HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Ik denk dat het I/O error is :)

Ofwel input/output error. Misschien een probleem in doorvoersnelheid. Gaat het gepaard met stotters?

Er staan in dit topic volgens mij wel een aantal tips en procedures om te achterhalen wanneer het fout gaat (dune direct op de bronpc aansluiten zonder switch er tussen, van wireless naar bedraad gaan, etc.)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

TheSpeedSkater

Hier ook een probleem met de Dune base 3.0.
Ik weet waar het aan ligt maar kan het niet oplossen. Ik heb een firmware update van mijn NAS gedaan (Thecus 5200BR Pro). (kan ik niet terug zetten) Nu kan ik via SMB mijn NAS niet meer benaderen. Wel via UPNP maar dan zie ik maar een zeer klein deel van alle files..
Wie heeft een idee?

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

MaxxMark

Alle sharing op je nas uitzetten (goed zoeken) en van voor af aan weer beginnen :)

Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Robbo

SMB sharing staat als ik me goed herinner standaard uit bij de Thecus 5200.

Kan zijn dat de firmware update deze setting op de default heeft gezet.

Firmware updates doe ik in elk geval niet snel meer bij een NAS.   Als alles goed werkt: afblijven.  

TheSpeedSkater

Idd, maar wilde graag de WOL functie hebben... :confused:

Is dit correct? Samba is Native Mode   Yes(Native Mode)   No(Compatible Mode). Staat op NO

Hanky Panky

Citaat van: Robbo op augustus 17, 2010, 14:00:47

Firmware updates doe ik in elk geval niet snel meer bij een NAS.   Als alles goed werkt: afblijven.  

dat is een universele regel, niet alleen toepasbaar op een NAS  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

riwi

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus 17, 2010, 14:03:02
Idd, maar wilde graag de WOL functie hebben... :confused:

Is dit correct? Samba is Native Mode   Yes(Native Mode)   No(Compatible Mode). Staat op NO

Ik schat dat het ip adres van je nas is gewijzigd. Even opzoeken, en correct invullen in de Dune dan werkt alles weer :)

Via upnp vind de dune hem ook met gewijzigd ip adres. Maar via SMB geef je in de link echt hard het IP van de NAS op, en die moet kloppen met het werkelijke IP van de NAS.

Van de thecus NAS instellingen weet ik te weinig om je te helpen.

Kan je hem wel vinden via de network browser?

TheSpeedSkater

hmm, dat heb ik gedaan, maar het gekke is dat het met UPNP werkt, maar met Samba niet... Toen ik de Dune kreeg heb ik helemaal niets hoeven instellen, kon meteen via SMB mijn NAS zien en streamen...

TheSpeedSkater

Ik lees nu je aanvulling, thanks.

Ga er nog eens naar kijken. Alleen IP van NAS, of ook de map ed? Nog met :: oid?

riwi

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus 17, 2010, 14:15:33
Ik lees nu je aanvulling, thanks.

Ga er nog eens naar kijken. Alleen IP van NAS, of ook de map ed? Nog met :: oid?

in de shortcut (in de Dune) geef je het ip van de NAS op met de sharenaam erachter.
Ik neem aan dat je de sharenaam niet hebt gewijzigd door de FW update?
Het totaal moet kloppen. Ik heb bv. Server : 192.168.1.6   Folder :  riwixp_d
Met SMB hoeven er geen / tekens voor de sharenaam. Met NFS wel.

TheSpeedSkater

Riwi is de KONING van de dag! Thanks man :D

riwi

Citaat van: TheSpeedSkater op augustus 17, 2010, 14:27:57
Riwi is de KONING van de dag! Thanks man :D

Graag gedaan. Ik had pas een pm van raymen. Die had hetzelfde maar dan met een PC als NAS, vandaar dat ik er direct aan dacht.

TheSpeedSkater

Het is wel anders dan het was. Normaal kon ik via Network browser naar de NAS, maar nu heb ik een extra icon in het menu. Prima hoor, werkt top. Nogmaals, thanks!

gsuk

Citaat van: MaxxMark op augustus 17, 2010, 10:41:16
Ik denk dat het I/O error is :)

Ofwel input/output error. Misschien een probleem in doorvoersnelheid. Gaat het gepaard met stotters?

Er staan in dit topic volgens mij wel een aantal tips en procedures om te achterhalen wanneer het fout gaat (dune direct op de bronpc aansluiten zonder switch er tussen, van wireless naar bedraad gaan, etc.)
het zou inderdaad ook I/O kunnen zijn maar de melding verdwijnt heel snel van het scherm

ik heb het met een kopie van "up in the air" gek genoeg had ik deze film al eerder afgespeeld zonder problemen met de firmware versie voor die van juli (april geloof ik),dus dacht ik gisteren ik ga terug naar de oude firmware maar het heeft niet geholpen.

en gister had ik het ook met een van de trailers op "an  education"

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: gsuk op augustus 17, 2010, 15:42:28
het zou inderdaad ook I/O kunnen zijn maar de melding verdwijnt heel snel van het scherm

ik heb het met een kopie van "up in the air" gek genoeg had ik deze film al eerder afgespeeld zonder problemen met de firmware versie voor die van juli (april geloof ik),dus dacht ik gisteren ik ga terug naar de oude firmware maar het heeft niet geholpen.

en gister had ik het ook met een van de trailers op "an  education"

groetjes Emile

Wat altijd interessant is om te weten : als je enkele minuten terug gaat in de film en speelt dezelfde scene opnieuw : schokt het dan op dezelfde plek of speelt ie de scene dan wel schokvrij? Indien zelfde punt weer : probleem met het materiaal of de dune kan het gewoon niet kwa bandbreedte oid. Als ie de scene de tweede keer wel speelt was er 'iets' op je netwerk/harddisk/usb/bla bla dat het probleem veroorzaakte.

gsuk

Citaat van: riwi op augustus 17, 2010, 16:57:33
Wat altijd interessant is om te weten : als je enkele minuten terug gaat in de film en speelt dezelfde scene opnieuw : schokt het dan op dezelfde plek of speelt ie de scene dan wel schokvrij? Indien zelfde punt weer : probleem met het materiaal of de dune kan het gewoon niet kwa bandbreedte oid. Als ie de scene de tweede keer wel speelt was er 'iets' op je netwerk/harddisk/usb/bla bla dat het probleem veroorzaakte.

bij up in the air
is het dezefde plek elke keer:load film menu, in opties juiste geluids spoor kiezen, ondertiteling goed zetten en dan vervolgens play drukken en dan gelijk komt de error

bij an education:  load film menu,special features,trailers,pray and eat selekteren en ja hoor error. alle overige trailers kan ik wel afspelen en de hoofd film ook.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

beunky

Is er iemand hier die de Dune 3.0 prime heeft in plaats van de base?
En zo ja, hoe bevalt dat?

riwi

Citaat van: gsuk op augustus 17, 2010, 21:44:26
groetjes Emile
Ik denk dan dat het aan deze specifieke rips ligt. Gaat het ook fout zonder de ondertitels? Misschien ligt het aan de titels niet aan de rip zelf.

Citaat van: beunky op augustus 18, 2010, 00:25:26
Is er iemand hier die de Dune 3.0 prime heeft in plaats van de base?
En zo ja, hoe bevalt dat?

Ik heb ze allebei. Bevallen beide prima :) 't is maar net wat je nodig hebt. Voor beneden dacht ik een bluray laatje wel handig te vinden. Op de slaapkamer heb ik er een hardisk in zitten. Beide gebruik ik niet veel (de harddisk niet en het bluray laatje ook niet omdat ik er een Oppo bij heb). De base met harddisk maakt wat meer geluid (fan) als je hem niet volledig uit zet. Verder zijn ze functioneel identiek volgens mij.

beunky

Als je de Duni prime vergelijkt met een Oppo BDP-80, zit er dan veel verschil in upscaling-kwaliteit van dvd's denk je?

riwi

Citaat van: beunky op augustus 18, 2010, 09:22:05
Als je de Dune prime vergelijkt met een Oppo BDP-80, zit er dan veel verschil in upscaling-kwaliteit van dvd's denk je?

Eerlijk gezegd heb ik de prime met DVD nog niet geprobeerd. Ik heb ook de Oppo BD83 met ABT VRS scaler en niet de BD80 die de mooie scaler mist. Toch denk ik dat de BD80 beter is dan de prime, maar of het een groot verschil is durf ik niet te zeggen.

Ik verwacht wel dat het loopwerk van de Oppo BD80 aanmerkelijk stiller is. Ik heb gelezen dat het prime loopwerk met DVD nog rumoeriger is dan met bluray. Daarom zou ik zeker een Oppo kopen met een Dune base erbij. 2 apparaten maar wel beide de beste in wat ze doen (base in media spelen en Oppo in bluray/dvd spelen). Allemaal wel afhankelijk van je budget. Ik heb een collega die erg blij is met de prime, ook als bluray/dvd speler.

Davey

Op de Dune Base heb ik nu voor het eerst een film die niet afspeelt, Avatar. Het is een full rip dus precies zoals het origineel. Ik heb ook de originele en de PS3 speelt deze af met een waarschuwing dat de speler misschien een update moet hebben om de disc af te kunnen spelen. Daarna speelt ie gewoon verder. Bij de Dune Base is dit precies hetzelfde alleen speelt ie dan niet verder. Het zal wel met de nieuwe beveiliging te maken hebben. Hebben jullie dit probleem ook met bijvoorbeeld Avatar?

MaxxMark

Het probleem treed juist alleen op bij Avatar, zowel bij de legale als illegale versie.

Een aantal oplossingen:
1. klik een paar keer op next als het waarschuwings scherm komt
2. zodra het waarschuwingsscherm komt, switch van video input op je receiver (of pj als ie daar direct aan hangt), wacht 20 sec en schakel terug
3. doe de disk er in, zet je versterker (of projector als ie daar direct aan hangt) uit, druk op play, laat hem tot 8 tellen (dan stopt ie), wacht een minuut ofzo (tot hij weer verder gaat tellen) en zet je versterker/pj weer aan.

Een van die oplossingen zou moeten werken :)

MaxxMark

Sinds ik de dune ondertussen een flinke poos heb staan heb ik het volgende ervaren omtrent het delay probleem bij het afspelen van media.

Veel mensen hebben een delay van -0.11 tot -0.16 (ik ook). Maar wat mij ondertussen opvalt is dat het probleem zich niet voordoet op het moment dat er een DTS-HD of TrueHD signaal in de MKV zit. Deze gaat gewoon goed. Het zelfde geld voor de audiotracks in zogenaamde "WebDownload" varianten (welke gewoon dd5.1 zijn).

Ergens denk ik dat er toch een substantieel verschil zit tussen (tv)gecaptured/geconverteerd materiaal en "echt" materiaal.

Zijn er meer mensen die deze ervaring delen?