HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Toch vreemd dat er mensen zijn die géén lipsync problemen hebben.

Je zou bijna denken dat er verschil in de units zit, aangezien er genoeg mensen zijn die het probleem wél hebben.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

devkon

Nou, het kan ook een combi zijn van speler en weergever... zoals bij mij.
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Kingpin

Citaat van: MaxxMark op september 16, 2010, 10:49:54
Toch vreemd dat er mensen zijn die géén lipsync problemen hebben.

Je zou bijna denken dat er verschil in de units zit, aangezien er genoeg mensen zijn die het probleem wél hebben.
Bekabeling misschien?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

J.A.F._Doorhof

Het is een wat zwevende klacht lijkt het, meerendeel van de mensen die ik spreek hebben rond de -0.22 afwijking, zelfde bij ons.
Ligt niet aan de rip, speel ik hem namelijk via de BD1 is het perfect.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Dirc

lijkt me niet dat een metertje kabel dit oplost?

De vraag is of het uitmaakt hoe je hem aansluit.
Bij mij is het

Dune => Marantz => TV/PJ
en de Marantz heeft lip-sync controle oid???

J.A.F._Doorhof

Ik heb hem op dezelfde manier aangesloten als de BD1 :D
En alle andere bronnen, alleen de Dune heeft de lipsync, en niet op alles.
Trouwens bijstellen lukt niet altijd, soms hangt hij en heb je secondes nodig om hem goed te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Dirc

zeer vreemd, ik heb deze optie nog nooit gebruikt en / of nodig gehad.

MaxxMark

Citaat van: Dirc I op september 16, 2010, 13:06:25
lijkt me niet dat een metertje kabel dit oplost?

De vraag is of het uitmaakt hoe je hem aansluit.
Bij mij is het

Dune => Marantz => TV/PJ
en de Marantz heeft lip-sync controle oid???

Het is bij mij duidelijk dat de Dune het veroorzaakt en niet een ander element in de chain.

Alles is bij mij HDMI 1.3  en in mn  versterker compenseer ik voor lipsync problemen. Maar dit gaat alleen de lipsync issue's tegen die geintroduceert worden in de chain van apparaten door bijv audio/video processing. Ik zie dan ook wel dat er verschil zit tussen aan en uit (als ik bijv een BR afspeel).

Ik heb het geheel afgesteld met BR als de norm. Ofwel als ik een BR afspeel is alles in kannen en kruiken.

Ga ik nu een MKV afspelen dan moet ik daar 9 van de 10 keer een audio delay van instellen. Meestal is dat -0.11. Soms -0.16 en heel soms -0.22.

Sommige TV series hebben er soms last van dat ze gaandeweg gaan driften (terug naar 0 of erger naar +0.11 (opvallend genoeg nooit meer dan dat)). Mogelijk doordat reclame blokken er uit geknipt zijn. Opvallend is dat dit niet het geval is indien het afgespeeld wordt op een PC, Mac, etc.

Bij films is het vaak zo dat een eenmalige afstelling voldoende is voor de gehele film.

Verder is het zo dat indien je een film/serie pauzeert voor een aantal minuten en dan verder gaat kijken, de delay opeens weg is en je dus weer moet corrigeren naar 0ms.

Het audioformaat is vaak ook van belang. MKV's met HD audio hebben bij mij nooit last gehad van audio sync issue's (gewoon 0.00 dus).

Al met al ben ik er redelijk van overtuigd dat de Dune iets raars doet. Misschien dat hij niet correct synct op het moment dat je het afspelen start. Misschien dat de dune niet goed handshaked en gewoon maar begint te sturen voordat de sync complete is en daardoor perongeluk een extra delay heeft geintroduceerd.

Ik heb geen idee, tis wel irritant, maar niet onoverkomelijk. Als dit probleem is opgelost heb ik afspeeltechnisch gezien geen enkele hinderlijke wens meer voor bugs die gefixed moeten worden voor de Dune
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Mart1001

Met de Dunes 1.0 die ik had was de sync altijd oke. De Dunes 3.0 die ik heb geven me ook de beschreven problemen op alle mkv's. Door de audio sync met de dune op -22 te zetten is het vaak oké.
Ook 720p of 1080i caps in .ts geven me sync problemen. Helaas kan ik die nooit met de audio sync op de dune's of mijn receivers recht krijgen. Het wordt alleen maar erger met iedere aanpassing. Dit is ook met bd's waarvan ik voorheen de hoofdfilm naar .ts formaat heb geremuxed met tsmuxer. Tegenwoordig mux ik ze naar .m2ts en dan is alles oké.

