HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Davey

Citaat van: MaxxMark op september 21, 2010, 11:25:54
Eigenlijk is het best simpel.

Is het een toffe film: BR kopen

Is het een leuke film : Goeie rip downen (bij voorkeur EuReKa of alike)

In sommige uitzonderings gevallen wil ik nog wel eens een 1:1 rip downen (StarWars, Matrix, Transformers 2 Imax editions)

Onzin. De meeste films koop ik sowieso maar ik vind het prettig om ze ook op HDD te hebben. Gemak dient de mens toch.

Aangezien ikzelf geen PC met BR speler heb kan ik ze zelf niet rippen. Daarom pak ik ze van het net en wil ik een 1 op 1 kopie hebben.

Ik snap je verhaal wel maar een goeie rip downloaden omdat de 1 op 1 het niet doet vind ik de omgekeerde wereld. Dune moet er maar voor zorgen dat het werkt.

Davey

Citaat van: jowi op september 21, 2010, 11:37:33
Ik gebruik de volgende terminologie:
1. copie: een echte, niet gewijzigde 100% copie van een bluray disc. Dus 1:1, in ISO of folder formaat of zelfs als gebrandde disc
2. rip: een gedeeltelijke copie van een bluray, dus alleen de hoofdfilm + 1 of 2 geluidstracks oid. Al dan niet in bluray ISO/folder formaat
3. remux: zie nummer 2, maar dan in een MKV gezet (zonder te re-encoden)
4. re-encode, zie 2 of 3 maar dan door een encoder gehaald om de boel kleiner te krijgen of op andere wijze te verminken

Dit is zoals ik het ook zie. 1 op 1 is gelijkwaardig aan de BluRay, dus met menu, trailers, alles erbij.

riwi

Citaat van: jowi op september 21, 2010, 11:37:33
Wat bedoel je met een 1:1 rip? Bedoel je een rip, of een 1:1 copie? En welke 1:1 copie of rip van StarWars is er dan, want er is officieel nog niets van Star Wars uit, dus daar kun je geen 1:1 rips of copieën van hebben...

Ik gebruik de volgende terminologie:
1. copie: een echte, niet gewijzigde 100% copie van een bluray disc. Dus 1:1, in ISO of folder formaat of zelfs als gebrandde disc
2. rip: een gedeeltelijke copie van een bluray, dus alleen de hoofdfilm + 1 of 2 geluidstracks oid. Al dan niet in bluray ISO/folder formaat
3. remux: zie nummer 2, maar dan in een MKV gezet (zonder te re-encoden)
4. re-encode, zie 2 of 3 maar dan door een encoder gehaald om de boel kleiner te krijgen of op andere wijze te verminken

Hij bedoeld de bekende wookiegroomer edities. Dat zijn color corrected, skyHD captures met audio (DTS) van de DVDs. Die zijn best goed en de moeite waard tot de echte releases van star wars uitkomen.

3. remux :
Ik doe remux naar een BDMV folder met behoud van de chapter indeling, maar zonder menu's en copyright meldingen. Ik stoor me mateloos aan de trage start van blurays (mede door de traagheid van de Dune, maar ook vaak door de disk rompslomp die erop staat).
Het gaat me dan niet om een paar GB te winnen, maar om gemak bij het afspelen.
Het is me teveel werk om dat voor alle downloads te doen. Ik vind het ook jammer dat je de mooie scene selectie op blurays dan verliest, dus dat ios ook een argument om het niet te doen.

werkwijze :
laat BDinfo los op de BDMV folder : deze geeft de main playlist
Start TSMuxer een laat hem wijzen naar de main playlist
Selecteer de gewenste taalopties/audiotracks etc
Laat TSMuxer een Bluray genereren (dus nieuwe BDMV structuur). Je kan er eventueel een extra .srt of .PGS in mixen hier.

Resultaat is een bluray rip zonder menu's met de gewenste talen, in perfecte kwaliteit en zonder intro-rommel.
Door de playlist te nemen als input behoud je de originele chapter stops.

MaxxMark

Ik had iets duidelijker kunnen zijn inderdaad.

Met SW bedoelde ik inderdaad de WookieGroomer releases. En ik had beter kunnen zeggen BD50 releases ipv 1:1 rip.

Ook ben ik het eens met Davey dat je niet een rip moet nemen omdat de 1:1 rip het niet doet. Dat zou inderdaad de omgekeerde wereld zijn.

