HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Ik heb sinds kort de losse ondertitels ontdekt :P had er nooit behoefte aan maar soms is het wel handig :satisfied:

Maar nu heb ik dus naast 20 afleveringen van een serie, ook 20 .SRT bestanden in de folder. Die wil ik eigenlijk helemaal niet zien in de Dune's interface. Nu dacht ik ze met 'system_files=*.srt' te kunnen verbergen, en dat werkt ook, alleen dan kan ik ze ook niet meer als subtitle kiezen :-X wat is de truuk?

riwi

Ik denk niet dat dat zo kan. Niet zien, maar wel selecteren.

Wat voor files zijn het (die serie)? met mkvtoolnix/mkvextract/mkvmerge kan je wel demuxen en muxen met de srt titels in de file. Kost je wel een uurtje werk.

Heb net van tien afleveringen Enterprise de spaanse taal en titels eruit zitten te demux/remux'en :)

jowi

Dat wordt lastig, ik merk dat ik de ondertitels 2 a 3x per aflevering moet bijstellen omdat ze anders uit sync lopen, en ik kan geen betere vinden...

RuudG

Citaat van: jowi op september  4, 2010, 00:07:30
Ik heb sinds kort de losse ondertitels ontdekt :P had er nooit behoefte aan maar soms is het wel handig :satisfied:

Maar nu heb ik dus naast 20 afleveringen van een serie, ook 20 .SRT bestanden in de folder. Die wil ik eigenlijk helemaal niet zien in de Dune's interface. Nu dacht ik ze met 'system_files=*.srt' te kunnen verbergen, en dat werkt ook, alleen dan kan ik ze ook niet meer als subtitle kiezen :-X wat is de truuk?
Ik heb het Dune verhaal nauwelijks gevolgd, doordat subtitles langdurig zo beroerd ondersteund werden. En aangezien ik veel aziatische films heb en mijn Koreaans, Chinees en Japans wat tekort schiet, is perfecte subtitle ondersteuning een must.

Maar begrijp ik je nou goed dat de Dune externe .srt files inmiddels wel kan lezen? Geldt dit ook voor externe .sub/idx en .sup? Dit moet in combinatie met .ts of .mkv kunnen.

En zoja, als er meerdere subs bij een film zijn, kun je hieruit dan kiezen?

jowi

Even snel wat ik kan vinden, maar volgens mij doet alles het wat je vroeg, inclusief ondersteuning voor chinese en andere karaktersets:

- Added support for PGS subtitles in MKV files.
- Added support for VobSub subtitles in MKV files.
- Added support for external SSA/ASS subtitles (file extensions ".ssa",  ".ass")
- Added support for PGS (Blu-ray) subtitles in M2TS/TS files.
- Added support for external subtitles in SUB/IDX format.
- Added support for UTF-16 encoding in SRT and SUB (MicroDVD) external subtitle files.
- Added a new possibility to conveniently and quickly show/hide the currently selected subtitles track (even if there are multiple subtitles)

Ook kun je de kleur en de plaats en de size van de subtitles veranderen, de fonts en zelfs de sync terwijl je kijkt.

RuudG

Ah, dank je wel Jowi.

Een ding blijft me nog even niet helemaal duidelijk, ondanks de "even if there are multiple subtitles". Dus voor alle zekerheid. Kan ik willekeurig kiezen uit alle subs die in de folder met de .mkv of .ts staan, ook als de naam afwijkt van de filmnaam? Dus bv. uit een setje als Film.srt, Film.Commentaar.srt en Film.Forced.srt?

jowi

Citaat van: RuudG op september  4, 2010, 14:33:29
Ah, dank je wel Jowi.

