HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

treky22

Citaat van: Miesepies op juni  3, 2010, 22:37:15
Dune Explorer 2 (http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=23178) is lekker eenvoudig.

Die had ik dus ook al gezien ja.
Denk dat ik daar eens mee aan de gang ga dit weekend
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

riwi

Citaat van: pbrand op juni  3, 2010, 22:15:34
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Popcorn C200 en de Dune.

Als ik de BD 3.0 Prime koop, moet er dan een harde schijf in om blu-ray te kunnen afspelen. Of is dat niet nodig? Ik had ergens iets gelezen over extra geheugen dat nodig is om blu-ray af te kunnen spelen en ik vroeg me af of dat er standaard in zit? Heb eigenlijk geen behoefte aan een harde schijf erin omdat ik via het netwerk wil streamen.

harddisk is niet nodig. D'r zit standaard wat flash geheugen in voor bd live features.
Als je screenshots wil maken kan dat op een usb stick, of op een interne of externe harddisk.

Puur streamen/netwerk spelen is de beste optie vind ik, hoewel sommigen naar tevredenheid met externe usb / esata disks werken.

pbrand

Citaat van: riwi op juni  4, 2010, 00:59:46
harddisk is niet nodig. D'r zit standaard wat flash geheugen in voor bd live features.
Als je screenshots wil maken kan dat op een usb stick, of op een interne of externe harddisk.

Puur streamen/netwerk spelen is de beste optie vind ik, hoewel sommigen naar tevredenheid met externe usb / esata disks werken.

Ok, bedankt voor de info! De C200 trekt nog steeds (vanwege de ondersteuning van uPnP rendering). Maar ik lees toch her en der, dat de geluidskwaliteit en formaatondersteuning van de Dune toch wel een stukje beter is.

En als ik zo eens lees op het HDX forum gaat de BD-1 het waarschijnlijk toch vrij definitief niet worden  :D

riwi

Ik heb er net een Dune Base bijgekocht voor op de slaapkamer :)
Handig kwa media indeling en artwork op het netwerk, dan is het voor beide spelers identiek.

Moet alleen nog even kijken hoe je de harddisk in de base het beste vult. Ik denk door hem er uit te halen in een sharkoon via sata vol te pompen?
Moet ook nog even het netwerk op de slaapkamer uitbreiden met een switch :)

bart_nl

Citaat van: riwi op juni 10, 2010, 22:56:11Moet alleen nog even kijken hoe je de harddisk in de base het beste vult. Ik denk door hem er uit te halen in een sharkoon via sata vol te pompen?
dat is wel zoals ik het doe omdat het dan tenminste opschiet ;)

Dirc

Citaat van: bart_nl op juni 11, 2010, 00:01:19
dat is wel zoals ik het doe omdat het dan tenminste opschiet ;)

Nja ik gebruik gewoon het netwerk. In de nacht tijd zat ;)

Grindtegel

Nou ik heb inmiddels mijn centjes terug van mijn brakke dune dus opnieuw een bestelling gedaan, ben benieuwd of het nieuwe exemplaar wel functioneert.

Kan ik trouwens mijn pc op de dune aansluiten zodat ik vanaf de dune de bestanden op mijn pc kan benaderen en afspelen?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Dirc

Citaat van: Grindtegel op juni 11, 2010, 21:07:06
Nou ik heb inmiddels mijn centjes terug van mijn brakke dune dus opnieuw een bestelling gedaan, ben benieuwd of het nieuwe exemplaar wel functioneert.

Kan ik trouwens mijn pc op de dune aansluiten zodat ik vanaf de dune de bestanden op mijn pc kan benaderen en afspelen?

Ja dat kan, gewoon drive mapping maken.

Grindtegel

ok thx, is daar ergens een handleiding voor te vinden? heb nog niet gezocht op het net, maar als je zo iets weet zou wel makkelijk zijn  :smile:
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Dirc

geen idee ik heb het gewoon geprobeerd.

gewoon \\<ipadres>\<schijfnaam of netwerkmap naam>$

of ftp maar dan kun je niet live luisteren.

gsuk

Citaat van: riwi op juni 10, 2010, 22:56:11
Ik heb er net een Dune Base bijgekocht voor op de slaapkamer :)
Handig kwa media indeling en artwork op het netwerk, dan is het voor beide spelers identiek.

Moet alleen nog even kijken hoe je de harddisk in de base het beste vult. Ik denk door hem er uit te halen in een sharkoon via sata vol te pompen?
Moet ook nog even het netwerk op de slaapkamer uitbreiden met een switch :)
waarom moet alles perse op de hardeschijf?
Mijn ervaring is dat hij alles snel zat streamt
dus staat mijn sharkoon een beetje werkloos in de hoek omdat ik hem niet gebruik.

Groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

riwi

Citaat van: gsuk op juni 11, 2010, 21:48:42
waarom moet alles perse op de hardeschijf?
Mijn ervaring is dat hij alles snel zat streamt
dus staat mijn sharkoon een beetje werkloos in de hoek omdat ik hem niet gebruik.

