HDI Dune 3.0 (niet 1.0 of 2.0 dus)

Gestart door Kjelt, augustus 27, 2009, 17:28:05

Vorige topic - Volgende topic

papaleo

Maar wanneer je met de ab de aan/uit knop langer dan 3a4 sec. vast houd (uit) dan heb je dit euvel niet meer,want dan gaat de Dune 'hard' uit....
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Ik gebruik ook NFS (1x windows/hanewin en 2x linux). Ik heb de Dune een vast IP adres gegeven.
Ik heb het probleem niet.

Lijkt mij toch ook een nas issue. Mijn linux PC's gaan trouwens nooit uit, dus staan 24x7 aan.

neptune

Bij mij gaat het om een nas idd, een synology
zet hier iets neer

papaleo

Citaat van: jowi op februari  4, 2010, 22:24:40
...Maar dan heb je weer die harde *PLOP* bij het aanzetten waar je speakers zo dol op zijn :blink:

Plopper de Plop....,daar heb ik dus ook geen last van want de volgorde van aanzetten heb ik in mijn Pronto zo gemanipuleerd dat éérst de Dune en dan pas mijn versterkers worden aangezet .
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

devkon

Citaat van: jowi op februari  5, 2010, 07:57:53
Dat doe ik ook, alleen heb ik die lange 4 seconden knop nog niet ingeprogrammeerd. Zal ik ook maar eens doen. Zit me wel even af te vragen hoe je zoiets doet in een harmony...

Met Harmony One : ik zou dat proberen met zgn RAW modus (custom learned mode)...
{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

dream1

Hallo mensen,

Kan iemand uitleggen hoe ik via hanewin NFS sharen, hoe ik die moet instellen.
Had eerst Allegro ben daar zeer te vreden over wilde deze ook bestellen maar dat kan alleen maar via een visakaart ect.
En die heb ik niet.
Dus moet ik nu overstappen naar een ander NFS server ben al een tijdje bezig met hanewin maar kom er maar niet uit.

Gr Dream 1 ::) ::) ::)

riwi

Wat werkt er dan niet ?

mijn exports file :

# exports example
d:\mkv       -name:tvixhd1 -ro -range  192.168.1.1 192.168.1.63

Ik heb dus ingesteld dat ik een directory d:\mkv met de naam "tvixhd1" wil bekend maken op het netwerk via NFS.
PC's/mediaplayers op het netwerk met een ip adres in de range 192.168.1.1 t/m 192.168.1.63 mogen daar (read only) gebruik van maken.

En in de Dune maak je dan een shortcut op het hoofdscherm met daarin
Type = NFS
Server = het IP adres van de PC
Folder = /tvixhd1    (<--- let op het / karakter dat je voor de naam van de NFS share moet zetten)
protocol = UDP  (mag ook TCP zijn hanewin kan beide).

Voordeel van NFS is dat je onafhankelijk van alle windows sharing security settings bent.

Robbo

Waarom NFS?    SMB is standaard aanwezig in Windows.

hifiman

Citaat van: Robbo op februari  7, 2010, 11:59:48
Waarom NFS?    SMB is standaard aanwezig in Windows.
Omdat het beter performed  ;)

Robbo

Bij mij precies andersom.   SMB performed beter dan NFS.   

Dropouts galore op mijn Thecus 5200.  Alle problemen verholpen door op SMB over te schakelen. 

Ook nog geen enkel probleem gehad met de tientallen BR 1:1 rips, via SMB vanaf mijn PC.     

Maw doet wat het moet doen.  En scheelt weer $60 voor een NFS programma.

hifiman

Citaat van: Robbo op februari  7, 2010, 12:41:15
SMB performed beter dan NFS.   
Het was overigens geen mening, maar een feit.  ;)
Neemt niet weg dat er bij jou duidelijk iets loos was  :-\

Groetjes,

Ronald

riwi

Citaat van: Robbo op februari  7, 2010, 11:59:48
Waarom NFS?    SMB is standaard aanwezig in Windows.

Ik vind alle sharing settings in de verschillende windows versies moeilijk te doorgronden. Guest accounts, folders slepen, waarschuwingen, wel folders laten zien, maar geen files mogen benaderen, etc. etc. Met iedere windows versie is er weer wat nieuws waarmee ze het nog moeilijker hebben gemaakt.

Het hanewin ding heb ik 1x geinstalleerd en ingesteld en heb ik sindsdien niet meer aan hoeven te raken. Werkt altijd zonder uitzondering.

hanewin kost 20 euro volgens mij (geen 60$).

Als op de NAS SMB beter werkt dan NFS moet je natuurlijk SMB gebruiken. Maar ik denk dat dat dan toch aan de NAS ligt. Kwa protocol is NFS een stuk lichter dan SMB (dwz er hoeft minder data heen en weer over de kabel om dezelfde hoeveelheid informatie te verplaatsen).

Robbo

neptune

Dropouts galore op mijn Thecus 5200.  Alle problemen verholpen door op SMB over te schakelen. 

