HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Citaat van: 8t88 op juli 22, 2010, 13:25:42
@MaxxMark
Het lukt mij alleen maar om een netwerk share te koppelen, kun je misschien een kleine uitleg geven hoe je dat 'deeplinken' gedaan hebt?

Weet niet of je het al gevonden had (zag niet of iemand al gereageerd had). Als je in een folder zit (of je moet hem 1tje hoger selecteren, ik weet niet meer precies) en je drukt op "Popup Menu" dan staat daar als het goed is helemaal onderaan "Add to Main Screen".

Vervoglens wordt die map direct zichtbaar op je mainscreen. Reuze handig!

Alleen blijkt (moet het nog een keer goed testen) dat als je (net als ik) een login/ww nodig hebt voor een folder, dat hij deze niet direct ziet. Ga je dan een folder in dan geeft hij een fout. Ga je vervolgens even naar je nas op de normale manier, en weer terug, dan werkt het wel.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

riwi

Citaat van: Davey op juli 22, 2010, 23:01:21
De door jouw bijgevoegde file heb ik gedownload. Op het netwerk kan ik 'm ook zetten maar wat bedoel je met "en met de Dune uitvoer"?

Met de AB er een enter op geven. Dan wist ie dus de harddisk. Deelt hem in 2 partities op :1 van 2GB en 1 ter grootte van de rest van de disk. In het hoofdscherm van de dune moet je dan de disk opnieuw formateren (het grote deel).

Davey

Citaat van: riwi op juli 23, 2010, 02:36:11
Met de AB er een enter op geven. Dan wist ie dus de harddisk. Deelt hem in 2 partities op :1 van 2GB en 1 ter grootte van de rest van de disk. In het hoofdscherm van de dune moet je dan de disk opnieuw formateren (het grote deel).

En gelukt, dank je weer Riwi  :thumbs-up:

Als het gelukt is ziet het er zo uit,

Het formateren van de 2GB HDD duurde 9 minuten en 7 seconden dus dat viel mee. Bij Systeem opslag in het info menu staat nu Aangesloten (gebruikt 36.6MB van 2.02GB).

Dadelijk is kijken naar de Internet Radio. Ik zag er al wat over staan op de Dune website.

8t88

Citaat van: MaxxMark op juli 22, 2010, 23:33:36
Weet niet of je het al gevonden had (zag niet of iemand al gereageerd had). Als je in een folder zit (of je moet hem 1tje hoger selecteren, ik weet niet meer precies) en je drukt op "Popup Menu" dan staat daar als het goed is helemaal onderaan "Add to Main Screen".

Vervoglens wordt die map direct zichtbaar op je mainscreen. Reuze handig!

Alleen blijkt (moet het nog een keer goed testen) dat als je (net als ik) een login/ww nodig hebt voor een folder, dat hij deze niet direct ziet. Ga je dan een folder in dan geeft hij een fout. Ga je vervolgens even naar je nas op de normale manier, en weer terug, dan werkt het wel.

Ik gaat het ff proberen, bedankt!!!!

Davey

Na wat klooien ben ik wel een eind verder  8).

De System Storage op de HDD zelf vond ik lastig. Ik heb nu een 2GB USB-stickie achterin de Dune die fungeert als System Storage. Je moet dan een ander bestandje downloaden dan die ik had gekregen van Riwi en dat is deze, http://dune-hd.com/firmware/usb_flash_drive/dune_service_init_system_storage.dsf. Werkt perfect en als ik is een andere HDD in de Dune wil doen heb ik nooit dat gedoe dat de System Storage er niet meer is. Voor mij is dit de makkelijkste oplossing.

Ik heb het een en ander geprobeerd met de bestandssystemen FAT32, EXT2 en NTFS. EXT2 werkt altijd top. Met de andere bestandssytemen is het altijd net niet.

De reden van proberen is dat ik de naar EXT2 geformateerde HDD's niet op mijn pc kan zien en ik moet toch bestanden van mijn PC naar die HDD's wegschrijven. Nu zijn er programmaatjes voor (ik heb o.a. EXT2IFS geïnstalleerd gehad) maar die vind ik niet ideaal. Ik zie de EXT2 HDD's dan wel maar mijn PC wil ze toch graag formateren naar bijvoorbeeld NTFS.

Via het FTP-programmaatje FileZilla kan ik wel bestanden van mijn PC naar de EXT2 HDD's schrijven. Mijn PC heeft geen E-SATA aansluiting dus de Sharkoon voegt eigenlijk niets extra's toe. Misschien toch is kijken naar een NAS. Het liefst gebruik ik mijn PC alleen als een soort afstandsbediening.

riwi

Goed :)
Als je regelmatig de schijf in de Dune wisselt is de USB system storage waarschijnlijk handiger dan die op de harddisk zelf te hebben.

Ik wissel de schijf niet zo. En ik heb een sharkoon aan een linux PC die prima naar ext2 kan schrijven. M'n windows PC heeft ext2fsd, maar je hebt gelijk dat dit wel werkt maar 100% is het ook niet. Misschien is het voor de Sharkoon schijven wel handiger om die NTFS te formateren, en altijd de spullen er via e-sata of USB  met de windows PC op te kopieren.
Voor mij geld dat de losse disken (via Sharkoon of via de interne bay van de base) minder gebruikt worden. 95% van de tijd gebruik ik het netwerk waar ik meer opslagruimte heb. Ik heb geen Sharkoon aan de Dune hangen meestal. En als ik spul naar de Base wil kopieren doe ik dat met FTP tenzij het heel erg veel is.

Ik las dat in de volgende firmware HDI de NTFS write gaat toevoegen. Misschien dat je dan in de Dune ook kan kiezen om NTFS te formateren. En hopelijk werkt het dan goed. De tvix kon wel met NTFS overweg, maar je hoorde toch regelmatig verhalen dat mensen alles op de disk kwijt waren... Het is jammer dat Microsoft NTFS niet gratis vrijgeeft.

coned (banned)

wat is het nut van die usb system storage ?

de dune heeft toch flash aan boord voor de firmware en instellingen ?
reality is just a hologram
http://keelynet.com/biology/reality.htm

riwi

Citaat van: coned op juli 24, 2010, 14:23:21
wat is het nut van die usb system storage ?

de dune heeft toch flash aan boord voor de firmware en instellingen ?

Flash is voor het OS denk ik, en voor de setup instellingen.
De system storage kan gebruikt worden door allerlei applicaties, maar ook door een bluray met bv online content. Ook de webbrowser functie schijnt veel soepeler te draaien met system storage. De Torrentclient heeft de harddisk nodig, ik weet niet zeker of die ook de system storage gebruikt. Om Bluray profile 2.0 compatible te zijn MOET de speler geheugen hebben. Dat is er pas als je in de Dune system storage hebt gealloceerd.
In de Prime 3.0 zit er al een USB system storage in van 2GB intern. Met de Base kan je kiezen of je zonder draait, met system storage op de harddisk of met een losse USB stick die als system storage is geinitialiseerd.

deniax

Citaat van: riwi op juli 24, 2010, 14:40:37In de Prime 3.0 zit er al een USB system storage in van 2GB intern.
Dat is helaas niet altijd zo. In sommige Prime 3's zit er een interne 2GB storage in en in andere weer niet. Je weet van te voren dus niet welke je krijgt. Zo heb ik er 1 zonder en 1 met
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

riwi

Citaat van: deniax op juli 24, 2010, 16:52:48
Dat is helaas niet altijd zo. In sommige Prime 3's zit er een interne 2GB storage in en in andere weer niet. Je weet van te voren dus niet welke je krijgt. Zo heb ik er 1 zonder en 1 met

Dat wist ik niet. Hoort ie er niet altijd in te zitten als de prime een profile 2.0 speler wil zijn (zoals HDI hem verkoopt)?
Mijn Prime3.0 heeft wel de interne storage. Mijn base3.0 heeft het niet.

Davey

Wie werkt er met de Dune Explorer 2 en hoe zijn je ervaringen ermee?

riwi

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 18:34:47
Wie werkt er met de Dune Explorer 2 en hoe zijn je ervaringen ermee?

<snip>

Sorry Dune Explorer niet gebruikt. Foutje bedankt.

Davey

Citaat van: riwi op juli 24, 2010, 20:13:15
<snip>

Sorry Dune Explorer niet gebruikt. Foutje bedankt.

