HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

hifiman

Citaat van: gerard1 op augustus  3, 2010, 22:50:03
vriendelijk bedankt, ga er meteen mee aan de slag.
Dat wordt de helpdesk bellen kijken wat die kunnen doen voor me.
met vriendelijke groet,
gerard
Veel succes, heb ik destijds ook geprobeerd en ze snapten niet eens wat ik nu precies wilde  :D

coned (banned)

Waar vind ik de source code van de HDI Dune 3.0 ?

Aangezien het duidelijk is dat ze Linux gebruiken

http://dune-hd.com/news/126-ntfs_write_support.html
Citeer
"the underlying Linux-based Sigma Designs 864x platform"

moeten ze volgens de GPL alle derivaten vrijgeven.
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

riwi

Citaat van: coned op augustus  5, 2010, 22:59:47
moeten ze volgens de GPL alle derivaten vrijgeven.

Ik denk dat jij de GPL nog eens moet nalezen. Er zijn constructies denkbaar waarbij dat niet hoeft.

coned (banned)

Citaat van: riwi op augustus  6, 2010, 02:59:45
Ik denk dat jij de GPL nog eens moet nalezen. Er zijn constructies denkbaar waarbij dat niet hoeft.

Eigen modules/libraries/binaries hoeven ze inderdaad niet vrij te geven, maar wel het linux platform waarop het gebaseerd is:

http://gpl-violations.org/faq/vendor-faq.html

coned (banned)

BVB deze:

2005-Apr-30: Medion notebooks sold at ALDI violate GNU GPL

The most recent notebook models sold at ALDI discounters in Germany and abroad, the Medion MD95500, were shipping in violation of the GNU General Public License.

The notebooks come pre-installed with the "Cyberlink PowerCinema Linux" software, a custom-tailored mini Linux-Distrubution bundled together with a proprietary media player application from Cyberlink Corp.

However, the product ships without any reference to the GNU GPL, does not include the full corresponding source code and no written offer where the source code can be obtained.

Zal eens op de Dune doos / handleiding kijken of de referenties aanwezig zijn.

StefaanD

Citaat van: coned op augustus  6, 2010, 07:12:34
Zal eens op de Dune doos / handleiding kijken of de referenties aanwezig zijn.

Laat het maar weten als je hem daarvoor de deur uitdoet, ben kandidaat overnemer  :crazy:

Davey

Van de week heb ik al mijn MP3's op de HDD van de Dune gezet maar het geluid wat uit m'n speakers kwam was verschrikkelijk, heel blikkerig en brak. Ik heb dit alleen met MP3's. Met films is het geluid helemaal fantastisch.

Ik heb bij de Audio-instellingen gekeken maar daar heb je niet zo heel erg veel mogelijkheden om wat fout te doen. Toch maar aan het experimenteren geslagen met die paar instellingen maar het blikkerige en brakke geluid bleef. HDMI geluid uitgezet en een MP3 aangezet waardoor ik uiteraard helemaal geen geluid had  :D.

Wat doe ik fout? De audio-instellingen die ik nu heb staan zijn;

Hoeksel

Hoe is zo bij zo de analoge stereo uitgang van de Dune? Ik zou hem mogelijk willen inzetten als audio player voor FLAC bestanden. Ik was zelf al tevreden over de PS3 (geen idee of die "goed" is, ik vond van wel), kan iemand deze 2 vergelijken?

AllStar

Citaat van: Davey op augustus  7, 2010, 09:54:07
Van de week heb ik al mijn MP3's op de HDD van de Dune gezet maar het geluid wat uit m'n speakers kwam was verschrikkelijk, heel blikkerig en brak. Ik heb dit alleen met MP3's. Met films is het geluid helemaal fantastisch.

Ik heb bij de Audio-instellingen gekeken maar daar heb je niet zo heel erg veel mogelijkheden om wat fout te doen. Toch maar aan het experimenteren geslagen met die paar instellingen maar het blikkerige en brakke geluid bleef. HDMI geluid uitgezet en een MP3 aangezet waardoor ik uiteraard helemaal geen geluid had  :D.

Wat doe ik fout? De audio-instellingen die ik nu heb staan zijn;

Check even de volume instelling van de Dune, die staat standaard heel erg verkeerd volgens mij . . .

Davey

Citaat van: AllStar op augustus  7, 2010, 11:37:48
Check even de volume instelling van de Dune, die staat standaard heel erg verkeerd volgens mij . . .