Ook nog geen enkel probleem gehad met de tientallen BR 1:1 rips, via SMB vanaf mijn PC.     
Volgens je sig heb je een PCH A110. Die speelt toch geen Blu-ray rips of met menu zonder schokjes op 1080P ?
Als je een Dune hebt, daarvoor hebben ze het smb zo verbeterd dat het vergelijkbaar performed als NFS.
zet hier iets neer

Raphie

Maw doet wat het moet doen.  En scheelt weer $60 voor een NFS programma.
Huh ?!? de Thecus is een NFS SERVER, de Dune een NFS CLIENT? waarom heb je dan een NFS programma nodig?
en je constatering is onjuist, SMB is ongv 14Mb sustained voor videomateriaal en en NFS ongv 35Mb op de Thecus
JBL PRX Power!

Robbo

Citaat van: riwi op februari  7, 2010, 12:43:04

Als op de NAS SMB beter werkt dan NFS moet je natuurlijk SMB gebruiken. Maar ik denk dat dat dan toch aan de NAS ligt. Kwa protocol is NFS een stuk lichter dan SMB (dwz er hoeft minder data heen en weer over de kabel om dezelfde hoeveelheid informatie te verplaatsen).

NFS heeft bij mij altijd prima gewerkt, icm met de MB200, A100 en A110.   Icm de Dune 3.0  had ik direct al problemen met dropouts en hangups.  

SMB had ik tot nu toe nooit gebruikt, maar werkte zowel vanaf mijn PC als de Thecus direct 100%.   Geen reden dus om meer tijd in NFS te steken.

Drives staan in windows standaard met SMB geshared en vallen ook onder de reguliere Windows security profielen.  Lijkt me niet moeilijker te begrijpen dan de Hanewin NFS parameters ;)

riwi

Citaat van: Robbo op februari  7, 2010, 12:53:06
Drives staan in windows standaard met SMB geshared en vallen ook onder de reguliere Windows security profielen.  Lijkt me niet moeilijker te begrijpen dan de Hanewin NFS parameters ;)

Da's waar maar voor een PC freak zijn de hanewin parameters eenvoudig en goed gedocumenteerd. De windows settings zijn abracadabra :) "Are you working at home, at work, or in a public place?" WTF?!? wat is dat voor impertinente vraag? Wat heeft dat voor consequenties voor de firewall settings?
Als ik een drive share met XP en ik heb onder die drive NTFS hard links gemaakt naar andere harddisken dan mag ik met de PC daar rustig doorheen browsen, maar de media player mag dat niet? Met NFS heb ik van dat soort ellende geen last.

dream1

@riwi
Ik heb problemen met de export file in te vullen, maar ga nu proberen met jou uitleg hoop dat ik er nu wel uitkom.
Bedankt voor de uitleg :clapping: :clapping:

Gr Dream1

svmnb

Met diverse bestandstypes (mkv/dvd9) die ik via via usb (WD Greenpoint 1Tb in Sharkoon Quickport) afspeel, loopt soms na 20-30 minuten de ondertitel niet meer mee. Na een halve minuut stopt het afspelen vanzelf en in de tussentijd reageert de remote ook niet meer. Via netwerk en interne hd draaien dezelfde bestanden feilloos.

Iemand een idee wat er loos is?
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jaco

Je maakt toch gewoon een 2e segment in je netwerk en de adapter van de PC die daar in zit haal je de firewall policy gewoon compleet vanaf. Altijd zo gedaan, en nooit firewall geneuzel.

CineSmurf

Kan je ook in plaats van het ip adres de netwerknaam gebruiken voor een server via NFS? Elke keer als ik mijn router reset of NAS opnieuw opstart heeft ie een ander IP adres en moet ik dat handmatig zitten wijzigen in de Dune.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

MaxxMark

Citaat van: CineSmurf op februari 12, 2010, 09:45:23
Kan je ook in plaats van het ip adres de netwerknaam gebruiken voor een server via NFS? Elke keer als ik mijn router reset of NAS opnieuw opstart heeft ie een ander IP adres en moet ik dat handmatig zitten wijzigen in de Dune.

Misschien simpel gedacht, maar waarom je NAS niet een vast ip adres geven?

Ik heb hier een aantal PC's gewoon een vast IP adres gegeven en in de DHCP server ingesteld dat de DHCP werkt vanaf 192.168.0.100 en max 100 ip's kan uitgeven (dus effectief tot 192.168.0.200).

Op die manier hou ik 192.168.0.1 tm 99 en 201 tm 254 over om toe te wijzen aan fixed apparaten.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

CineSmurf

Ja, misschien de handigste oplossing inderdaad. Automatisch is wel handig, dan hoef je het allemaal niet bij te houden.  ::)
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

dim

Iemand al last gehad van LPCM tracks die niet goed werken?.

Ik heb al verschillende remuxes van usenet afgehaald, waneer ik dan LPCM kies, hoor ik in plaats van de audio, een gigantische bak herrie(alsof er continu iets explodeerd :'().

Dune base met de laatste firmware...

Tinus_

Citaat van: dim op februari 13, 2010, 09:31:36
Iemand al last gehad van LPCM tracks die niet goed werken?.

Ik heb al verschillende remuxes van usenet afgehaald, waneer ik dan LPCM kies, hoor ik in plaats van de audio, een gigantische bak herrie(alsof er continu iets explodeerd :'().

Dune base met de laatste firmware...

Hier geen last.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |