HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Citaat van: quipmk op april 10, 2010, 18:25:25
dune_firmware_bdprime3_100307_2100_beta.dff

Deze heb ik gedownload heb hem niet hernoemd naar dune_firmware.dff. Zou dit het probleem zijn ga het zo even proberen.

Dat is het probleem.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

quipmk

Oke.

Bestand juiste naam gegeven. Na aan uit dune 3.0. telt display van 0 naar 99 vervolgens komt in het display te staan ERR C02 na poging 2 ERR C05.

werkt dus nog niet.
MK

quipmk

Op de USB stick stond een file na poging update laatste gedeelte geknipt en geplakt

fip_show_text: 'CHK 98'
131072 bytes read from input file
fip_show_text: 'CHK 99'
All data is checksummed
C05 (-553414953, 988306882)
fip_show_text: 'ERR C05'

Zegt mij hellemaal niks ERR C05 staat ook in het display
MK

riwi

Had je de zipfile wel uitgepakt?

quipmk

Citaat van: riwi op april 10, 2010, 22:15:40
Had je de zipfile wel uitgepakt?

Deze staat op de usb dune_firmware.dff 85121 kB.
Ik heb alle 2 geprobeerd -> Download: dune_firmware_bdprime3_100307_2100_beta.dff (87m) (ZIP 40M). Alle 2 geven en fout.
MK

riwi

De checksum errors geven aan dat de Dune vindt dat de file kapot is.
Ik zou hem opnieuw downloaden.
Ik snap overigens niet waarom je het via de usb stick wilt doen. Waarom zet je de file niet gewoon bij de media, browse er naar toe en druk op enter. Dat werkt bij mij prima.

De mijne is overigens ook 85121 kB  (87.163.392 bytes om precies te zijn)

De procedure met het hernoemen naar dune_firmware.dff en plaatsen in de root van de stick is de 'safe' upgrade procedure die je kan doen als je Dune is vastgelopen tijdens een firmware upgrade poging. Het is normaal gesproken niet nodig om het zo uit te voeren.

hifiman

Of een halfgare usb stick zoals ik onlangs ook had (gelijk weggegooid).  ;)

quipmk

Het werkt.  ;D

Heb de file op de harde schijf gezet en gesteamd via netwerk. Update staat er op. Waarschijnlijk de USB stick defect. Bedankt voor de ondersteunde hulp.  :pompom:
MK

Kingpin

Citaat van: Flavio op maart  3, 2010, 15:38:34
Ik heb eens een rip op een USB stick gezet, Ice Age 3 (27GB). Vanaf de USB stick speelt de film een stuk beter af maar ook hier heb ik dan af en toe haperingen. Zodra de film hapert valt het geluid (DTS HDMA) ook weg. De gemiddelde bitrate is zo'n 40-50 Mbit/s met uitschieters naar 100Mbit/s.
Als ik dezelfde film via mijn NAS afspeel heb ik dus helemaal geen geluid en wordt het beeld stotterend afgespeeld. De Dune info geeft dan ook veel Buffer Underruns aan. Het vreemde is dat op dat moment het netwerk alleen door de Dune gebruikt wordt. Het is een Synology DS409+ met 4x1,5TB hd's die via een Sweex Gigabit switch is aangesloten op de Dune die is ingesteld op NFS/TCP. Het netwerk moet m.i. dus snel genoeg zijn.
Is het niet raar dat er via een USB stick ook niet 100% stottervrij afgespeeld kan worden?

Is er iemand hier die 100% probleemloos BD rips met DTS HDMA (dus hoge bitrates) via een netwerk afspeelt en zo wat voor netwerk onderdelen worden er dan gebruikt?

Gisteren voor het eerst even een Rip gemaakt van Inglourious Bastards om te testen (m'n eerste BD Rip).
Gestream'd via WNR2000 en QNAP TS-119 NAS naar m'n Dune via NFS/TCP protocol met bitrates van rond de 38 Mbit/s zonder problemen.

Ik wist trouwens niet dat zulke hoge bitrates bestonden, dacht dat voor Blu-Ray een max bestond van 40 Mbit/s.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

neptune

Citaat van: Kingpin op april 12, 2010, 16:35:37
Gisteren voor het eerst even een Rip gemaakt van Inglourious Bastards om te testen (m'n eerste BD Rip).
Gestream'd via WNR2000 en QNAP TS-119 NAS naar m'n Dune via NFS/TCP protocol met bitrates van rond de 38 Mbit/s zonder problemen.

