HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

Flavio

Citaat van: svmnb op maart  8, 2010, 12:02:57
Version "091229_1411_beta.
Lijkt mij van december 2009?

Bij mij staat gewoon dit bovenaan:

Version "100307_2100_beta" (BETA version, not well tested, may contain critical bugs and broken functionality; not recommended unless you really want to try)
Misschien even page refreshen?
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

MaxxMark

Of hij zag net als ik staan:
CiteerChanges since "091229_1411_beta:

en zag alleen de datum en dacht heee das oud :P
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

svmnb

Inderdaad, refresh doet wonderen. :blush:
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Citaat van: riwi op maart  8, 2010, 11:05:04
Persoonlijk vind ik de kwaiteit van de beta releases erg goed.
Hi Riwi,
mijn punt is dat bij professionele software ontwikkeling er twee paden zijn: een officiele en de Beta.
Als de Beta's uitvoerig getest zijn dan wordt een integratiestap genomen en een nieuwe officiele release uitgebracht.

Als ik de notes van de laatste Beta lees dan hebben ze de boel behoorlijk op de schop genomen, oftewel ze hebben nooit de moeite genomen om hun vorige Beta's te testen, te integreren en als officiele release uit te brengen.
Kort door de bocht: ze nemen de tijd niet om te testen maar blijven maar hacken om nieuwe features en bugs op te lossen.

Dat vind ik dus (als software ontwikkelaar) absoluut not done, het baart me zorgen over de kwaliteit van het proces en getuigt van software-amateurisme  ;)

Flavio

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2010, 12:39:20
Hi Riwi,
mijn punt is dat bij professionele software ontwikkeling er twee paden zijn: een officiele en de Beta.
Als de Beta's uitvoerig getest zijn dan wordt een integratiestap genomen en een nieuwe officiele release uitgebracht.

Als ik de notes van de laatste Beta lees dan hebben ze de boel behoorlijk op de schop genomen, oftewel ze hebben nooit de moeite genomen om hun vorige Beta's te testen, te integreren en als officiele release uit te brengen.
Kort door de bocht: ze nemen de tijd niet om te testen maar blijven maar hacken om nieuwe features en bugs op te lossen.

Dat vind ik dus (als software ontwikkelaar) absoluut not done, het baart me zorgen over de kwaliteit van het proces en getuigt van software-amateurisme  ;)

Ik denk dat dit helaas zo'n beetje voor alle mediaplayer fabrikanten geldt....
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

MaxxMark

Citaat van: Flavio op maart  8, 2010, 12:42:14
Ik denk dat dit helaas zo'n beetje voor alle mediaplayer fabrikanten geldt....

En voor een hele hoop software ontwikkel bedrijven ::)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

svmnb

Ze zullen best in staat zijn om een 100% functioneel apparaat te maken. Nadeel is dat zo'n ding dan 3x duurder wordt.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Kjelt

Citaat van: svmnb op maart  8, 2010, 13:14:30
Ze zullen best in staat zijn om een 100% functioneel apparaat te maken. Nadeel is dat zo'n ding dan 3x duurder wordt.
Het is gewoon een kwestie van bedrijfsprocessen, waar zet je prioriteit?
Als je 1 tester erbij neemt dan wordt het apparaat echt niet 3x duurder van  ;)

MaxxMark

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2010, 13:26:35
Het is gewoon een kwestie van bedrijfsprocessen, waar zet je prioriteit?
Als je 1 tester erbij neemt dan wordt het apparaat echt niet 3x duurder van  ;)

Dat weet jij, dat weet ik, maar vaak gaat dat er bij management niet altijd even goed in. Ik heb er zelf (helaas veel te veel) ervaring mee gehad dat je het management er niet van kunt overtuigen. En dat komt er vaak domweg gewoon door dat ze de technische man niet vertrouwen in zijn oordeel. :(

Kjelt

Als iemand die recent een Dune heeft gekocht eens wil kijken met welke software versie deze geleverd is?

riwi

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2010, 12:39:20
Hi Riwi,
mijn punt is dat bij professionele software ontwikkeling ...

Dit is geen professionele software ontwikkeling. En er is een wereld vol beta testers. Dat zal de enige toegevoegde waarde zijn van een officiele versie tov de beta's. Een beta wordt na een periode van stabiel gebruik hernoemd tot officiele release (maar dat laten ze dus na bij HDI, bij dvico met de tvix wordt dit wel gedaan af en toe).

Wat jij beschrijft is wat er bij professionele bedrijven gebeurt zoals waar jij en ik werken. Dat is veel te duur en niet belangrijk genoeg voor de mediaplayer markt.