Een ding blijft me nog even niet helemaal duidelijk, ondanks de "even if there are multiple subtitles". Dus voor alle zekerheid. Kan ik willekeurig kiezen uit alle subs die in de folder met de .mkv of .ts staan, ook als de naam afwijkt van de filmnaam? Dus bv. uit een setje als Film.srt, Film.Commentaar.srt en Film.Forced.srt?
Oeh dat denk ik niet eerlijk gezegd. Ze moeten wel dezelfde filename hebben. Als ik een MKV ofzo pak dan zie ik alleen die subtitle staan die dezelfde naam heeft (hij start hem zelfs automatisch op, kun je instellen). Wil je er meerdere zien dat zullen ze dezelfde naam maar andere extensies moeten hebben denk ik? Misschien dat iemand anders dat weet, voor mij is het ook nieuw ;)

rush07

Citaat van: Kjelt op mei 24, 2010, 20:46:23
Ik heb een Marmitek ab verlenger aangeschaft en die werkt met alle apparatuur vlekkeloos behalve met de Dune  :(
Probleem is dat met het navigeren van een nieuwe titel met de pijltjestoetsen hij meerdere keren blijft hangen, oftewel als ik 1x naar beneden druk dan gaat de cursor 2,3 of soms zelfs 4 keer naar beneden.
De afstand van de marmitek herhaal zender tot de Dune is waarschijnlijk te kort of de Dune ir ontvanger is veels te gevoelig, maar ik heb geen mogelijkheid deze te verlengen, dus zal eens binnenkort met filters gaan experimenteren, er is zo niet mee te werken  >:(

Ik heb hetzelfde probleem met de marmitek control 8 infraroodverlening.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Dirc

Het lijkt mij sterk dat deze feature bestaat op de dune, maar het zou wel super handig zijn als je je Dune via je smartphone of notebook kunt bedienen. En dan bedoel ik natuurlijk gewoon in de tuin op je notebook zitten en dan de Dune laten spelen.

Ik weet dat XMBC of Plex iets heeft via de iPhone, maar kunnen die ook op de Dune, of zit je dan met je notebook die een library draait over de schijven aan je Dune?

jowi

Er zit iets dergelijks aan te komen bij Dune in de vorm van ip control dus via het tcp/ip netwerk. Dan is het verder een kwestie van applicaties schrijven, maar die zullen als paddestoelen uit de grond schieten ;)

Dirc

Dat zou wel nice zijn, of gewoon plex ondersteuning op de Dune zelf bijv.

Zover ik weet krijg je deze programma's niet zomaar aan de praat op de Dune toch?

riwi

Citaat van: RuudG op september  4, 2010, 14:33:29
Ah, dank je wel Jowi.

Ik heb dit net getest. Dit kan (nog?) niet. Ik heb in een directory : film.ts, film.srt, film.extra.srt en film.extra2.srt staan. Er zitten geen subs in de .ts file. Als ik op de subs toets druk krijg je een popup met -Setup, -Off, en -External SRT. Je kan niet kiezen tussen de externe srt files. Onder setup kan je plaats, afmeting, kleur en sync wijzigen.

Ik heb met een mkv wel eens gezien dat er wel subs in de file zaten, en daarbij was er ook een externe srt file. Dan kan je wel tussen de verschillende interne subtitles kiezen en de (1) externe subtitle die dezelfde naam als de mkv file heeft.

De beste oplossing als je meerdere subs hebt en wil houden om die in de file te muxen. Als je een hele verzameling films hebt is dat natuurlijk niet aantrekkelijk. Ik vind het kwa file beheer wel prettig als alles in één file zit.

RuudG

Erg bedankt voor de test.

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 14:11:50
De beste oplossing als je meerdere subs hebt en wil houden om die in de file te muxen. Als je een hele verzameling films hebt is dat natuurlijk niet aantrekkelijk. Ik vind het kwa file beheer wel prettig als alles in één file zit.
Ik weet niet helemaal zeker of ik je volledig begrijp. Dus indien meerdere srt's en/of PGS's in een mkv zitten (ik remux mijn blu-rays allemaal lossless naar mkv), zijn ze allemaal te selecteren?