Mijns inziens is het zo dat ik voor de echte "keepers" gewoon de BR koop. Ik vind het voordeel van het 1:1 maken en op je nas te zetten (ook qua disk space) het niet waard, dus ik doe de disc er gewoon in :)

Voor de films die gewoon tof/cool zijn (maar niet voldoen aan het "koop" criteria) vind ik een goede release van bijv releasegroup EuReKa voldoende. Het liefst uiteraard vergezeld met een DTS-HD MA track. (vooral omdat die dan toch een DTS core track hebben)

Voor een aantal uitzonderings situaties gebruik ik dan een 1:1 BD50 rip (Zoals bij starwars, transformers 2 IMAX, etc.).
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

bart_nl

Citaat van: riwi op september 21, 2010, 11:47:46Resultaat is een bluray rip zonder menu's met de gewenste talen, in perfecte kwaliteit en zonder intro-rommel.
Door de playlist te nemen als input behoud je de originele chapter stops.
is zoals ik het voor alle blu-rays (en hd-dvds) doe. Wanneer ik wat gekocht heb rip ik het naar harddisk en ik kijk echt nooit de orginele disc. Heb daarom ook licentie van AnyDVD gekocht. Voor mij is menu van de Dune al mooi genoeg en Avatar m2ts remux speelt bij mij dan ook prima af ;)

riwi

Citaat van: bart_nl op september 21, 2010, 20:08:29
is zoals ik het voor alle blu-rays (en hd-dvds) doe. Wanneer ik wat gekocht heb rip ik het naar harddisk en ik kijk echt nooit de orginele disc. Heb daarom ook licentie van AnyDVD gekocht. Voor mij is menu van de Dune al mooi genoeg en Avatar m2ts remux speelt bij mij dan ook prima af ;)

Ik vind eigenlijk dat de Oppo mooier speelt (beeld en geluid). Daarom leg ik bij voorkeur toch de originele disks wel graag in de tray van de Oppo. Voor het gemak is de Dune veel beter :)

riwi

Gisteravond weer een aantal mpeg2 ts files gespeeld. Nu geen enkel probleem ondervonden.
Ik weet niet wat het was direct na de upgrade, maar speelt nu allemaal goed met de nieuwe FW van afgelopen weekend.

edp_1

Nu de Dune HD Max er is ga ik de overstap van mijn PCH- a110 maken.
Ik heb nog wel een paar vragen, omdat er niet veel verschil is tussen deze en de 3.0.
Stel ik ze hier.
1.   Heeft de Dune HD audio bij m2ts
2.   Is er een maner om toch usenet te gebruiken.
3.   Klopt het dat je een soort jukebox kan maken door foto's bij je films te zetten.

hifiman

1. ja
2. ja, zij het niet op de dune zelf  ;)
3. ja (mymovies,tvixie, enz..)

:headbanging:

edp_1

Bedankt voor de reactie.
Jammer dat usenet het niet doet, dat wil ik eigenlijk niet missen.
Zal er nog eens goed over denken.

hifiman

Citaat van: edp_1 op september 29, 2010, 13:59:19
Bedankt voor de reactie.
Zal er nog eens goed over denken.

Een koelkast doet toch ook niet de boodschappen voor je?

Mijn punt: is je eis wel reeel?

jowi

Citaat van: edp_1 op september 29, 2010, 13:59:19
Ik ken geen mediaspelers die soepel en probleemloos en NZB's kunnen binnenhalen, parchecken en uitpakken, zonder dat ze daarvoor ALLE cpu en resources in moeten zetten... eigenlijk WIL je dat soort dingen ook helemaal niet op een mediaspeler. Ik zie me al 50GB PARchecken en uitpakken op mijn Dune.... pfff... daar heeft mijn Core2Duo al redelijk moeite mee.

daxie

Citaat van: jowi op september 29, 2010, 14:07:01
Ik ken geen mediaspelers die soepel en probleemloos en NZB's kunnen binnenhalen, parchecken en uitpakken, zonder dat ze daarvoor ALLE cpu en resources in moeten zetten... eigenlijk WIL je dat soort dingen ook helemaal niet op een mediaspeler. Ik zie me al 50GB PARchecken en uitpakken op mijn Dune.... pfff... daar heeft mijn Core2Duo al redelijk moeite mee.

Omdat die mediaspeler dat 's nachts doet terwijl je er geen last van hebt, en geen 400Watt hoeft te verstoken terwijl hij dat aan het doen is.

edp_1

roland p

Ik heb dat ook met mijn popcorn hour gedaan, van nieuwsgroepen downloaden. Het is traag, instabiel (blijft soms gewoon hangen) en je hebt er weinig controle over.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

jowi

Citaat van: roland p op september 29, 2010, 14:50:02
Ik heb dat ook met mijn popcorn hour gedaan, van nieuwsgroepen downloaden. Het is traag, instabiel (blijft soms gewoon hangen) en je hebt er weinig controle over.
Dat bedoel ik.

