HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

B.J.

Heren, ik gebruik Yadis om icons/beschrijvingen te krijgen bij mijn films. Ik heb nu net een en ander veranderd en ik ben nu de scrolling text (folder naam) onder het icoontje kwijt. Wie weet er wat ik in de dune_folder.txt moet zetten om dit weer te fixen?

jowi

Citaat van: coned op september 20, 2010, 09:16:26
het feit dat Dune geen sources ter beschikking stelt en geen GPL licentie vermeld maar zelf wel GPL code gebruikt is op zich een GPL violation, je kan hier een serieuze rechtzaak van maken en ze gaan zwaar mogen dokken ...
Er staat me iets bij dat Israelische bedrijven nét iets anders omgaan met security en vrijgeven van techniek dan andere bedrijven, en dat ze ook een 'beetje' schijt hebben aan wat 'de andere' voorschrijven op dat gebied ;) had jij met je samenzweringstheoriën moeten weten :)

coned (banned)

Citaat van: jowi op september 20, 2010, 10:23:28
Er staat me iets bij dat Israelische bedrijven nét iets anders omgaan met security en vrijgeven van techniek dan andere bedrijven, en dat ze ook een 'beetje' schijt hebben aan wat 'de andere' voorschrijven op dat gebied ;) had jij met je samenzweringstheoriën moeten weten :)

De GPL is voor iedereen van toepassing die GPL code hergebruikt.

HDI Dune Limited

Company address:
RMs 1101-1104, 11/F., Nan Fung Tower, 173 Des Voeux Road Central, Hong Kong
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

jowi

Citaat van: coned op september 20, 2010, 10:38:30
De GPL is voor iedereen van toepassing die GPL code hergebruikt.

HDI Dune Limited

Company address:
RMs 1101-1104, 11/F., Nan Fung Tower, 173 Des Voeux Road Central, Hong Kong

Nogmaals, die Israeliërs (ook al hebben ze een adres in Hong Kong) hebben daar niet zo'n moeite mee. Iets met de overheid daar enzo. Speciale regels. Grappig dat ik dit JOU moet vertellen... heel je wereld hang van waandenkbeelden eeeeh theoriën aan elkaar, en nu is er echt iets raars, en dat geloof je niet... hilarisch :D

www.hdi.co.il ...
Sderot Israël helden 7,
Poleg Industrial Zone - Netanya

en de WhoIs is weer russisch:
domain:       hdi.co.il
descr:        Konstantin Dyshlevoy
descr:        B. Sadovaya 2/46
descr:        Moscow
descr:        123001
descr:        Russian Federation

riwi

Citaat van: Bas Janssen op september 20, 2010, 10:08:32
Heren, ik gebruik Yadis om icons/beschrijvingen te krijgen bij mijn films. Ik heb nu net een en ander veranderd en ik ben nu de scrolling text (folder naam) onder het icoontje kwijt. Wie weet er wat ik in de dune_folder.txt moet zetten om dit weer te fixen?

Wat staat er nu in de dune_folder.txt ?
Ik denk dat het een regel is als :
paint_captions = yes

riwi

Ik had gisteren verschillende .ts files (mpeg2) die niet willen spelen met de nieuwe firmware. Deze deden het eerder altijd prima.

Ik heb er eens een hernoemt naar .m2ts en eens een .ts geremuxed met tsmuxer naar .m2ts en plots speelde de file wel. Vreemd is dat daarna ook de niet gemodificeerde .ts prima speelde.
Later heb ik de base ook geupgrade en die had precies hetzelfde. Geen van de .ts was af te spelen, de m2ts ook niet, daarna wat anders gespeeld en vervolgens wilde de .ts wel spelen.

Ik denk dat de nieuwe FW dus niet perfect is. Ik kijk het even aan en zal nog wat testen, anders ga ik terug naar de oude.

papaleo

Citaat van: papaleo op september 19, 2010, 13:51:01
m'n MacBook ziet de 'Dune' wel want staat in het rijtje "gedeeld" maar kan geen verbinding tot stand brengen....,ik kan kiezen tussen 'Gast' en als 'Geregistreede gebruiker' maar dan vraagt de mac om een Naam/ww welke ik niet heb,dus probeer te verbinden als 'Gast' maar dat lukt niet,krijg de melding;>Verbinding mislukt<

Is er 'n instelling die ik over het hoofd zie,op de Dune of Mac?

ps
ga ook eens de 1:1 van Avatar binnen halen,kijken of deze bij mij goed afspeelt.

edit;

is begonnen met downen....

Zal wel geen verrassing zijn maar BD Avatar speelt bij mij ook niet,blijft bij 8 sec. vast staan met de melding dat er nieuwe sf moet worden geinstalleerd.