H B

Citaat van: RuudG op september  5, 2010, 16:33:39

Ik weet niet helemaal zeker of ik je volledig begrijp. Dus indien meerdere srt's en/of PGS's in een mkv zitten (ik remux mijn blu-rays allemaal lossless naar mkv), zijn ze allemaal te selecteren?

Klopt, tenminste ik ga uit van wel ik heb een PCH a-110 en die ondersteunt meerdere ondertitels als die in de mkv container zitten de Dune is gebaseerd op de zelfde chip dus die zou het ook moeten kunnen.

riwi

Citaat van: RuudG op september  5, 2010, 16:33:39

Dat klopt. Ik heb mkv bestanden met wel 8 of 10 subtitles.

riwi

Ik heb laatst in een film (.m2ts) een .sup en een .srt er met tsmuxer in gemuxed. De .sup is volgens mij een echt PGS stream. De .srt is een text file. TSMuxer converteert de .srt naar PGS, in ieder geval de Dune zegt nu dat het 2 .PGS subtitles zijn. Ik kan ze beide selecteren. Werkt prima.

dim

Hoi,

Ik zie dat ik een aantal firmware update's niet heb geinstalleerd. Is het voldoende als ik alleen de laatste versie installeer?. Of moet ik de laatste 3 installeren?.

Dimitri.

Dirc

jowi

Ik heb veel problemen met de laatste. Veel van mijn files spelen niet of zonder geluid of moet ik een aantal keer opstarten voor ze het wel doen. Als ik de 'probleemfiles' remux naar mkv of repareer met iets als mpeg2repair werken ze meestal wel weer. Ik denk dat de laatste firmware dus wat kritischer is, zaken die voorheen zonder problemen speelden, doen het met deze (bij mij, maar ook bij anderen) dus moeilijker. Even in de gaten houden dus.

dim

De een na laatste dan maar doen?... :unsure:

jowi

Nee, gewoon de laatste, maar met in je achterhoofd even mijn verhaal ;) herken je dat, dan kun je altijd nog naar 100413_1555.

Davey

Citaat van: rush07 op september  4, 2010, 17:43:28
Ik heb hetzelfde probleem met de marmitek control 8 infraroodverlening.
Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Ik heb ook de Control 8 en bij mij werkt alles perfect met de Logitech Harmony 885 en de originele afstandsbediening. Ik heb niets bijzonders gedaan en alles aangesloten zoals voorgeschreven. Misschien zit je niet precies op de IR van de Dune met je plakkertje?

rush07

Citaat van: Davey op september  6, 2010, 19:25:04
Ik heb ook de Control 8 en bij mij werkt alles perfect met de Logitech Harmony 885 en de originele afstandsbediening. Ik heb niets bijzonders gedaan en alles aangesloten zoals voorgeschreven. Misschien zit je niet precies op de IR van de Dune met je plakkertje?
Bedankt voor je antwoord.
Probleem ligt binnen Dune bij de menu besturing bv. een pijltje links heeft het gevolg dat hij 6 of meer links gaat.
de software van de harmony ook al bijgesteld maar dit helpt niet.
Plakkertje gecontroleerd, maar die zit goed.
Iemand nog een idee?

RuudG

Citaat van: riwi op september  5, 2010, 21:00:40
Dat klopt. Ik heb mkv bestanden met wel 8 of 10 subtitles.
Dat is precies wat ik wilde weten. Bedankt.

Kjelt

Citaat van: rush07 op september  7, 2010, 20:50:50
Iemand nog een idee?
Ik heb zoals je weet hetzelfde probleem, enigste dat ik nog kan verzinnen maar hier niet kan uitproberen is de afstand van de zender naar de Dune te vergroten, ik vermoed dat hij teveel power uitstuurt en de Dune ontvanger in oververzadiging stuurt.