Ik snap ook niet dat je niet naar een beta wilt upgraden en door blijft stakkeren met een verouderde officiele release. Maar goed : als je geen problemen hebt hoef/moet je niet upgraden. Op zich een goede taktiek, maar dit is hobby :) dus live dangerously  ;D

Kjelt

Citaat van: riwi op maart  8, 2010, 14:22:11
Wat jij beschrijft is wat er bij professionele bedrijven gebeurt zoals waar jij en ik werken. Dat is veel te duur en niet belangrijk genoeg voor de mediaplayer markt.
Heel jammer vind ik dat, dat zou HET onderscheid tussen de mediaspelers kunnen maken, goede betrouwbare software.

CiteerIk snap ook niet dat je niet naar een beta wilt upgraden en door blijft stakkeren met een verouderde officiele release. ......  live dangerously 
Ja zonder WAF/GAF heb jij makkelijk praten, als hier halverwege de film eruit klapt dan kan ik de volgende mediaspeler upgrade wel op mijn buik schrijven  :D  :D  :D (just kidding)

bart_nl

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2010, 14:52:12Heel jammer vind ik dat, dat zou HET onderscheid tussen de mediaspelers kunnen maken, goede betrouwbare software.
gewoon een blu-ray speler kopen?
Persoonlijk denk ik dat vooral tijd het probleem is bij mediaspelers. De ontwikkelingen qua chipsets gaan elk jaar weer door en stilstand is achteruitgang. Dus liever snel een beta de wereld in dan wachten op de volgende wijziging.
Dat jullie je als "professionele softwareontwikkelaar" op de borst slaan qua testen behoeft m.i. ook wel enige nuance. Software projecten staan nog steeds bekend om onduidelijke planningen en kwaliteit en natuurlijk heeft ook dat zijn redenen. Net als de beta software van HDI die m.i. beter is dan wat menig professioneel software ontwikkelaar als zijnde final durft te bestempelen  >:D

MaxxMark

Software ontwikkeling is imho nog altijd een jonge markt die zeer regelmatig veranderd. Iedereen heeft een mening over wat goed is (qua ontwikkelmethodiek) en er is eigenlijk nog geen één echte standaard (ik verwacht ook eigenlijk niet dat die er echt komt).

Natuurlijk zijn er bedrijven die een methodiek voor zichzelf als standaard hebben gesteld. En mogelijk schaven zij hun standaard continu bij (dat hoop ik althans). Maar veel bedrijven 'klooien maar wat aan'. Dit geld zeker voor bedrijven waar ontwikkeling niet hun core-business is.

Ik kan me prima voorstellen dat HDI begon met een media speler (hardware) en vervolgens is gaan realiseren dat ze veel meer ontwikkelaars nodig hebben om daadwerkelijk de functionaliteit goed werkend te krijgen. Na de eerste release zijn ze in 'fire-fighting' mode gekomen, en worden veel problemen pas opgelost nadat nadat ze de kop op steken. En aangezien er alleen maar bugs (en feature requests) bij blijven komen wordt het ontwikkel team alleen maar zwaarder belast. Het ontwikkel team wordt een ongeleid projectiel doordat er op strategisch niveau geen stap achteruit wordt genomen om te bepalen wat daadwerkelijk nodig is. Bewijs daarvan is imho dat we in de laatste firmware features zien waarvan je denkt "waarom zit dat er in godsnaam in!?".

Kjelt

Citaat van: bart_nl op maart  8, 2010, 15:10:26
gewoon een blu-ray speler kopen?
Ik heb een Oppo  ;)  maar ja die speelt geen mkv's af he? Althans niet >4GB etc. etc.

CiteerDat jullie je als "professionele softwareontwikkelaar" op de borst slaan qua testen behoeft m.i. ook wel enige nuance. Software projecten staan nog steeds bekend om onduidelijke planningen en kwaliteit en natuurlijk heeft ook dat zijn redenen.
Grootste probleem zijn vaak de consultants die van software ontwikkelen niet veel weten. Zij verkopen soms projecten zonder overleg met de mensen die het daadwerkelijk moeten gaan bouwen. Als het al eens eerder gedaan is dan kan dit best wel goed slagen. Echter zo vaak wordt er wat geroepen zonder (kostbaar) onderzoek vooraf, waardoor halverwege het traject allerlei lijken uit de kast komen die opeens weer tot leven moeten worden geroepen en geintegreerd  :baaa:
Tuurlijk zijn er nuances nodig  ;) Overigens loopt het bij software projecten niet zo uit de hand als in de bouwwereld, daar worden projecten tig keer het buget overschreden en toch ploegen ze maar door. Bij software als de financiers erachter komen dat het veel en veel duurder wordt dan trekken ze de stekker eruit. Bij software is dat geen probleem, bij een zuidlijn in Amsterdam is het nogal lastig om zo'n groot gat weer dicht te gooien zonder gezichtsverlies  :D