Ik heb ook wat MPEG/TS files geprobeerd en speelt bij mij wel met de laatste beta

Heeft iemand enig idee waarom mijn mac geen verbinding maakt met de Dune?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

B.J.

Citaat van: riwi op september 20, 2010, 11:06:43
Wat staat er nu in de dune_folder.txt ?
Ik denk dat het een regel is als :
paint_captions = yes

Nu heb ik

*** NE PAS SUPPRIMER OU MODIFIER CETTE LIGNE - DO NOT DELETE OR MODIFY THIS LINE ***
background_order=before_all
background_path=.Background.aai
use_icon_view=yes
paint_captions=no
paint_help_line=no
paint_path_box=no
paint_icon_selection_box=no
paint_content_box_background=no
content_box_x=64
content_box_y=64
content_box_width=1792
scroll_path =.Scroll.png
num_cols=6
num_rows=2
content_box_height=824

Ik test het even - DAT WERKT, thx

EdSki

Citaat van: coned op september 19, 2010, 12:03:41
dune is gebaseerd op linux en dus open source

wat houdt je tegen om gewoon zelf ntfs-3g met write support voor de dune te compileren ?

HDI zegt zelf dat de 1.0 niet snel genoeg is om er een redelijke performance uit te halen. Dus al krijg je het voor elkaar dan is het waarschijnlijk verspilde moeite.

jowi

Citaat van: papaleo op september 20, 2010, 12:44:48
Zal wel geen verrassing zijn maar BD Avatar speelt bij mij ook niet,blijft bij 8 sec. vast staan
Hier ook. Heb al geprobeerd om hem met een nieuwe versie van anydvdhd te copieren, door eerst van de bestaande folderstructuur met ImgBurn een ISO te maken en deze met VirtualCloneDrive te mounten, maar ook dat hielp niet.

Ook het op next klikken als je de firmware melding ziet helpt niet meer. Het enige is dat ik de m2ts zelf af kan spelen.

Pos

Ik zag bij de MM een Dune met 500GB en volgens mij ook een BR-drive. (3.0?)Prijs volgens mij €399,-. Kan dit kloppen? Lijkt mij vrij laag?
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

gsuk

Citaat van: jowi op september 19, 2010, 11:49:05
Dat is nogal met elkaar in tegenspraak maar goed... ik laat dat soort prutsers lekker links liggen. HD staat voor BEELDKWALITEIT en niet voor zo klein mogelijke, zo veel mogelijk gecomprimeerde troep.

mijn ervaring met dynabyte is dat hij of volledig intact blu-ray's heeft
of blu-ray's heeft waar de audio en video volledig intact zijn gebleven maar de extra's en diverse talen behalve engels en nederlandse subs eruit zijn gehaald.

maar als je ander goede posters met aandacht voor originele beeld en audio met nl subs weet laat maar weten.
mag ook via pm

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

jvanhambelgium

Citaat van: jowi op september 20, 2010, 18:56:48
Hier ook. Heb al geprobeerd om hem met een nieuwe versie van anydvdhd te copieren, door eerst van de bestaande folderstructuur met ImgBurn een ISO te maken en deze met VirtualCloneDrive te mounten, maar ook dat hielp niet.

Ook het op next klikken als je de firmware melding ziet helpt niet meer. Het enige is dat ik de m2ts zelf af kan spelen.

Net even de originele Avatar Bluray in de Prime 3.0 met laatste beta firmware gestoken en die speelt prima! Of spelen jullie BR images van HD ?
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

jowi

Citaat van: jvanhambelgium op september 20, 2010, 19:20:38
spelen jullie BR images van HD ?
Ik heb het over een BD folder structuur. Maar images (ISO's) heb ik ook.
Maar wel apart dat de originele schijf dus WEL werkt, en een copie dus niet...

riwi

Citaat van: jowi op september 20, 2010, 19:36:22
Maar wel apart dat de originele schijf dus WEL werkt, en een copie dus niet...

Mijn geremuxte avatar kopie doet het prima (volledige rip, alleen zonder menu's) vanuit BDMV folder van het netwerk. De schijf heb ik ook maar nog niet getest met de nieuwe FW.

jowi

Ik zal nog eens een andere copie 'maken' ;) maar heb er nu 2 die het NIET doen in ieder geval, waarvan de oudste het ooit met de 1555 firmware wél deed (door een paar keer op next te drukken)...

Davey

Bij mij gaat Avatar ook niet los. Ik zie het scherm met de waarschuwing dat ik de software van de speler moet updaten. Ik heb een Base dus speel vanaf de HDD. Ik ga ervan uit dat de Prime de originele BR afspeelt maar het is wel raar dat ze het nog niet aan de gang krijgen als je het via de HDD wilt doen.