Ik zou graag een programma op de Dune zelf willen hebben waardoor je geen mapjes ziet maar covers (dus niet op of via een PC). Bestaat dat voor de Dune?

Wat betreft de HDD's van de Sharkoon en de Dune, ik wil graag de downloads direct op de HDD van de Sharkoon laten komen. Dan moet ik die toch NTFS formateren omdat dit anders niet zonder goochelen lukt. Nu weet ik het niet meer zeker maar volgens mij, als ik een NTFS geformateerde HDD in de Sharkoon heb en die op de Dune via eSATA aansluit, ziet de Dune de HDD in de Sharkoon dan niet. Via USB wel wat ik me herinner maar dat gaat zo tergend langzaam dat ik beter via FTP het bestand kan overzetten.

Morgenochtend zal ik is proberen of een NTFS HDD door de Dune via eSATA gezien word. Als dat niet het geval is kan ik beter de Sharkoon gebruiken als back-up want die heeft in de huidige opstelling dan absoluut geen toegevoegde waarde.

Harry HT

Hi.
Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 20:46:44
Ik zou graag een programma op de Dune zelf willen hebben waardoor je geen mapjes ziet maar covers (dus niet op of via een PC). Bestaat dat voor de Dune?
My movies  O0

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.msg1743904#msg1743904

Wel versie 3.12 downloaden  :)

Have fun !

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Davey

Citaat van: Harry HT op juli 24, 2010, 21:59:44
Hi. My movies  O0

Zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=95558.msg1743904#msg1743904

Wel versie 3.12 downloaden  :)

Have fun !

Gegroet,

Harry

Leuk! Dank je Harry. Dadelijk ga ik is kijken.

riwi

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 22:11:21
Leuk! Dank je Harry. Dadelijk ga ik is kijken.

MyMovies draai je op je PC. Dat tooltje genereert de plaatjes voor in de mapjes en zet die info op de schijf tussen de media.

Iets dat echt op de Dune draait en dat doet is er niet volgens mij.

Kjelt

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 20:46:44
Nu weet ik het niet meer zeker maar volgens mij, als ik een NTFS geformateerde HDD in de Sharkoon heb en die op de Dune via eSATA aansluit, ziet de Dune de HDD in de Sharkoon dan niet. Via USB wel wat ik me herinner maar dat gaat zo tergend langzaam dat ik beter via FTP het bestand kan overzetten. 
Wordt bij mij prima gezien en supersnel.

Davey

Citaat van: riwi op juli 24, 2010, 22:51:19
MyMovies draai je op je PC. Dat tooltje genereert de plaatjes voor in de mapjes en zet die info op de schijf tussen de media.

Iets dat echt op de Dune draait en dat doet is er niet volgens mij.

Da's wel jammer want dat gaat 'm niet worden dan. Wel stom dat ze niet zoiets maken wat ze linken aan IMDB of iets dergelijks.

Citaat van: Kjelt op juli 24, 2010, 22:55:42
Wordt bij mij prima gezien en supersnel.

Morgenochtend ga ik het bekijken of het werkt en hoe snel het is. Vanmiddag heb ik het geprobeerd via eSATA met zowel in de Dune als in de Sharkoon een EXT2 HDD. Transfersnelheid was 1,4MB  >:(. Via USB behaalde ik 4,5MB en via FTP 20MB  :wacko:. Wel raar met eSATA want de film speelde af met gemiddeld 25-30MB. Snappen doe ik het nog niet helemaal.

riwi

Citaat van: Davey op juli 24, 2010, 23:09:44
Via USB behaalde ik 4,5MB en via FTP 20MB  :wacko:. Wel raar met eSATA want de film speelde af met gemiddeld 25-30MB. Snappen doe ik het nog niet helemaal.

De een is bits de andere bytes (factor 8 ) ? Afspelen film dan is info in mbit/sec.
20MB ftp is meer dan 100Mbit. Heb je gbit support aan staan? Dat werkt toch helemaal niet fatsoenlijk?

Davey

Citaat van: riwi op juli 24, 2010, 23:15:29
De een is bits de andere bytes (factor 8) ? Afspelen film dan is info in mbit/sec.
20MB ftp is meer dan 100Mbit. Heb je gbit support aan staan? Dat werkt toch helemaal niet fatsoenlijk?

Foutje in de berekening  :D

De gbit support heb ik gisterochtend uitgezet om te kijken of dat sneller werkte en staat nu nog steeds uit. Laat ik eerst de 10/100 verbinding maar is goed hebben.

De snelheid met de rechtstreekse eSATA verbinding tussen de Dune en de Sharkoon viel me erg tegen. Een bestand van 41GB overzetten zou dik 7 uur gaan duren :o.

Het downloaden van bestanden gaat lekker snel. Mijn notebook heeft alleen een 128GB SSD aan boord waarvan ik de helft beschikbaar heb voor downloads. Een Blu-ray is al 45GB dus 1 per keer is maximaal. Waar het traag gaat worden is wanneer ik het bestand over wil gaan zetten naar een andere HDD. Eenmaal op desbetreffende HDD gaat het afspelen probleemloos.

deniax

Citaat van: riwi op juli 24, 2010, 18:01:22
Dat wist ik niet. Hoort ie er niet altijd in te zitten als de prime een profile 2.0 speler wil zijn (zoals HDI hem verkoopt)?
Dat waren mijn gedachte ook, contact gehad met Divxplayer, het is een profile 2.0 speler zonder de storage, want die functie activeer je als je de storage er zelf bij zet. Ik vind het maar een vaag verhaal, maar ik had nog een kleine usb stick liggen. Op MPCclub waren er ook meer mensen die een prime 3 zonder storage geleverd kregen.

Misschien heeft het te maken met de nieuwe batches? De 1ste Dune 3 was van vorig jaar december, de 2de van paar weken geleden.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

jaco

Ik heb alle hdd's gewoon NTFS geformateerd en vul ze aangesloten op de PC. Gaat toch redelijk snel afhankelijk van de snelheid van de hdd zelf.

Davey

Citaat van: jaco op juli 25, 2010, 10:26:30
Ik heb alle hdd's gewoon NTFS geformateerd en vul ze aangesloten op de PC. Gaat toch redelijk snel afhankelijk van de snelheid van de hdd zelf.

Hier in huis hebben we geen laptop of PC met eSATA aansluiting  :( en ik denk dat jij de Sharkoon op die manier aansluit wat 'm dan, als het goed is, net zo snel maakt als een interne HDD  8). Daarom vind ik het zo raar dat de transfersnelheid tussen de Sharkoon en de Dune via eSATA zo laag is. Misschien dat het door de EXT2 formatering komt. Dadelijk zal ik de tweede HDD ook weer formateren naar NTFS en is kijken wat dan de snelheid is.

Ik heb vanmorgen de NTFS geformateerde HDD in de Sharkoon via eSATA aangesloten en de film Shutter Island van 41GB speelde perfect. Daarna heb ik deze HDD uit de Sharkoon gehaald en in de Dune gestopt en hierin speelde de film ook perfect af (allebei de keren een kwartiertje gekeken).

Soms komt er een verticale groene balk constant in beeld, rechts of links, maar als ik de film opnieuw laat opstarten is ie weg. Heeft iemand hier wel is last van gehad en zo ja, heb je het kunnen oplossen? Ik heb de Dune via een Monster M1000 HDMI aangesloten op de Onkyo die ook weer met eenzelfde Monster naar de TV gaat.

jaco

Ik heb gewoon een wisselframe in mijn PC aan de achterkant gewoon sata op een vrije poort.
Ook zijn er blikjes voor achter in de PC met een e-sata connector en een kabeltje naar een gewone sata port op het moederbord.

Hi-man

Hi,

Ik heb wat problemen met het afspelen van DVD's. Ik heb gekeken en er staat de verkeerde software op voor mijn optical drive namelijk de HJBQ. Nu probeer ik de nieuwe software erop te zetten volgens de beschrijving http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/ .

Het lukt me echter niet om de DVD op de juiste manier te branden via NERO, want er gebeurd niks.

Kan iemand mij uitlegge hoe ik deze DVD moet branden?

Ik heb het via NERO geprobeerd via een DVD ROM ( ISO) of moet het op een andere manier? Ik kan ook nergens finilize disc aanklikken zoals beschreven in de handleiding.

Hi-man