HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

dim

Het begint meestal ook niet gelijk in het begin...

Meest na een half uurtje ofzo.

Dan zou ik denken dat het bestand niet goed is...

Roeland

Om dit Topic niet al te veel te vervuilen

Heb ik in een nieuw topic een tutorial gemaakt voor handmatige cover art, dus ook voor muziek

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=98121.0

Ik heb nog wel een vraagje;

Is het iemand gelukt om op de "Home" pagina een snelkoppeling te plaatsen naar een directe map?

Lars_Portman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  9, 2010, 16:37:05
Decoder voor audio kun je niet top verwachten van dit soort geprijsde units.
Beste is gewoon HDMI uit te gebruiken en dat in een receiver met DDHD en DTSHD te voeren.

Wat als je nu met een 2.1 opstelling werkt? Dan heb je geen HDMI op je versterker...

Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

Lars_Portman

Hoe staat met de firmware updates tegenwoordig?

Ik krijg vermoeden als ik hier want rond lees dat de Popcorn C-200 een betere ondersteuning heeft.

De keuze om voor een DUNE te gaan kan zijn HD-Audio over analoog. Maar als even terug lees zie ik dat COAX beter werkt.  En dan kan ook weer voor POPCORN C-200 gaan.
Prijs van een HDI DUNE 3.0 BASE ontloopt niet veel van POPCORN C-200 + 1,5TB. 350,- Euro en  + 2TB is 399,-Euro 

Wat was jullie keuze om toch voor een DUNE te gaan?
Acoustic Energy AE100

MaxxMark

Citaat van: Lars_Portman op februari 25, 2010, 17:08:45
Wat was jullie keuze om toch voor een DUNE te gaan?

Om mezelf weer lekker te quoten (met aanpassingen):

Citaat van: MaxxMark op september 17, 2009, 15:15:38
Zover ik dus begrepen heb:

1. De Dune bevat een BluRay speler die geschikt gebruikt wordt in BR afspeel apparaten. Hierdoor heeft het een ingebakken (en non-expiring(!)) AACS key. De C200 daarentegen moet uitgerust worden met een PC gebaseerde BR speler. En alle PC gebaseerde BR spelers hebben een 2 year expiring AACS key. Dit betekent dus dat deze drive iedere 2 jaar geflashed moet worden om de nieuwste BR titels te kunnen afspelen

2. De Dune 3.0 bevat de 8642 sigma chip. Dit is de 'hoofdlijn' van de sigma reeks die geschikt is voor gebruik in BR mediaspelers en heeft functionaliteit om zaken als BR's af te kunnen spelen op ieder apparaat (bevat dus ook Macrovision voor output over bijv composite/scart/etc).  De C200 daarentegen heeft de 8643 sigma chip. Dit is de 'uitgeklede' versie van de sigma reeks en heeft niet alle ondersteuning voor BR afspeel apparaten. Deze chip heeft geen support voor Macrovision en kan dus niet aangesloten worden op een non AACS afspeel aparaat.

3. Bij de C200 hebben ze (volgens posts op Gathering of Tweakers) 'problemen' met het afspelen van HD audio formaten. Bij Syabas hebben ze (zo ik er uit opmaak) nog weinig ervaring met het afspelen van HD formaten (de voorloper supportte dit niet). Bij HDI hebben ze in ieder geval ervaring mbt de Dune 1.0 en lijkt het mij (niet zeker uiteraard) dat zij hier minder/geen problemen mee hebben.

4. De C200 moet uitgebreid worden met een BR apparaat en gaat dus incl BR speler meer geld kosten dan het apparaat alleen. De dune heeft default een BR speler (al is hier zover ik weet nog geen definitieve prijs over)

5. De Dune 1.0 leverde als apparaat een beter plaatje dan de PCH A110 (aldus Frank hier op het forum in zijn reviews). De C200 moet zich dus nog bewijzen als zijnde dat hij 'beter' is dan zijn voorloper en om in ieder geval 'gelijk' te presteren met de Dune 1.0

6. De PCH heeft een erg grote community weten te verwerven en de ontwikkeling van nieuwe Firmware's voor het apparaat is in het verleden erg hard gegaan. Bij de Dune werd ook wel veel ontwikkeld, maar gaf mij toch het gevoel dat Syabas net iets sneller en vaker releast én wat meer luisterd naar en betrokken is bij zijn community.

Kortom, in mijn ogen ziet het er op papier nu uit dat de Dune voor staat op de C200. Maar puntje 6 mag niet onderschat worden. Als de firmware ontwikkeling van de Dune lager ligt dan de C200, kan het heel goed zijn dat de C200 hem erg snel voorbij streeft!

Daarbij:

Ik heb goeie ervaringen met de Dune 1.0 gehad.

De Dune 1.0 is er al een stuk langer en daarom zou ontwikkeling beter moeten zijn dan bij de PCH. Het bleek wel dat de Dune voor lag op de PCH omdat er veel bugs waren in de PCH die in de Dune niet zaten (HD audio support).  Deze verschillen zijn mogelijk wel al ingehaald maar daar heb ik geen praktisch bewijs van.