Ik wist trouwens niet dat zulke hoge bitrates bestonden, dacht dat voor Blu-Ray een max bestond van 40 Mbit/s.

Wellicht is het een bd opnieuw gecodeerd in wmv-hd ofzo, die hebben soms extreem hoge bitrates.
Zijn dan vrijwel niet af te spelen.
zet hier iets neer

Kjelt

Citaat van: Kingpin op april 12, 2010, 16:35:37
Klopt voor de video bitrate  ;) Met audio gecombineerd max 54Mb/s (http://www.blu-ray.com/faq/)

neptune

Citaat van: Kjelt op april 12, 2010, 17:36:56
Klopt voor de video bitrate  ;) Met audio gecombineerd max 54Mb/s (http://www.blu-ray.com/faq/)
das nog lang geen 100 Mb/s
zet hier iets neer

riwi

Ik zou die Sweex switch verdenken. Sowieso is alles van Sweex bedenkelijk ;)  Zet er een nette 3com, netgear, linksys/cisco neer en kijk dan nog eens.

100mbit pieken kloppen ook niet. Dat is een probleem van de meting denk ik.

neptune

Citaat van: riwi op april 12, 2010, 20:29:54
Ik zou die Sweex switch verdenken. Sowieso is alles van Sweex bedenkelijk ;)  Zet er een nette 3com, netgear, linksys/cisco neer en kijk dan nog eens.

net zoiets als 'don't trust Trust' dus :)
zet hier iets neer

Flavio

Citaat van: riwi op april 12, 2010, 20:29:54

Die 100mbit gaf de Dune aan.
Zonder Sweex er tussen (dus Dune rechtstreeks met de Netgear router verbonden) had ik geen verbetering dus daar ligt het niet aan.
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20

riwi

Citaat van: Flavio op april 12, 2010, 22:37:32
Die 100mbit gaf de Dune aan.
Zonder Sweex er tussen (dus Dune rechtstreeks met de Netgear router verbonden) had ik geen verbetering dus daar ligt het niet aan.

Ik las net de berichten van 3 maart terug. We hadden inderdaad al het een en ander uitgesloten.
Ik heb weinig andere ideeen behalve misschien iets in de Synology, maar dat is moeilijk uit te sluiten. NFS/UDP had je al geprobeerd neem ik aan. En SMB? Allemaal hetzelfde probleem?

Maar Dune -> Netgear router? Wat doet die router ertussen? De Dune en NAS zitten natuurlijk beide aan de binnenkant van de router. Lijkt me niet dat die problemen kan veroorzaken zo want je gaat dan van Dune -> NAS niet 'door' de router.

J.A.F._Doorhof

Even als aanvulling, niet alles van Trust of Sweex is bedenkelijk, we verkopen die merken nagenoeg meer dan de andere merken en krijgen er RELATIEF erg weinig van terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Flavio

Citaat van: riwi op april 13, 2010, 00:56:42
Ik las net de berichten van 3 maart terug. We hadden inderdaad al het een en ander uitgesloten.
Ik heb weinig andere ideeen behalve misschien iets in de Synology, maar dat is moeilijk uit te sluiten. NFS/UDP had je al geprobeerd neem ik aan. En SMB? Allemaal hetzelfde probleem?

Maar Dune -> Netgear router? Wat doet die router ertussen? De Dune en NAS zitten natuurlijk beide aan de binnenkant van de router. Lijkt me niet dat die problemen kan veroorzaken zo want je gaat dan van Dune -> NAS niet 'door' de router.

Lijkt me toch normaal aangesloten. Het kabelmodem gaat naar de router en op de router zitten aangesloten de twee PC's en de NAS en de Sweex switch en op de switch weer de Dune, de Pioneer receiver en de DVB-C tuner.

hifiman

Citaat van: neptune op april 12, 2010, 22:09:25
net zoiets als 'don't trust Trust' dus :)
Heb zelf 3 sweex switches van 14 euro tussen pc en dune zitten, werkt perfect  :D

Neemt niet weg dat als ik een probleem zou hebben deze er ook als eerste tussenuit zou gooien  ;)

riwi

Citaat van: J.A.F._Doorhof op april 13, 2010, 07:53:38
Even als aanvulling, niet alles van Trust of Sweex is bedenkelijk, we verkopen die merken nagenoeg meer dan de andere merken en krijgen er RELATIEF erg weinig van terug.
ja 't zijn wel de goedkoopste = meest verkocht dus :) Zo wordt een aldi projector van 300 euro vast ook erg veel verkocht ;) Maar dat maakt het nog geen goed product.