CiteerNet als de beta software van HDI die m.i. beter is dan wat menig professioneel software ontwikkelaar als zijnde final durft te bestempelen  >:D
Ik heb geen problemen met tussentijdse releases maar dan moeten er behalve tussentijdse releases ook een keer weer een nieuwe milestone release komen.
Waar ik trouwens wel een groot probleem mee heb is de enorme disclaimer, feitelijk komt het er op neer dat ze zeggen dat het best wel zo kan zijn dat niets meer werkt.
Dan moet je wel durven hoor vind ik  :D

Kjelt

Citaat van: MaxxMark op maart  8, 2010, 16:10:38
Software ontwikkeling is imho nog altijd een jonge markt die zeer regelmatig veranderd. Iedereen heeft een mening over wat goed is (qua ontwikkelmethodiek) en er is eigenlijk nog geen één echte standaard (ik verwacht ook eigenlijk niet dat die er echt komt).
Er zijn meerdere ontwerpmethodieken en ja het ene bedrijf gebruik andere als een ander bedrijf. Echter zaken als het V-model is toch behoorlijk geaccepteerd en wijd verbreid en zoals je wellicht weet is de andere poot van de V toch het test en integratie stuk  ;)

MaxxMark

True true, absoluut waar :)

En ik verdedig ze ook niet, want ik vind het ook niet kunnen! Het is alleen een utopie om te denken dat iedereen een dergelijk doel ook daadwerkelijk voor ogen heeft.

Denk maar aan mensen die software als "means to an end" gebruiken; een briljant idee hebben, een bedrijf wil starten en dit willen gaan toepassen. Maar totaal geen kaas hebben gegeten van software ontwikkeling. Je moet dan stevig in je schoenen staan wil je een derde partij (software ontwikkelaar) volledig vertrouwen in zijn beslissing en advies. Zeker als ze vervolgens een flinke vinger in de pap willen houden en nogal erge "micro-managers" zijn.

Volgens mij komt een dergelijke situatie veel vaker voor dan dat een ontwikkelaar een briljant idee heeft en een bedrijf start (uiteraard bevestigd de uitzondering de regel).

Raymen

Ik heb ook de nieuwe firmware er maar op geset, en tot nu toe pakt hij alle bestanden, en ziet hij alles.

Er zit ook nu een optie bij voor keuze 8,10 en 12 bit, en je kan voortaan de software updaten via het net :bigsmile:

Dat kan je zelfs instellen dat hij het controleerd als er nieuwe firmware is.

Ik laat deze er dus lekker even opstaan

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

gsuk

Citaat van: Kjelt op maart  8, 2010, 14:08:02
Als iemand die recent een Dune heeft gekocht eens wil kijken met welke software versie deze geleverd is?

afgelopen donderdag een dune base 3.0 gekocht
firmware091023_1444

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Starred

Wat is de juiste bitdiepte voor dvd en bluray?

hifiman

riwi

Nou hij staat er op :)

Leuk die nieuwe features
system_files = *.jpg,*.tvixie,*.png
(die staat nu in al mijn dune_folder.txt bestandjes)

Citaat van: dune_folder.txt
background_path = tvix.aai
background_width = 1920        
background_height = 1080
background_x = 0           
background_y = 0                 
background_order = before_all
use_icon_view = yes
num_cols = 1
num_rows = 8
icon_path=folder.aai
caption_font_size = small
paint_captions = yes
paint_icons = no
icon_scale_factor = 1.0
paint_content_box_background = no
paint_help_line = no
paint_icon_selection_box = yes
paint_scrollbar = no
paint_path_box = yes
content_box_x = 250
content_box_y = 550
content_box_width = 1220
content_box_height = 500
content_box_padding_left = 5
content_box_padding_right = 5
optimize_full_screen_background = yes
system_files = *.jpg,*.tvixie,*.png

jaco

hebben ze nu weer dingen veranderd met die files voor de bitmaps ?

Daar wordt ik niet al te blij van, elke keer alle oude hdd's aanpassen.

Kjelt

Citaat van: gsuk op maart  8, 2010, 19:06:58
afgelopen donderdag een dune base 3.0 gekocht
firmware091023_1444  groetjes Emile
Thanks  :thumbs-up: dat bewijst het weer dat ze gewoon met de standaard release uitgeleverd worden

Starred

Bitdiepte op 8 gezet, maar ik zie nog steeds 36bits in mijn Kuro. Waar kan dit aan liggen? Instelling in de Kuro of in mijn receiver (Arcam)?