Robin Hood wilde eerst niet en ook nu kwam de melding weer dat de speler moet updaten. Toch ging ie gewoon door en speelde de film perfect af. Kleine vooruitgang dus voor mij.

Met de netwerkverbinding wil het wel maar helemaal stabiel is het zeker niet. Als ik bestanden uitpak naar de HDD's van de Dune ( 1 intern en 1 in de Sharkoon die via de esata kabel is verbonden) geeft ie foutmeldingen zoals "de hdd is vol" om vervolgens te stoppen met uitpakken. Voorlopig maar op de ouderwetse manier, dus de Sharkoon op het netwerk zetten met de LAN kabel en ernaar uitpakken vanaf m'n laptop.

MaxxMark

Citaat van: Davey op september 20, 2010, 22:12:43
Robin Hood wilde eerst niet en ook nu kwam de melding weer dat de speler moet updaten. Toch ging ie gewoon door en speelde de film perfect af. Kleine vooruitgang dus voor mij.

Ik kreeg RobinHood niet werkend. Als ik in de BD menu's op "play" klikte gebeurde er gewoon weg niets.. Ook niet als ik een scene uit koos.

Uiteindelijk resulteerde het er in dat ik met de playlist en een of ander tooltje de M2TS aan elkaar had gemuxed en hem zodoende kon kijken zonder menu. Kostte me wel wat tijd.

Uiteindelijk vond ik de film het ook totaal niet waard :P Ik zie de potentie van de film wel, maar deze film vond ik zeer magertjes.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

celerontje

Wat doen jullie lastig, er zijn meerdere tooltjes die een movie-only ISO maken met een paar muisklikken. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

destroyer2usa

Citaat van: celerontje op september 20, 2010, 22:47:23
Wat doen jullie lastig, er zijn meerdere tooltjes die een movie-only ISO maken met een paar muisklikken. ;D

Inderdaad even met bd-info checken welke pls file en dan met de laatste tsmuxer naar m2ts remuxen. Werkt prima al jaren en remux dan de hd audio stream met de movie en ik moet zeggen of het nu door die uitgave van bt.709 komt maar hd beeld lijkt me nog wat scherper en kleurrijker. Bij werkt alles prima met de laatste firmware en blij met die ntfs write optie. Deleten van grote bluray images op externe HD gaat razendsnel.

jowi

Citaat van: destroyer2usa op september 20, 2010, 23:33:16
Inderdaad even met bd-info checken welke pls file en dan met de laatste tsmuxer naar m2ts remuxen. Werkt prima al jaren en remux dan de hd audio stream met de movie
Ik remux niets als het niet hoeft.

celerontje

Citaat van: destroyer2usa op september 20, 2010, 23:33:16
Inderdaad even met bd-info checken welke pls file en dan met de laatste tsmuxer naar m2ts remuxen.

Met DVDfab is het nog makkelijker:
ISO of BD inladen, klik, klik klik, hoppo, ISO!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Citaat van: celerontje op september 20, 2010, 23:53:50
Met DVDfab is het nog makkelijker:
ISO of BD inladen, klik, klik klik, hoppo, ISO!
Geeft alleen een magische 'error 102' bij mij. ISO naar folder, bd->bd. Probeer het nu nog een keer...

MaxxMark

Eigenlijk is het best simpel.

Is het een toffe film: BR kopen

Is het een leuke film : Goeie rip downen (bij voorkeur EuReKa of alike)

In sommige uitzonderings gevallen wil ik nog wel eens een 1:1 rip downen (StarWars, Matrix, Transformers 2 Imax editions)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

jowi

Citaat van: MaxxMark op september 21, 2010, 11:25:54
Eigenlijk is het best simpel.

Is het een toffe film: BR kopen

Is het een leuke film : Goeie rip downen (bij voorkeur EuReKa of alike)

In sommige uitzonderings gevallen wil ik nog wel eens een 1:1 rip downen (StarWars, Matrix, Transformers 2 Imax editions)
Wat bedoel je met een 1:1 rip? Bedoel je een rip, of een 1:1 copie? En welke 1:1 copie of rip van StarWars is er dan, want er is officieel nog niets van Star Wars uit, dus daar kun je geen 1:1 rips of copieën van hebben...

Ik gebruik de volgende terminologie:
1. copie: een echte, niet gewijzigde 100% copie van een bluray disc. Dus 1:1, in ISO of folder formaat of zelfs als gebrandde disc
2. rip: een gedeeltelijke copie van een bluray, dus alleen de hoofdfilm + 1 of 2 geluidstracks oid. Al dan niet in bluray ISO/folder formaat
3. remux: zie nummer 2, maar dan in een MKV gezet (zonder te re-encoden)
4. re-encode, zie 2 of 3 maar dan door een encoder gehaald om de boel kleiner te krijgen of op andere wijze te verminken