Tot noch toe vind ik de Dune 3.0 het helemaal waard. Ik heb nooit gezeik met dat films het niet doet. Het streamt alles.

Natuurlijk aan ieder voordeel zit een nadeel, zo ik bij mij. De 2 dingen waar ik mij het meest aan erger zijn:
1. Gevoelige HDMI poort. Wat bij mij, en zover ik zie is dit bij minder dan 1% van de gebruikers zo, resulteert in 'soms' werkende BR speler. Bij anderen resulteert het in HDMI ruis in het beeld.
2. Audio delay wil nog wel eens veranderen gedurende een "file playback" film/serie. BluRay films (van disc of iso) gaan perfect (geen audio sync issue's etc). Maar zodra ik file playback doe moet ik meestal mn audio delay op -0.11 of -0.16 zetten.  In sommige situatie loopt dit in de loop van de (meestal TV series) terug tot 0.00. Nadeel is dat ik dan soms gedurende de aflevering weer moet corrigeren. Bij films is het meestal consistent en is het een eenmalige wijziging.

Verder zijn er GUI technisch dingen op aan te merken. Maar ik vind dat mierenneukerij aangezien alles gewoon werkt.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

hifiman

Citaat van: MaxxMark op februari 25, 2010, 17:55:22
1. Gevoelige HDMI poort. Wat bij mij, en zover ik zie is dit bij minder dan 1% van de gebruikers zo, resulteert in 'soms' werkende BR speler. Bij anderen resulteert het in HDMI ruis in het beeld.
2. Audio delay wil nog wel eens veranderen gedurende een "file playback" film/serie. BluRay films (van disc of iso) gaan perfect (geen audio sync issue's etc). Maar zodra ik file playback doe moet ik meestal mn audio delay op -0.11 of -0.16 zetten.  In sommige situatie loopt dit in de loop van de (meestal TV series) terug tot 0.00. Nadeel is dat ik dan soms gedurende de aflevering weer moet corrigeren. Bij films is het meestal consistent en is het een eenmalige wijziging.

Verder zijn er GUI technisch dingen op aan te merken. Maar ik vind dat mierenneukerij aangezien alles gewoon werkt.
Ad 1. (vetgedrukt). Is een erkende bug in de firmware van de dune 3.0, de dune stuurt dan 36 bits kleurdiepte uit ipv 24 bits. Dit gaat opgelost worden in een volgende firmware is reeds beloofd.

Ad 2. Frappant, nooit last van gehad! Of is dit soms met audio over hdmi ? (doe zelf audio over spdif).

Lars_Portman

Ik wil een 3,5 inch 2TB disk in kunnen plaatsen. (Blu-ray speler heb  ik al)

Drive flash doen naar 2 jaar zal niet moeilijk zijn en ook geen bezwaar. Maar dat ga dus ook niet gebruiken.

Gaat dus tussen de HDI DUNE BASE 3.0 & De POPCORN C200 + 2TB disk. (daar was al voordeel pack van met een mooie 2TB disk van goed merk.)

Acoustic Energy AE100

dim

Ik heb onlangs een mailtje gestuurd naar customer support van dune, met het desync probleem bij files.

Ze weten van het probleem en zijn er mee bezig...

MaxxMark

Citaat van: Audioloog op februari 25, 2010, 18:51:02
Ad 1. (vetgedrukt). Is een erkende bug in de firmware van de dune 3.0, de dune stuurt dan 36 bits kleurdiepte uit ipv 24 bits. Dit gaat opgelost worden in een volgende firmware is reeds beloofd.

Ad 2. Frappant, nooit last van gehad! Of is dit soms met audio over hdmi ? (doe zelf audio over spdif).
Ik wist inderdaad dat ze er mee bezig zijn (HDMI issue). Dat ze ook met het audiosync probleem bezig waren en erkend hebben wist ik niet!

Maar HDI kennende weet je niet wanneer de nieuwe firmware komt en óf de bugs daadwerkelijk opgelost zijn.

Vandaar dat ik het gewoon als de 2 minpunten heb neergezet :)

Als beide issue's opgelost worden ben ik een zeer blij mens :)

Oh, en inderdaad audio over HDMI.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

BarcoCRT

Volgens mij moeten we even wachten op de Cebit, dan komt er weer een firmware update aan.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

gsuk

buiten de blu-ray speler om zijn
de base en de prime precies hetzelfde?

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

dim

Nee,

De base heeft een 3.5 inch hdd, die je eruit kan halen d.m.v. een bay in het midden van het apparaat.

De prime heeft een 2.5 inch(laptop) hdd, die je er niet uit kunt halen. Kan wel, maar dat is einde garantie, omdat je het apparaat dan openmaakt.

Verder zijn er niet echt noemenswaardige verschillen, op de blu ray drive na...dacht ik.