't hoeft niet. Kan ook niet, ik heb 20 TB op het netwerk en nu een 500GB schijfje in de Base gestopt. De schijf die in de tvix zat is het, ik kan zonder wijzigingen gewoon alle bestanden lezen. Misschien dat ik iemand anders blij kan maken met de tvix want ik gebruik hem steeds minder, zeker nu ik de base in de slaapkamer heb.
De bestanden op het netwerk zijn van overal te benaderen. De bestanden op de lokale disk alleen via de Dune Base.
Ik had ook een prime erbij kunnen bestellen, maar ik dacht ik wil die base ook wel eens zien/uitproberen, bovendien was wat goedkoper. Ik heb nog wel 10 losse schijven liggen varierend tussen 500G en 1 TB, om die in te kunnen zetten leek me de base wel handig.

Ik heb 2 sharkoons. 1 aan een linux PC en 1 in de woonkamer aan m'n windows PC. Ik gebruik ze eerlijk gezegd ook weinig. Soms heb ik visite die lege 2TB schijven meenemen :) Dan is het wel handig om hen sneller van media te kunnen voorzien.

Grindtegel

Zucht wat een ellendig apparaat is het toch zeg ik heb het helemaal gehad. Vanochtend netjes een nieuw exemplaar ontvangen en zowaar, ik heb beeld, maar nu krijg ik met geen mogelijkheid geluid uit de coax verbinding en ook niet uit de optische uitgang. Maakt niet uit welke instelling ik gebruik, ook de laatste firmware erop mocht niet baten. < edit; overdreven klaagzang verwijderd >

SnelleJelle

Zal het niet een beetje aan jezelf liggen zou je haast denken.
Haal iemand in huis die weet wat ie doet en stop zelf met prutsen.

Grindtegel

Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, en zit absoluut niet te prusten ik ben niet gek, dat ding werkt gewoon weer niet

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: Grindtegel op juni 12, 2010, 11:39:11
Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, en zit absoluut niet te prusten ik ben niet gek, dat ding werkt gewoon weer niet
dit ligt echt aan jouw settings, de DUNE werkt bij iedereen verder prima.
JBL PRX Power!

Grindtegel

HDMI staat op enabled; geen geluid.

SnelleJelle

Citaat van: Grindtegel op juni 12, 2010, 11:39:11
Nou als ik lees dat je je afvraagt 'of je hem met een pc kunt verbinden' dan begin ik me toch zorgen te maken of je wel weet waar je aan begonnen bent hoor...

riwi

Citaat van: Grindtegel op juni 12, 2010, 11:43:11
HDMI staat op enabled; geen geluid.

Analoog geluid komt wel?

Mijn beide dune apparaten doen het gelukkig goed. Van de Base heb ik alleen de HDMI en het netwerk aangesloten. De rest nog niet getest.

Geeft de toslink wel licht?

@snellejelle : die vraag ging over of de harddisk in de Dune ook te bereiken was op de PC. Dat staat inderdaad niet in de handleiding hoe dat moet. <edit : staat er toch wel in zie ik nu.. \\ip.addr.van.dune\internal_hard_disk >

Moet je alleen nog uitzoeken wat de share naam is van de disk in de Dune.
Dat kan door op je windows PC start -> run -> cmd   dan dan typen : net view \\192.168.1.7
(Waar 192.168.1.7 het ip adres van mijn dune is).

C:\Users\richard\Desktop>net view \\192.168.1.7
Shared resources at \\192.168.1.7

Dune SMB server

Share name             Type  Used as  Comment

-------------------------------------------------------------------
TVIX_3e5093a850936585  Disk           TVIX_3e5093a850936585
The command completed successfully.

Om dan een drive te mappen : \\192.168.1.7\TVIX_3e5093a850936585

Grindtegel

Inmiddels oude firmware teruggezet en nogmaals geprobeerd, nu doet het geluid het wel... schiet mij maar lek, maar goed het werkt dus ik is blij.

Overigens heb ik wel verstand van een apparaat aansluiten maar geen verstand van computers laat staan netwerken. Ben van plan om over een tijdje een NAS aan te gaan schaffen dus maak je borst maar nat  :P

riwi

Citaat van: Grindtegel op juni 12, 2010, 12:03:00
Inmiddels oude firmware teruggezet en nogmaals geprobeerd, nu doet het geluid het wel... schiet mij maar lek, maar goed het werkt dus ik is blij.

Overigens heb ik wel verstand van een apparaat aansluiten maar geen verstand van computers laat staan netwerken. Ben van plan om over een tijdje een NAS aan te gaan schaffen dus maak je borst maar nat  :P

Mooi!
Advies neem een nas met een dikke cpu! bespaar niet op de CPU. Dus bij bv. Qnap de Pro nemen.

pbrand

Gisteren vol blijde verwachting mijn Dune 3.0 Prime opgehaald. Toch zeer gehoopt dat dit dé beste keuze was voor het moment.