Citaat van: Flavio op april 13, 2010, 08:11:00
Lijkt me toch normaal aangesloten. Het kabelmodem gaat naar de router en op de router zitten aangesloten de twee PC's en de NAS en de Sweex switch en op de switch weer de Dune, de Pioneer receiver en de DVB-C tuner.
Inderdaad een normale setup. Ik zou het toch zoeken in de Synology dan.

Citaat van: Audioloog op april 13, 2010, 16:39:53
Heb zelf 3 sweex switches van 14 euro tussen pc en dune zitten, werkt perfect  :D
Hier 1x netgear en 2x cisco ertussen :)

neptune

Citaat van: riwi op april 13, 2010, 17:11:39
ja 't zijn wel de goedkoopste = meest verkocht dus :) Zo wordt een aldi projector van 300 euro vast ook erg veel verkocht ;) Maar dat maakt het nog geen goed product.
Inderdaad een normale setup. Ik zou het toch zoeken in de Synology dan.
Hier 1x netgear en 2x cisco ertussen :)
Ach dat van trust stamt natuurlijk al van jaren geleden, toen was het ook echt bagger. De algehele kwaliteit van al het netwerk spul is verbeterd, dus ook trust :D
Enne, ik heb nu een gaming router van sitecom, was toch ook niet altijd een goed merk? komt nu dus wel heel goed uit de testen, dus een merk kan beter worden...

Edit: ik weet nog een pc speakersetje van trust, bij aansluiten de 3.5 mm jack iets te stevig indrukken en het hele apparaat gaf de geest :D
zet hier iets neer

Donat

Vorig weekend ging ik maar eens aan de slag met artword voor de dune.

Hiervoor het ik de firmware ge-update naar de laatste versie (Version "100307_2100_beta"). Dit ging moeiteloos en de artwork pret kon beginnen.
Ervoor speelde ik nog steeds met de originele firmware omdat die het voor mij perfect deed (Version "091023_1444" (the latest recommended version) )

Na een lang weekend mooie plaatjes ineenknutselen en met tvixie bezig geweest te zijn eigenlijk niet op gelet de firmware te testen...

Nu heb ik last van een fenomeen waarbij de meeste 1080p mkv's (10-15gb) een aantal keer tijdens de film het beeld stopt, zwart scherm, het geluid blijft voortspelen en dan na een kleine minuut komt er terug beeld en speelt dit versneld af tot aan het punt dat het beeld en geluid terug overeenkomt.

Heeft er nog iemand last van zulk fenomeen ? Of weet iemand hoe ik er vanaf geraak ?

Ben bang dat als ik de firmware terug nr de oude herstel dat de artwork helemaal om zeep is..

Alvast bedankt,
-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

xynyx

Donat,

Hoe speel je af? Netwerk, Gigabit, computer, Nas.....??

Ik had hier hetzelfde probleem. Als ik BR film afspeelde vanaf mijn Thecus 5200Br Pro NAS dan stopte het beeld ook zo nu en dan terwijl het geluid doorging. Via mijn Qnap 809Pro is het geen probleem. Maw het ligt aan de snelheid die behaald kan worden. Theoretisch zou de Thecus het moeten kunnen, echter de praktijk is (weer eens) anders.

Robbo

Citaat van: xynyx op april 18, 2010, 10:23:13
Ik had hier hetzelfde probleem. Als ik BR film afspeelde vanaf mijn Thecus 5200Br Pro NAS dan stopte het beeld ook zo nu en dan terwijl het geluid doorging. Via mijn Qnap 809Pro is het geen probleem. Maw het ligt aan de snelheid die behaald kan worden. Theoretisch zou de Thecus het moeten kunnen, echter de praktijk is (weer eens) anders.

SMB ook al geprobeerd ?

xynyx

Niet nodig. Alles loopt nu goed. SD materiaal-Thecus. HD-Qnap. ;D