Lars_Portman

apparaat nieuwe schijf in plaatst omdat je een 1TB 2,5 inch wil... Dan garantie vervalt dan is popcorn de betere keuze misschien. neig op moment meer naar popcorn. En hij zal vooral voor HD-AVI en MKV film's van jaren 1930-1970 gebruikt worden. Als film-noirs
Pindakaas kwaliteit zie ik ze soms beter als dvd.
Acoustic Energy AE100

gsuk

Citaat van: dim op februari 25, 2010, 22:28:28
Nee,

De base heeft een 3.5 inch hdd, die je eruit kan halen d.m.v. een bay in het midden van het apparaat.

De prime heeft een 2.5 inch(laptop) hdd, die je er niet uit kunt halen. Kan wel, maar dat is einde garantie, omdat je het apparaat dan openmaakt.

Verder zijn er niet echt noemenswaardige verschillen, op de blu ray drive na...dacht ik.

sorry ik had duidelijke moeten zijn
ik bedoelde meer afspeel mogelijk heden van bestanden
in instel mogelijkheden
de prime en de base zijn wat dat betreft identiek?

van de hardware verschillen dat wist ik.

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

dim

Ik dacht dat die identiek waren ja.

Raphie

Weet iemand hoe de IPTV functie van de Dune werkt? ik wil eigenlijk wel graag RTLgemist erop configureren
JBL PRX Power!

CineSmurf

Zag 'm zonet bij 1dayfly voorbij komen.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MaxxMark

inderdaad: 333eu.
Nette prijs in ieder geval!

Flavio

Ik heb gisteren mijn SC-LX82 geinstalleerd en tot nu alles prima m.u.v. een probleem i.c.m. de Dune HD 3.0 Base.

Als ik BD ISO's of BDMV folders afspeel krijg ik een schokkend beeld. Mijn Dune staat ingesteld op HDMI video output 1080p/50Hz met Auto framerate (24/50/60). Ik heb begrepen dat de Pioneer HDMI signalen gewoon doorstuurt en er verder niks mee doet. De Dune geeft aan dat hij 23,97Hz uitstuurt.
Als ik een reguliere BD disc via mijn Panasonic DMP-BD60 Blu-ray speler afspeel heb ik hier geen last van.

Tevens krijg ik geen HD audio signalen door op de Pioneer via de Dune. DTS HDMA doet het of helemaal niet of slechts enkele seconden.
Ook hier geen probleem als ik een BD disc met HD Audio via de Panasonic beluister.
De Dune staat ingesteld op HDMI Audio met BD Audio op Best Quality.

Iemand hier die ook een Pioneer met een Dune heeft die me kan helpen?

BTW Ik gebruik een Pioneer 60" G9 plasma en heb Kuro Link aan staan. Kuro Link uitzetten verhelpt bovenstaande problemen niet.
Met de voorganger van de Pioneer receiver, een Onkyo 3007, had ik deze problemen niet.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

dim

En als je je video output insteld op 23,97Hz, en autoframerate uit?...

Dat zou voor blu-ray files en iso's moeten werken...

Flavio

Citaat van: dim op maart  2, 2010, 11:19:46
En als je je video output insteld op 23,97Hz, en autoframerate uit?...

Dat zou voor blu-ray files en iso's moeten werken...

Heb ik net geprobeerd, werkt niet.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer Super-X Pro CX-3400 V2 | Audiophonics HPA-H250NC | Crown DriveCore XLS2502 | Crown DriveCore XSLS1002
2x BMS 4590/Jabo KH-53/Faital Pro 15FH500 | 2x T+A TLS 20 |  | 2x T+A TAL 90 | 2x Klipsch RS-7 | 2x T+A TLS 20
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

hifiman

Citaat van: Flavio op maart  2, 2010, 11:26:40
Heb ik net geprobeerd, werkt niet.
instellen op 23,97 en autoframerate op 50/60

Is reeds een aantal keer genoemd in dit topic  ^-^

dim

Heb je geprobeerd de dune rechtstreeks op je plasma aan te sluiten?.

Om even te testen?

downshift

Heb vandaag m'n Dune base binnen gekregen, ook gekoppeld aan een pioneer receiver. Ik heb een stuk of 7 blu-ray rips geprobeerd (netwerk 100mb, smb), sommige starten nog niet eens op, en bij een paar stottert het als een gek. Wel zie ik in de versterker trueHD oplichten. De video instellingen zijn als volgt:

video verbinding = hdmi
video mode = 1080p 23,97Hz
aspect ratio = auto
auto framerate = 50/60Hz

digitaal geluid = bitstream
hdmi geluid = aktief
blu-ray = best quality

Op het moment dat je op play drukt, begint het hdmi ledje op de versterker te knipperen en mis de eerste paar sec. van de file. Nu is dat bij een film niet zo erg, maar bij een cd vind ik dit wel storend.

Misschien dat iemand hier nog tips heeft.... zou heel welkom zijn

Grt Dennis

dim

Ik zou eerst even proberen direct aangesloten aan je televisie.

Om netwerkproblemen uit te sluiten.