Maar ga gerust moeilijk zitten doen.

jowi

Citaat van: daxie op september 29, 2010, 14:21:12
Omdat die mediaspeler dat 's nachts doet terwijl je er geen last van hebt, en geen 400Watt hoeft te verstoken terwijl hij dat aan het doen is.
Je kunt ook gewoon met de bakfiets naar de winkel en een dvd kopen.

jowi

Ik herinner me trouwens nu dat een collega van mij een keer via een gadget site een stukje hardware had gekocht, ter grootte van een pakje sigaretten, wat een complete torrent/nzb client was. Er zat een usb poort op voor een externe harddisk, en ethernet voor aan het netwerk, en er draaide iets van linux op, via ssh of een browser kon je het benaderen. Het geheel verbruikte geloof ik 4 Watt en kon dus zelfstandig torrents en nzb's binnenslurpen naar de usb harddisk. Die verbruikt natuurlijk ook wel weer wat. Uiteindelijk was het ook allemaal een heel gedoe en kon je alsnog de helft met de hand opstarten, uitpakken deed ie ook niet, par checken etc ging ook niet of nauwelijks. Maar het was wel erg zuinig. In meerdere opzichten ;)

Flavio

Even een beetje off-topic, weet iemand hoe je in de Dune een volledige Internet Radio functie kan maken bv. via Shoutcast of vTuner, net zoals op een moderne receiver, zonder handmatig alle zenders in een bestand te zetten?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

jvanhambelgium

Citaat van: jowi op september 29, 2010, 17:18:18
Ik herinner me trouwens nu dat een collega van mij een keer via een gadget site een stukje hardware had gekocht, ter grootte van een pakje sigaretten, wat een complete torrent/nzb client was. Er zat een usb poort op voor een externe harddisk, en ethernet voor aan het netwerk, en er draaide iets van linux op, via ssh of een browser kon je het benaderen. Het geheel verbruikte geloof ik 4 Watt en kon dus zelfstandig torrents en nzb's binnenslurpen naar de usb harddisk. Die verbruikt natuurlijk ook wel weer wat. Uiteindelijk was het ook allemaal een heel gedoe en kon je alsnog de helft met de hand opstarten, uitpakken deed ie ook niet, par checken etc ging ook niet of nauwelijks. Maar het was wel erg zuinig. In meerdere opzichten ;)

Zoiets als http://en.wikipedia.org/wiki/SheevaPlug ongetwijfeld...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jowi

edp_1

Natuurlijk zijn er meerdere apparaten die nzb`s kunnen downloaden.
Maar dan kan ik ook mijn pch laten staan.
Het verbaast mij dat er geen alternatieve oplossing is om het op de Dune te doen.
Zeker omdat hij wel met bit Torrent overweg kan.
Jammer veder voldoet hij aan al mijn eisen. :thumbs-up:
(Ik weet dat de c200 het wel kan maar die heeft een hoop andere min punten.)

daxie

Citaat van: roland p op september 29, 2010, 14:50:02

Traag: again, who cares, als ik slaap mag de wereld traag gaan van mij
Instabiel: enkel bij +50GB queues, anders nooit
Controle: welke controle wil je nog meer? Ik ben blij dat het set and forget is...

jowi

Maar wat is je probleem dan? Dat is toch precies wat ik ook zeg. Als je geen eisen stelt is het allemaal prima. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een mediaspeler alles kan op dit gebied. Kan ie de gedownloade archieven PAR checken en repareren (welke controle wil je nog meer)? Herkent ie dat automatisch of moet je dat dan met de hand doen (welke controle wil je nog meer), zet ie de bestanden meteen op de goede (netwerk) schijf (welke controle wil je nog meer) etc etc etc... dit zijn allemaal zaken die je normaal gesproken op een PC dus ECHT met de hand moet doen... en dat gaat prima omdat het een PC is. Dat een media speler een torrent of nzb kan binnenhalen is nog niet de helft van het verhaal. Tenminste, als je eisen stelt ;)

daxie

Citaat van: jowi op september 30, 2010, 12:08:20
Maar wat is je probleem dan? Dat is toch precies wat ik ook zeg. Als je geen eisen stelt is het allemaal prima. Ik kan me alleen niet voorstellen dat een mediaspeler alles kan op dit gebied. Kan ie de gedownloade archieven PAR checken en repareren (welke controle wil je nog meer)? Herkent ie dat automatisch of moet je dat dan met de hand doen (welke controle wil je nog meer), zet ie de bestanden meteen op de goede (netwerk) schijf (welke controle wil je nog meer) etc etc etc... dit zijn allemaal zaken die je normaal gesproken op een PC dus ECHT met de hand moet doen... en dat gaat prima omdat het een PC is. Dat een media speler een torrent of nzb kan binnenhalen is nog niet de helft van het verhaal. Tenminste, als je eisen stelt ;)

Ik weet niet goed meer tegen wie, maar

1) par checken en repareren -check-
2) bestanden op de goede schijf -check-

je gebruikt sabnzbd+ net zoals je het op een pc zou gebruiken...