Ga nu enkele caps naar .m2ts muxen en kijken of ik het zo verhelp.
Only exceptionally rational men can afford to be absurd.

nielvm

Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Dennis N

Heb alleen 0,22 bij series af en toe , bij films geen problemen wat ik ook afspeel.
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

Grindtegel

Bij mij fladdert het alle kanten op met mkv's maar idd meestal .22 correctie nodig. Jammer maar goed, als ik het goed wil doen moet ik maar de originele bd kopen denk ik maar  :police:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

jowi

Citaat van: Grindtegel op september 17, 2010, 05:05:46
Bij mij fladdert het alle kanten op met mkv's maar idd meestal .22 correctie nodig. Jammer maar goed, als ik het goed wil doen moet ik maar de originele bd kopen denk ik maar  :police:
Dat is wat te simpel gedacht. Een MKV hoeft niet persé een re-encode te zijn; een MKV is ook gewoon maar een container. Ik heb veel series als web-downloads, die dus feitelijk direct bij Fox of HBO of iTunes vandaan komen, als MKV en daar heb ik het soms ook. Als ik die zelf had gekocht (wat ik graag zou willen als dat kan als niet-USA bewoner :hmmm: ) dan zou ik hetzelfde hebben, het ligt dus niet altijd aan de content.

hifiman

Citaat van: Mart1001 op september 16, 2010, 17:17:28
Met de Dunes 1.0 die ik had was de sync altijd oke.
Ik speel overigens met een Dune 1.0, wellicht dat daar dan een verschil in zit maar het lijkt me zo sterk gezien dezelfde familie sigma chips en dezelfde SDK/firmware.

Anyway, eigenlijk hoor ik dus niet eens in dit topic thuis  :D

MaxxMark

Citaat van: jowi op september 17, 2010, 10:28:12
Dat is wat te simpel gedacht. Een MKV hoeft niet persé een re-encode te zijn; een MKV is ook gewoon maar een container. Ik heb veel series als web-downloads, die dus feitelijk direct bij Fox of HBO of iTunes vandaan komen, als MKV en daar heb ik het soms ook. Als ik die zelf had gekocht (wat ik graag zou willen als dat kan als niet-USA bewoner :hmmm: ) dan zou ik hetzelfde hebben, het ligt dus niet altijd aan de content.

Mee eens inderdaad! Ook met WEB-DL's heb ik dat een serie een correctie van -0.16 nodig heeft. Het voordeel van een WEB-DL is wel dat (net als bij films) het maar 1malig een correctie is en het niet soms na reclames opeens vern**kt is.

Saillant detail: als een web-dl 2 tracks heeft (een 2.0 en een 5.1 track) dan is het bij mij zo dat het 2.0 track wél in sync loopt.

Kjelt

wat is dat WEB-DL eigenlijk , ik dacht dat dit een of andere hack/rip groep was  :D

jowi

In de USA kun je tegen betaling direct de nieuwste afleveringen in HD downloaden bij de networks zelf, dus bij Fox, HBO etc maar ook via Apple iTunes. Dat zijn dus geen rips of re-encodes maar gewoon de echte originele HD afleveringen, vaak in 720p. Dat noemen ze dan web-dl of web-downloads. Gelukkig zijn er dan mensen die dat vervolgens weer op newsgroepen posten, want als Europeaan is er gewoon niet legaal aan te komen, al zou je het willen.

MaxxMark

Yep, en WEB-DL's zijn vaak net even wat crisper dan de normale captures omdat het kabel netwerk er niet tussen zit.

Daarbij is er niet in geknipt (en dus minder issue's op de dune :) )

riwi

Citaat van: Kjelt op september 17, 2010, 12:31:41
wat is dat WEB-DL eigenlijk , ik dacht dat dit een of andere hack/rip groep was  :D

duhhh ;) :)

De WEB-DL zijn ook met een multi pass encoder gemaakt, niet met een realtime encoder zoals meestal met de kabel uitzendingen. Daardoor halen ze met een kleinere file/bitrate toch een hoge(re) kwaliteit.
WEB-DL is van iTunes, Amazon heeft ze ook nu daar heten ze dan Web-DL McXode Die files zijn groter, maar niet beter dan die van iTunes.

Robbo

De orginele WEB-DLs hebben DRM.   Die je op usenet vind zijn gestripped.

jowi

Citaat van: Robbo op september 17, 2010, 14:26:20
De orginele WEB-DLs hebben DRM.   Die je op usenet vind zijn gestripped.
Wat niets af doet aan de kwaliteit gelukkig. DRM strippen is iets anders dan rippen of re-encoden, dit even voor alle duidelijkheid.

celerontje

Citaat van: jowi op september 17, 2010, 10:28:12
Als ik die zelf had gekocht (wat ik graag zou willen als dat kan als niet-USA bewoner :hmmm: ) dan zou ik hetzelfde hebben, het ligt dus niet altijd aan de content.
Ik denk niet dat je dat zou willen, door de DRM spelen ze denk ik niet op de Dune! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Citaat van: celerontje op september 17, 2010, 14:51:02
Ik denk niet dat je dat zou willen, door de DRM spelen ze denk ik niet op de Dune! ;)
Geen idee eigenlijk, originele bluray's doen het toch ook? Of werkt dat weer anders?
En waar zouden ze dan wel op spelen?

celerontje

Apple's DRM is weer compleet anders dan die van Blu-ray. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jowi

Citaat van: celerontje op september 17, 2010, 15:18:58
Apple's DRM is weer compleet anders dan die van Blu-ray. ;)
Maar dan nog, als je ze tegen betaling mag downloaden, maar je kunt ze nergens op afspelen, behalve op een Apple? Geloof ik niks van.