You're the man  :worship:

In het menu kon ik het niet vinden. Ik heb toen een mp3 aangezet en dan werkt de volumeknop op de ab van de Dune. Is +24dB teveel dan  :devil:

Netjes op 0dB gezet en helemaal goed nu  :headbanging:

Moony

Is er iemand die een werkend schijfje heeft om de firmware van de optische BD lader van de Prime te updaten van HJBQ naar HJ95?
Ik heb al vele schijfjes vernaggeld en nog steeds is het mij niet gelukt.
http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/

coned (banned)

Citaat van: Hoeksel op augustus  7, 2010, 10:41:04
Hoe is zo bij zo de analoge stereo uitgang van de Dune? Ik zou hem mogelijk willen inzetten als audio player voor FLAC bestanden. Ik was zelf al tevreden over de PS3 (geen idee of die "goed" is, ik vond van wel), kan iemand deze 2 vergelijken?

ik heb hem op een trends versterkertje en een klipsch rb51 hangen in m'n fitness zaaltje
dus de analoge 2 kanaals uitgang

flac's spelen netjes af, nog niet vergeleken met mijn cd-speler van 4000 €
filmgeluid is ook zeker voldoende

wil je beter geluid hang er dan een v-dac aan

riwi

Citaat van: Moony op augustus  7, 2010, 14:43:13
Is er iemand die een werkend schijfje heeft om de firmware van de optische BD lader van de Prime te updaten van HJBQ naar HJ95?
Ik heb al vele schijfjes vernaggeld en nog steeds is het mij niet gelukt.
http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/

Ik heb het geprobeert en er een .iso file van gemaakt. Die moet je dus op je apple als "image" branden.
linkje : http://www.xs4all.nl/~etmriwi/forum/prime3_fw_hj95.iso
In "nero burning rom" zou dat gaan met : Recorder -> Burn image -> en dan de file aanwijzen. Verder zorgen dat ie als DVD brand en niet als CD.

Ik heb bij mij de image gebrand op een DVD en in de dune gestopt. Hij werpt hem er weer uit omdat mijn drive reeds hj95 firmware heeft.

Vraagjes :
- Weet je zeker dat je de HJBQ versie hebt? (heb je de dsf file gedraaid om de versie te achterhalen?)
- Zet je de speler wel uit voor de tijd en na het aanzetten ga je wel naar het SETUP menu voordat je de schijf inlegt?
- Wat geeft de Dune voor meldingen bij jou nadat je de fw disk in hebt gelegd?

Succes!

Roeland

Heeft iemand succesvol de dune base of prime 3.0 werkend met een pc windows 7 x64?

Ik heb na een paar minuten elke keer een vastloper van het bestand.
Lijkt erop dat windows 7 ingrijpt in het netwerk gebruik.
Met XP geen enkele problemen

Moony

Citaat van: riwi op augustus  7, 2010, 16:33:00
Ik heb het geprobeert en er een .iso file van gemaakt. Die moet je dus op je apple als "image" branden.
linkje : http://www.xs4all.nl/~etmriwi/forum/prime3_fw_hj95.iso
In "nero burning rom" zou dat gaan met : Recorder -> Burn image -> en dan de file aanwijzen. Verder zorgen dat ie als DVD brand en niet als CD.

Ik heb bij mij de image gebrand op een DVD en in de dune gestopt. Hij werpt hem er weer uit omdat mijn drive reeds hj95 firmware heeft.

Vraagjes :
- Weet je zeker dat je de HJBQ versie hebt? (heb je de dsf file gedraaid om de versie te achterhalen?)
- Zet je de speler wel uit voor de tijd en na het aanzetten ga je wel naar het SETUP menu voordat je de schijf inlegt?
- Wat geeft de Dune voor meldingen bij jou nadat je de fw disk in hebt gelegd?

Succes!

Nero is er niet voor de Mac, maar ik heb bij een kennis met een Windows pc meerdere schijfjes exact gebrand zoals het beschreven staat op de Dune site (no multisession, finalize disc) maar de Dune reageert er helemaal niet op.
Ja, ik weet zeker dat ik HJBQ heb, heb de dsf file idd gedraaid. Bovendien, dvd's zijn (ook al!) niet fatsoenlijk af te spelen, na varierend enkele minuten tot een halfuur slaat de hele speler vast, daarom de noodzaak tot update naar HJ95.
Ik zet de speler idd eerst helemaal uit, wacht tot deze opgestart is, ga naar het SETUP menu, leg de schijf erin, lade dicht, je hoort dat de schijf gelezen wordt maar er gebeurt helemaal niets. Na 2 minuten springt de Dune screensaver erop en na max 15 minuten haal ik de schijf er zelf maar weer uit en is de firmware dus niet geupdate.
Ik heb het bestand SUNEXT.B01 al op meerdere computers gebrand met meerdere brandprogramma's (ook met Nero) maar het lukt gewoon echt niet.

bart_nl

Citaat van: Roeland op augustus  7, 2010, 17:00:00
Heeft iemand succesvol de dune base of prime 3.0 werkend met een pc windows 7 x64?

