HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

nwolsink

Ik wil hem toch ook echt hebben, zeker de combo van de BD Drive en de HDD is erg mooi, speelt er dan een keer iets niet dan kopieer je het gewoon naar de Dune ipv weer met een externe HDD te hannesen
::Nothing to see here::

Donat

Hallo,

ik ben aan het twijfelen welke player ik zal aankopen. ik heb interesse in zowel de YUIXX ans de dune 3.0 met BR.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de web browser van de dune's ?

kan je er makkelijk mee snel ff je mails checken op hotmail ? Even snel iets googelen ? Gaat youtube ?

Alvast bedankt,

-Kuro KRP-500A - DCS580 surround setje - Dune BD Prime 3.0-

deniax

Citaat van: Donat op september 17, 2009, 10:53:39
Hallo,

ik ben aan het twijfelen welke player ik zal aankopen. ik heb interesse in zowel de YUIXX ans de dune 3.0 met BR.

Nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de web browser van de dune's ?

kan je er makkelijk mee snel ff je mails checken op hotmail ? Even snel iets googelen ? Gaat youtube ?

Alvast bedankt,

Op geen enkel player die ik ben tegengekomen kan je "snel ff" je mail checken of googelen. Youtuben gaat enigzins nog wel, maar echt fijn is het allemaal niet wat mede komt door het invoerapparaat.

Voor snel mail checken, of youtuben pak ik of mijn telefoon of laptop.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

MaxxMark

Ondertussen begin ik steeds meer te neigen naar de Dune 3.0. Ik wilde even mijn bevindingen hier neerzetten om de discussie maar eens aan te wakkeren!  :devil:

Uiteraard zijn het allemaal speculaties, maar op basis van wat ik lees in diverse sites en fora (Gathering of Tweakers, htforum, Syabas forum, HDI website, etc) kwam ik de volgende punten tegen waaruit je allemaal zou concluderen dat de Dune beter zou moeten worden.

Alle informatie is zoals ik die ben tegen gekomen en is puur speculatief en niet per definitie de waarheid!

Zover ik dus begrepen heb:

1. De Dune bevat een BluRay speler die geschikt gebruikt wordt in BR afspeel apparaten. Hierdoor heeft het een ingebakken (en non-expiring(!)) AACS key. De C200 daarentegen moet uitgerust worden met een PC gebaseerde BR speler. En alle PC gebaseerde BR spelers hebben een 2 year expiring AACS key. Dit betekent dus dat deze drive iedere 2 jaar geflashed moet worden om de nieuwste BR titels te kunnen afspelen

2. De Dune 3.0 bevat de 8642 sigma chip. Dit is de 'hoofdlijn' van de sigma reeks die geschikt is voor gebruik in BR mediaspelers en heeft functionaliteit om zaken als BR's af te kunnen spelen op ieder apparaat (bevat dus ook Macrovision voor output over bijv composite/scart/etc).  De C200 daarentegen heeft de 8643 sigma chip. Dit is de 'uitgeklede' versie van de sigma reeks en heeft niet alle ondersteuning voor BR afspeel apparaten. Deze chip heeft geen support voor Macrovision en kan dus niet aangesloten worden op een non AACS afspeel aparaat.

3. Bij de C200 hebben ze (volgens posts op Gathering of Tweakers) 'problemen' met het afspelen van HD audio formaten. Bij Syabas hebben ze (zo ik er uit opmaak) nog weinig ervaring met het afspelen van HD formaten (de voorloper supportte dit niet). Bij HDI hebben ze in ieder geval ervaring mbt de Dune 1.0 en lijkt het mij (niet zeker uiteraard) dat zij hier minder/geen problemen mee hebben.

4. De C200 moet uitgebreid worden met een BR apparaat en gaat dus incl BR speler meer geld kosten dan het apparaat alleen. De dune heeft default een BR speler (al is hier zover ik weet nog geen definitieve prijs over)

5. De Dune 1.0 leverde als apparaat een beter plaatje dan de PCH A110 (aldus Frank hier op het forum in zijn reviews). De C200 moet zich dus nog bewijzen als zijnde dat hij 'beter' is dan zijn voorloper en om in ieder geval 'gelijk' te presteren met de Dune 1.0

6. De PCH heeft een erg grote community weten te verwerven en de ontwikkeling van nieuwe Firmware's voor het apparaat is in het verleden erg hard gegaan. Bij de Dune werd ook wel veel ontwikkeld, maar gaf mij toch het gevoel dat Syabas net iets sneller en vaker releast én wat meer luisterd naar en betrokken is bij zijn community.

Kortom, in mijn ogen ziet het er op papier nu uit dat de Dune voor staat op de C200. Maar puntje 6 mag niet onderschat worden. Als de firmware ontwikkeling van de Dune lager ligt dan de C200, kan het heel goed zijn dat de C200 hem erg snel voorbij streeft!

Qua levertijden:
Divxplayer.nl geeft aan
Over de Dune 3.0: "On stock as of 2nd/3th week of October! (Update 08-09-2009)".
Over de C200: "DivXPlayer.nl will receive a small quantity of C200 players 2nd week of September. (apr. 50-100 units) that all are sold out. The next delivery to us will be 1st week of October."

Tot die tijd kan er nog een hoop gebeuren :)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

WilcoL

Heel interessant om dit in de gaten te blijven houden! Ik hoop dat ze ook nog een op de Prime gebaseerde Center gaan uitbrengen, want die vormgeving is het wel helemaal wat mij betreft!

Oh ja, persoonlijk vind ik de aanwezigheid van een displaytje op de C200 wel  een -klein- '+'- waard... Hoef je toch niet elke keer weer je scherm aan te zetten bij het browsen naar bijv. een playlist. Is maar een kleinigheidje, maar toch!
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500

deniax

Citaat van: MaxxMark op september 17, 2009, 15:15:384. De C200 moet uitgebreid worden met een BR apparaat en gaat dus incl BR speler meer geld kosten dan het apparaat alleen. De dune heeft default een BR speler (al is hier zover ik weet nog geen definitieve prijs over)
En voor zover het bekend is, is de C200 alleen maar compatible met 2 soorten Blueray drivers voor de PC, dus het is ook nog eens oppassen welke je koopt
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

lincoln

Al wat meer bekend over de Dune's? (prijs / levertijd?)

J.A.F._Doorhof

rond eind oktober maar dat is met een ENORME slag om de arm, reken maar op minimaal een maand later.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

pch

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 18, 2009, 22:25:30
rond eind oktober maar dat is met een ENORME slag om de arm, reken maar op minimaal een maand later.

Dus heel misschien nog voor de feestdagen?

Gr. Paul.

J.A.F._Doorhof

Laten we het wel hopen.
Maar wij doen gewoon geen uitspraken, zodra ze er zijn hebben we ze 2 dagen later, ze moeten uit het nabije buitenland komen aangezien we geen zaken meer willen doen met de NL distributeur.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 19, 2009, 07:50:43
ze moeten uit het nabije buitenland komen aangezien we geen zaken meer willen doen met de NL distributeur.
Mooi klinkt als een powerbuy!  :D Kom op Frank openen dat powerbuy topic!  :devil:

MaxxMark

Ik wil toch eerst een (p)review zien van het apparaat.

Liefst zelfs een shootout tussen de Prime 3.0 en de PCH C200 (incl br speler)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

pch

Citaat van: MaxxMark op september 19, 2009, 11:12:33
Ik wil toch eerst een (p)review zien van het apparaat.

Liefst zelfs een shootout tussen de Prime 3.0 en de PCH C200 (incl br speler)
O0

jaco

Ik ga er blind voor. Al mijn hdd's voorzien van bitmaps voor de dune, geen zin het allemaal opnieuw te doen.

nwolsink

Als er een Powerbuy komt > Count me in!!  ;D
::Nothing to see here::

J.A.F._Doorhof

Met de marges op dit soort producten zal dat zwaar tegen vallen, tenzij we 100 man krijgen :D
Custom installer

lincoln

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 19, 2009, 18:54:07
Met de marges op dit soort producten zal dat zwaar tegen vallen, tenzij we 100 man krijgen :D

Dat zal geen probleem zijn, maar da's wel weer afhankelijk van de eventuele prijs.. ;D

kip en het ei verhaal dus  :P

HarryP

Al iets meer bekend over de levertijden ???

J.A.F._Doorhof

Levertijd nog niets bekend maar zeker voor 2010 zoals het er nu voor staat.
We zullen het echt DIRECT melden als hij er is.
Custom installer

denada

Citaat van: WilcoL op september 17, 2009, 15:24:57
Heel interessant om dit in de gaten te blijven houden! Ik hoop dat ze ook nog een op de Prime gebaseerde Center gaan uitbrengen, want die vormgeving is het wel helemaal wat mij betreft!

Oh ja, persoonlijk vind ik de aanwezigheid van een displaytje op de C200 wel  een -klein- '+'- waard... Hoef je toch niet elke keer weer je scherm aan te zetten bij het browsen naar bijv. een playlist. Is maar een kleinigheidje, maar toch!

Dat schermpje is op meer dan een meter afstand van de c200 niet meer te lezen heb ik al meerdere malen gelezen, dus dat plusje mag weer weg :)

nielvm

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september 25, 2009, 23:19:58
Levertijd nog niets bekend maar zeker voor 2010 zoals het er nu voor staat.
We zullen het echt DIRECT melden als hij er is.

Dat is wel balen... Was aan het wachten om deze aan te schaffen, maar als het nog zo lang duurt, overweeg ik serieus voor de PCH C200  :(
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

HarryP

Citaat van: nielvm op september 26, 2009, 11:44:28
Dat is wel balen... Was aan het wachten om deze aan te schaffen, maar als het nog zo lang duurt, overweeg ik serieus voor de PCH C200  :(

Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, een half jaar vooraf aankondigen en vervolgens niets doen? :unhappy: :unhappy: :unhappy: :baaa:

Harry HT

HI,
Citaat van: HarryP op september 26, 2009, 13:43:51
Ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren, een half jaar vooraf aankondigen en vervolgens niets doen? :unhappy: :unhappy: :unhappy: :baaa:
De 2.0 komt eerst...  ;)

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

nielvm

Dacht dat deze niet uit ging komen?
Sony xw5000
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

WilcoL

Citaat van: denada op september 26, 2009, 00:15:18
Dat schermpje is op meer dan een meter afstand van de c200 niet meer te lezen heb ik al meerdere malen gelezen, dus dat plusje mag weer weg :)

Okay dan: plusje verwijderd ::)!

Citaat van: nielvm op september 27, 2009, 12:55:27
Dacht dat deze niet uit ging komen?

Die opmerking waarop jij reageert was cynisch bedoeld lijkt me  ;) ;D...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Hisense 55U79NQ - Denon AVC-X4700 - Quadral Platinum M4, M2 & M1 - Tannoy Arena - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Denon DBT-3313 - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Zidoo z1000 Pro - Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500