Wat is dan de beste keus? Er zal toch ook iets als een muis op moeten zitten?
Ben benieuwd naar de reactie's.

marc81

Ik heb hier een logitech toetsenbord en muis met bluetooth ontvangertje (zo'n stickie) er wel eens in gehad en dit werkt prima.

Marcomp3

Ik zal eens proberen.... bedankt.

meijerg

ik ben in bezit van de dune base 3 met laatste of.f firmware
ik zou graag net zoals mijn vorige mediaplayer (conceptronic cfulhdmai)
bij het afspelen van een mp3 kunnen terug keren naar de muziek directory om een
ander nummer te zoeken ,terwijl de muziek door blijft spelen.
als een DJ dus div muziek zoeken en afspelen
dit gebeurt nu niet, de muziek stopt
zou toch wel moeten met deze nieuwere sigma chip, dan de cfulhdmai

wie kan mij helpen.

Raymen

Dit kan bij de dune gewoon.

Als je het nummer met play afspeeld, kan je met de directory knop gewoon de nummers doorlopen.

Dit bedoel je toch he

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

meijerg

Citaat van: Raymen op oktober 19, 2010, 22:36:48
Dit kan bij de dune gewoon.

Als je het nummer met play afspeeld, kan je met de directory knop gewoon de nummers doorlopen.

Dit bedoel je toch he

Mvrg,
Raymen
Wat bedoel je met directory knop ??

MaxxMark

Dat is trouwens niet wat hij bedoelt.

Wat jij beschrijft (met de "popup" knop rechtsboven de navigatie knoppen) geeft de huidige afspeel lijst weer. Waar je vervolgens door heen kunt scrollen en afspelen.

Wat meijerg bedoelt is dat je tijdens het afspelen door directories kunt browsen en andere mappen kunt selecteren.

Dit is helaas niet mogelijk op de dune.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

GPO

Citaat van: MaxxMark op oktober 20, 2010, 09:26:12
...
Wat meijerg bedoelt is dat je tijdens het afspelen door directories kunt browsen en andere mappen kunt selecteren.

Dit is helaas niet mogelijk op de dune.
...

Meerdere mensen (ik ook) proberen via het forum van mpcclub erop aan te dringen bij HDI dat dit soort muziek-afspeelzaken verbeterd worden. Ik denk dat de Dune het namelijk prima aankan kwa hardware, maar dat de software implementatie het (nog) niet toelaat. Er zijn veel mensen die hier het een en ander verbeterd willen zien. Denk aan albumart weergave tijdens spelen, gapless weergave en bladeren door muziek terwijl die afspeelt (niet huidige playlist).

Ik heb ondertussen wel via UPnP (TwonkyMedia) voor elkaar om muziek te kunnen selecteren op basis van genre. Dat is al 1 stap, maar er zijn er nog genoeg te nemen... :)

zie ook :

http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=21984&page=84
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=24641

GPO

Epson EH-QB1000B | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVC-A10H | Denon DBT-1713UD | Panasonic DP-UB424 | Dune BD Prime 3.0 | 5.1.2 Dolby Atmos setup : Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW - Teufel Reflekt (aan het plafond) | RUconnected + Krüger&Matz kabels | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | Xbox One | Google TV streamer

MaxxMark

Persoonlijk vind ik het nog steeds belangrijker dat ze eerst de core functionaliteit verbeteren (denk aan de audio sync).

Daarna vind ik dat ze inderdaad dingen moeten fixen zoals browsen/queuen tijdens (audio)playback.

Daarna pas gaan kijken naar extra features zoals Album Art.

En pas als laatste gaan kijken naar echt nieuwe features zoals een Flash interface, etc.

fugazi_2009

Citaat van: MaxxMark op oktober 20, 2010, 18:15:59

En pas als laatste gaan kijken naar echt nieuwe features zoals een Flash interface, etc.
Dan toch eerst nog maar even de remote controle via ip
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

masterview

zijn veel mensen met de Dune die audio hiks hebben sinds de fw update.......bij mij valt ook steeds even  het geluid weg bij het afspelen bij dvd's bij blurays heb ik er geen last van, hoop dat HDI dit snel oplost
CA 650R / Dynaudio Audience 52 STP fronts / Dynaudio Audience 40 surrounds / Dynaudio X22 center / Definitive Technology Supercube II subwoofer / Supra Classic 4.0 kabel / QED Qunex P-SW subwoofer kabel / IPbox Astra 1,3, HotBird / Philips DVP 5980 DVD speler / Sony Bravia 32 inch HD ready LCD TV

svmnb

Citaat van: masterview op oktober 23, 2010, 02:21:08
zijn veel mensen met de Dune die audio hiks hebben sinds de fw update.......bij mij valt ook steeds even  het geluid weg bij het afspelen bij dvd's bij blurays heb ik er geen last van, hoop dat HDI dit snel oplost

Yep, bij chapterwissels, vermoed ik. Was ook al het geval bij een vroegere firmware en is nu weer terug.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

papaleo

Ik draai ook geruime tijd weer op de vorige beta-fw want veel van mijn 1080/50p bewerkte video materiaal die hoge bitrates hebben liepen niet vloeiend meer.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Heb in tegenstelling tot de vorige fw met deze juist totaal geen problemen :)

Meeuwtje

Beste Member, aangezien het volgende me niet lukt heb ik even een vraagje aan jullie.

Hoe is het mogelijk om van de dune in te loggen op een smb map van windows7 64 bit ultimate? andersom zie ik op de pc wel de dune incl. harde schijf, en kan ik er alles mee, maar als ik vanaf de dune naar Network Browser / SMB of UPnp / SMB - Workgroup / Mijn PC / Dan leeg scherm. Terwijl met UPnp wel diverse mappen zie. Op de pc staat volgens mij alles gedeeld, tenminste dit heb ik ingegeven.

Dit wil ik weten want ik heb onlangs Allegro NFS geinstalleerd en deze doet het ook niet. (zelf met de goede uitleg van Jowi) Daarom ben ik even gaan kijken of ik via SMB wel met pc kant bereiken(de mappen) Maar dat lukt me dus ook niet.

bedankt voor de reactie's
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

jowi

De netwerk browser moet je sowieso zien te vermijden. Probeer echt netwerk shares aan te maken op het main screen van de Dune (volgens mij deed je dat al, begreep ik via de pm berichten). Ik zal een paar screenshots maken, momentje...

Meeuwtje

Inderdaad. De Qnap en wdNetcenter waren een fluitje van een cent. Deze zie ik zowel als NFS (zijn zo ingesteld) als via de Netwerk Browser. De netwerkbrowser heb ik inmiddels even van het hoofdscherm afgehaald. Ik denk persoonlijk dat ik maar weer de installatie dvd van Windows erin knal en ga repareren. Word er nu leip van. :devil:
Pana 65GZW954 / Denon X4700 / Rotel 1565 / CXUHD 4K HDR / Zidoo Z9X / Dune Real Vision / B&W 706s3 / B&W HTM72s3 / B&W 707s3 / B&W asw610 / SVS Prime Elevation (Atmos)

riwi

Citaat van: Meeuwtje op oktober 26, 2010, 22:08:14
Ik denk persoonlijk dat ik maar weer de installatie dvd van Windows erin knal en ga repareren. Word er nu leip van. :devil:
Dat zal niet helpen. Het zijn waarschijnlijk de default instellingen van de win7 die het probleem zijn. Je moet gast toegang open zetten denk ik. Ik heb geen win7 dus ik kan je niet helpen met deze windows instellingen.

jowi

Je kan er weinig fout aan doen maar ja... hier nog wat screenshots van 1 van mijn NFS shares zowel onder Allegro als op de Dune.
Ik hoefde overigens niets open te zetten onder Windows 7 mbt Allegro... maar het kan geen kwaad om dat toch even per folder die je via Allegro shared, te doen.

Meeuwtje

Bedankt Jowi, Ik heb het idd precies hetzelfde ingevoerd. Zelf nog de bluray map gedeeld. Maar als ik het share icoontje op de Dune plaats en goed ingevuld heb, bevriest de speler, en linksonderin staat de balk op 1/3 stil. Helaas ik zal iets anders moeten proberen. thx

jowi

Citaat van: Meeuwtje op oktober 26, 2010, 22:34:48
linksonderin staat de balk op 1/3 stil
Dit snap ik niet. Welke balk?

Meeuwtje

De zoekbalk als het ware, omdat hij moet zoeken wat zo lang duurt

jowi

Citaat van: Meeuwtje op oktober 26, 2010, 22:41:23
De zoekbalk als het ware, omdat hij moet zoeken wat zo lang duurt
Nog nooit gezien, serieus :D

MaxxMark

rechts onderin bedoelt Meeuwtje ;)

Om iets meer on topic te zijn, ik heb van het weekend ook de nukkigheden met betrekking tot de Dune3.0 mogen ervaren.

Ik had mijn Dune (die thuis op het netwerk zit en via zowel  NFS als SMB perfect doet wat ie moet doen) mee genomen naar een vriend van me.
Daar op het netwerk gezet en vervolgens geen sjoege geven. Hij zag wel UPNP devices (Sonos) maar kon het netwerk niet zien.

De PC kon wel de Dune pingen maar wat ik ook deed, ik kon niet op de shares komen. Zowel NFS als SMB deed het niet.  Net aals Meeuwtje ging de "progress" balk rechts onderin even scrollen en vervolgens stopte hij waarna de gehele Dune hing. Na 20 minuten klooien heb ik het opgegeven. (edit:Een PCH en een PlayOn konden trouwens wel gewoon op het netwerk komen (via datzelfde kabeltje))

Savonds thuis gekomen en weer aangesloten, en hier weer als een zonnetje draaien.. Erg vreemd.