In eerste instantie nog geen zin om te klooien met netwerk en ik had ook nog geen BD schijfje beschikbaar. Dus ik stop de DVD van LOTR (originele extended edition) erin om eens zwaar van alles te genieten. Nou... dat begin was dus wel een zeer koude douche. Wat maakt die drive een kolereherrie zeg :( Het piept, ratelt en fluit. Allemaal niet rampzalig bij het zoeken en menu's en zo. Maar zodra de film begint blijft er een hoge zeer aanwezig pieptoon. De lol was er heel snel vanaf.

Dat was dus zwaar balen. Ik had gehoopt dat het bijgeluid van de drive wel meeviel, maar die hoop vervloog als sneeuw voor de zon.

Mijn vriendin was echter wezen shoppen en had een blu-ray van Narnia gekocht. Erin stoppen en gisterenavond gekeken. Het menu ging wel gepaard met veel bijgeluiden, maar toen de film eenmaal was gestart, had de drive alleen nog maar een hele zachte fluittoon. En om die te horen moest je zelfs bij zachte passages toch wel heel erg je best doen.

Dus dat maakte me dan wel weer blij  :D

Ik vraag me echter af of het dan zo per disc kan verschillen, de geluiden die je hoort? Of heeft het meer te maken met DVD disc versus Blu-Ray disc? Afijn, ik kocht de dune voor blu-ray en dat ging dus heel goed.

Wat ik wel raar vond was dat mijn receiver (SR5004) niet aangaf dat er een HD audiotrack aanwezig was terwijl op het hoesje toch wel een dts-hd logo te zien is. Ik kon echter wel kiezen voor een uncompressed LCPM track. Staat dat dan gelijk aan HD audio of zo maar wordt het anders genoemd? HD is immers ook uncompressed en dat formaat (LCMP multichannel) bestond bij mijn weten ook niet op DVD's. Mijn receiver staat wel goed ingesteld volgens mij, want bij het afspelen van een AVCHD image van Michael Bublé kreeg ik wel te zien dat deze een DTS-HD MA track had. Strange...

Afijn, na mijn eerste teleurstelling kan ik nu alleen maar zeggen: wat een geweldig apparaat!! Mooie interface, allemaal net wat professioneler dat mijn Playon!HD. Het netwerk instellen was ook echt een eitje. Via Samba ging het op mijn Synology al direct goed. En via NFS ging het ook allemaal prima toen ik even had gegoogled op de juiste instellingen voor NFS op de dune.

Ik ben echt heel blij met dit speledingetje moet ik zeggen :D

Ik heb nu eindelijk de wookie-groomer versies van Star Wars kunnen kijken, want die heb ik op mijn playon nog nooit aan de praat gekregen. Wellicht omdat de bitrate 40-45Mpbs is en de Playon boven de 30 problemen krijgt...

Net de blu-ray van The Golden Compass binnengehaald, dus vanavond heerlijk genieten van mijn bescheiden home theatertje :)

En dan nu het verder op stap in het dune avontuur, om te kijken hoe ik mijn filmverzameling mooi op het scherm krijg. En ook mijn muziekverzameling natuurlijk.

Top apparaat!!

MaxxMark

Ik weet niet of het nog van toepassing is, maar heel in het begin is er een firmware uit gekomen voor de BluRay loader (dus voor het loopwerk, en dus niet voor de dune zelf(!)). Deze zou excessief zoeken en laden moeten verhelpen en het geluid moeten terug brengen. Het is het proberen waard.

Bij BR is het bij mij ook een stuk minder in vergelijking met DVD. Wat mij wel opviel is dat als je een film kijkt waar sporadisch ondertiteling is (zoals bij StarGate 20th anniv. edition indien er niet engels gesproken wordt)  dan kan het zijn dat de BR opeens extra gaat loaden en je dus de drive extra hoort. In die film hoorde ik 4 sec van te voren dat de engelse ondertiteling geladen werd :)

De WookieGroomer release van SW is echt een treat als je het vergelijkt met de DVD's. Enige wat jammer is, is de extreme variatie in het geluid. De ene keer crystal clear, en de andere keer bijzonder slecht.

Edit:
om te checken of je de juiste optical firmware hebt (en om de optical firmware te downen) :
http://dune-hd.com/firmware/bdprime3/optical_drive_fw/
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

pbrand

Bedankt voor de toelichting. Ik had al gekeken naar de bd loader firmware en ik had de nieuwste hjbq versie die inderdaad de bijgeluiden moest verminderen. Op de dune site zelf wordt trouwens de hj95 aangeraden. Maar alleen als je issues hebt met slecht lezen van dvd moet je weer downgraden. En die heb ik dus niet. Heb wel geprobeerd om de hj95 versie te installeren, maar ondanks het letterlijk opvolgen van de instructies werd de loader firmware niet geinstalleerd. Dus ik laat het verder maar even zo. Even afwachten hoe het met andere blu-ray's is. En ach, ik had het al ingecalculeerd. Ik wilde toch primair een goede netwerkstreamer hebben. Nou, dat doet hij dus vooralsnog prima in samenwerking met mijn synology ds410j  :headbanging:

Me and my dune are both very happy at the moment  8)

Nu nog gaan kijken of MyMovies je van het is, of juist weer een ander programma. En hoe het met die dune_folder.txt zit en zo :P