Ik heb na een paar minuten elke keer een vastloper van het bestand.
Lijkt erop dat windows 7 ingrijpt in het netwerk gebruik.
Met XP geen enkele problemen
vanaf mijn windows 7 x64 professional fileserver kan ik gewoon afspelen.

Roeland

Citaat van: bart_nl op augustus  7, 2010, 18:04:54
vanaf mijn windows 7 x64 professional fileserver kan ik gewoon afspelen.

Ben nu al een poosje aan het speuren naar SMB problemen in windows 7.
Helaas nog niet de oplossing gevonden...

AllStar

Citaat van: Davey op augustus  7, 2010, 11:46:19
You're the man  :worship:

In het menu kon ik het niet vinden. Ik heb toen een mp3 aangezet en dan werkt de volumeknop op de ab van de Dune. Is +24dB teveel dan  :devil:

Netjes op 0dB gezet en helemaal goed nu  :headbanging:

Ik had precies hetzelfde probleem, was héél irritant omdat ik het niet kon vinden haha. Goed om te horen dat het nu oké is  8)

riwi

Citaat van: Moony op augustus  7, 2010, 17:36:59
Ik heb het bestand SUNEXT.B01 al op meerdere computers gebrand met meerdere brandprogramma's (ook met Nero) maar het lukt gewoon echt niet.

Vreemd. Misschien is het loopwerk dan nog wat meer stuk (dan alleen de firmware)? Ik zou het niet weten verder.
Ik weet ook niet wat er bij mij moet gebeuren als ik een disk in leg met HJ95 FW terwijl mijn drive reeds HJ95 firmware heeft. Bij mij doet ie een eject al na een seconde of 5-10.

bart_nl

Citaat van: Roeland op augustus  7, 2010, 18:52:55
Ben nu al een poosje aan het speuren naar SMB problemen in windows 7.
Helaas nog niet de oplossing gevonden...
ik heb geavanceerd delen gebruikt met een username / password wat ik ook op de Dune heb ingesteld.

nielvm

Citaat van: Moony op augustus  7, 2010, 17:36:59

Heb je een herschrijfbare schijf gebruikt? Heb al gemerkt dat hij deze niet leest. Een niet-herschrijfbare schijf gaat veel beter.
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Moony

Citaat van: riwi op augustus  7, 2010, 19:25:35
Vreemd. Misschien is het loopwerk dan nog wat meer stuk (dan alleen de firmware)? Ik zou het niet weten verder.
Ik weet ook niet wat er bij mij moet gebeuren als ik een disk in leg met HJ95 FW terwijl mijn drive reeds HJ95 firmware heeft. Bij mij doet ie een eject al na een seconde of 5-10.

Tja, ik denk dat ik de Dune toch maar terug ga sturen.
Ik heb er echt te veel problemen mee die andere mensen niet hebben.

Citaat van: nielvm op augustus  7, 2010, 20:03:32
Heb je een herschrijfbare schijf gebruikt? Heb al gemerkt dat hij deze niet leest. Een niet-herschrijfbare schijf gaat veel beter.
Ik heb dvd+r, dvd-r, cdrw en cdr geprobeerd helaas allen zonder resultaat.

fugazi_2009

Ok, call me stupid, maar even het volgende:

Ik gebruik de Dune dus normaal gesproken enkel voor het afspelen van muziek. Maar vanavond dacht, laat ik die F1 demo uit dit topic eens uitproberen. Dus file gedownload. Double click er op op mijn pc, speelt keurig af. Gooi de file op de HD van de Dune, selecteer de file en druk op play en de Dune denkt even en daarna niks. Wat zie ik over het hoofd?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Ach ja, de Dune even rebooten en voila de file speelt af  :o
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

gsuk

ik heb het de laatse weken met sommige ful blu-ray rips dat de dune base 3.0
aangeeft:

playback aborted due two 1/0 error

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine